-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים לסדנאות סיורים ופרויקטים
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג סדנאות סיורים ופרויקטים
תמונה
סדנאות סיורים ופרויקטים
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
ימי הסדנאות בשטח מכוונים להעמיק את ההיכרות של הסטודנטים עם ארגונים חינוכיים שונים. ימי הסדנאות כוללים סיורים, הרצאות, מפגשים בשדה החינוך, בהתאם לנושאים השונים (למשל מערכת החינוך המיוחד, מערכת החינוך במגזר הערבי-דרוזי, מערכת החינוך העל יסודית, החינוך הדמוקרטי, מערכת החינוך בגיל הרך, כפרי נוער). הסדנאות תתקיימנה בימי שלישי.
במסלול ניהול מערכות חינוך שבהן ילדים ונוער במצבי סיכון תתקיים סדנה אחת בת יומיים – סדנת הישרדות בשטח בקונספט של כפר הנוער נירים, בתאריכים שיפורסמו מראש.
סדנאות
סדנאות
Accordion Title מפגש עם פרופ' אופלטקה
מפגש עם פרופ' אופלטקה
בתאריך 8/1/2019 התארח פרופ' יזהר אופלטקה, מהחוג למדיניות ומנהל תל אביב
תחומי המחקר של פרופ' אופלטקה (מן המניין, אוניברסיטת תל אביב) מתמקדים במנהל החינוך. הוא פרסם מאות מאמרים בכתבי עת מובילים, וכן ספרים רבים שהתפרסמו בעברית, באנגלית ובשפות נוספות.
פרופסור אופלטקה שיתף אותנו בתובנות מן המחקר אודות רגשות בניהול ובהוראה.
וכך סיפר:
"בכיתה ט' היתה לי מורה ללשון שאהבה להסתכל על רשימת התלמידים, להניח עליה את היד ואותו תלמיד שנפלה עליו ידה נקרא ללוח, מרוב לחץ שכחתי את שמי, היא זו שאמרה לי "אתה אף פעם לא תדע לשון עברית".
את האירוע הזה יכולתי לעצב בשתי מתכונות - להתייאש או לקבל ציון הכי גבוה...
מה הם אותם הרגשות שאני רוצה שהילד יזכור לי עוד 30 שנים ויגיד לי ששיניתי לו את החיים?
"מה שיזכרו כהוראה טובה זה השילוב בין הפדגוגיה והרגשות. עד כמה ידעתי לעטוף את תלמידי. אם אני בא להוראה עם תשוקה לעשות עבודה חינוכית.
רצון להפוך ילדים צעירים לאנשים צומחים כאנשים אני חייב להיות קודם כל אדם ואדם עם תשוקה רגשית מלמד ילדים להביע רגשות, לחייך...."
פרופסור אופטלקה התמקד בשאלות איך מורה מבטא רגשות? מה מותר מה אסור והאם בכלל מותר לו? איך מורים מבטאים כעס?
האם אני יכול לצפות במנהל ובהבעת הרגשות שלו? מהם רגשות נכונים או לא נכונים? האם אפשר לנבא מה תהיה התשובה לשאלה "אמור לי היכן אתה מלמד ואגיד לך מהם הרגשות שלך?"
המפגש המרתק סקר את התיאוריות, המחקר בנושא הרגשות במערכת החינוך והציג טיפים אפשריים להתמודדות עם רגשות בניהול בית הספר, בחדר המורים ובכיתה.
תמונה
תמונה
Accordion Title סדנא בבית ספר מקיף רב - תחומי
סדנא בבית ספר מקיף רב - תחומי
יום סדנאי נערך בחודש פברואר 2018 ובמרכזו סיור בנושא שיקוף תכניות הלימודים והאג'נדה הבית ספרית
בסביבה האדריכלית. הדיאלוג בין בית הספר לסביבתו-מתאוריה לפרקטיקה, הומחש בסיור מרתק
שנערך בבית הספר על שם בגין בצפת,
בהובלתו הכריזמטית של המנהל עופר זפרני.
הרב ,ד"ר רפורט, ד"ר סימון וד"ר תמיר הפעילו את הסדנא שכללה היבטים ויזואלים,
מושגים ותיאוריות לצד שיח עם תלמידים, אנשי חינוך, מנהלים בדרגי הביניים בבית הספר והמנהל.
תמונה
Accordion Title סדנא בנושא מערכת החינוך בסקטור הערבי
סדנא בנושא מערכת החינוך בסקטור הערבי
בחודש אפריל 2019, התקיימה סדנא בבית הספר לייף בכפר ראמה.
מנהלת ביה"ס, הגברת מנאר מעדי (שהינה בוגרת סטודנטיות בסדנא בכפר ראמהשל התכנית במנהל מערכות חינוך בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה), אירחה את הסטודנטים לתואר השני.
הסדנא התמקדה במאפיינים הייחודיים של מערכת החינוך הערבית בישראל. במפגשים שנערכו השתתפו מספר דמויות מפתח בחינוך בצפון, ובהם מנהל מחלקת החינוך של הכפר ראמה - מר מג'יד פראג', מנהל בית הספר בתיכון מר ג'לאל סעד, וד"ר יוסף חמודה (שהינו חלק מהצוות במכללה).
הסטודנטים נחשפו לדילמות ניהוליות, לתהליכי שינוי בחברה הערבית ובפרט באזור הצפון, ולמאפיינים הייחודיים של בית הספר לייף.
Accordion Title סדנא במערכת החינוך המיוחד
סדנא במערכת החינוך המיוחד
היום הסדנאי כלל סיור מרגש בבית הספר שחפים, ומפגשים עם הצוות. מנהל בית הספר, ישי אדלר ערך דיון מקדים שהתמקד ברב תרבותיות במסגרת החינוך המיוחד. במסגרת הסדנא נחשפו הסטודנטים לסוגית השילוב בבית ספר מקיף עינות הירדן, שגם אירח את הסדנא, ולדיון מסקרן שהובילה מנהלת בית הספר טל עזגד. הדיון התמקד בשילוב בבית ספר מקיף השייך לזרם הדמוקרטי. חברת הסגל ד"ר עדני נייפלד ניהלה שיח אודות המפגש הטעון עם הורים לתלמידים, וד"ר עמנואל תמיר קישר את מכלול ההיבטים הניהוליים שאליהם נחשפו הסטודנטים למושגים
תמונה
Accordion Title סדנא בנושא מערכת החינוך בגיל הרך
סדנא בנושא מערכת החינוך בגיל הרך
יום סדנאי שכלל סיור ב"גן יער" ו"בגן זורם" ברמת הגולן
הסדנא כללה אירוח נדיב של המועצה האזורית גולן.
הגב' עידית ועקנין, ראשת המחלקה לגיל הרך במועצה, אירחה את הסטודנטים לתואר שני וחלקה עמם תובנות ניהוליות הקשורות לגיל הרך, לסייעות ולתפיסתה הייחודית של המועצה את התחום.
במסגרת הסדנא נחשפו הסטודנטים לדיון שעסק בסוגיית השילוב של ספקטרום החינוך המיוחד במערכות הגיל הרך, אותו הובילה ד"ר אביבה דן ודיון בהשלכות הנושא בהשתתפות ד"ר עמנואל תמיר.
Accordion Title סיור לימודי בחו"ל
סיור לימודי בחו"ל
נוהל סיור בחו"ל – רשות
רציונל – הסיורים בחו"ל מכוונים להגדלת ההיצע הלימודי, לחשיפת הסטודנטים לשיח הבינלאומי, ליצירת קשרים אקדמיים בין התכניות במכללה לבין תכניות מקבילות במוסדות אקדמיים בחו"ל, ובכלל זה ליצירת מחקרים משותפים שבהם משולבים הסטודנטים, והיכולים להוביל להתפתחותם האקדמית.
סיורים בתואר השני יוכלו להתקיים בתנאים הבאים:
- הסטודנטים ישאו בעלות הישירה של הסיור (טיסה, הזנה, לינה, ביטוח והסעות). במידה והמכללה תגיע להסדרים עם קהילות או מוסדות אקדמים בחו"ל ותהיה אפשרות לתמוך כלכלית בנסיעה, תופחת העלות של הסטודנטים.
- סיור יוכל להתקיים תוך השתתפות של מינימום 13 סטודנטים.
- לסיור יתלוו שני אנשי סגל מהתכנית הרלבנטית. המימון לנסיעתם (טיסה, הזנה, לינה, ביטוח, והסעות) יהיה במימון מלא של המכללה (לפי מפתח המקובל במשק, ובהתאם לאופי הסיור). אם לא תהיה אפשרות לצירוף שני מרצים מהתכנית, תישקל האפשרות לצירוף של איש סגל אחר מתכנית אחרת של התואר השני, תוך תיאום עם ראש התכנית שבה יוצא הסיור. לא ינתן תשלום נוסף על השכר של המרצה (זולת כיסוי ההוצאות).
- הסיור הינו סיור לימודי, ועל כן יש ליצור תכנית סיור הכוללת מטרות אקדמיות, ותוצרים מצופים (דו"ח סיור שיכתבו הסטודנטים, מחקר משותף וכו').
- בוגרים לשעבר מהתכנית הספציפית, יוכלו גם הם להצטרף לתכנית (משום הרצף האקדמי, הקשר עם השטח, השיווק, ותאומת המכללה לקהילה הסובבת), במימון מלא מבחינתם. מספר הבוגרים הרשאי להצטרף לכל סיור כזה יעמוד על מקסימום של שלושה.
- יש להגיש תכנית סיור לאישור ראש התכנית ודיקאן לא יאוחר משלושה שבועות לפני מועד הסיור.
תמונה
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם