כנס המנהיגות לזכר מפקד סיירת צנחנים רס"ן איתן בלחסן ז"ל

כנס המנהיגות לזכר מפקד סיירת צנחנים רס"ן איתן בלחסן ז"ל

שר הביטחון יעלון ניצל את הבמה להביע תמיכה ברמטכ"ל בנוגע להוראות הפתיחה באש.

במלאת 17 שנה לנפילתו של מפקד סיירת צנחנים, רס"ן איתן בלחסן ז"ל בלבנון, קיימה עמותת נועם בשיתוף עם המכללה האקדמית תל-חי, כמידי שנה, את כנס המנהיגות השנתי לזכרו של איתן במכללה. השנה השתתפו בכנס שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שר החינוך, נפתלי בנט אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי, מח"ט הצנחנים אל"מ נמרוד אלוני, וכן מפקדים ואנשי ציבור בכירים נוספים.

כמו כן, לקחו חלק בכנס אנשי ומומחי המכללה האקדמית תל-חי, ביניהם, מנכ"ל המכללה אלי כהן, פרופ' חיים גורן השותף לארגון הכנס, פרופ' שאול קמחי מהחוג לפסיכולוגיה וד"ר משה פרחי, ראש המסלול ללחץ וטראומה בחוג לעבודה סוציאלית.

קלוד בלחסן אביו של איתן, פתח את הכנס ואמר: "כי אמנם חלפו 17 שנה, אך הגעגועים גוברים ומתעצמים מיום ליום". תא"ל (מיל) גל הירש ואנשי צבא בכירים שלקחו חלק בכנס תארו את איתן, כלוחם, מפקד ומנהיג משכמו ומעלה, שידע להוביל את פקודיו בנחישות ובאומץ, אך יחד עם זאת היה צנוע ונעים הליכות.

הכנס כלל שלושה מושבים מרתקים, אשר עסקו בהיבטים שונים של סוגית המנהיגות: מנהיגות צבאית, מנהיגות בתרומה לקהילה ומנהיגות בלחימה. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ניצל את במת הכנס  והביע תמיכתו ברמטכ"ל לאחר שדבריו של האחרון, עוררו סערה תקשורתית גדולה, בנוגע להוראות הפתיחה באש: "אנו נמצאים במציאות שמציבה אתגרים למי שנמצא בשטח: חיילים, שוטרים ואזרחים. בגל הטרור הנוכחי, אנו מפעילים יד ברזל מול הטרוריסטים ובמצב שמישהו מסכן את חיינו- יש לפגוע בו". "עם זאת" אמר יעלון "אסור שחושינו יקהו ואסור שידינו תהיה קלה על ההדק משום שהדם רותח. יש לפעול בקור רוח ובשיקול דעת ולא לפגוע בחפים מפשע. בלי ליצור נסיבות שבהן הדם הרותח גורם לנו לאבד צלם ומוסר, באופן שמכרסם בדרכנו ובצדקתה. צריך לדעת לנצח ולהישאר בני אדם".

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5336638
2VT283SF4D0RZqMltEubRl_8InKdZKrcwwROpl-cWes
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-VAmK-nekWQ7_harb0_CTlxlak85w5_U6LIF91WOo9iw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form