שגריר ארה"ב מתחייב להגביר את מעורבות ארה"ב בגליל המזרחי

מעורבות ארה"ב בגליל המזרחי

כולל במגזרים חשובים כמו הביו-טק והאגרו-טק.
השגריר שפירו הוביל משלחת גדולה מן השגרירות האמריקנית לביקור של יום שלם שכלל ביקור במכללה האקדמית תל-חי, במכון המחקר מיגל ומפגש עם ראשי רשויות.

שגריר ארה"ב בישראל, דניאל שפירו, ביקר מיד לפני חג הפסח  בגליל המזרחי, בליווי פמליה מכובדת של יועצים מארה"ב וצוות השגרירות. במהלך הביקור שנערך בשיתוף עם אשכול גליל מזרחי, הוצגו בפני השגריר התוכנית של האזור לפיתוח כלכלי וחברתי. בביקורו ערך השגריר מפגשים ארוכים במוסדות מובילים בגליל המזרחי, בהם המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל. 

השגריר שפירו התחייב להגביר מעורבות השגרירות באזור, ובמיוחד לבחון דרכים להעמיק את הקשרים ביננו והחילופים הבילטרליים במגזרים כלכליים מיוחדים, כגון הביו-טק והאגרו-טק.

הביקור נפתח במכללה האקדמית תל-חי,שם ארחו את השגריר שפירו נשיא המכללה פרופ' יוסי מקורי, המנכ"ל אלי כהן, ומנהלת קשרי החוץ רחל ז'קס.  בנוסף לסיור, שנערך  ברחבי הקמפוס, נפגש השגריר עם קבוצה מגוונת של סטודנטים, אשר לומדים במגוון החוגים ותוכניות הלימוד של המכללה.

השגריר שפירו שמע מספר סיפורים אישיים ממוקדים ברמה הגבוהה של שביעות הרצון של הסטודנטים בלימודיהם, אך גם באי-וודאות לגבי יכולתם להשאר באזור אחרי סיום לימודיהם בגלל ההזדמנויות המוגבלות של תעסוקה באזור.

"זו הזדמנות אדירה בשבילי ובשביל הצוות שלנו להכיר את הצפון." אמר השגריר שפירו. "בראש סדר העדיפות שלי, להגיע לכל אזור ואזור בישראל ולפגוש כמה שיותר אזרחים.  חשוב שהשגרירות תיצור קשר עם כל הישראלים, מכל המגזרים, ותפתח כמה שיותר שותפויות שייסעו להעמיק את הקשרים הכלכליים והחברתיים בין המדינות שלנו.

"בעקבות הביקור אני מצפה להזדמנויות נוספות לשתף פעולה עם המכללה האקדמית תל-חי, עם הסטודנטים שלה ואזור הגליל כולו" אמר השגריר שפירו.

ד"ר אופיר בנימין דיווח על השותפות המיוחדת של המכללה עם אוניברסיטת רטגרס, בניו ג'רזי, בנושא מזון בריאות.

ח"כ אראל מרגלית הציג בפני השגריר את התוכנית להפיכת הגליל למוקד חדשנות עולמי  בתחום המזון והחקלאות, הקמת מכון המחקר למזון והחממה הטכנולוגית שעתידה לקום בקריית שמונה.

ראש מועצה אזורית גליל עליון, ויו"ר הועדה לפיתוח אסטרטגי באשכול, גיורא זלץ אירח את השגריר ופמלייתו בתצפית משגב-עם, שם בשיתוף קב"ט המועצה אסף לנגלבן הם קיבלו סקירה ביטחונית על הגבול עם לבנון.

השגריר שפירו פגש במנרה קבוצה מגוונת של ראשי הרשויות. נורית צור רבינו, מנכלית האשכול, שליוותה את הסיור, הציגה סקירה של תוכניות הפיתוח האזורית

לדברי מנכ"לית אשכול גליל מזרחי, נורית צור רבינו: "האשכול פועל להגביר שיתופי פעולה עם גורמים שונים היכולים לסייע בפיתוח הכלכלי והחברתי של האזור. יחד עם השגריר וצוותו, אנחנו מקווים לפנות לחברות ביו-טק ומזון אמרקיאיות ונפעל להביאן לאזורנו ולקיים שותפויות משמעותיות וארוכות טווח". 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5337306
VZbmbJKwEJKavV5sL911IMX5ILR-qlWrc7dOgdQeENc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-g6q0X4Tso6sR3bkhd_6WtvJFlfb6gPeJ_b9PVF7yaEw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form