תואר שני בחינוך | M.A בחינוך - המכללה האקדמית תל חי

.M.A בחינוך

תואר שני בחינוך
  • .M.A בחינוך

למידע נוסף מלא פרטיך

השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

.M.A בחינוך

מערכת החינוך בארץ ובעולם מאותגרת ביישום גישות פדגוגיות חדשות, דרכי למידה מגוונות, ודגש על תהליכי הבנה ופיתוח מיומנויות של יכולת למידה עצמאית וחשיבה יצירתית. לימודי התואר השני בחינוך במכללה האקדמית תל–חי מספקים כלים להטמעת השינויים החינוכיים בארגונים חינוכיים. כמחצית מתוכנית הלימודים מוקדשת ללימודי בסיס שמטרתם היא יצירת תשתית מעמיקה של ידע הנחוץ לאנשים העוסקים בחינוך. לימודי הבסיס מאפשרים חשיפה לפרספקטיבות חינוכיות מגוונות בעולם בכלל ובארץ בפרט.

התכנית מאפשרת למועמדים מתאימים במערכת החינוך ומחוצה לה, לשלב לימודים מתקדמים עם הכשרה מקצועית בתחומי התמחות מבוקשים ומתפתחים. התכנית מיועדת לבוגרי החוגים לחינוך במכללה האקדמית תל-חי, ובשאר המוסדות האקדמיים בארץ כולל מכללות אקדמאיות להכשרת מורים בעלי תואר .B.Ed ותעודת הוראה בכל התחומים, לעובדי ההוראה במערכת החינוך הפורמלית ועובדים בחינוך הבלתי פורמלי, המעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול במוסדותיהם. בנוסף התכנית מיועדת לעובדים במערכות השלטון המקומי והרשויות המקומיות, המעוניינים להרחיב אופקים. מועמדים מחוגים אחרים במדעי החברה והרוח (כמו פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית) שיתקבלו לתכנית יצטרכו לימודי השלמה.

לסטודנטים מתאימים, התכנית מאפשרת גם מסלול לימוד מחקרי (מסלול עם תזה) המאפשר המשך לימודים לתואר שלישי (דוקטורט).

הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע במשך 4 סמסטרים על מנת להקל על הסטודנטים העובדים.

בתכנית שני מסלולי התמחות, כל סטודנט יבחר אחד מבניהם:

הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע במשך 4 סמסטרים על מנת להקל על הסטודנטים העובדים.

למה ללמוד .M.A בחינוך בתל-חי?

  • הלימודים מאפשרים גם מסלול מחקרי המהווה תנאי בסיס ללימודי המשך לתואר שלישי. במסגרת המסלול המחקרי הסטודנטים זוכרים להנחיה אישית של חבר סגל בכיר.
  • כמות הסטודנטים קטנה בשיעורי המסלולים, דבר המאפשר יותר חופש אקדמי, לימוד אינטימי, תשומת לב והדרכה אישית של חברי הסגל.
  • שילוב של לימודי בסיס בחינוך המקנים ידע נרחב על מערכות החינוך עם התמחות בעולם תוכן ייעודי באחד מתוך שני מסלולי ההתמחות. ההתמחות/ אשכול רשומים על התעודה הרשמית של התואר השני (ולא דף נפרד).

איך זה עובד ?

בתכנית שלושה מסלולי התמחות עיקריים. על כל סטודנט לבחור מסלול התמחות אחד:

  • התמחות בניהול- יסודות כלליים בניהול ויסודות ספציפיים בניהול חינוכי. ההתמחות מיועדת למי שכבר נמצאים ולמי שמכוונים להיות בעמדות ניהוליות וזקוקים לידע מעודכן לצורך שיפור כישורי הניהול שלהם. המנהל ושדרת הניהול בבית הספר כגון: סגן המנהל, רכזי השכבות ורכזי המקצועות ומי שנמצאים בעמדת ניהול במוסדות חברתיים, ניצבים מול מציאות משתנה, ערכית וטכנולוגית וזקוקים לידע מעודכן שישפר את כישורי הניהול שלהם. הסטודנטים יחשפו למגוון תחומי ידע ומיומנויות הרלוונטיות לתפקידים הניהוליים בבית הספר במאה ה-21.
  • התמחות באוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד- המחנך והמורה בכיתה ובמסגרות הבלתי פורמליות פוגש במהלך עבודתו החינוכית בדילמות מורכבות. שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הוראה של תלמידים בכיתה הטרוגנית, התמודדות עם בעיות התנהגות, התאמת ההוראה לילדים עם קשיי למידה ומוגבלויות  וכו'. קיימות תכניות התערבות לימודיות וטיפוליות וכן דרכי הוראה מגוונות, הלימודים במסגרת ההתמחות יבחנו לעומק את הסוגיות המורכבות ואת תכניות ההתערבות הקיימות, בניסיון להכשיר אנשי חינוך ליצור סביבת למידה מאתגרות ויצירתיות המותאמות לצורכי הסטודנט. שם דגש על עבודה חינוכית בגוון טיפולי. הלימודים במסגרת ההתמחות יבחנו לעומק את התאוריות הרלוונטיות בניסיון לגשר בין התיאוריה לשטח ולהעשיר את הידע של העוסקים בלימוד אוכלוסיות ייחודיות.
  • התמחות במדיניות ומנהל בחינוך בלתי פורמלי(מסלול נלמד בלבד)– הלימודים מיועדים לעובדי חינוך במסגרות הבלתי פורמלי על כל גווניהן(תנועות נוער, מכינות קדם צבאיות, מרכזים קהילתיים ועוד), במטרה להעשיר את הידע האקדמי והכלים שברשותם. במהלך הלימודים יעסקו הסטודנטים בדיון בסוגיות חינוכיות, מגדר בחינוך, הסתכלות ביקורתית, תהליכים רגשיים ועוד.

לצפיה בתנאי הקבלה