תואר שני בחינוך | M.A בחינוך - המכללה האקדמית תל חי

רוצים עוד מידע?

M.A בחינוך

מערכת החינוך בארץ ובעולם מאותגרת בגישות חדשות. דרכי למידה מגוונות, מתוך דגש על תהליכי הבנה ופיתוח מיומנויות של יכולת למידה עצמאית וחשיבה יצירתית. לימודי התואר השני בחינוך במכללה האקדמית תל-חי ניבנו על מנת להתמודד בהצלחה עם הטלטלה החינוכית בכך שכמחצית מתוכנית הלימודים מוקדשת ללימודי בסיס שמטרתם היא יצירת תשתית מעמיקה של ידע הנחוץ לאנשים העוסקים בחינוך. לימודי הבסיס יאפשרו חשיפה לפרספקטיבות חינוכיות בעולם בכלל ובארץ בפרט.

התכנית תאפשר למועמדים מתאימים במערכת החינוך ומחוצה לה, לשלב לימודים מתקדמים עם הכשרה מקצועית בתחומי התמחות מבוקשים ומתפתחים. התכנית מיועדת לבוגרי החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי, ובשאר המוסדות האקדמיים בארץ כולל מכללות אקדמאיות להכשרת מורים בעלי תואר Be.D. ותעודת הוראה בכל התחומים, לעובדי ההוראה במערכת החינוך הפורמלית ועובדים בחינוך הבלתי פורמלי, המעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול במוסדותיהם. בנוסף התכנית מיועדת לעובדים במערכות השלטון המקומי והרשויות המקומיות, המעוניינים להרחיב אופקים. מועמדים מחוגים אחרים במדעי החברה והרוח (כמו פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית) שיתקבלו לתכנית ייתכן ויצטרכו בלימודי השלמה.

הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע במשך 4 סמסטרים על מנת להקל על הסטודנטים העובדים.

 

בתכנית שני מסלולי התמחות עיקריים. על כל סטודנט לבחור מסלול התמחות אחד:

  • התמחות בניהול- יסודות כלליים בניהול ויסודות ספציפיים בניהול חינוכי. ההתמחות מיועדת למי שכבר נמצאים ולמי שמכוונים להיות בעמדות ניהוליות וזקוקים לידע מעודכן לצורך שיפור כישורי הניהול שלהם. הסטודנטים יחשפו למגוון תחומי ידע ומיומנויות הרלוונטיות לתפקידים הניהוליים בבית הספר במאה ה-21.
  • התמחות באוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד- הלימודים עוסקים בדילמות שפוגש המחנך והמורה בכיתה ובחינוך הבלתי פורמליות כגון שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הוראה של תלמידים בכיתה הטרוגנית, התמודדות עם בעיות התנהגות, התאמת ההוראה לילדים עם קשיי למידה ועוד. הלימודים במסגרת ההתמחות יבחנו לעומק את התיאוריות הרלוונטיות בניסיון לגשר בין התיאוריה לשטח ולהעשיר את הידע של העוסקים בלימוד של אוכלוסיות ייחודיות.

למה ללמוד תואר שני בחינוך בתל-חי?

  • בשיעורי האשכולות כמות הסטודנטים קטנה ונבחרת בכל מחזור מאפשרת יותר חופש אקדמי, לימוד אינטימי, תשומת לב והדרכה אישית של חברי הסגל.
  • שילוב של לימודי בסיס בחינוך המקנים ידע נרחב על מערכות החינוך עם התמחות בעולם תוכן ייעודי באחד מתוך שני מסלולי התמחות.
  • ההתמחות / אשכול רשומים על התעודה הרשמית של התואר השני (ולא בדף נפרד).