למה ללמוד .M.Ed בעיצוב ופיתוח למידה והוראה בתל-חי
- התוכנית עברה התאמה לתקופה, והיא כוללת הכשרה ברכישת מיומנויות בזמן חירום וכן קורסים המשלבים טכנולוגיה בהוראה.
- מרצים מהאקדמית תל־חי ומובילי המגמות החינוכיות בתחום החינוך בישראל ישולבו בסדנאות וכמרצים אורחים.
- התוכנית כוללת פרקטיקה רבה ומגוונת.
- למידה יצירתית וחדשנית – ביצוע פרויקטים מגוונים.
- סיורים במערכות חינוך נבחרות בארץ.
- הלימודים משלבים למידה במתחמי הוראה ייחודיים הנמצאים בקמפוס, ובראשם מעבדת חדשנות - EduTech Innovation Lab מובילה - מעבדה ייחודית הנותנת מענה משולב להוראת פדגוגיה טכנולוגית, הוראה מקוונת, סימולציות ועוד.
יתרונות התכנית
תוכנית הלימודים כוללת קורסים ייחודיים, שמטרתם ליצור סביבת לימודים מיוחדת ועידוד תהליכי למידה עצמאיים אצל התלמיד. בין הקורסים הנלמדים:
- מרחב הלמידה האינטרדיסציפלינרי - כיצד ניתן להעביר שיעור בכיתה רב תחומית, לדוגמה: ללמד אנגלית או תורה בשיעור גיאוגרפיה.
- יישומי עיצוב - אדריכלות ועיצוב הכיתה בצורה שמעודדת למידה שמקלה על התלמיד ומעוררת בו עניין וסקרנות.
הקורסים כוללים תכנים מעולמות הנוירופדגוגיה, פסיכולוגיה, נוירוביולוגיה ועוד.
בעזרת הידע המצוי בתוכנית זו יוכלו המורים להבין טוב יותר את הדרך בה מוחו של התלמיד פועל ברמה הפיזיולוגית ואף גם ברמה הפסיכולוגית ולבצע התאמות מעשיות בכיתה, בעיצוב סביבת הלמידה, בדרך שתקל ואף תעודד אצל התלמיד תהליכי למידה.
מתכונת הלימודים
תואר מרתק המורכב ממכלול תחומים שכל חלקיו יהוו תוצר איכותי ומשובח, שיקנה לבוגרים ראיה הוליסטית של תחומי למידה והוראה בכיתה של ימינו.
- משך הלימודים: שנתיים.
- יום לימודים אחד בשבוע – יום שלישי.
הלימודים כוללים קורסים מקוונים וייתכנו ימים מרוכזים במהלך התואר (במהלך חופשות משרה"ח).
מידע נוסף
בוגרים ובוגרות:
- בוגרי התוכנית יהיו מסוגלים להוביל חשיבה יצירתית בנושאי תהליכי למידה וזיכרון – החל ממוחו של התלמיד ועד לסביבה בה הוא והם מצויים.
- בוגרי התוכנית יהיו מעצבי חינוך בבתי הספר השונים בארץ.
- תואר זה בעזרת למידה מולטידסיפלינארית יכשיר מעצבי למידה והוראה.
- בוגרי התוכנית יהוו חלק ממנהיגות חינוכית חדשה החובקת אסטרטגיה חינוכית הוליסטית.
- בוגרי התוכנית יידעו להשתמש במרחבי הלמידה הקיימים ולהתאימם לתכניות למידה והוראה המתחדשות.
קורסים לדוגמה
- שנה א': קורס ניורופדגוגיה – קורס תיאורטי המציג את מוח האדם ואת כל הכרוך בתהליכי למידה וזיכרון המתרחשים במוחנו במהלך היום-יום.
- בשנה ב': קורס ניורופדגוגיה – בשנה ב' הסטודנטים יתנסו בלמידה מעשית (סדנה) ויכירו מקרוב את מוח האדם בזמן תהליכי למידה וזיכרון.
דבר ראש התכנית

ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התוכנית .M.Ed בעיצוב ופיתוח למידה והוראה
ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התוכנית .M.Ed בעיצוב ופיתוח למידה והוראה
בשנה"ל תשפ"א קיבלה המכללה האקדמית תל-חי את אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתיחת תוכנית לתואר שני בעיצוב ופיתוח למידה והוראה.
בעשור האחרון אנו עדים למצב מעניין בעולם החינוכי והאקדמי בו נוף סביבת הלמידה וההוראה מבקש להשתנות. השינויים הטכנולוגיים שחלו במאה האחרונה השפיעו ללא היכר על חיינו אך בו בזמן, המקצוע בעזרתו אנו מחנכים את ילדינו הוא אחד המקצועות האחרונים שמתקשה לעבור את השינויים הדרמטיים שחלו במקצועות רבים אחרים.
בוגר התוכנית המוצעת יהיה מסוגל להוביל חשיבה יצירתית וחדשנית, לנתח סביבות למידה ולעצב אותן מחדש כך שמיומנויות המאה ה-21 יבואו לכלל ביטוי: שימוש בטכנולוגיה ובכלי הוראה ולמידה ממוחשבים, התפתחות בסביבה ובתקופה של חוסר וודאות, למידה בכל עת ובכל מקום, חשיבה ביקורתית, הערכה מתמדת, פתרון בעיות, הובלת פרויקטים ועוד.
בהצלחה,
ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התוכנית.
סגל החוג
פרופ' דורית אלט
פרופ' אודי כרמי
רכזת תואר שני ופיתוח מקצועי
גב' רוזנברג מאיה
שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00
שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00
מתעניינים בלימודים
או 9827* שלוחה 3
מה תלמדו
אמצעים טכנולוגיים בחינוך- יישום והטמעה
טכנולוגיות חדשות הן חלק מהנוף האינטלקטואלי שבו סוגים חדשים של ידע מרחיבים גבולות של דיסציפלינות תחומות.
העיצוב והשימוש בטכנולוגיות חדשות מאפשר גישות אפשריות חדשות ללמידה, הקשרים חדשים להישען עליהם, כלים חדשים לתמיכה בלמידה, והבנות חדשות של הדינמיקה של תהליך הלמידה עצמו. קורס זה בוחן את תפקידה של טכנולוגיה ביחס למושגים המרכזיים של למידה פעילה, מטה-קוגניציה, והעברת הידע מנקודת מבט רב-תחומית על למידה. הסטודנטים יפתחו ויישמו אסטרטגיות העושות שימוש בטכנולוגיה בהוראה מבוססת סטנדרטים, ילמדו בגישת פתרון בעיות ומיומנויות חשיבה מסדר גבוה ויקדמו למידה שיתופית על מנת להגביר את הישגי תלמידיהם
יישומי עיצוב – ממחקר לתובנות מחקריות
חקירה וניתוח של אלמנטים שונים המשפיעים על הדרישות לעיצוב מרחב הלמידה, תוך יישום חשיבה ביקורתית, חשיבה עיצובית, עבודה בקבוצות ויכולת הסתגלות לכישורים של המאה ה- 21 .הנושאים הנלמדים בקורס ייבחנו לאורכו למול מרחב לימודים מוכר.
יישומי עיצוב – ממחקר לתובנות מחקריות
הכרת עקרונות עיצוביים המותאמים לשיטות לימוד וגישות פדגוגיות שונות כולל התאמתם לכישורים של המאה ה- 21 , שילוב טכנולוגי, אוריינות חזותית ועוד. העקרונות העיצוביים הנדרשים לאור המחקר, יוצעו אל מול ניתוח מצב קיים של מרחב לימודים מוכר.
מבוא לנוירו פדגוגיה חלק א'
במהלך הקורס נציג בקצרה את האזורים העיקריים הקשורים לתהליכי זיכרון ולמידה במוח האנושי, את החומרים הכימיי המתווכים פעולות אלו ואת השינויים העיקריים החלים באזורים אלו, נעסוק בעיקר בתהליכים הקשורים לזיכרון ולמידה. נעסוק בהיבטים שונים של תהליך הלמידה ואחסון המידע הנקלט בעזרת חושי הגוף ומתורגם לזיכרון )קצר טווח ולבסוף לזיכרון ארוך טווח(. לשם כך, נלמד את העקרונות הבסיסיים של תהליכי הלמידה ברמה ההתנהגותית. מלבד הלמידה ברמה ההתנהגותית )סוגי הזיכרון השונים( נעסוק גם ברמה המערכתית-תאית של תהליכים אלו )LTD & LTP
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.