-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ללימודי תואר ראשון בהוראת חינוך מיוחד (דו חוגי)
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג לימודי תואר ראשון בהוראת חינוך מיוחד (דו חוגי)
סגל נוסף:
ד"ר דרור שני , ד"ר טופז אגוז ליבשטיין, ד"ר מיכל שכטר-לרנר
תמונה
לימודי תואר ראשון בהוראת חינוך מיוחד (דו חוגי)
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
המסלול לחינוך מיוחד בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מיועד להכשיר סגל הוראה לגילאי 6-21 שתפקידו יהיה לחנך תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים הלומדים במסגרות לחינוך מיוחד או בחינוך הרגיל במסגרות משלבות. כמו כן לסטודנטים יש את האפשרות להוראה כמורה משלב. אנשי חינוך שיקדמו את תלמידיהם ויביאו אותם למימוש יכולתם האישית. הגישה החינוכית העומדת בבסיס התוכנית נובעת מהמודל החינוכי – הומניסטי הממקם את התלמיד במרכז התהליך החינוכי. תוכנית הלימודים מתמקדת באוכלוסיות שונות תוך שילוב של תיאוריות ומחקרים חדשניים.
התכנית המוצעת כוללת: הכרת אוכלוסיות שונות של תלמידים עם צרכים מיוחדים (לקויות התפתחויות, הפרעות קשב וריכוז, הרצף האוטיסטי, לקויי למידה ועוד). פיתוח הידע בהיבטים תאורטיים, מחקרים ויישומיים. הכרת היבטים דידקטיים של עבודה עם תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים המשולבים בכיתה ה"רגילה" או הלומדים במסגרת חינוך מיוחד. במסגרת הלימודים קיימת התנסות מעשית המלווה בקורסי דידקטיקה של החינוך המיוחד.
Accordion Title למה ללמוד חינוך מיוחד בתל-חי?
למה ללמוד חינוך מיוחד בתל-חי?
מטרות התכנית:
- הכשרת מורים לחינוך מיוחד המצוידים בידע רב בכל הנוגע לחינוך אוכלוסיות תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים, תוך הכרת רצף המסגרות מהמשלבות (אינטגרטיביות ועד הנפרדות (סגרגטיביות).
- הקניית ידע מקיף ומעמיק בתחומי הדעת השונים הקשורים בחינוך מיוחד, ידע המבוסס על מחקרים ותיאוריות שונות שהובילו לגישות ושיטות הוראה מגוונות.
- העמקת הידע אודות מגוון אוכלוסיות תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים, כולל הכרת הדרכים לשילוב מרבי ומיטבי, חינוך, טיפול ושיקום. הקניית כלים ודרכים ליצירת חיים של איכות בקרב תלמידים עם צרכים מיוחדים.
- פיתוח יכולת עבודה בצוות רב מקצועי לקידום תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים.
- מתן דגש על שילוב התאוריה והמעשה. בצד הקניית הידע התיאורטי, תיערך התנסות במערכות חינוך שונות בהן יוכלו פרחי ההוראה להתנסות וליישם את הנלמד בתכנית ההכשרה, תוך ליווי ותמיכה של סגל ההוראה וההכשרה בחוג.
- הקניית כלים מחקריים במטרה לבסס את התפתחותם המקצועית של פרחי ההוראה באמצעות קריאת מחקרים והבנתם. עידוד וקידום הסטודנטים לחקור את עבודתם בשדה ההוראה והחינוך.
- פיתוח הקשר בין החוג לחינוך מיוחד לקהילה בצפון הארץ. מיקום החוג כמקור ידע אקדמי הנותן מענה ומסייע לקהילה.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
הלימודים האקדמיים נמשכים ארבע שנים. במתכונת דו-חוגית:
התפיסה העומדת בבסיס מסלול זה היא כי הכשרה להוראה כוללת לימודים לתואר ראשון, תעודת הוראה ותואר שני. התואר השני הוא בבחינת עליית מדרגה והעמקה בתחום ההכשרה של התואר הראשון, ובהתאם לכך, בתכנון לימודי התואר יושם דגש על חיבורים בין התואר הראשון והתואר השני, לימודי התואר הראשון מתפרסים על פני שלוש שנים, בשנה הרביעית הסטודנט עושה את הסטאג' במקביל לשנה הראשונה של התואר השני.
במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, מדעים.
במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, לימודי ארץ ישראל.
חינוך מיוחד משולב עם חוג בחינוך הרגיל
חוג אחד בחינוך מיוחד בהיקף של 26 ש"ש.
חוג שני דיסציפלינארי שהוא מקצוע הוראה במערכת החינוך בהיקף של 26 ש"ש במסלול היסודי או
במסלול העל-יסודי .
הכשרה הקלינית תהיה בהיקף של 22 ש"ש (בחינוך מיוחד ובחינוך הרגיל). לפחות שליש מההתנסות המעשית בחינוך הרגיל או בחינוך המיוחד.
ההכשרה הקלינית תתקיים בשיתוף פעולה בין המוביל הפדגוגי בחינוך המיוחד לבין המוביל הפדגוגי בדיסציפלינה.
סה"כ לתואר ראשון ותעודת הוראה - 90 ש"ש.
חינוך מיוחד - 26 ש"ש.
דיסציפלינה נוספת - 26 ש"ש.
לימודי העשרה - 4 ש"ש.
לימודי חינוך והוראה - 12 ש"ש.
הכשרה קלינית - 22 ש"ש.
בשנה ראשונה הסטודנטים לומדים קורסי חינוך ויסוד וכן קורסי ליבה ומבואות בדיסציפלינה כגון : מבוא לחינוך מיוחד, מבוא לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, התפתחות שפה תקינה ולקויה, פילוסופיה ומדיניות של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך ה"רגיל", מבוא ללקויות למידה, מוכנות בתחומי הקריאה והכתיבה.
בשנה שניה ושלישית הסטודנטים מרחיבים את קורסי הדיסציפלינה ולומדים קורסים כגון: הפרעות רגשיות והתנהגותיות, התמודדות המשפחה בגידול הילד עם הצרכים המיוחדים, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוכנות לחשבון, על הרצף האוטיסטי, עבודת הצוות הרב מקצועי, האמנות ככלי בחינוך המיוחד, לקויות למידה איתור והתערבות, כישוריי חיים הוראה תומכת אוטונומיה והוראת הקריאה והכתיבה בחינוך המיוחד ועוד.
בשנה שלישית ורביעית לומדים הסטודנטים בנוסף לתכנית הלימודים הסטודנטים מגוון קורסי בחירה:
למידה מתווכת והוראה דינמית, הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות ויישומי מחשב ככלי בעבודת המורה בחינוך המיוחד.
שנה רביעית: שנה הראשונה של התואר השני, בשנה זו הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לקורסים שנותרו בדיסציפלינה. סטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
Accordion Title מידע נוסף
מידע נוסף
הכשרה מעשית:
ההתנסות בהוראה בחינוך מיוחד במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך המיוחד לגווניו, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה.
בשנה הראשונה – הסטודנט לומד את הקורס מבוא להתנסות מעשית.
בשנה שניה - מתנסה הסטודנט בבית ספר לחינוך מיוחד בדגם התנסות מסורתית. התנסות תלווה בקורס דידקטיקה. ההתנסות תתקיים בכיתות רגילות, בו ירכוש הסטודנט מיומנויות הוראה בסיסיות בחינוך הרגיל. ההתנסות תלווה גם היא בקורס דידקטיקה.
בשנה שלישית – ישתתף הסטודנט בתכנית "אקדמיה כיתה". במסגרת ההתנסות יתלווה הסטודנט למורה מכשיר משלב בבית הספר, יעבוד איתו בצמוד על הוראה פרטנית וקבוצתית של ילדי שילוב. במקביל, יתנסה הסטודנט במהלך השנה השנייה והשלישית עם מורה דיסציפלינרי נוסף, על פי תכנית הלימודים הנוספת שבחר, ויתערה בחיי בית הספר החל משלב תכנון הלימודים, ניהול כיתה, ארגון וייזום אירועים, תקשורת עם הורים, ועוד. ההתנסות תלווה בקורס דידקטיקה שיתמקד בשילוב ובקורס דידקטיקה דיסציפלינרי.
הסטודנטים יכולים ללמד בבתי הספר של חינוך מיוחד בין הכיתות א- יב או בתחום דעת נוסף שבחרו ללמוד לפי חלוקה של יסודי בין הכיתות א' - ו' או על יסודי ז' - י' .
מסלולים
מסלולים
Accordion Title לשון עברית
לשון עברית
העברית היא שפת המדינה, המורשת, התקשורת, החינוך והתרבות, ועל כן התמחות בלשון העברית ושליטה מלאה בשפה שהיא שפת האם, מקנה כלים שימושיים ומהותיים לכל פרח הוראה בין שהוא מעוניין לעסוק בהוראה של מקצוע הלשון כהתמחות, בין שהוא מהווה שליח חינוכי-תרבותי ובין שהוא מעוניין לשפר את לשונו כלשון הוראה בעל פה או בכתב.
כמורים ללשון עברית יש לכם הזדמנות להרחיב את מיומנויות השפה, התקשורת והשכנוע של התלמידים. תוכנית הלימודים לחינוך והוראת לשון עברית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה תכשיר אתכם לרמה של מצוינות, בקיאות ומקצועיות מתוך הבנה ששליטה בלשון היא הבסיס לשינוי תרבותי, אישי ומקצועי, מתוך אמונה ותפיסה שבוגרי התכנית ללשון משמשים הן כסוכני תרבות לשונית והן כמורים ללשון עברית מהמובילים בתחומי המחקר של השיח.
תכירו את התיאוריות של הבלשנות המודרנית, תבינו חשיבותו של שיח, תשכילו בהיגיון הרטורי ותבינו חשיבותה של הוראה רב תחומית ועוד. בקיאות ושליטה ברזי המחקר של השיח ובחכמת הרטוריקה הינם כלי מהותי ליצירת דיאלוג ולהשפעה על השיח הציבורי.
התכנית ללשון בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה משלבת הכשרת מורים מעולים עם עשייה מחקרית של מרצים וסטודנטים יחדיו, ובכך גם מהווה גורם מלכד המייצר גאוות יחידה.
Accordion Title יהדות
יהדות
לימודי הוראת יהדות עוסקים במרחב היצירה היהודית מהמקרא דרך חז"ל ועד להגות המודרנית. בתכנית להוראת יהדות בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה תפגשו מרצים וסטודנטים מסורתיים, חילוניים ודתיים שמלמדים ולומדים יחד, באווירה של פתיחות וכבוד למגוון גישות ועמדות. תלמדו בתכנית ייחודית, עשירה ומגוונת.
התכנית מכשירה אתכם לחינוך והוראת היהדות בבית-הספר היסודי לכיתות א'-ו' או בבית-הספר העל-יסודי לכיתות ז'-י' במהלכה תרכשו את הידע, הכלים והיכולת להעמיק ולנתח את התכנים הרלוונטיים הנלמדים במערכת החינוך.
מערכת החינוך רואה חשיבות גדולה בהעמקת הלימוד בתחום לימודי היהדות מתוך הבנה כי לימוד זה יבסס את הזהות היהודית של התלמידים. ההנחה היא שביסוס הזהות יגביר את תחושת האחריות והמחויבות של התלמיד לחברה ולמדינה. מטרה זו עומדת בבסיס תכנית הלימודים של החוג ללימודי יהדות.
הלימודים בתכנית מבוססים על תפיסת המונח "יהדות" כמונח המציין את מכלול היצירה היהודית לדורותיה למן התנ"ך ועד ימינו ומתאפיין במגוון רחב של גישות ותפיסות. מכלול זה נוצר תוך ניהול מתמיד של דיאלוג, שיש לו שתי פנים: דיאלוג בין-דורי יהודי ודיאלוג בין כל אחת מרבדי היצירות היהודיות לתרבויות הסובבות אותן. התרבות היהודית מתעצבת ומתעבה על ידי תהליכי הדיאלוג הכפולים הללו.
מגמת התכנית היא להציג בפני הסטודנט את מרחב היצירה היהודית, לעודדו להרחיב את אופקיו ולבסס את ידיעותיו בתחומי הידע הרלוונטיים לתחומי ההוראה שלו ולתפקידו החינוכי בבית ספר ממלכתי כללי וממלכתי דתי. במסגרת הלימודים תינתן הבכורה ללימודי המקרא, שהם התחום העיקרי הנלמד במערכת החינוך. ילמדו גם קורסים בתושב"ע, במחשבת ישראל ובנושאים המהווים ציר תוכן ללימוד רב-תחומי המשלב את שלושת תחומי הדעת והמדגימים דיאלוג יהודי בין-דורי. ידע זה יכלול מחד כלים להבנת השפה, התוכן ויכולת ההתמודדות עם הטקסטים בכל אחד מתחומי הדעת. מאידך, הסטודנטים ירכשו כלים שיאפשרו להם להעביר ידע זה לתלמידיהם. כך לצד הידע הרחב בתחומי הדעת יכירו הסטודנטים את התכנים הנדרשים על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך. התוכנית תכשיר את פרח ההוראה לשלב בין מקצועות הלימוד כך שיוכל לזמן לתלמידיו מרחב מסקרן ומאתגר אינטלקטואלית וחווייתית, שבו ילמדו את מורשתם על רבדיה וגישותיה וגם יגבשו את זהותם היהודית.
בנוסף, הכוונה היא שסטודנטים העוברים את ההכשרה בתכנית יהדות יהיו מסוגלים לגשת גם לטקסטים אחרים אותם לא פגשו בלימודיהם הקשורים לכל אחד מתחומי הדעת.
Accordion Title מדעים
מדעים
תכנית הוראת מדעים שמה דגש על לימודי הביולוגיה והחשיבה המדעית. הלימודים כוללים את מדעי הטבע והסביבה, הצגת בעיות אקולוגיות הקיימות במדינת ישראל, הצעות לפתרונן תוך כדי חינוך והתנסות בסיסית במחקר בנושא. כמו כן בתכנית יילמדו נושאי מדע נוספים כגון: פיזיקה, כימיה, ומדעי כדור הארץ. מגוון נושאים אלו מטרתו לאפשר למורה העתיד ידע נרחב ומקיף בנושאי המדעים. התכנית מכשירה את המורים למדעי הטבע לבתי הספר היסודיים.
החינוך המדעי הינו יסוד חשוב בפיתוח ושגשוג של כל חברה.
אוסקר ויילד הסופר בן המאה ה-19 אמר "הצלחה במדע הינה: כאשר התנאים קיימים התוצאות יגיעו". בכדי לספק את התנאים להשגת התוצאות המרביות מהלומדים בתכנית, אנו מספקים צוות מדעי מקצועי, מתחמי לימוד חדשים כגון כיתת-הביופיליה אשר מובילה את החדשנות הלימודית במדעים, ובנוסף מעבדות מחקר הכוללות מכשור חדשני, סיורים מדעיים ועוד.
אנו מאמינים כי יצירת מודעות סביבתית והקניית ידע רחב הינה משימה ערכית וחינוכית מן המעלה הראשונה וכי הוראת המדעים ופיתוח חשיבה מדעית הינן אבני דרך מרכזיות בתהליך.
החינוך המיוחד בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה נלמד במתכונת דו-חוגית, ומתפרס על פני חמש שנים.
במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות ומדעים.
במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית ויהדות.
דבר ראש המסלול - חינוך מיוחד
ד"ר יונית ניסים
ראש התוכנית
ד"ר יונית ניסים
ראש התוכנית
החינוך המיוחד בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה בעל החזון "חנוך לנער על פי דרכו" (משלי כ"ב, ו).
המסלול לחינוך מיוחד יוצא מתוך הגישה החינוכית הומניסטית, על פיה, התלמיד ומשפחתו נמצאים במרכז התהליך החינוכי.
המסלול מכשיר אנשי חינוך איכותיים, מקצועיים, עם ידע אקדמי רב בשיטות ובדרכי הוראה בשילוב טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות, שיקדמו את התלמידים המשתייכים לאוכלוסיות השונות בחינוך המיוחד בצורה המיטבית.
אנו משלבים בהכשרתנו ידע אקדמי עם התנסות מעשית במסגרות חינוך המשלבות תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים ומסגרות חינוך מיוחד. אנו מאמינים ושואפים לעשייה חינוכית איכותית, בוגרינו יהוו מובילי מערכת החינוך בחינוך המיוחד.
תכנית הלימודים מיועדת לגילאי 6-21 מתנהלת כתכנית לסטודנטים סדירים, הסבה לחינוך מיוחד ותעודת הוראה.
סגל המסלול
Members Anchor
פרופ' ליהוא זיסברג
סגל אקדמי
פרופ' מן המנין
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה 2001
תחומי מחקר :
פסיכולוגיה חיובית, ניהול ומנהיגות,…
ד"ר יוסי יפה
ראש התכנית לחינוך מיוחד
מרצה בכיר
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
סגנונות הורות ויחסי הורים-ילדים
ד"ר אדווה חכם-זילברשטיין
מרצה
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
משפחות לילדים עם צרכים שונים ומיוחדים
התנסות מעשית
התנסות מעשית
Accordion Title ההתנסות בהוראה בחינוך מיוחד
ההתנסות בהוראה בחינוך מיוחד
ההתנסות בהוראה בחינוך מיוחד במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך המיוחד לגווניו, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה לחינוך מיוחד, על מגוון אופניו החל משילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתה רגילה, לכיתות מיוחדות ובתי ספר המיועדים לבעלי מוגבלות קשה. ההתנסות בחינוך המיוחד מתבצעת תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר , ומיועדת לטפח בסטודנט את תחושת היעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו בתחום.
סגל קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה של החינוך המיוחד, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. המכללה מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. הקמפוס מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו
במהלך לימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בבתי הספר (בהתאם למסלול הלימודים) ומיישם את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.
Accordion Title סטודנטים ל- B.Ed בחינוך מיוחד 6-21
סטודנטים ל- B.Ed בחינוך מיוחד 6-21
בשנה ב' מתנסה הסטודנט בבית ספר לחינוך מיוחד בדגם התנסות מסורתית. התנסות תלווה בקורס דידקטיקה. ההתנסות תתקיים במקביל ל"התנסות כוללת" בדגם PDS בכיתות רגילות, בו ירכוש הסטודנט מיומנויות הוראה בסיסיות בחינוך הרגיל. ההתנסות תלווה גם היא בקורס דידקטיקה.
בשנה ג' – ישתתף הסטודנט בתכנית "אקדמיה כיתה". התנסות אינטנסיבית בהיקף של יומיים בשבוע, החל מפתיחת שנת הלימודים של מוסדות החינוך (סוף אוגוסט). במסגרת ההתנסות יתלווה הסטודנט למורה מכשיר משלב בבית הספר, יעבוד איתו בצמוד על הוראה פרטנית וקבוצתית של ילדי שילוב. במקביל, יתנסה הסטודנט עם מורה דיסציפלינרי נוסף, על פי תכנית הלימודים הנוספת שבחר, ויתערה בחיי בית הספר החל משלב תכנון הלימודים, ניהול כיתה, ארגון וייזום אירועים, תקשורת עם הורים, ועוד. ההתנסות תלווה בקורס דידקטיקה שיתמקד בשילוב ובקורס דידקטיקה דיסציפלינרי.
בשנה ד' כלל הסטודנטים יצאו לשנת התמחות בהוראה (סטאז') במסגרת יחידת הסטאז' במקביל לשנה הראשונה של התואר השני.
Accordion Title מדריכים פדגוגיים
מדריכים פדגוגיים
הקורסים וליווי ההתנסות הנם באחריות המדריכים הפדגוגיים. במסגרת ההדרכה יבקר המד"פ בבתי הספר, יצפה בסטודנטים בעבודתם ויעריך את הוראתם.
בתוכנית "אקדמיה כיתה" מלווים הסטודנטים, בנוסף למדריך הפדגוגי הדיסציפלינרי, במנחה אקדמי של התוכנית, אשר נוכח בבתי הספר אחת לשבועיים, תומך בסטודנטים ברמת ההשתלבות בבית הספר והקשר עם המורה המכשיר ויועץ בשילוב פדגוגיה חדשה בהוראה.
גב' רולא סראיאלדין - רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' קוטי זיידנבאום - רכזת החוג לחינוך והוראה
לא עומדים בתנאי הקבלה?
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
טלפון נוסף: *9827
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם