.M.A ניהול וארגון מערכות חינוך באקדמית תל-חי

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך של האקדמית תל-חי, מקנה לאנשי חינוך את הכלים, ההכשרה וההשראה להפוך למנהיגים חינוכיים פורצי דרך.
בשנה הקרובה יוצעו ללומדים בתכנית שלושה מסלולים בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך (התואר הוא תואר שני בניהול החינוך .M.A. - כמחצית מהקורסים נלמדים עם כל השנתון שלומד את התכנית וכמחצית מהקורסים לפי המסלול שהסטודנט/ית בוחר/ת):

  1. מסלול ניהול מערכות חינוך –
    המסלול הקלאסי שקיים 12 שנים וזכה לשבחים ברמה הארצית- מיועד לכל סוגי ניהול בבתי הספר ובמערכות חינוך בלתי פורמליות. בעולם המשתנה, בתקופות של שגשוג או מצוקות, מערכת החינוך זקוקה לדמויות מנוסות ומוכשרות שתדענה לנווט בצורה מושכלת. התכנית זוכה להכרה ארצית ולשבחים רבים בזכות הרמה האקדמית הגבוהה לצד החיבור המשמעותי לשדה החינוכי הכולל פרקטיקום בליווי מנהלים, סימולציות, סדנאות בשדה החינוך ועוד.
  2. מסלול ניהול מערכות חינוך בגיל הרך –
    מסלול ייחודי, מכוון לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון קורסים שיאפשרו להן להנהיג במקצועיות את הקהילה שבה הן מצויות ולהתפתח לתפקידים מובילים במערכת החינוך בגיל הרך. המסלול כולל ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום. חלק מהנושאים הנלמדים מותאמים בקורסים לצרכי הקבוצה המתגבשת (לדוגמא- גני יער, גן עתידי וכדומה).
    המסלול  מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, מנהלות מערכות הגיל הרך ביישובים, גננות סבב ועוד.
  3. מסלול ניהול מערכות חינוך שבהן לומדים ילדים ונוער במצבי סיכון - 
    למצב סיכוני נקלעים לא רק "שם", בבתי ספר המתמקדים באוכלוסייה במשבר (במרכזי חינוך ומפתנים), אלא בסיטואציות שונות של משבר משפחתי או אישי.
    במסלול נלמד כיצד להתמודד עם המשברים, להכין את המערכת הבית ספרית ולהוביל תהליכים שיצמצמו ויתמודדו עם המצב הסיכוני כדי שלא יהפוך לקבוע.
    הלימודים במסלול החדש כוללים סדנאות אתגריות בשטח, סיורים, סימולציות ועוד עם דמויות מרכזיות בתחום במדינת ישראל.

עם בוגרי התכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי. התכנית מתאימה למי שרואים ורואות עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח והובלה של תהליכים חינוכיים.

להשארת פרטים
Accordion Title למה ללמוד ניהול מערכות חינוך בתל-חי

למה ללמוד ניהול מערכות חינוך בתל-חי

מסלול בלעדי בישראל

בנוסף למסלול לניהול מערכות חינוך קיים בתכנית מוקד ייחודי לניהול מערכת הגיל הרך (היחיד במדינת ישראל שקיבל הכרה מהמל"ג). מטרת המוקד לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון אמצעים שיאפשרו להן להנהיג בנחישות את הקהילה שבה הן מצויות. המוקד כולל קורסים ייחודיים למנהלות הגנים, ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום.

התואר במוקד הגיל הרך הוא תואר שני בניהול החינוך. כ50%  מהקורסים מכוונים לגננות ולמנהלות גן, בזוויות ראיה ניהוליות. הקורסים נלמדים במקביל ללימודים של ניהול מערכות חינוך (שבו מכוונים הקורסים לקבוצות גיל אחרות – יסודי, חט"ב, תיכון ולמסגרות חינוך בלתי פורמליות).  

המוקד מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, גננות סבב וסייעות -המעוניינות להשתלב בתפקידי ניהול גנים, ניהול מערכות גיל רך בישובים ופיקוח בחינוך לגיל הרך.

עם בוגרי התוכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי.
התוכנית מתאימה למי שרואים את עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח  והובלה של תהליכים חינוכיים.

Accordion Title מה בתכנית

מה בתכנית

  • חשיפה מוגברת לשדה החינוך באמצעות ימי סדנאות בשדה החינוך במגוון אפיקים, פרקטיקום, ופרויקטים  אקדמיים המשתלבים במקום העבודה.
  • שיתופי פעולה ייחודיים עם רשויות אזוריות ורשויות מקומיות. השיתופים מאפשרים הצמחת יוזמות והתפתחות ניהולית במרחב הפעולה התעסוקתי הספציפי של הסטודנטית.
  • אפשרות לתכנון מסלול קריירה אישי.
  • איכות גבוהה המאפשרת לבעלות הפוטנציאל להמשיך ולהתפתח במסלול האקדמי.
  • התחדשות עקבית. לדוגמא: שילוב קורסים לניהול מצבי סיכון בקרב ילדים ונוער, שיפותחו למוקד חדשני בתחום.
  • מרחבי למידה חדשניים שבהם מאפשרים התנסויות ייחודיות המאתגרות את השטח.
Accordion Title איך זה עובד

איך זה עובד

  • יום לימודים אחד בשבוע  – כדי להמשיך לעבוד ולהמשיך לעשות את הדברים המשמעותיים לך.
  • מתן דגשים רבים על פרקטיקה ועל יישום –  כדי לחבר אותך למה שבאמת קורה בשטח, בעזרת  שיתופי פעולה עם בעלי תפקידים בכירים במערכת החינוך בצפון.
  • מרצים מומחים מרקעים מגוונים –מהארץ (ומהעולם) כדי לעזור לך לגבש עמדות אישיות מקצועיות מתוך בחירה ועל סמך הבנה. 
  • סיורים במערכות חינוך בארץ.
  • שילוב של קורסים מתוקשבים וימי סדנאות ייחודיים.
  • זיהוי החלום המקצועי שלך והתאמת תכנים ומטלות לתוואי האישי באמצעות ייעוץ מקצועי.
  • רמת לימודים גבוהה ומיטב המשאבים – כדי לתת לך את ההכשרה הכי טובה.
  • לימודים במרחב חדשני, מעוצב ומאובזר - כדי לתת לך את התנאים הכי טובים המתאימים לתקופתנו.
  • אווירה נעימה. בקמפוס תל-חי שבקצרין, אווירת הלימודים שונה מכל מה שהכרת, על רקע נופי הגולן הקסומים וקהילת סטודנטים איכותית ומשפחתית.

בשורה התחתונה: זהו תואר שני שיאפשר לך לפתוח הרבה יותר דלתות ויקדם אותך לתפקידים ניהוליים במוסדות החינוך, ברשויות המקומיות וברובד הניהולי הארצי. אך בעיקר, ואולי הכי משמעותי - לאפשר לך

 

מוקדים בתכנית:

  • מוקד למנהלות גנים – בלעדי וייחודי בארץ.
  • הצמחת מוקד לניהול מצבי סיכון.

 

מוקד למנהלות גנים - בלעדי בישראל:

בנוסף לתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך קיים מוקד ייחודי לניהול מערכת הגיל הרך - היחיד במדינת ישראל שקיבל הכרה מהמל"ג.

מטרת המוקד לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון אמצעים שיאפשרו להן להנהיג בנחישות את היחידה הארגונית, המורכבת והייחודית כמו גן ילדים, בה הן מצויות.

תכנית זו נותנת לראשונה מענה לתפקידה המורכב של הגננת בניהול הגן שנפרש לתחומי אחריות רבים.

הגננות נמצאות בסיטואציה ניהולית ייחודית, שבה עליהן לקחת חלק בפיתוח אישיות הילדים ובשכלול יכולותיהם בתקופת התפתחות קריטית של הילד ובו בזמן ליטול על עצמן תפקידים נוספים בהם ניהול צוות הגן, התמודדות עם אינטנסיביות העבודה תחת לחץ של זמן והתנהלות עם מפקחים ויועצים חיצוניים ואיזוריים.

המוקד כולל קורסים ייחודיים למנהלות הגנים, ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום.
התואר במוקד הגיל הרך הוא תואר שני בניהול החינוך המורכב מכ - 50% קורסים המכוונים לגננות ולמנהלות גן, בזוויות ראיה ניהוליות. הקורסים נלמדים במקביל ללימודים של ניהול מערכות חינוך (שבו מכוונים הקורסים לקבוצות גיל אחרות – יסודי, חט"ב, תיכון ולמסגרות חינוך בלתי פורמליות).  

המוקד מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, גננות סבב וסייעות -המעוניינות להשתלב בתפקידי ניהול גנים, ניהול מערכות גיל רך בישובים ופיקוח בחינוך לגיל הרך.

להתבונן יחד עמנו, ברגישות ובתבונה בעתיד המקצועי שמעניין אותך.

לצפיה בתנאי הקבלה

Accordion Title מידע נוסף

מידע נוסף

מה אפשר לעשות עם התואר?

  • לנהל מסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות בדרגים בכירים.
  • להוביל בתפקידים בדרגי הביניים.
  • לפתח יוזמות וליישם אותן.
  • להכיר את השפה הארגונית ולהצליח יותר במה שחשוב לנו להוביל.
  • לזהות הזדמנויות חינוכיות פדגוגיות ולדעת מה הדרך לתמוך בהן.
  • להכיר את השיח האקדמי המוביל, לדעת כיצד להשתמש במחקר שעומד בבסיסו, ולמעוניינים - להמשיך להתפתח במרחב האקדמי.

בוגרים ובוגרות:

עם בוגרי התוכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי.
התוכנית מתאימה למי שרואים את עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח והובלה של תהליכים חינוכיים.

Accordion Title יתרונות התכנית

יתרונות התכנית

הקניית הבנה מקיפה של המושגים, התהליכים והשפה הארגונית. יתרון משמעותי לתפקידי ניהול בכירים ולתפקידי ניהול בדרג הביניים. רכזי שכבה, רכזי מקצוע ומי שאחראי על תהליכים ופרויקטים בתוך מערכת החינוך. התואר מצטרף לתעודה ההוראה שכבר נמצאת בידיכם/ן ומאפשר התפתחות לכיוון הנהגה והובלה במערכת החינוך.
התכנית מחוברת לשטח (לא רק שטח אתגרי במסלול החדש). 
החיבור לשטח לצד אקדמיה ברמה גבוהה - סימן ההיכר שלנו! המשמעות- ליווי מנהלים, סדנאות בשטח, אפשרות לפתח פרויקטים במערכת ולקבל ליווי, ייעוץ קריירה ועוד.

Accordion Title אופק תעסוקתי

אופק תעסוקתי

התחום של ילדים ונוער במצבי סיכון נמצא בתהליך התפתחות מואץ וכולל אפשרויות רבות - החל מהובלת התחום בבתי הספר בתפקידים של ריכוז, בניהול מסגרות חינוך ייעודיות, ניהול בתי ספר, ניהול בתפקידים בכפרי נוער, הדרכה בתחום ילדים ונוער בסיכון, ניהול ברשויות מקומיות, ניהול בעמותות ובגופים העוסקים בתחום.
 

סדנאות וסיורים
 

תמונה
רב תחומי

ימי הסדנאות בשטח מכוונים להעמיק את ההיכרות של הסטודנטים עם ארגונים חינוכיים שונים.  ימי הסדנאות כוללים סיורים, הרצאות, מפגשים בשדה החינוך, בהתאם לנושאים השונים (למשל מערכת החינוך המיוחד, מערכת החינוך במגזר הערבי-דרוזי, מערכת החינוך העל יסודית, החינוך הדמוקרטי, מערכת החינוך בגיל הרך, כפרי נוער). הסדנאות תתקיימנה בימי שלישי. 

מה תלמדו

מה תלמדו

Accordion Title קורס סדנאות בשדה החינוך, סדנאות בימי למידה והתעמקות במסגרות חינוך

קורס סדנאות בשדה החינוך, סדנאות בימי למידה והתעמקות במסגרות חינוך

בית הספר שחפים לחינוך מיוחד ובית הספר התיכון הדמוקרטי בקיבוץ עמיר 
בית הספר לייף למצוינות בכפר ראמה
יום סדנאות בעיר כרמיאל להכרת שלל מסגרות חינוך מגן-י"ב שמתמודדות עם ילדים ונוער במצבי סיכון - בחסות אגף א לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך, יחד עם בכירי העיריה ובכירי האגף בצפון 
יום סדנאות בגיל הרך -אשכול גנים ומרכז לגיל הרך 
יומיים בסדנת הישרדות בשיתוף כפר הנוער נירים לנוער בסיכון 
יום סדנאות להבנת סביבות למידה וניהול בית ספר שש שנתי -דנצינגר קרית שמונה.
 

Accordion Title קורס תכנון החינוך

קורס תכנון החינוך

קורס שמתמקד בתכנון במערכת בית הספר ומערכות לילדים ונוער במצבי סיכון ולצידו קורס בניהול מערכות הגיל הרך שמתמקד בתכנון בגני ילדים.

Accordion Title קורס ניהול צוותים

קורס ניהול צוותים

קורס שמתמקד בסוגיות של הנעה ותמיכה בצוותים חינוכיים, במיפוי צוותים ובפיתוח קבוצות.
 

Accordion Title קורס בניהול משאבי אנוש

קורס בניהול משאבי אנוש

קורס המבוסס על סדנאות המתמקדות באבחון ובקליטת אנשי חינוך, בשיקוף מאפייניו וכישוריו הניהוליים של הסטודנט ושל המערכת שאליה הוא מעוניין לגייס אנשי חינוך.

Accordion Title קורס בית הספר בניהול עצמי

קורס בית הספר בניהול עצמי

קורס המתייחס לתהליך העברת הסמכויות למנהל בית הספר.
 

יש לעיין  בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.

* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.

 

סגל התכנית

ד"ר עדנה רבנו

מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת בר-אילן 2012
תחומי מחקר : פסיכולוגיה של עולם העבודה,ניהול משאבי…

ד"ר יוסי ממן

מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2001
תחומי מחקר : הערכה חינוכית, מחקר איכותני, רב תרבותיות

ד"ר איתן סימון

יו"ר לימודים מתקדמים
מרצה בכיר
Ph.D.: Konstantine The Philosopher University, Slovakia 2006
תחומי מחקר : חינוך, הוראה, זהות מקצועית של עובדי…

ד"ר עמנואל תמיר

ראש התכנית לניהול וארגון מערכות חינוך
מרצה בכיר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושליים 2005
תחומי מחקר : שינויים ורפורמות במערכת החינוך, ארגוני…

ד"ר אביבה דן

ראשת התכנית חינוך לגיל הרך
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת קלוג' רומניה 2013
תחומי מחקר : זהות המקצועי של מחנכי גיל הרך: שילוב…

ד"ר יפעת לינדר

ראש היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר : למידה ארגונית וניהול, סימולציות,…

ד"ר מרסל עמאשה

מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת תל-אביב 2015
תחומי מחקר : הוראה, למידה והערכה בחינוך
כל סגל החוג

רכזת תואר שני ופיתוח מקצועי

גב' מאיה רוזנברג

שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00

שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
761100
WIiFFYq9hjc3uQFrmpxVQr8A9WTs8sFJfRHMPZ5uQJQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-BIIyAiFejl5ey_QO7TnS4SuCHSUI-ZjbNtfUFh5OHjo
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form