המים ככלי תרפויטי

תמונה
המים ככלי תרפויטי

על כוחם המרפה והמרפא של המים יעידו גם מי שלא עשו דבר חוץ מאשר להביט בהם. רבים הולכים אל שפת הים כדי לשבת ולהירגע מול מימיו. שכשוך הגלים, תנועתם, השקט הנעים, שמופר לעתים פה ושם, משרים שלווה ורוגע. הם פורקים לחצים ומפיגים אותם. זה מכבר הוכרה והוכחה שיטה בדוקה לניצול ולמיצוי המים ככלי תרפויטי יעיל להפליא. מדובר בטיפול וואטסו. במים מתהווה ומתעצם הקשר ההדוק בין גוף לנפש. הטיפול במים נעשה באטיות, בשלווה, ומסייע לווסת מתחים, להפיג כאבים, לשפר את התנועה ואת הגמישות ותורם לתחושת ולחוויית מסוגלות.

טיפול קצר מועד מועיל ומהנה

שיטה זו מבוססת על טיפול בן 14 מפגשים, ומשולבים בו, בכל מפגש, שיחה ותנועה. המטפלת האוחזת במטופל מאפשרת לו תנועה ככל יכולתו, ציפה על המים, הליכה בהם, ייצוב שיווי המשקל, הרפיה, וכל זאת תחת פיקוח, בקרה והשגחה מתמדת. במהלך הטיפול המטופלים פוגשים חסמים, חסכים, עכבות, מכשולים. הם מאותגרים בסביבה תומכת, המאפשרת להם להתנסות בקצב שלהם. השילוב בין גוף לנפש מאפשר להתוודע אל מאפייניו הייחודיים של הגוף, על מגבלותיו מזה והפוטנציאל הגלום בו מזה, ולהרגיש גם את הנפש. הטיפול נחווה כחוויה. הוא לא מאיים. הוא לא טבוע בחותם של “סטיגמה” על הקונוטציות המביכות שבה. המים ככלי תרפויטי הם אמצעי לשיפור ולהעצמה גופניים ונפשיים.

רגיעת גוף ונפש

המים הנעימים מרככים את השרירים. נגיעות במים הוא גם מגעם בנפש. ככלי טיפולי הם הוכחו כיעילים במגוון רחב של טראומות ופוסט טראומות ובהם: שכול, כאב נטישה, חרדה, דיכאון. יש רבים הנוכחים ביתרונות ובתועלות של השהייה במים, גם אם הם לא מצליחים לדייק את הגדרת התחושה הטובה והנעימה שהמים משרים עליהם.

על מנת לשכלל ולייעל את ניצול הכלי הזה חשוב לציין, כי ככל שהמים נקיים וצלולים יותר, בהתאמה, גוברת התועלת של מיצוי הפוטנציאל התרפויטי שלהם. סביר להניח כי אף לא אחד מאתנו יעדיף מבט ממושך וממוקד על מקורות מים עכורים; תמיד נעדיף מים זורמים או מים שניתן לנוע בהם ובכל מקרה לא להירתע מהם.

המים ככלי תרפויטי- עם שיטה ובלעדיה

עצם השהייה במים מהווה ערך מוסף לכל שיטה טיפולית. אין ספק כי אפילו טיפול פסיכולוגי שייערך במים יהיה שונה מאשר טיפול המתקיים בקליניקה סגורה ולו רק מעצם השהייה במרחב פתוח, במקום שבו קיימת זרימה של אור יום טבעי. עם זאת, כאשר במים מתקיים טיפול מובנה, סדור, שיטתי, התועלת שניתן להפיק ממנו גדולה ורבה יותר.

על מנת ללמוד על אודות המים ככלי תרפויטי רצוי ומומלץ ליצור קשר עם מי שעוסקות בתחום זה באופן מקצועי, ואשר הידע שרכשו והניסיון שצברו, כמו גם היכולת להעיד על היתרונות של המים, הופכות את המידע שלהם לבדוק ולאמין ולהמלצתם יש משקל רב.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5335322
Qud2Jeoq9uO6L6lmTdVU5siWFKEvbGEqXbpg8ozyZ0s
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-JAiParXbRGMcarxXyZdPyRLaxDfesiW3atmXrp8d_S8
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form