מרכז הסימולציות

עודכן: 24 באוק׳ 2022

אנחנו מלמדים והמציאות משתנה.... לאקדמיה הוגדרו מספר תפקידים: מחקר בסיסי, מחקר יישומי, הוראה והכנת בוגרים לעולם העבודה העתידי. רובנו מלמדים תחום דעת לאורך שנים- מתעדכנים במגמות ובידע ומשלבים אותו בהוראה אבל המציאות תמיד הרבה יותר מהירה. האם אנחנו באמת מלמדים את מה שהבוגרים שלנו יפגשו? ובכן, מה האתגר? כיצד יוצרים למידה רלוונטית שתשרת את הסטודנטים שלנו ותיתן להם יתרון בשדה?

אחד הכלים העומדים לרשותנו הוא אימון סימולטיבי. סימולציה היא חיקוי של מציאות מורכבת באמצעות מודל מתאים. ניתן להשתמש בסימולציה בדרכים שונות כגון:
  • סימולציה ממוחשבת - הדמיה בה המציאות מיוצגת באמצעות מחשב ומאפשרת ללומד לשחק עם פרמטרים שונים ולראות את משמעות השינוי. סימולציה ממוחשבת יכולה להיות אינטראקטיבית או עצמאית. נפוץ מאוד בחוגים למינהל עסקים למשל.

  • סימולציה פיזית - סימולציה בה עצמים מחלפים אלמנטים מהמערכת המדומה - כמו שולחן החול בהכנה למבצע צבאי למשל.

  • למכללת תל חי יש מרכז סימולציות המתמחה בתחום הסימולציה האינטראקטיבית - זוהי סימולציה בה נעשה שימוש בשחקנים מקצועיים המדמים את "האחר הסטנדרטי" ומייצגים צד אחד של האינטראקציה אל מול המשתתפים בתהליך הלמידה. הפרקטיקה של סימולציות בשילוב שחקנים נולדה לפני כחמישים שנה, כשד"ר בארוז (Barrows, 1928-2011), מרצה לנוירוביולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אילינוי, ביקש לפתח אצל הסטודנטים שלו מיומנות בשיח עם מטופל. במסגרת הקורס הוא שילב שחקנים שגילמו חולים בעלי בעיות נוירולוגיות ובסיום הסימולציה ביקש מהשחקנים לספר לסטודנטים (שגילמו את המטפלים) כיצד הרגישו כמטופלים במהלך האינטראקציה. הצלחת הקורס נבעה מהיכולת "להביא את המציאות לחדר" ולחבר בינה לבין העולם התיאורטי.

(Zhang, Thompson, & Miller, 2011; Davidovitch, Parush, & Shtub, 2008)

 


 

מרכז סימולציות תל חי מה אפשר לעשות אתנו?

  • להתנסות בסימולציות לאירועים ונושאים הקשורים בדיסיפלינה. כאמור, הסימולציות "נתפרות" לפי צורך בסוגיות מגוונות (אימון על ראיון למשל כחלק מסמינריון, הכשרה מעשית, עבודה על מיומנויות תקשורת בינאישיות, טיפול בקונפליקטים, סוגיות הקשורות ברב תרבותיות)

  • לשלב סימולציה בתוך קורס או כחלק מתהליך למידה מתמשך (קורס אקדמי, הכשרות מקצועיות, בניית מבחנים המבוססים על סימולציה וכדומה)

  • תרגול ואימון במיומנויות הוראה (למרצים עצמם, לסטודנטים להוראה או לאחרים הנדרשים לעמוד מול קהל) ופרזנטציות.

 


 

אז איך להתחיל? ניתן לבצע בצורה פרונטלית או מקוונת, מחייב תיאום מראש. צרו קשר להתייעצות ותיאום סימולציה - [email protected]