המכללה האקדמית תל-חי מציעה בפקולטה לחינוך והוראה מסלולים דו חוגיים וחד חוגיים:
מסלולים דו חוגיים
.B.A בחינוך מיוחד + .B.Ed באחד מהתחומים: לשון עברית, מדעים (יסודי) או יהדות.
לימודים של 3 שנים בלבד שבסופם בוגרי המסלול יסיימו עם תואר ראשון בחינוך מיוחד + תעודת הוראה עם 2 התמחויות (חינוך מיוחד ודיסציפלינה נוספת שבחרו).
במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, מדעים.
במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית או יהדות.
מסלולים חד חוגיים
B.Ed. בחינוך גופני / B.Ed. בגיל הרך / B.Ed. באנגלית / B.Ed. במדעים (על יסודי)
מסלול ישיר לתואר ראשון, תעודת הוראה ותואר שני ב 5 שנים בלבד.
הסטודנטים נרשמים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה ולומדים שלוש שנים במקום ארבע שנים, לאחר מכן הם ממשיכים ישירות לתואר השני שאורכו שנתיים, וזאת מבלי להמתין לצבירת מספר שנות ניסיון תעסוקתי בין התואר הראשון לשני. באפשרות הסטודנטים להשתלב בעבודה במערכת החינוך כבר אחרי השנה השלישית בתכנית.
לאחר סיום התואר הראשון ממשיכים ישירות לתואר השני בחינוך, ניתן לבחור מבין המסלולים הבאים: ייעוץ חינוכי, ניהול מערכות חינוך, עיצוב ופיתוח הוראה ולמידה והוראת החינוך הגופני (כפוף לאישור המל"ג).
המשך הלימודים במסלול הישיר לתואר שני תלוי ברצונו של הסטודנט וכפוף לעמידה בתנאי סף של ממוצע 80+ בסוף השנה השלישית ללימודים.
הבהרות:
- סטודנטים אשר לא ימשיכו במסלול הישיר לתואר השני יפתחו שנה רביעית וישלימו את לימודיהם.
- סטודנטים אשר לא ימשיכו במסלול לתואר השני לא יורשו להשתלב במערכת החינוך בסוף השנה השלישית ללימודיהם , בנוסף, שנת הסאטז' שלהם תתאפשר רק לאחר סיום לימודיהם ולא במהלכם.
בשנה הרביעית הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לקורסים שנותרו בדיסציפלינה או ללימודיהם לתור השני. הסטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון. השתתפות בסדנת סטאז' תתאפשר רק לאחר השלמת 80% מחובות הלימודים לתואר .B.Ed לאחר השלמות החובות לתואר .B.Ed ולתעודת הוראה, קבלת רישיון עיסוק בהוראה מותנית בסיום חובות שנת ההתמחות בהוראה (סטאז').
לימודי יסוד והעשרה:
במסגרת לימודי היסוד וההעשרה יילמדו הקורסים: אנגלית, לשון, מיומנות אקדמית ממוחשבת, סמינר לימודי תולדות השואה, ימי עיון חוגיים, תרבות ומורשת, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, בטיחות ובטחון, עזרה ראשונה, זהירות בדרכים ועוד.
לימודי חינוך והכשרה להוראה:
תכנית הלימודים כוללת לימודים עיוניים כגון: קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, קורס בחירה בחינוך, אוריינות אקדמית, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי, שיטות מחקר איכותני, סמינריון בחינוך וכן לימודים מעשיים (התנסות מעשית ודידקטיקה).
התנסות מעשית בהוראה:
ההתנסות בחינוך ובהוראה במסגרת הלימודים באקדמית תל-חי נעשית בדגם התנסות קלינית ייחודי, המאפשר לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד בדיסציפלינה שבחר, תוך התנסות בשדה לגווניו, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם סגל הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה והמחנך, על מגוון אופניו. ההתנסות המעשית מתבצעת תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, ומיועדת לטפח בסטודנט/ית את תחושת היעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי.
את ההתנסות בשטח מלווה קורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית.
האקדמית תל-חי מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה, תוך ליווי ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך ההתנסות.
במהלך הלימודים מתנסים הסטודנטים בעבודה מעשית בבתי הספר (בהתאם לתכנית הלימודים הנבחרת) ומיישמים את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.
לצפיה בתנאי הקבלה