"נפש פצועה" - כנס בנושא מניעת אלימות

כנס בנושא מניעת אלימות

החוג לעבודה סוציאלית ביחד עם המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה יערכו כנס בנושא מניעת אלימות.

השבוע יערך במכללה האקדמית תל-חי  כנס  לטיפול ומניעת אלימות במשפחה, תחת הכותרת: עוצמת המכה של התעמרות ומילים פוגעות במשפחה. הכנס מתקיים זו השנה השמינית ברציפות, והינו פרי יוזמה של המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה קריית-שמונה והסביבה וציפקה פארן שמנהלת את קרן יל"י על שם אחותה ושני אחייניה שנרצחו על ידי אבי המשפחה בשנת 1999. הכנס מוקדש לזכרם.

לכנס מספר מטרות: ליצור מודעות בקרב הציבור הרחב ולהגביר הבנה לצורך חשיפת התופעה של ילדים הסובלים מאלימות, לקדם הבנה לגבי הצורך ליצור הידברות בין המערכות השונות הנוגעות לילדים בקהילה- מערכת החינוך, הרווחה, הבריאות, משטרה וכו'. וכן, לסייע לאנשי המקצוע לדבר עם מערכות בכלל ועם הילדים בפרט על החוויה באופן ישיר.  

הכנס יכלול שלוש הרצאות מרתקות,  שידנו כולם בהיבטים שונים של אלימות במשפחה. ההרצאה הראשונה באלימות רגשית ומילולית סמויה, ההרצאה תועבר ע"י ניני גוטספלד, לשונאית, יועצת תקשורת זוגית, ומחברת הספר "מילים הורגות". ההרצאה השנייה תעסוק בהזנחה והתעללות רגשית בקשר הורה-ילד , ותועבר ע"י דר' איריס לביא, מבי"ס לעבודה סוציאלית,  באוניברסיטה העברית, בירושלים. ההרצאה השלישית: תעסוק בתגובה השלילית להצלחה בקשר ובמאפייני היחסים הרגשיים בקרב משפחות אלימות. את הרצאה זו ינחה  ד"ר עומר לנס, מטפל ומרצה במכללה האקדמית תל חי, מנהל שותף בבה"ס לפסיכותרפיה "דעת", מדריך צוותים בתחנות טיפוליות.

לדברי ד"א אביבה זריהן ויזמן, מהחוג לעבודה סוציאלית בתל-חי ומנהלת המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה, בקרית שמונה והסביבה: "אנו מאמינים כי תפקידנו להעלות את המודעות לתופעה ולפתוח צוהר לפתרונות אפשריים בקרב הציבור הרחב, מתוך אמונה שאלימות ההיא לא רק בעיה אישית אלא בעיה חברתית שחייבת לקבל נראות ולא להישאר כסוד. אנשי מקצוע לעיתים קרובות נמנעים מלעסוק בסוגייה קשה זו ותפקדנו לפתוח בפניהם את הנושא, הכלים להתמודד אתו ולגייס את המחויבות לנקוט בפעולה".

במהלך הכנס יחזו המשתתפים בהצגה "שמלת גלולות", של תיאטרון הכרכרה, המספרת את סיפורם של זוג צעיר שזה עתה נישא ומשתף את הקהל בשמחתו, עד לרגע בו נסדקת מעטפת ההתחלה המתוקה ומחלחלת אלימות הגוררת את הזוג למערכת תלותית ומשפילה. הכנס נעשה בשיתוף פעולה עם הרשויות בצפון באמצעות אגפי רווחה באזור: גליל-עליון, מבואות חרמון, ראש פינה, קרית-שמונה, מועצה אזורית גולן וקצרין. לצדם שותפים גופים כמו מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית גליל-גולן, המכללה האקדמית תל-חי ומכון חרוב העוסק במחקר ופיתוח שירותים לילדים החווים התעללות. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5339151
il6JXNYeuk1RJq0B0lyKR5FWjdE5mWvZVpZv6X7NF1g
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-rHwUiSCCyecL3l7qcKSN-ZR3mXOb3lB6PWLkd8Mg2_M
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form