-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ל.M.A בפילוסופיה משולבת עשייה*
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג .M.A בפילוסופיה משולבת עשייה*
פרופ' ימימה בן מנחם
פרופ' מן המנין
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 1983
תחומי מחקר :
פילוסופיה של המדע
פרופ' חנינה בן מנחם
פרופ' מן המנין
Ph.D.: אוניברסיטת אוקספורד 1978
תחומי מחקר :
פילוסופיה של המשפט העברי
פרופ' יוחאי עתריה
ראש החוג ללימודים רב-תחומיים
פרופ' חבר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית 2016
תחומי מחקר :
תודעה, טראומה, טכנולוגיה
ד"ר אלי פיטקובסקי
מרצה בכיר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 2016
תחומי מחקר :
אפיסטמולוגיה, מטפיזיקה
פרופ' אילת שביט
ראשת התכנית לתואר שני בפילוסופיה
פרופ' חבר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 2004
תחומי מחקר :
פילוסופיה של המדע
מרצים מן החוץ:
ד"ר עמית קרביץ, פרופ' חנינה בן מנחם, פרופ' ימימה בן מנחם.
תמונה

.M.A בפילוסופיה משולבת עשייה*
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
לימודי .M.A בפילוסופיה משולבת עשייה* באקדמית תל-חי
"הפילוסופיה במיטבה כשהיא חדלה לשמש כלי להתמודדות עם בעיות של פילוסופים והופכת לשיטה שהפילוסופים מטפחים להתמודדות עם בעיות של בני אדם" (ג'ון דיואי, [1969] 1916, עמ' 263).
התואר בפילוסופיה משולבת עשייה* הוא תוכנית הלימודים היחידה מסוגה בארץ ובעולם, המשלבת בין מחקר אקדמי לעשייה אקטיבית מחוץ לקמפוס. מרכיב הפעולה נע על מנעד רחב: מהתבוננות פנימית בעלת השלכות מעשיות, לתרומה לקהילה ועד לשותפות פעילה במאבק כנגד אי-צדק חברתי וסביבתי. מרכיב המעורבות החברתית כולל התנדבות במקומות עבודה בעלי השפעה באזור (למשל רשויות מוניציפליות, גופים ממשלתיים, עמותות אקטיביסטיות ועוד) לצד השתתפות במפגשי אקדמיה-קהילה בלתי פורמאליים (למשל "הפילוסוף השיכור", "בית מדרש פילוסופי" , פעילות מדע אזרחי ועוד). מרכיב ההוראה בנוי מסגל איכותי ואכפתי. כמעט כל מי שתפגשו בכיתה הם מרצים בכירים ופרופסורים, ביניהם כלת פרס ישראל לפילוסופיה ימימה בן מנחם, יו"ר אגודת הפילוסופיה הישראלית אילת שביט ויעל קידר יו"ר אגודת רוג'ר בייקון הבינלאומית, וכולם מלמדים מתוך תשוקה, באווירה בלתי פורמלית, ובמסגרת קהילת לומדים קטנה (עד 25 סטודנטיות וסטודנטים) שחבריה תומכים זה בזה.
לב התוכנית הוא כפול, ראשית מיקוד בשאלות מחקר פילוסופיות שערכן אינו מוגבל רק להבנה תיאורטית, ושנית נסיון להיעזר בידע מעשי ומומחיות מקומית עבור תהליך החקירה הפילוסופית.
Accordion Title למה ללמוד M.A בפילוסופיה משולבת עשייה* בתל-חי
למה ללמוד M.A בפילוסופיה משולבת עשייה* בתל-חי
אם למדת אי פעם פילוסופיה ואם לאו, אם שאפת להתקדם בעבודה או באקדמיה, ואם אחרים מסמנים אותך תחת משבצת הגיל "הצעיר" או "המבוגר", כל עוד יש בך רצון לחיות ולפעול באופן אוטנטי, סקרנות לחקור באופן מעמיק את יסודות החשיבה והחוויה האנושית ואהבה לדיון בהיר, הגיוני ומנומק, הרי שהתוכנית ב"פילוסופיה משולבת עשייה" נבנתה בדיוק כדי לנסות להציע לך מענה, ובמובן זה לקדם חיים של שגשוג רגשי ואינטלקטואלי.
יתרונות התכנית |
ראיות לקיומן של היתרונות בתכנית |
---|---|
תוכנית ייחודית, חדשנית ובינתחומית |
ייחודיות: אין עוד תוכנית לימודים כזו בפילוסופיה, המשלבת עיון עם עשייה. |
סגל אקדמי איכותי |
בתוכנית מלמדת כלת פרס ישראל לפילוסופיה לשנת 2021, יו"ר אגודת הפילוסופיה הישראלית וסגנית נשיא אגודת רוג'ר בייקון הבינלאומית. מרצי התוכנית זכו באות "מרצה מצטיין" (בתל חי, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת לודוויג-מקסימיליאן במינכן) ורובם ככולם בעלי דרגת מרצה בכיר או פרופסור. |
ליווי אישי לסטודנטים |
לכל אורך שנה א' מתקיים קורס "הדרכה אישית", בה חבר סגל בכיר מוביל קבוצת סטודנטים קטנה (5 עד 8) ומלווה באופן יותר אישי את התקדמותם. לכל אורך שנה ב' מתקיים הקורס "סמינר תלמידים" בו חבר סגל בכיר מלווה את תהליך העבודה, וזאת בנוסף למנחה האישי עבור מי שבחרו לכתוב תזה. |
לימודים בקבוצה קטנה ושיתופית |
מכסת הסטודנטים בתוכנית מוגבלת ל 25 בלבד, הלומדים יחד בקורסים ייעודיים להם. אנו מעודדים את חברי הקבוצה לתמוך זה בזה לאורך כל התקופה, ועקב ריבוי המפגשים הבלתי פורמליים נוצר גם דיאלוג פתוח ובלתי פורמלי עם המרצים. |
גמישות בלוח הזמנים, כדי לאפשר שילוב בין לימודים ועבודה |
הקורסים מרוכזים באופן נוח מיום רביעי ב16:00 ועד חמישי ב18:00 (בפועל יש גם קורסים מרוכזים ולכן הלימודים ביום חמישי לרוב מסתיימים ב16:00), ומועדי הפעילות בקהילה נקבעים בשאר ימות השבוע באופן גמיש, גם לפי צרכי הסטודנטים. |
פעילויות לימודיות ייחודיות עם הקהילה, באווירה פתוחה ואקטיבית |
קיים מגוון של פעילות ערב בלתי פורמאלית מחוץ לקמפוס, ללא חובת הגעה: "הפילוסוף השיכור", "בית מדרש פילוסופי", "אקדמיה בכיכר" ועוד, וחלק לא מבוטל מאותה עשייה מתקיים עם ולמען תושבי הגליל. |
ה-X פקטור: לחיות וללמוד באצבע הגליל |
תמונה
![]() |
Accordion Title אופק תעסוקתי
אופק תעסוקתי
המסלול המחקרי מאפשר התקדמות ללימודי דוקטורט בפילוסופיה,
הן בישראל והן בחו"ל.
איך זה עובד
איך זה עובד
Accordion Title מסגרת הזמן
מסגרת הזמן
לומדים יום וחצי בשבוע, מיום רביעי ב16:30 עד 20:30, וביום חמישי מ8:45 ועד ב18:00.
עם זאת, חלק מהקורסים מרוכזים ולכן הלימודים בימי חמישי לעיתים מסתיימים מוקדם יותר.
למי שלא למדו פילוסופיה בעבר, ישובצו 4 קורסי השלמה בשנה א' רביעי, כדי למנוע הגעה ליום נוסף.
לימודי המאסטר נמשכים ארבעה סמסטרים, אולם סטודנטים מצטיינים לתואר בוגר בחוג ללימודים רב תחומיים (ממוצע ציונים 85 במקבץ פילוסופיה או בתוכנית "פליאה") יכולים להירשם לחלק לא מבוטל מקורסי המאסטר כבר בשנה ג' וכך לקצר את משך הלימודים.
התואר כולל גם "קורסים משלבי עשייה" בהם הסטודנטים מתנדבים בארגונים ומקומות עבודה באזור (למשל בעירייה, ברשות ניקוז, בעמותה סביבתית, בגן ילדים, בשמורת טבע או דווקא ליד הבית שלך). במהלך הקורס הסטודנטים יבחנו את הקשר – אם ישנו – בין התיאוריה שהם לומדים בשיעור לפרקטיקה שהם פוגשים ביומיום. במובן זה, קיימת פעילות לימודית גם מחוץ לשעות ההוראה בימי רביעי וחמישי, אולם מועד וסוג הפעילות תלוי במידה רבה גם בצרכי ורצונות הסטודנטים, ובמובן זה גמיש. פרוט על תכני ודרישות כל קורס נמצא בסילבוס, ושימו לב כי ליד שם הקורס בשנתון מופיע המינוח: (קורס משלב עשייה).
בנוסף לקורסים משלבי עשייה, וללא קשר הכרחי איתם, חלק מפעילויות החוג הן בלתי פורמאליות ומתקיימות בימי רביעי בשעות הערב המאוחרות ( 20:30-22:30).
למען הסר ספק התוכנית אינה מחייבת אתכם להגיע לפאב, למתנ"ס או לנחל עבור מפגשי "הפילוסוף השיכור", "בית מדרש פילוסופי", או "מועדון קולנוע פילוסופי", אך נסיון העבר מלמד כי מדובר בחוויה מאד מתגמלת, למארגנים ולמשתתפים כאחד. כו-לן וכו-לם, מוזמנות ומוזמנים בחום!
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או 9827*
Accordion Title מסגרת התמיכה
מסגרת התמיכה
תל חי מציעה תמיכה כלכלית נדיבה לבעלי ציונים מתאימים ומוטיבציה למחקר פילוסופי. מלגת ההצטיינות כוללת פטור מלא משכר לימוד ודמי מחייה חודשיים, וזאת כדי לאפשר לך להקדיש את מיטב זמנך לתזה ולהתקדם במהירות לדוקטורט. בנוסף, וללא כל קשר למלגה הזאת, אנו מקדישים זמן ומאמץ כדי לשלוח סטודנטים שלנו לכנסים וסדנאות ברחבי העולם.
בנוסף אחד הקשיים המוכרים של סטודנטים לתארים מתקדמים היא תחושת הבדידות תוך כדי המחקר. כדי להתמודד עם הבעיה, אנו פועלים למן הרגע הראשון לעידוד קהילת עמיתים בלתי פורמלית של סטודנטים, התומכת בחבריה לאורך הדרך.
מהות הקורס "הדרכה אישית" היא ליווי של חבר סגל בכיר למספר קטן של סטודנטיות וסטודנטים (5 עד 8) למשך כל השנה הראשונה. בשנה השנייה, הקורס "סמינר תלמידים" מלווה כל שלב ושלב בכתיבת העבודה, מציע טיפים וכלים, ומציע לסטודנטים משוב ביקורתי בסביבה אוהדת.
בנוסף, ולא פחות חשוב, נשאף לייסד מעיין "Hub פילוסופי" גלילי, המיועד לסטודנטית או סטודנט המבקשים לעבוד על המחקר האישי שלהם בתוך מרחב משותף, להתלבט עם קולגה על רעיון חדש או לקרוא בשקט מאמר מתחת לעץ. היא ואחרים מוזמנים למרחב העוטף את "פרישטיק" בבית הלל, הכולל בית קפה, חדרי מפגש קטנים, גן ירק, מטע פקאנים ואופציה להשאלת אופניים לנחל.
אין קורסים בימי חמישי של הסמסטר האחרון לתואר אלא ימים מרוכזים, אך כולם מוזמנים לעבוד בHub הפילוסופי. לפגוש חברים, מרצים, ו"לעשות פילוסופיה" לא לבד.
Accordion Title פעילות אקדמית לא פורמאלית
פעילות אקדמית לא פורמאלית
לאורך כל השנה תלמידי ומרצי פילוסופיה יוזמים בכל רחבי הגליל העליון מגוון פעילויות אקדמיות בלתי פורמאליות, חלקן פונות לציבור הסטודנטים, חלקן ממוקדות בצרכי האזור ותושביו, וכולן בהתנדבות, ללא חובה ובנפש חפצה.
בלילות רביעי, בין 20:30-22:30 כו-לם מוזמנים לבית החאן בקריית שמונה, לפאב האודיז בכפר גלעדי, למרחב מהאיאנה במטולה, לעין טובא או לכנרת, לפגוש מקרוב את רבגוניות החיים בגליל ולתרום לפילוסופיה מחוץ לקמפוס. כמה דוגמאות:
"הפילוסוף השיכור"
ארוע דיבייט פומבי, על שאלה פילוסופית הרלוונטית לחיינו. שני מרצים מתחרים בשני סבבים, ובכל פעם יש לסיים 1/3 בירה ולהציג טיעון תקף בחמש דקות. או אז נפתחת הבמה, וכל מי שעולה עם טיעון נגדי או הרהור עצמאי...הבירה עלינו!! (בתמונות: הסטודנטית נטע דה לה זרדה ותושב האזור בטיעונים מנוגדים לגבי השאלה: האם יש לבטל את מוסד הנישואין?)
תמונה

תמונה

"ועדת קישוט"
ד"ר יעל קדר ראשת המקבץ לפילוסופיה (מקבץ לימודים לתואר בוגר בתוך החוג ללימודים רב תחומיים) יחד עם סטודנטיות וסטודנטים מתנדבים, יוזמים פעילות חברתית-אקדמית ענפה למען תלמידי הפילוסופיה (מכאן השם "ועדת קישוט"). התוצאה היא מגוון סדנאות, פודקסטים, הרצאות חד פעמיות, ועוד שלל ארועים הרלוונטיים לקהילת הסטודנטים.
(בתמונות: הרצאת פתיחת שנה על מרקוזה ו"פילוסופיה ארוטית", והכרות בין הסטודנטים החדשים בסגנון speed dating)
תמונה

עוד דוגמא לתוצרים מרגשים, הם שלושת פרקי הפודקסט "המשתה" שהגו ויצרו הסטודנטים עמרי שלם ורועי ארבלי:
על אהבה, שיחה עם פרופ' אילת שביט
על החמצה, שיחה עם ד"ר אלי פיטקובסקי
ועל הסרט "מועדון קרב", שיחה עם ד"ר יעל קדר
כנס "מחשבה חופשית" לתלמידי תואר ראשון ושני:
שלושה ימים על שפת ים כנרת, עם הרצאות סטודנטים מכל רחבי הארץ, הרצאת Keynote, סדנת כתיבה, שיחות ודיונים אל תוך הלילה, והרבה מאד ים ומוסיקה (בתמונה: פרופ' יוחאי עתריה וד"ר אלי פיטקובסקי בג'אם סשן עם הביטלס).
תמונה

תמונה

"אקדמיה בכיכר"
מיזם אזרחי, שנולד במאהל המחאה קריית שמונה בקיץ 2011 בהובלת הסטודנטית יעל אשד-סילבר ופרופ' אילת שביט, ומאז מקיף אלפי אנשים ועשרות פרויקטים של הוראה ומחקר מקריית שמונה ועד טובא-זנגרייה. המטרה היא לכונן שותפות פרו-אקטיבית בין מומחים אקדמיים, מומחים מקומיים ומגוון קבוצות באזור, אשר באמצעות קורסים קצרים, מדע-אזרחי וארועי שיא פועלים למען צמצום אי צדק חברתי, סביבתי ואפיסטמי באזור פריפריאלי.
(בתמונות: ערב חגיגי בבית החאן בקריית שמונה וקורס: "ליקוט ומורשת נשית בדואית" בעין טובא. פרוט נוסף נמצא כאן.)
תמונה

תמונה

מסלולים מיוחדים
מסלולים מיוחדים
Accordion Title אודות
אודות
קיימים שני מסלולי לימוד בתואר, מסלול מחקרי (עם תזה) ומסלול נלמד (ללא תזה).
במסלול המחקרי- דמות הבוגר ממוקדת בהצטיינות אקדמית, ולכן מסלול זה מכיל פחות קורסים כדי לפנות זמן לכתיבת התזה.
במסלול הנלמד- דמות הבוגר שואפת להצטיינות רב-ממדית, כולל בתחום החברתי-אזרחי (areté). לפיכך הדגש הוא על הרחבת הדעת והעשייה ולכן מסלול זה מכיל יותר קורסים, כולל יותר קורסי בחירה.
כך או כך, כל קורסי החוג פתוחים באופן שווה לכולם, משום שלדעתנו קידום בוגרות ובוגרים בשני המסלולים הללו הינו קריטי לחברה הישראלית בכלל, ולחיים של שגשוג בגליל בפרט.
Accordion Title הקף קורסים ומטלות מסלול מחקרי (עם תזה)
הקף קורסים ומטלות מסלול מחקרי (עם תזה)
קורסי חובה | 18 נ"ז |
שני קורסי סמינריון | 8 נ"ז |
קורסי בחירה | 2 נ"ז |
תזה | 8 נ"ז |
תזה | 8 נ"ז |
סה"כ 36 נ"ז
תנאי הקבלה: ממוצע ציונים של לפחות 85 בתואר הבוגר, שני מכתבי המלצה ועמוד אחד מטעם המועמד או המועמדת, ובו מעיין "הצהרת כוונות" למחקר עתידי.
מטרת המידע הזה לסייע לכם וליועץ הM.A., ד"ר אלי פיטקובסקי, לבנות יחדיו תוכנית שתקדם אתכם במסלול הלימודים שבחרתם לעצמכם.
Accordion Title הקף קורסים ומטלות במסלול נלמד (ללא תזה)
הקף קורסים ומטלות במסלול נלמד (ללא תזה)
קורסי חובה | 18 נ"ז |
שני קורסי סמינריון | 8 נ"ז |
קורסי בחירה | 10 נ"ז |
סה"כ 36 נ"ז
תנאי הקבלה: ממוצע ציונים של לפחות 76 בתואר הבוגר בחוג פילוסופיה או בחוג מתחום מדעי הטבע או ציון ממוצע של לפחות 80 בחוג מתחום מדעי החברה, ובנוסף שני מכתבי המלצה.
מטרת המידע הזה לסייע לכם וליועץ הM.A., ד"ר אלי פיטקובסקי, לבחור יחדיו קורסים ופעילויות מהתוכנית הרלוונטיים לכם ולעתיד שאתם רואים לעצמכם.
דבר ראשת החוג

אילת שביט
ראשת החוג M.A בפילוסופיה משולבת עשייה
אילת שביט
ראשת החוג M.A בפילוסופיה משולבת עשייה
"רוב האנשים סבורים כי העוסקים בפילוסופיה מדברים בוודאי מכיסאותיהם ומבלים את זמנם הפנוי בשקידה על ספרים...[אך] סוקרטס לא הציב ספסלים ולא ישב בכס המורה...עסק הוא בפילוסופיה כשהתבדח עם חבריו, בא עמם למשתה, פעמים במהלך שירותו הצבאי ובשיחותיו בכיכר השוק, ואף לבסוף – כאשר ניתן לו משקה התרעלה. הוא היה הראשון אשר הדגים כי עבור כל בני האדם, פשוטו כמשמעו, נוחים החיים לפילוסופיה בכל זמן ומקום, בכל מצב ופעולה." (פלוטארכוס, חיי אישים 26, b796)
ממרחק השנים והבדלי התרבות והטכנולוגיה, סיפורו של סוקרטס נותר המודל הרלוונטי ביותר לאורח חיים פילוסופי, ולפיו נבנתה התוכנית ל"פילוסופיה משולבת עשייה". מדובר בתואר שני – במסלול מחקרי עם תזה ובמסלול נלמד ללא תזה – הראשון והיחידי עד כה בארץ ובעולם המשלב תיאוריה עם פעולה. תלמידי ומורי התוכנית לומדים ופועלים בתוך קהילת מחקר קטנה ובלתי פורמלית, המעודדת תמיכה הדדית בין חבריה למען הצטיינות אקדמית במובנה הרחב (areté), כזו העסוקה בהשפעה על חיי הפרט, הסביבה והחברה ולא רק בציונים. ברוח זו, אני רואה בפילוסופיה "כלי עבודה" הרלוונטי לכל אחד ואחת מאתנו, ומעניקה כישורים הכרחיים לחיים הדינאמיים במאה ה-21: הצגה רהוטה של טיעון לוגי, רפלקסיה ביקורתית, ניתוח הספרות המשתנה-תדיר, מודעות אתית וכמובן הבנת הפוליטיקה בארגון אליו הגעתי, כל אלו משפרים את חיי תוך כדי התרחשותם: במהלך ראיון עבודה, צעדת מחאה או מבט כנה בראי. אל לנו לשכוח כי הזמן שלנו על הכדור הזה מאד מוגבל ומאד וקצר, ולכן "טובים החיים לפילוסופיה בכל זמן ומקום", והכי טוב: עכשיו!
מחכה, בהתרגשות ובשמחה, לפגוש אותך כאן.
בברכה, אילת שביט
סגל החוג
פרופ' חנינה בן מנחם
פרופ' מן המנין
Ph.D.:
אוניברסיטת אוקספורד
1978
תחומי מחקר :
פילוסופיה של המשפט העברי
פרופ' ימימה בן מנחם
פרופ' מן המנין
Ph.D.:
האוניברסיטה העברית בירושלים
1983
תחומי מחקר :
פילוסופיה של המדע
פרופ' יוחאי עתריה
ראש החוג ללימודים רב-תחומיים
פרופ' חבר
Ph.D.:
האוניברסיטה העברית
2016
תחומי מחקר :
תודעה, טראומה, טכנולוגיה
פרופ' אילת שביט
ראשת התכנית לתואר שני בפילוסופיה
פרופ' חבר
Ph.D.:
האוניברסיטה העברית בירושלים
2004
תחומי מחקר :
פילוסופיה של המדע
רכזת החוג
מזל בן עזרא
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם