המכללה האקדמית תל-חי קיבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה

תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

לפתיחת חוג חדש לתואר ראשון: בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

המכללה האקדמית תל-חי שמחה לבשר על קבלת אישור המועצה להשכלה גבוהה, לפתיחת חוג חדש לתואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. החוג יתמקד בנושאים "קהילות ושינוי חברתי" ו-"סוציולוגיה של ארגונים". תכנית הלימודים כוללת קורסי מבוא ויסוד בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, קורסי היכרות עם תחומי המיקוד של קהילות וארגונים, קורסים העוסקים בסוגיות שבמרכז סדר היום הציבורי של החברה ישראלית, קורסי מיומנות אקדמית ועוד.

בסגל החוג מרצים מומחים בתחומם, המשלבים מחויבות להנחלת ידע אקדמי ולשיתוף פעולה עם סטודנטים במחקר ובעשייה חברתית עם עריכה ופרסום מחקרים מדעיים. מטרת תכנית הלימודים היא להקנות כלים וידע להבנה של תהליכים חברתיים במרחב הגלובלי, הארצי והמקומי ושל השפעתם על קהילות, ארגונים ואנשים, זאת באמצעות תכנית לימודים מרתקת המשלבת מחקר עם מעורבות ועשייה חברתית.

לדברי ראש החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ד"ר שרה ארנון: "ייחודו של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בתל חי הוא בהתמקדות בסוגיות שעומדות בראש סדר היום, אשר רלוונטיות לכאן ועכשיו, כגון: אי שוויון, צדק חברתי, אחריות חברתית, שינויים בשוק העבודה ועוד. הכוונה היא לתת מסגרת של ידע תיאורטי ומחקרי שתהווה מענה ללהט ולרצון הבוער לשינוי שיש לצעירים בחברה הישראלית. התכנית מבוססת על היכרות עם תופעות דומות בעולם ועל מתן כלים לקידום העשייה גם ברמת הפרט, גם ברמת הקבוצה וגם ברמה של החברה הישראלית. בתכנית הלימודים משולבים גם תכנים אנתרופולוגיים מרתקים, ביניהם: אורח החיים הייחודי שמתקיים ביערות הגשם של דרום-הודו ומשמעויותיו בהקשר שלנו כאן; השימוש הגובר שנעשה כיום במצלמה במחקר אנתרופולוגי ודיון בשאלות כמו עד כמה באמת תמונה שווה יותר מאלף מלים; ומה אפשר ללמוד על התרבות הישראלית מתמונות ודימויים חזותיים. לאורך כל תכנית הלימודים משובצים קורסים שעוסקים בנושאים חשובים ורלוונטיים כמו: איך צומחות, פועלות ומנוהלות קהילות, איך עושים שינוי ומה מניע תהליכים חברתיים, למה אנחנו מרגישים שאין לנו מספיק השפעה, מיהם אלה המשפיעים על החיים שלי ושלך, ומה הקשר בין איך שקמתי הבוקר למה שקרה וקורה בעולם."

את החוג החדש ניתן יהיה ללמוד במתכונת דו-חוגית שמשלבת לימודים בחוג נוסף בתל חי, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, רב תחומי, שירותי אנוש, כלכלה, לימודי מזרח אסיה. בוגרי החוג יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני ודוקטורט באוניברסיטאות בישראל ובחו"ל בתחומים השונים של סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, כולל סוציולוגיה ארגונית, קרימינולוגיה, תכנון ובינוי עירוני, לימודי תרבות, מחקרי סקר והערכה, חינוך, יחסים בינלאומיים, תקשורת ועוד, כמו גם להשלים לתעודת הוראה בתחום מדעי החברה ואזרחות. כמו כן, ההתמקדות בתחומי ידע תיאורטיים ומעשיים תאפשר לבוגרי החוג להתפתח מבחינה אקדמית, להיות מעורבים ולתרום ישירות לפיתוח הקהילה והאזור. לבסוף, בוגרי החוג יוכלו להשתלב כמובילים בשוק העבודה, בארגוני חברה אזרחית ובמגזר השלישי ולהשפיע על המצב החברתי במקומות מגוריהם ובמדינת ישראל בכלל.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5336836
uXBQmtoTfFuPhPTD9kaEIuM0ZdGNYMAMgayIMhWqko8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-EBtiDYxu6k3qtiJMphqtnGObW8spYx4NHw1KS4dyIdY
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form