אילו אפשרויות תעסוקה מעניק תואר ראשון בחינוך מיוחד?

תמונה
אילו אפשרויות תעסוקה מעניק תואר ראשון בחינוך מיוחד?

לא רק באוניברסיטה ניתן ללמוד לתואר ראשון בחינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט. כיום, לצד לימודי חינוך באוניברסיטאות השונות ניתן ללמוד בדיוק לאותו התואר גם במכללות. למעשה, מרבית העוסקים בחינוך ומרבית העוסקים בהוראה קיבלו את הכשרתם במכללות המורשות להעניק תארים בחינוך ולעיתים גם תעודות מקצוע (כדוגמת תעודת הוראה או תעודות להכשרת מטפלים, למשל). אך מלבד העובדה שניתן ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד גם במכללה אקדמאית כדאי גם לדעת במה ניתן לעסוק לאחר סיום התואר.

תואר לשואפים גבוה

אנו סבורים כי חינוך זה אתגר והמורים שהצטרפו למערכת החינוך בשנים האחרונות עושים זאת ברובם הגדול מתוך שאיפה למצוינות. במיוחד ראויים לציון אלה השייכים לאותה הנבחרת שפונים ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד  כדי לחנך וללמד את אלו שקשה להם יותר או שזקוקים ליותר טיפוח, ליותר הבנה, ליותר השקעה. בוגרי התואר הזה הם השייכים לחוד החנית של מקצוע החינוך, אלה שלאחר מכן משתלבים בבתי הספר השונים ולפעמים בגני הילדים. ילדי החינוך המיוחד זקוקים לבעלי יכולת הקשבה וסבלנות, רצון להעניק וכמובן – בעלי ההכשרה הנכונה.

באופן פרטני, בעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד יכולים להשתלב במגוון רחב של מוסדות חינוך. לא רק בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים או בתיכונים זקוקים למורי החינוך המיוחד. גם בגני הילדים זקוקים לבוגרים הללו. לאחר הלימודים ניתן לקבל תפקידים כגון מחנכים ומחנכות, בכיתות החינוך המיוחד וגם בכיתות משולבות. יש לציין שישנם מסלולי לימוד שמאפשרים הכשרה לחינוך עם התמחויות משנה לבחירה.

קריירה אקדמית בחינוך ומתן הרצאות והדרכות

התואר הראשון בחינוך המיוחד מתאים, ללא ספק, גם לאלה שרואים את עצמם ממשיכים לקריירה אקדמית ענפה. אפשר במקביל לעסוק בחינוך אבל זה לא הכרחי. לצורך כך, ניתן להמשיך לתואר שני בחינוך או בחינוך מיוחד ולאחר מכן (ולפעמים אפילו במהלך הלימודים עצמם) לשמש כעוזרי הוראה ולבסוף גם כמרצים מן המניין. בעלי תואר שני ושלישי בחינוך יכולים לשמש גם כמרצים מבוקשים ויש בהם כאלה שלאחר מכן עוסקים בפיתוח תכני לימוד חדשים והכשרות עבור המורים של העתיד. מתן הרצאות בתחום ההתמחות גם מחוץ לכותלי האוניברסיטה זה בהחלט אפשרי ובנוסף, ישנם כאלה שעושים חייל גם בהדרכות הורים וייעוץ לארגונים שונים כדוגמת עמותות ומלכ”רים שחרטו על דגלם את הסיוע לילדים ולמשפחות של לקויי למידה או פיגור, בעלי הפרעות קשב, בעלי תסמונות כגון אספרגר או אוטיזם.

תעסוקה גם בחינוך המשלים

לצד מערכת החינוך הרגילה, יש גם ארגונים שונים שנועדו להוסיף עוד מסגרת חינוכית או שיקומית. בעלי תואר בחינוך המיוחד יכולים להשתלב גם במוסדות חינוך מסוג זה וכן בעמותות, מתנ”סים, הוסטלים. כאשר כל כך הרבה ארגונים נועדו לאפשר השתלבות בקהילה של בעלי צרכים מיוחדים, לא רק ילדים אלא גם בוגרים, בהחלט קיים ביקוש לאנשי מקצוע בעלי הכשרה מקיפה.

הרבה דלתות נפתחות

בוגרי התואר יכולים להשלים בהמשך מגוון קורסים מתקדמים או לימודים גבוהים לקראת קריירה מפותחת. למשל, בעלי רקע בחינוך מיוחד משתלבים נהדר בתפקידים כגון ייעוץ חינוכי. זהו תפקיד שמחייב תואר שני, הוא מאגר ומרתק. גם טיפול באומנת או טיפול בבעלי חיים מהווים מקצועות נחשבים וחשובים אך אם רק רוצים, יש עוד אפשרויות להתקדם גם במערכת החינוך עצמה. במסגרת הדלתות שנפתחות ניתן לאחר שצוברים די ניסיון לעבור לתפקידי ניהול או פיקוח. לא מעט מנהלי מוסדות לימוד, בתי ספר יסודיים וגם בתי ספר על יסודיים היו בעברם מורים בחינוך המיוחד וכאלה שאת ראשית הכשרתם רכשו בפקולטות ללימודי חינוך.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5334179
IrbnDT1UFy9ZBa5dANPAdxUaoeXWud_h17WXGA43Njo
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-g3qsKDx-lR6QZRT69p0wRV1FxGCxtvJt_zHErmg69iE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form