הלימודים האקדמיים נמשכים ארבע שנים. במתכונת דו-חוגית:
במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, מדעים.
במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות , לימודי ארץ ישראל.
בשנה ראשונה הסטודנטים לומדים קורסי חינוך ויסוד וכן קורסי ליבה ומבואות בדיסציפלינה כגון: מבוא לחינוך מיוחד, מבוא לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, התפתחות שפה תקינה ולקויה, פילוסופיה ומדיניות של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך ה"רגיל", מבוא ללקויות למידה, מוכנות בתחומי הקריאה והכתיבה.
בשנה שניה ושלישית הסטודנטים מרחיבים את קורסי הדיסציפלינה ולומדים קורסים כגון: הפרעות רגשיות והתנהגותיות, התמודדות המשפחה בגידול הילד עם הצרכים המיוחדים, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוכנות לחשבון, על הרצף האוטיסטי, עבודת הצוות הרב מקצועי, האמנות ככלי בחינוך המיוחד, לקויות למידה איתור והתערבות, כישוריי חיים הוראה תומכת אוטונומיה והוראת הקריאה והכתיבה בחינוך המיוחד ועוד.
בשנה שלישית ורביעית לומדים הסטודנטים בנוסף לתכנית הלימודים הסטודנטים מגוון קורסי בחירה: התמודדות קבוצתית עם היבטים חברתיים בחינוך המיוחד, למידה מתווכת והוראה דינמית, הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות ויישומי מחשב ככלי בעבודת המורה בחינוך המיוחד.
שנה רביעית: בשנה הרביעית הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לקורסים שנותרו בדיסציפלינה. סטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון.
מבנה הלימודים לתואר ראשון בחוג לחינוך והוראה:
לימודי יסוד והעשרה:
במסגרת לימודי היסוד וההעשרה יילמדו הקורסים: אנגלית, לשון, מיומנות אקדמית ממוחשבת, סמינר לימודי תולדות השואה, ימי עיון חוגיים, תרבות ומורשת, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, בטיחות ובטחון, עזרה ראשונה, זהירות בדרכים ועוד.
לימודי חינוך והכשרה להוראה:
תכנית הלימודים כוללת לימודים עיוניים כגון: קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, קורס בחירה בחינוך, אוריינות אקדמית, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי, שיטות מחקר איכותני, סמינריון בחינוך
וכן לימודים מעשיים (התנסות מעשית ודידקטיקה).
התנסות מעשית בהוראה:
ההתנסות בחינוך ובהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס אוהלו לחדשנות בחינוך ובהוראה נעשית בדגם התנסות קלינית ייחודי, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד בדיסציפלינה שבחר, תוך התנסות בשדה לגווניו, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם סגל הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה והמחנך, על מגוון אופניו. ההתנסות המעשית מתבצעת תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, ומיועדת לטפח בסטודנט את תחושת היעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו בתחום.
קמפוס אוהלו, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. המכללה מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס אוהלו לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. המכללה מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
במהלך לימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בבתי הספר (בהתאם לתכנית הלימודים שבחר) ומיישם את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.
לימודים בחוגים הדיסציפלינאריים:
בכל מסלול ותכנית לימודים נלמד מתווה לימודים ייחודי ומותאם, בו יעמיק הסטודנט את הידע והתמחותו בתחום הנבחר.
שנה ד' התמחות בהוראה (סטאז):
השתתפות בסדנת סטאז' תתאפשר רק לאחר השלמת 80% מחובות הלימודים לתואר B.Ed. לאחר השלמות החובות לתואר B.Ed. ולתעודת הוראה, קבלת רישיון עיסוק בהוראה מותנית בסיום חובות שנת ההתמחות בהוראה (סטאז').