על למידה לאורך החיים, הוראה באקדמיה ויום הסגל

תמונה
הוראה באקדמיה

 

רוב המוסדות האקדמיים משקיעים בעיקר במחקר וממעטים להכשיר את חברי הסגל בהם לתפקידי הוראה (Rosado Pinto, 2008). בשנים האחרונות מתחזקת ההבנה כי העובדה שמרצים אינם נדרשים ללמוד ולהוכיח כישורי הוראה, משמרת שיטות הוראה ישנות – גם כאלו אשר כבר אינן רלוונטיות לסטודנטים ואינן מפתחות את הידע שלהם (Pleschova et al., 2012).

תקופת הקורונה חידדה עוד יותר את חשיבותה של הוראה איכותית כחיונית להמשך קיומם והתפתחותם של המוסדות האקדמיים. חשיבותה אף עולה בתקופה בה השינויים המתרחשים קוראים תיגר על מעמדם של מוסדות אלה ועל התועלת החברתית והמדעית שלהם במשך מאות שנים (יריב ושלי-הובר, 2019).

אחת הדרכים להכשרה הינה "למידה לאורך החיים" (Lifelong Learning). "למידה לאורך החיים" היא תפיסת רצף המאופיינת בכך שמדובר בפעילות למידה הנמשכת לאורך כל חיי הלומד, מתייחסת לכל סוגי הלומדים, מטפחת מוטיבציה עצמית ללמידה, גמישה ומתאימה למגוון צרכים ומטרות. למידה מסוג זה יכולה להיות אישית, צוותית, ארגונית וכדומה. ימי הסגל הם אחת הדרכים לעודד למידה מתמשכת ואנחנו מזמינים אתכם ללמוד ולהתפתח במסגרתם או במסגרת שירותי היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה - ליווי אישי פדגוגי, תמיכה בבניית הסילבוס ו/או אתר הקורס, שילוב אימון סימולטיבי ועוד.

במאמר שעוסק ב"אתגרי ההוראה במערכת ההשכלה הגבוהה (יריב ושלי-הובר, 2019) מוצגת תמונת מצב והצעה לקידום שיפור הוראת הסגל האקדמי. מוזמנים לקרוא.


ועוד מיום הסגל האחרון: הסרט "סליחה על השאלה" - מרצים וסטודנטים מהמכללה עונים לשאלות "מהו קורס טוב בעיניך", "מהו המרצה הטוב", "מהו סטודנט טוב", "מה חשוב לך בלימודים" ועוד - שווה להציץ! וכמובן התמונות של הצלם המקצועי - כנסו כדי להוריד את התמונות שלכם!


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]