למה ללמוד .B.Ed בחינוך והוראה בתל-חי
- חוג בעל ותק אקדמי של למעלה מ-20 שנה עם למעלה מאלפי בוגרים שסיימו לימודיהם בהצלחה והפכו למורים, מורות וגננות איכותיות.
- כל מסלול כולל לימודי ליבה של דידקטיקה והתנסות מעשית בזירות ההכשרה, בתי ספר וגני ילדים.
- החוג מאפשר לצבור ניסיון רלוונטי בעבודה בזמן הלימודים.
- בשיעורים נלמדים מתודות הוראה ומודלים פדגוגיים מגוונים בהלימה לתכנים, לתחום הדעת ולשלבי ההתנסות.
- ניתן ללמוד חינוך והוראה במסלול חד חוגי או דו חוגי.
- קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה נחשב כפורץ דרך בתחום שילוב החדשנות באקדמיה.
- לאורך כל שנות לימודיכם תקבלו את מיטב הכלים הטכנולוגיים וחופש מלא ליזום, להמציא ולהפוך לדמות חינוכית משמעותית המחוללת שינוי אמיתי בחינוך בישראל.
- צוות ניהולי פעיל, אכפתי, יוזם ומעורב בכל הנעשה במכללה.
- גידול משמעותי במחקר ובעשייה חוץ אקדמית.
- ביצוע מחקרים ופרסום מאמרים בתחומי החינוך.
- קליטת סגל איכותי ותכנון עתידי.
- פיתוח והטמעת מודלים חדשניים וקליניים.
- התנסויות: כוללת, אקדמיה גן ואקדמיה כיתה.
- חדשנות , הערכה, איכות אקדמית, דרכי הערכה ואוריינות.
- פרויקטים חוץ אקדמיים.
- פיתוח קורסי חינוך חדשים עם אפשרויות בחירה בדגש על: מנהיגות, יזמות, תכנות (חשיבה מחשובית) ואומנות.
מטרות החוג לחינוך והוראה
- הכשרת מורים איכותית בכל רבדי החינוך: חינוך קדם- יסודי, יסודי, על יסודי ובחינוך מיוחד.
- חשיפה למודלים חינוכיים: ממודלים קלאסיים למודלים מתהווים ודינמיים.
- שימוש במגוון מתודות הוראה והנחייה, שילוב טכנולוגיה בהוראה, שיעורים חדשנים.
- עיצוב מחדש של תפקיד המורה במאה ה- 21 בהלימה למיומנויות המחר.
- פיתוח כישורי מנהיגות ויזמות בחינוך, תוך התנסות בהובלת תהליכים בשדה.
- הכרת תהליכי התפתחות ושונות בינאישית בהיבטים קוגניטיביים, רגשיים-חברתיים והתנהגותיים תקינים ולא תקינים.
- פיתוח חשיבה ביקורתית, כישורי מחקר ומיומנויות להתערבות חינוכית.
- חשיפה לטכנולוגיות עכשוויות ושילוב בין פדגוגיות מתקדמות לטכנולוגיה, לשם יצירת תמורות בתהליכי הוראה ולמידה ויישומן בסביבות חינוכיות מגוונות.
- עידוד הסגל לחקור ולהתנסות במחקר בקבוצות נושאים.
- פיתוח קהילת לומדים/ הוגים.
בנוסף, המכללה האקדמית תל-חי גאה להציג את תכנית "קהילת הסטודנטים בגולן" תכנית המשלבת לימודי הוראה עם חיי קהילה עשירים.
אז מה בתכנית?
- תואר ראשון ושני בחינוך ותעודת הוראה בקמפוס קצרין.
- שנה ראשונה חינם ע"פ חוק חיילים משוחררים.
- מלגה בסך 10,000 ₪ מותנית בפעילות בקהילה.
- החזר שכר דירה בגובה 750 ₪ בחודש במשך שנתיים.
- סיוע בהשמה בבתי ספר בגולן בסיום התואר הראשון.
- עשייה חברתית עם משמעות וחיבור אמיתי לקהילה - במקום הכי יפה בארץ!
הלימודים נמשכים שנים (בסופם תצאו עם תואר ראשון, תואר שני ותעודת הוראה).
בנוסף, ניתן ליהנות ממענק סיום לימודים בגובה 10,000 ₪, המותנה בהמשך מגורים ועבודה בגולן לשנתיים לאחר התואר הראשון.
נשמע לך מעניין? לפרטים נוספים לחצו כאן
איך זה עובד
הלימודים האקדמיים נמשכים ארבע שנים. במתכונת דו-חוגית
במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, מדעים.
במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, לימודי ארץ ישראל.
בשנה ראשונה הסטודנטים לומדים קורסי חינוך ויסוד וכן קורסי ליבה ומבואות בדיסציפלינה כגון: מבוא לחינוך מיוחד, מבוא לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, התפתחות שפה תקינה ולקויה, פילוסופיה ומדיניות של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך ה"רגיל", מבוא ללקויות למידה, מוכנות בתחומי הקריאה והכתיבה.
בשנה שניה ושלישית הסטודנטים מרחיבים את קורסי הדיסציפלינה ולומדים קורסים כגון: הפרעות רגשיות והתנהגותיות, התמודדות המשפחה בגידול הילד עם הצרכים המיוחדים, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוכנות לחשבון, על הרצף האוטיסטי, עבודת הצוות הרב מקצועי, האמנות ככלי בחינוך המיוחד, לקויות למידה איתור והתערבות, כישוריי חיים, הוראה תומכת אוטונומיה והוראת הקריאה והכתיבה בחינוך המיוחד ועוד.
בשנה שלישית ורביעית לומדים הסטודנטים בנוסף לתכנית הלימודים מגוון קורסי בחירה: התמודדות קבוצתית עם היבטים חברתיים בחינוך המיוחד, למידה מתווכת והוראה דינמית, הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות ויישומי מחשב ככלי בעבודת המורה בחינוך המיוחד.
שנה רביעית: בשנה הרביעית הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לקורסים שנותרו בדיסציפלינה. סטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון.
לימודי יסוד והעשרה:
במסגרת לימודי היסוד וההעשרה יילמדו הקורסים: אנגלית, לשון, מיומנות אקדמית ממוחשבת, סמינר לימודי תולדות השואה, ימי עיון חוגיים, תרבות ומורשת, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, בטיחות ובטחון, עזרה ראשונה, זהירות בדרכים ועוד.
לימודי חינוך והכשרה להוראה:
תכנית הלימודים כוללת לימודים עיוניים כגון: קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, קורס בחירה בחינוך, אוריינות אקדמית, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי, שיטות מחקר איכותני, סמינריון בחינוך וכן לימודים מעשיים (התנסות מעשית ודידקטיקה).
התנסות מעשית בהוראה:
ההתנסות בחינוך ובהוראה במסגרת הלימודים באקדמית תל-חי נעשית בדגם התנסות קלינית ייחודי, המאפשר לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד בדיסציפלינה שבחר, תוך התנסות בשדה לגווניו, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם סגל הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה והמחנך, על מגוון אופניו. ההתנסות המעשית מתבצעת תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, ומיועדת לטפח בסטודנט/ית את תחושת היעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי.
את ההתנסות בשטח מלווה קורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית.
האקדמית תל-חי מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה, תוך ליווי ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך ההתנסות.
במהלך הלימודים מתנסים הסטודנטים בעבודה מעשית בבתי הספר (בהתאם לתכנית הלימודים הנבחרת) ומיישמים את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.
מבנה הלימודים לתואר ראשון בחוג לחינוך והוראה
לימודים בחוגים הדיסציפלינאריים:
בכל מסלול ותכנית לימודים נלמד מתווה לימודים ייחודי ומותאם, להעמקת הידע והתמחות בתחום הנבחר.
שנה ד' התמחות בהוראה (סטאז'):
השתתפות בסדנת סטאז' תתאפשר רק לאחר השלמת 80% מחובות הלימודים לתואר B.Ed. לאחר השלמות החובות לתואר B.Ed ולתעודת הוראה, קבלת רישיון עיסוק בהוראה מותנית בסיום חובות שנת ההתמחות בהוראה (סטאז').
מידע נוסף
איפה אפשר למצוא את הבוגרים שלנו
בשוק העבודה של 2023, תואר ראשון בחינוך, בשילוב עם הכשרה נוספת ותעודת הוראה, מאפשר לכם את הניידות והגמישות הכל כך מתבקשות בשוק העבודה של המאה ה-21.
בנוסף לתפקידים בחינוך הפורמאלי – בתי ספר, גנים ופעוטונים, לימודי חינוך והוראה פותחים בפניכם את דלתות החינוך הבלתי פורמאלי ומעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים בתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.
תואר ראשון בחינוך יכול להיות צעד ראשון למסלול קריירה במקצוע טיפולי. הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים. מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
חלק מבוגרנו ממשיכים ללימודים גבוהים ומשתלבים בתפקידי ניהול ופיקוח במוסדות חינוכיים.
תוכניות הלימוד בחוג לחינוך והוראה
חינוך והוראת אנגלית
כמורים לאנגלית תזכו לפתוח לתלמידים את השער לעולם האפשרויות הבינלאומי!
תכנית הלימודים להוראת אנגלית באקדמית תל-חי, תכשיר אתכם כמורים לאנגלית בבתי-ספר יסודיים ועל יסודיים, לכיתות ג'-י'. במהלך הלימודים תרכשו ידע עדכני בהוראת השפה האנגלית, תחזקו את הביטחון שלכם לדבר ולכתוב באנגלית, תצברו ידע שימושי במחקר השפה ותרחיבו את הידע על התרבות האנגלו-אמריקאית.
לפרטים נוספים לחצו כאן
חינוך והוראת מתמטיקה
תכנית הלימודים להוראת המתמטיקה, באקדמית תל-חי, תכשיר אתכם להיות מורים מובילים למתמטיקה בחטיבה ובבתי-הספר העל-יסודיים בכיתות ז'-י'. במהלך הלימודים תכירו את יסודות המתמטיקה המודרנית והיבטים פסיכולוגיים, חברתיים וקוגניטיביים של למידת מתמטיקה; תגייסו את המודל המתמטי לתיאור וניתוח בעיות מדעיות ולניתוח כמותי כמרכיב יסודי של החשיבה הביקורתית; תתעמקו בבעיות פילוסופיות עם חווית המתמטיקה כמשחק ושעשוע מהנה; ותשתמשו במחשב לביצוע חישובים, לניתוח נתונים תיאורי והיסקי, לבניית הדמיות לצורך חיזוי, להמחשת רעיונות מתמטיים וככלי לפיתוח עבודת צוות ועוד.
לפרטים נוספים לחצו כאן
חינוך והוראת ביולוגיה
ביולוגיה הוא אחד מתחומי הידע המובילים באקדמית תל-חי, המהווה בסיס להבנה והשתלבות בהתפתחויות העתידיות בתחומי בריאות ורפואה, ביוטכנולוגיה, חקלאות, איכות הסביבה, מחזור, אנרגיות מתחדשות ועוד. במהלך הלימודים אנו שואפים לייצר מורה עם ידע רב ומעמיק יותר, אהבה לתחום, סקרנות ורצון לחקור ולהבין. להשגת מטרות אלו אנו שמים דגש על חשיבה מחקרית, ביצוע פרויקטים, עבודה במעבדות, הכרות עם טכנולוגיות חדישות, יציאה לסיורים לימודיים, ולימוד במתחם חדשני הקרוי "ביופליה" אשר מותאם ללמידה מחקרית בתחומים מגוונים ולמידה מבוססת פרויקטים. ההכשרה בתכנית להוראת ביולוגיה מלווה בחוויה לימודית החושפת את הלומדים לתחומי המדע השונים, מעשירה ומכינה אותם לשליחותם כמורי הביולוגיה לעתיד.
לפרטים נוספים לחצו כאן
לימודי חינוך מיוחד
המסלול לחינוך מיוחד באקדמית תל-חי מיועד להכשיר סגל הוראה לגילאי 6-21 שתפקידו לחנך תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים הלומדים במסגרות לחינוך מיוחד או בחינוך הרגיל במסגרות משלבות. כמו כן לסטודנטים יש את האפשרות להצטרף לצוות ההוראה כמורה משלב.
מסלולים:
החינוך המיוחד באקדמית תל-חי נלמד במתכונת דו-חוגית.
במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות ומדעים.
במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות ולימודי ארץ ישראל.
לפרטים נוספים לחצו כאן
לשון עברית
כמורים ללשון עברית יש לכם הזדמנות להרחיב את מיומנויות השפה, התקשורת, הקריאה והכתיבה של התלמידים. תכנית הלימודים לחינוך והוראת לשון עברית באקדמית תל-חי תכשיר אתכם לרמה של מצוינות, בקיאות ומקצועיות מתוך הבנה ששליטה בלשון היא הבסיס לשינוי תרבותי, אישי ומקצועי, מתוך אמונה ותפיסה שבוגרי החוג ללשון משמשים הן כסוכני תרבות לשונית והן כמורים ללשון עברית מהמובילים בתחומי המחקר של השיח.
לפרטים נוספים לחצו כאן
יהדות
לימודי הוראת יהדות עוסקים במרחב היצירה היהודית מהמקרא דרך חז"ל ועד להגות המודרנית. בתכנית להוראת יהדות תפגשו מרצים וסטודנטים מסורתיים, חילוניים ודתיים שמלמדים ולומדים יחד, באווירה של פתיחות וכבוד למגוון גישות ועמדות. תלמדו בתכנית ייחודית, עשירה ומגוונת.
התכנית מכשירה אתכם לחינוך והוראת היהדות בבית-הספר היסודי לכיתות א'-ו' או בבית-הספר העל-יסודי לכיתות ז'-י' במהלכה תרכשו את הידע, הכלים והיכולת להעמיק ולנתח את התכנים הרלוונטיים הנלמדים במערכת החינוך.
לפרטים נוספים לחצו כאן
מדעים
תכנית הוראת מדעים שמה דגש על לימודי הביולוגיה והחשיבה המדעית. הלימודים כוללים את מדעי הטבע והסביבה, הצגת בעיות אקולוגיות הקיימות במדינת ישראל, הצעות לפתרונן תוך כדי חינוך והתנסות בסיסית במחקר בנושא.
בחוג יילמדו נושאי מדע נוספים כגון: פיזיקה, כימיה, ומדעי כדור הארץ במטרה להעניק למורה העתיד ידע נרחב ומקיף בנושאי המדעים. החוג מכשיר את המורים למדעי הטבע לבתי הספר היסודיים.
לפרטים נוספים לחצו כאן
לימודי ארץ ישראל
במסגרת התכנית ללימודי ארץ ישראל יתוודעו הסטודנטים לתולדות א"י והממצא החומרי שלה, יעמדו על מבנה האוכלוסייה והתרבויות המגוונות שחיו במרחבה ויכירו את ההשפעות ההדדיות שבין התרבויות, העדות והמסורות של העמים שחיו וחיים באזור. ייחודו של מקצוע לימודי א"י הוא במפגש הערכי והבלתי אמצעי שלו עם נופי הארץ, אתריה ומורשתה. בתוכנית יילמדו קורסים במתודיקה של המקצוע שיכללו את נושאי הלמידה החוץ כיתתית, וכן תינתן הדרכה בכתיבת גיאוטופ וכתיבת מבחנים, כנדרש במשרד החינוך מהמורים המקצועיים.
לפרטים נוספים לחצו כאן
תכנית רג"ב למצטיינים – ראש גדול בהוראה
תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) היא תכנית ייחודית לסטודנטיות ולסטודנטים מצטיינים עם יכולת ועם רצון "לשנות את העולם", שבחרו לימודים אקדמיים הכוללים תעודת הוראה. התכנית מעניקה הכשרה ייחודית ותנאים מיטביים. אנחנו מכשירים את הסטודנטיות והסטודנטים שלנו שיהפכו להיות מורות ומורים מובילים, שיגרמו לתלמידים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולקדם את מדינת ישראל במחצית השנייה של המאה העשרים ואחת.
לפרטים נוספים לחצו כאן
איזה מסלול מעניין אותך?
מלגות גולן
המכללה האקדמית תל-חי גאה להציג את תכנית "קהילת הסטודנטים בגולן".
תכנית המשלבת לימודי הוראה וחיי קהילה פורחים המבוססת על 3 ערכים מרכזיים:
- קהילתיות - אדם אשר רואה עצמו חלק מקהילה ובעל זיקה אמיתית לחבריה.
- חיבור למקום - אדם המחובר ליישוב שבו הוא חי ורואה בחיבור הזה מקור לזהות וגאווה.
- אחריות משותפת - אדם אשר חש אחריות על החברה בה הוא חי, ומאמין ביכולתו ליזום ולהשפיע עליה לטובה.
אז מה בתכנית?
- תואר ראשון ושני בחינוך והוראה בקמפוס קצרין.
- שנה ראשונה חינם ע"פ חוק חיילים משוחררים.
- מלגה בסך 10,000 ₪ מותנית בפעילות בקהילה.
- החזר שכר דירה בגובה 750 ₪ בחודש במשך שנתיים.
- סיוע בהשמה בבתי ספר בגולן בסיום התואר הראשון.
- עשייה חברתית עם משמעות וחיבור אמיתי לקהילה - במקום הכי יפה בארץ!
- הלימודים נערכים בקמפוס קצרין.
אורך הלימודים הינו 5 שנים (בסופם תצאו עם תואר ראשון, תואר שני ותעודת הוראה).
בנוסף, ניתן ליהנות ממענק סיום לימודים בגובה 10,000 ₪, המותנה בהמשך מגורים ועבודה בגולן לשנתיים לאחר התואר הראשון. נשמע לך מעניין? לפרטים נוספים
דבר ראשת החוג

ד"ר יונית ניסים
ראשת החוג לחינוך והוראה
ד"ר יונית ניסים
ראשת החוג לחינוך והוראה
החוג לחינוך והוראה חרט על דגלו עיצוב והכשרת מורים איכותית, מבוססת תיאוריה עכשוויות ופרקטיקום קליני. זאת למען פיתוח מורה רחב אופקים בעל תודעה פרופסיונאלית משמעותית, אכפתי , סקרן, מיומן, עם אוריינטציה לחדשנות ומסוגלות עצמית להתפתחות מקצועית בהתאם לרוח הזמן.
החוג מכשיר למסלולי חינוך והוראה (הכשרת מורים וגננות) בחינוך קדם- יסודי ובחינוך מיוחד.
הסטודנטיות והסטודנטים הלומדים בחוג נחשפים למגוון מודלים חינוכיים: ממודלים קלאסיים למודלים מתהווים ועושים שימוש במגוון מתודות הוראה והנחייה תוך שילוב טכנולוגיה בהוראה, ויצירת שיעורים חדשניים.
הם מעצבים מחדש את תפקיד המורה במאה ה- 21 בהלימה למיומנויות המחר תוך פיתוח כישורי מנהיגות ויזמות בחינוך, התנסות בהובלת תהליכים בשדה, הכרת תהליכי התפתחות ושונות בינאישית בהיבטים קוגניטיביים, רגשיים-חברתיים והתנהגותיים תקינים ולא תקינים, פיתוח חשיבה ביקורתית, כישורי מחקר ומיומנויות להתערבות חינוכית, חשיפה לטכנולוגיות עכשוויות ושילוב בין פדגוגיות מתקדמות לטכנולוגיה לשם יצירת תמורות בתהליכי הוראה ולמידה ויישומן בסביבות חינוכיות מגוונות.
קורסים לדוגמה
בשנה א' תלמדו בלימודי החינוך את הקורס מבוא לפסיכולוגיה שייתן העשרה ובסיס כסטודנטים להוראה.
בשנה ב' בלימודי החינוך תלמדו קורס משמעותי חדשני וייחודי למכללה : SEL - למידה חברתית רגשית במרחב סימולטיבי.
בשנה ג' בלימודי החינוך ילמד הקורס MOOC - מסע עולמי במערכות חינוך חדשניות.
מה תלמדו
זרמים אלטרנטיביים בחינוך הומניסטי
בקורס נדון ונעמיק בזרמים שונים של חינוך אלטרנטיבי במסגרת החינוך ההומניסטי. בין השאר
נעסוק במשנתם החינוכית של רוסו, דיואי, פרירה, איליץ' ובגישות: חינוך פתוח, חינוך דמוקרטי,
חינוך מונטסורי, חינוך ביתי וחינוך ולדורף. הדיון יתמקד הן בפן הרעיוני והן בפן המעשי והיישומי
של כל זרם חינוכי. כמו כן, במידת האפשר, יוזמנו נציגים – מורים, מנהלים ותלמידים - מהתחום
לספר ולהציג את עבודתם.
חדשנות ויזמות בחינוך – פדגוגיה מוטת עתיד
מערכת החינוך בארץ ובעולם נמצאת בנקודת מפנה, המפנה ממודרניות לפוסטמודרניות מציב מחדש
שאלות בנוגע למהותו של החינוך, למטרותיו, לשיטות ההוראה ומרחבי הלמידה, לתכנית הלימודים
ודרכי ההוראה ולשיטות ההערכה. בעת הזו נדרשת פרדיגמה חינוכית חדשה שתאפשר למערכת החינוך
להתמודד עם דרכי החשיבה ודפוסי ההתנהגות החדשים אותם מביאים הלומדים לשדה הלמידה. לקורס שלושה חלקים: החלק הראשון (תיאוריה) דן במהותו של העידן המודרני והשלכותיו על מערכת החינוך הארכיטקטורה של הלמידה בעידן הפוסט מודרני- מרחב מייצר מציאות. החלק השני (מתיאוריה לפרקטיקה) דן בביטוי של ההשקפות החינוכיות השונות בפרקטיקה החינוכית, כפי שהן באות לידי ביטוי הלכה למעשה. החלק השלישי (פרקטיקה) דן באתגרים שמערכת החינוך צריכה להתמודד איתם ובשינויים שביכולתה לעשות כדי לתת מענה לדרישות של המצב החדש, פיתוח יוזמה/מרחב לחדשנות בחינוך.
חינוך יער-גישה חינוכית מעצבת סביבה
גישת חינוך-יער הינה גישה הדוגלת ביציאה לטבע לשם שהייה בו, כאשר הטבע ומרחביו משמשים
ככלים חינוכיים. בגישה זו יוצאים עם הילדים לטבע ללא אביזרים וממעטים בפעילויות מובנות,
הלימוד נעשה בעזרת שימוש בסביבה הטבעית והלמידה מתפתחת ומתעצבת מתוך הנעשה על ידי
הלומדים עצמם בטבע. חינוך יער מתקיים באירופה וארה"ב עשרות שנים ובישראל בשנים האחרונות
נכנס לחינוך הפורמלי בצורות שונות (בעיקר בגני ילדים אך גם בבתי ספר).
מטרות הקורס הן הכרות עם גישת חינוך-יער על מרכיביה התיאורטיים והמעשיים: הכרות עם
התיאוריות והתפישות העומדות בבסיס חינוך-יער, הכרות עם המחקר על הנעשה בתחום. בצד המעשי
נצא אל השטח להכיר את המחנכים (גננות/ים ומורות/ים) בישראל ואת הסביבות החינוכיות שהם
מעצבים בפיתוח גישת חינוך-יער בישראל וכן נתנסה בשהות בטבע בעצמינו על מנת "לעשות את"
ולבחון את תפישתנו כמחנכים כלפי גישה זו.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל החוג
ד"ר אורה גייגר
ד"ר יונית ניסים
ד"ר אסתר סרוסי
טקס בוגרים הפקולטה לחינוך והוראה
רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' רולא סראיאלדין
שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00
שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00
רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' קוטי זיידבאום
שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00
שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00