-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ל.M.A לימודי תואר שני טיפול באומנות
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג .M.A לימודי תואר שני טיפול באומנות
ד"ר תמי גברון
ראשת התכנית לתואר שני בטיפול באמנות
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיאת חיפה 2016
תחומי מחקר :
טיפול הורה ילד, הדרכה מבוססת יצירה
פרופ' שרון שניר
יועצת אקדמית שנה א' בתכנית לתואר שני בטיפול באומנות
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2006
תחומי מחקר :
טיפול באומנות
אמריטוסים:
פרופ' מולי להד
סגל נוסף:
ד"ר ורדה סרוק - מטפלת ומנחה באומנות וגשטלט באוכלוסיות מגוונות מזה 35 שנה. למדה בבצלאל, בעלת תואר שני ותואר דוקטור מאוניברסיטת לסלי בארה"ב, עם התמחות בתרפיה באומנות פלסטית ופסיכודרמה.
מדריכים: אורנה נצר, ורדה סרוק, ג׳וני, דניאלה זאב, איילת נבון, חיה פרקש.
רכזת הכשרה מעשית:
גב' איילת נבון
תמונה
.M.A לימודי תואר שני טיפול באומנות
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
לימודי טיפול באמצעות אומנויות - טיפול באומנות באקדמית תל-חי
תכנית מוסמך בטיפול באומנות במכללה האקדמית תל-חי חושפת את הסטודנטים והסטודנטיות לתחום מרתק ומתפתח. הלימודים משלבים קורסים התנסותיים בטיפול באומנות עם לימודים תיאורטיים ועבודה בשטח.
הסטודנטים והסטודנטיות מקבלים כלים ותמיכה לפיתוח כישורים קליניים המאפשרים להם לטפל באוכלוסיות רבות ומגוונות באמצעות אומנות. התכנית משלבת את העקרונות הבסיסיים של מדעי ההתנהגות והפסיכותרפיה עם הצורך האנושי לביטוי וליצירתיות. היא שמה דגש רב על טיפוח אישיות טיפולית ועל ההתפתחות המקצועית הקלינית של הסטודנטים והסטודנטיות, ההדרכה מבוצעת בקבוצות קטנות על ידי מטפלות באומנות בכירות בעלות ניסיון קליני רב שנים.
טיפול באומנות מציע דרך לטיפול רגשי שאינו רק מילולי להתמודדות עם מצבים נפשיים מגוונים.
הטיפול באמצעות אומנות משתמש בחומרי יצירה, בדימויים, בתהליך היצירתי ובקשר הטיפולי, ככלים להתמודדות עם קונפליקטים רגשיים, עם פיתוח מיומנויות בין אישיות, עם חרדה, טראומה, אבדן ושכול, קשיים התפתחותיים, הגברת הקשר עם המציאות ושיפור תחושת המסוגלות וההערכה העצמית, וככלים להתערבויות קהילתיות-חברתיות.
הלמידה בתכנית מאפשרת מיומנויות מגוונות הכוללות התפתחות אקדמית, למידה קלינית וצמיחה אישית. בהתאם לכך ההוראה בתכנית משלבת התנסויות יצירתיות, תהליכים אישיים, בנוסף ללמידה אקדמית משמעותית, המלווה ביחס אישי ותומך.
אחד הנושאים המהותיים בו עוסקת התוכנית הוא הטיפול באומנות במרחב הקהילתי-חברתי. כתכנית במכללה בפריפריה, המתקיימת במרחב רב תרבותי, ובקבוצה רב תרבותית, התכנית מחויבת ללמידה של רב תרבותיות ושל טיפול רב תרבותי. כחלק מכך מתקיים קורס סמינריון בטיפול באומנות קהילתי בו נדרשים הסטודנטים והסטודנטיות לבנות וליישם התערבות קהילתית ולחקור אותה כמחקר פעולה. באופן כזה התוכנית מחויבת לתרומה לקהילות השונות באזור הצפון ותורמת לשימוש באומנות ותהליכי יצירה כתומכים בשינוי חברתי.
התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בכל תחום, בעלי רקע מתאים באומנות וחיבור לתחום, בעלי שנתיים לפחות של ניסיון בעבודה עם אנשים מאוכלוסיות מיוחדות, ובעלי מוטיבציה ויכולת גבוהה לעבודה טיפולית דרך אמצעים אומנותיים ויצירתיים, המעוניינים להמשיך ולהתפתח באופן אישי ומקצועי כדי להוביל את עתיד המקצוע.
Accordion Title למה ללמוד .M.A טיפול באמצעות אומנויות - טיפול באומנות בתל-חי?
למה ללמוד .M.A טיפול באמצעות אומנויות - טיפול באומנות בתל-חי?
- מסגרת הלימודים אינטימית - מאפשרת הכשרה אקדמית מקיפה, וליוי קרוב של מדריכות התכנית וסגל ההוראה.
- תכנית בה מלמדים טובי המרצים המשלבים ניסיון קליני עם ידע אקדמי עכשווי.
- הדרכה קלינית בקבוצות קטנות.
- למידה בקבוצה מגוונת ותומכת.
- הוראה ייחודית המשלבת שיטות לימוד חווייתיות יצירתיות ואקדמיות.
- התכנית שמה דגש על למידת התערבויות קהילתיות – חברתיות בנוסף לאלו הקליניות.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
התכנית לתואר שני בטיפול באומנות הינה תכנית הכשרה קלינית המורכבת משלוש שנים; שנתיים ראשונות להסמכה של תואר שני. הלימודים בשנים אלו מתקיימים בימי שני במהלך יום לימודים מלא, בנוסף לקורסים מרוכזים (אינטנסיביים) המתקיימים בחופשות סמסטר א' ובחופשת הקיץ.
במהלך הלימודים, נדרשת השתתפות ביום עבודה מעשית אחד בשנה א' ושני ימי עבודה מעשית בשנה ב' - סה"כ 600 שעות התנסות והדרכה בשדה.
השנה השלישית בתכנית הינה שנת ההכשרה מתקדמת, שמטרתה לתת לבוגריה 960 שעות נוספות של הכשרה קלינית טרם היציאה לשטח כמטפלות ומטפלים באמצעות אומנות. בשנה ג' הלימודים מתקיימים בימי חמישי ביחידה ללימודי חוץ על בסיס דו שבועי, בנוסף לקורסים מרוכזים, בתיאום והדרכה של המכללה האקדמית תל-חי, ובהתאם למתווה המל"ג.
Accordion Title אופק תעסוקתי
אופק תעסוקתי
תעודת M.A. ואישור על סיום הסטאז' מספקים אישור פורמלי ומאפשרים להתחיל לטפל.
Accordion Title תנאי קבלה
תנאי קבלה
- סיום לימודי התואר הראשון בציון 85 ומעלה (מועמדים בעלי ציון גמר בין 84 ל 75 יכולים להירשם ובקשתם תידון כחריגה בוועדה, לתשומת לבך מס' הקבלות החריגות מוגבל ועל כן יתקבלו בעלי ההתאמה מרבית לתכנית).
- למידת קורסים במקצועות ליבת הפסיכולוגיה (ע"פ רשימה מצורפת) בציון 80 לפחות בכל קורס. מועמדים בעלי תואר בוגר מתחום טיפולי ייתכן ויהיו פטורים מקורסי השלמה (בכפוף להחלטת וועדת הקבלה).
- 500 שעות אומנות:
- בעלי תואר ראשון באומנות פטורים מהצגת שעות אומנות.
- יש להציג אישור רשמי על לימוד של עד 300 שעות של לימוד בתחום הרישום, הציור או הפיסול ממוסד מוכר על ידי משרד החינוך, משרד התרבות או המל"ג. לבוגרי מגמת אמנות בבגרות בהיקף של 5 יחידות יוכרו 200 שעות לימוד מתוך 300 השעות הנדרשות (ההכרה לבעלי בגרות באמנות בהיקף נמוך יותר - בהתאמה, לפי 1 יח'= 40 שעות).
- בנוסף, יש להציג אישור רשמי על לימוד של מקסימום 200 שעות אומנות נוספות. במקרה זה, שעות לימוד האומנותיכולים להיות גם כאלו שנלמדו במוסדות לא מוכרים או על ידי מורים פרטיים (ציור, רישום או פיסול, מלאכה, קדרות, צורפות, צילום, הדפס וכו'). 200 השעות יכולות לכלול גם עד 56 שעות לימוד תולדות האמנות ו/או עד 56 שעות מסדנאות שיש בהן מרכיב של אמנות (כגון אלו הנלמדות במוקד שילוב אמנויות בחינוך).
- יש יתרון לבעלי ניסיון בעבודה חינוכית / ייעוצית / טיפולית עם אנשים, כולל מאוכלוסיות שונות כגון מחלות נפש, נכויות, לקויות למידה, אלימות במשפחה, פליטים ועוד.
לתשומת לבכם- לצורך קבלה נדרשות מינימום 300 שעות משני התחומים המפורטים לעיל, ההכרה בשעות אלו לשיקול דעתה של ועדת הקבלה. את יתרת השעות הנותרות יש להשלים עד תום שנה א' ללימודים, מניין השעות יעשה במדויק לאחר הרישום.
קבלה חריגה וקבלה על תנאי:
- ועדת הקבלה של התוכנית עשויה לדון במועמדים שאינם עומדים באחד מהתנאים הנ"ל במידה והם בעלי ניסיון עשיר או הישגים מיוחדים (הנהלת התוכנית מוגבלת מאוד במס' המקומות לקבלה חריגה).
- ועדת הקבלה עשויה לקבוע תנאי קבלה לרבות דרישה לקורסי השלמה לפני תחילת שנת הלימודים או במהלכה.
לוחות הזמנים להרשמה:
- ההרשמה לתכנית תפתח ב- 23 בינואר.
- את המסמכים המפורטים לעיל יש לשלוח עד לתאריך 1 באפריל.
- מועמדים מתאימים יוזמנו לראיונות קבלה קבוצתיים (בהנחה שהוגשו כלל המסמכים) במהלך החודשים מרץ עד מאי.
- בהתאם למס' המתקבלים יוחלט האם להאריך את תהליך ההרשמה עד לסוף חודש יוני.
שימו לב,
ועדת הקבלה אינה מתחייבת להזמין את כל הנרשמים לראיון.
במהלך הריאיון ידרשו המועמדים לחתום על הצהרת בריאות וכתב ויתור על סודיות.
צוות המראיינים רשאי להמליץ לוועדת הקבלה לקיים עבור מועמד ספציפי גם ראיון אישי.
סיכויי הקבלה גדולים יותר בהרשמה בתקופת ההרשמה ינואר עד אפריל.
רשימת המסמכים הנדרשים:
אישור סיום תואר ראשון ממוסד מוכר (בכל תחום) בציון גמר 85 או תואר ראשון ממוסד מוכר בציון גמר של 75-84 לדיון בוועדה.
- גיליון ציונים.
- פטור מלימודי אנגלית ממוסד מוכר / ציון בחינת אמי"ר/ם.
- אישור רשמי על לפחות 300 שעות לימודים מתחום האמנות כמפורט לעיל.
- שני מסמכים של קורות חיים מודפסים: אחד רשמי והשינ מאר את מהלך החיים של המועמד/ת בהקשר ללמידת הטיפול באמנות (ראה הנחיות מפורטות ב'טפסים נדרשים בהרשמה לתואר שני').
- תיק עבודות נבחרות באמנות: צילום של עשר עבודות אמנות, שהוכנו על ידי המועמד/ת ומייצגות את עשייתו/ה האמנותית. יש לצרף קובץ WORD או POWER POINT אחד עליו יועתקו יועתקו כל הצילומים, לא יתקבלו צילומים שלא הועתקו על קובץ אחד.
- 2 המלצות מתחום העבודה / לימודים. על ההמלצות להגיע ישירות ע"י הממליצים למדור רישום וקבלה במכללה, לא יתקבלו המלצות שיגיעו ישירות על ידי המועמד.
- אישורים רשמיים על ניסיון קודם בעבודה חינוכית/ייעוצית/טיפולית (מומלץ).
רשימת הקורסים הנדרשים במקצועות הפסיכולוגיה (ציון 80 לפחות):
- מבוא לפסיכולוגיה בהיקף של 2 נ"ז.
- פסיכולוגיה התפתחותית בהיקף של 4 נ"ז.
- תאוריות אישיות בהיקף של 2 נ"ז.
- שיטות מחקר בהיקף של 2 נ"ז.
- סטטיסטיקה בהיקף של 2 נ"ז.
- פסיכופיזיולוגיה בהיקף של 2 נ"ז.
- פסיכופתולוגיה בהיקף של 4 נ"ז.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
תכנית השלמות
תכנית השלמות
Accordion Title למי מיועדת התכנית?
למי מיועדת התכנית?
לימודי ההשלמות מיועדים לכל מי שמתעניין בלימודים לתואר שני בטיפול באמצעות אומנויות - טיפול באומנות, שאין להם תואר ראשון טיפולי ולא למדו את הקורסים הבאים כחלק מהתואר הראשון:
התחום | היקף נ"ז |
ציון נדרש לקבלה |
מבוא לפסיכולוגיה | 2 | 80 |
פסיכולוגיה התפתחותית | 4 | 80 |
תיאוריות אישיות | 2 | 80 |
שיטות מחקר | 2 | 80 |
סטטיסטיקה | 2 | 80 |
פסיכופיזיולוגיה (נוירופסיכולוגיה או מוח והתנהגות או פסיכוביולוגיה) |
2 | 80 |
פסיכופתולוגיה | 4 | 80 |
על כל המועמדים לוודא שלמדו טרם ההרשמה לתואר השני את מקצועות הפסיכולוגיה המפורטים לעיל.
במידה וחסר להם עליהם להשלימם לפני תחילת הלימודים.
Accordion Title תהליך הרישום
תהליך הרישום
לאחר תשלום דמי ההרשמה, יש להוריד את טופס הרישום לקורסים ומערכת השעות.
Accordion Title לימודי השלמות בסמסטר קיץ - דרך היחידה ללימודי חוץ
לימודי השלמות בסמסטר קיץ - דרך היחידה ללימודי חוץ
ניתן גם ללמוד קורסים אילו במתכונת של אינטנסיב בסמסטר קיץ.
האינטנסיבים מופעלים ע"י היחידה ללימודי חוץ בהתאם לביקוש ומספר נרשמים.
לפרטים נוספים והרשמה ניתן לפנות טלפונית לחטיבה ללימודי חוץ 04-8181855 שלוחה 5, או דרך המייל: [email protected], או לפנות למרכז מידע והכוונה בטלפון 04-8181855.
צבירת שעות אומנות במכון לאומנויות במכללה האקדמית תל חי:
ככלל, במעמד הקבלה, על המועמד להציג נסיון בהיקף של 500 שעות לימוד, מתוכן 300 שעות פורמאליות (מעשיות) בתחום האומנות, ממוסד אקדמי מוכר או ממוסד מקצועי או אומנותי המעניק תעודה. אומנות - הכוונה ללימודי רישום, ציור ופיסול בלבד.
המכון לאומנויות במכללה האקדמית תל חי מאפשר צבירת שעות המוכרות ללימודי תואר שני בטיפול באומנות.
למעוניינים עומדות האפשרויות הבאות:
1. קורסים מרוכזים (בסמסטר קיץ) - יפתחו במידה ויהיו מספיק מתעניינים. הקדימו להשאיר פרטיכם במשרד המכון לאומנויות תל-חי.
2. צבירת שעות מרוכזת: ניתן ללמוד במשך שנה שלמה בלימודי המסלול של המכון לאומנויות (המחלקה לאומנות), במסגרת זו מתאפשר לצבור 300 עד 500 שעות במהלך שנת לימודים אחת בהתאמה של מערכת אישית. הקבלה למסלול זה הינה בכפוף לתנאי הקבלה למכון לאומנויות ועל בסיס מקום פנוי.
3. צבירת שעות בקורסים במכון לאומנויות. המכון לאומנויות תל-חי מציע מגוון קורסים שנתיים וסמסטריאליים לציבור הרחב, המתקיימים מידי שנה, במהלך השנה, ומאפשרים צבירת שעות. רוב הקורסים נפתחים במועד סמוך לתחילת שנת הלימודים האקדמית וכמעט כולם מתקיימים בשעות אחה"צ.
לפרטים נוספים:
רכזת המכון לאומנויות נאוה מור 04-8181402 [email protected]
מנכ"לית ד"ר גל שחר 04-8181401 [email protected]
דבר ראש התכנית
ד״ר תמי גברון
ראש התכנית
ד״ר תמי גברון
ראש התכנית
טיפול באומנות הינו מקצוע קליני ייחודי ואינטגרטיבי מתחום בריאות הנפש, שמשלב היבטים פסיכולוגיים ואומנותיים על מנת לתמוך באנשים שנעזרים בו. תהליכי היצירה וחומרי האומנות מהווים את לב הטיפול ומשמשים לביטוי עצמי, לתקשורת בין-אישית וכן מאפשרים תהליכי התבוננות ושינוי במסגרת היחסים הטיפוליים. טיפול באומנות מתרחש במסגרת אינדיבידואלית, קבוצתית, דיאדית וחברתית ונוכח במרחבי טיפול שונים, כגון מרכזי בריאות הנפש, מוסדות ומרכזים טיפוליים וחינוכיים, כמו גם משרד החינוך, פנימיות בתי חולים ועוד. בנוסף, ובפרט בימים אלו, הטיפול באומנות התרחב לטיפול בקהילה ונוכח בחשיבותו בהתערבות קהילתית במצבי טראומה ומשבר.
במסגרת לימודי הטיפול באומנות הסטודנטים חווים את שפת היצירה כדרך לביטוי והיכרות עצמית. הלימודים מדגישים את השימוש בחומרי ותהליכי יצירה דימויים ומטפורות כדרך ביטוי משמעותית שנוכחת מעבר למילים. הלימודים משלבים לימודי תיאוריה ותהליכים פנימיים חווייתיים, ומתוך כך מאפשרים התפתחות עצמית וצמיחה.
תוכנית התואר השני בתל-חי הוקמה על בסיסה של התכנית להכשרת מטפלים באמנות שפעלה בלימודי החוץ במכללה החל משנת 2008 ועד ל-2018. אל צוות הקלינאיות בעלות הניסיון הרב בטיפול ובהוראה, ואל מערך ההכשרה המקצועית בלימודי השדה הצטרפו נשות צוות אקדמי וחוקרות בתחום, ויחד הוקמה התכנית לתואר שני בהכשרת מטפלים באומנות.
התכנית בתל חי מדגישה את ההיבטים הקליניים של המקצוע ואת ההתפתחות האישית והמקצועית של הלומדים/ות בו. התכנית מתבססת על התפיסה כי מקצוע הטיפול באומנות דורש מוכנות ובשלות נפשית, יכולת רפלקטיבית, וכן יצירתיות ופתיחות. התכנית מתאפיינת בלמידה ברמה גבוהה, מבוססת תיאוריה והתנסות, ובאווירה אישית חיובית ותומכת.
אני מזמינה בוגרות ובוגרי תואר ראשון אשר שפת האומנות והיצירה קרובה לליבם ולנפשם ומעוניינים לעסוק במקצוע טיפולי להשתלב בתוכנית. בוגרי ובוגרות המסלול לסיוע ולשיקום ובוגרי המוקד לשילוב אומנויות שבחוג לחינוך במכללה האקדמית תל חי וממוסדות אחרים, ובוגרי תוכניות טיפוליות נוספות יכולים ויכולות לראות בתוכנית זו כהמשך ללימודי התואר הראשון.
מה תלמדו?
מה תלמדו?
Accordion Title טיפול באמצעות אמנות עם מתבגרים
טיפול באמצעות אמנות עם מתבגרים
הכרות עם הסוגיות הייחודיות המאפיינות את גיל ההתבגרות וכיצד ניתן לעבוד עם מתבגרים באמצעות אומנות. בקורס ילמדו הסטודנטים טכניקות מגוונות בטיפול באמצעות שמותאמות לאפיוני הגיל דרך למידה התנסותית ותוך כדי שילוב של קריאת חומר תאורטי ודיון. כמו כן יושם דגש על מקומו הייחודי של המטפל במפגש עם מתבגרים.
Accordion Title אבחון והערכה בטיפול באמצעות אמנות פלסטית
אבחון והערכה בטיפול באמצעות אמנות פלסטית
הקורס יעסוק בהיכרות עם הערכות גראפיות באומנות. יושם דגש על מספר הערכות מרכזיות. הקורס יכלול התנסות חווייתית ולמידה תיאורטית של עקרונות ורציונל תהליכי ההערכה. יודגש השימוש בטכניקות ובאמצעים מגוונים בטיפול באומנות לאיסוף מידע ותיעוד של תהליכי היצירה ותוצריה ופיתוח המיומנות וההבנה של ממצאים גרפים כמקור להבנת אישיותו של המטופלת. השיעורים ילוו בדיונים ביקורתיים ובהתנסויות.
Accordion Title טיפול באמצעות אמנות עם ילדים
טיפול באמצעות אמנות עם ילדים
הכרות עם השלבים, הסוגיות הייחודיות והטכניקות המגוונות בטיפול באמצעות אמנות עם ילדים. הקורס ישלב למידה התנסותית בהתאם לתכנים המשמעותיים בגיל הילדות עם קריאת חומר ודיון בהיבטים התיאורטיים המאפיינים כל אחד משלבי ההתפתחות. כמו כן יושם דגש על מקומו הייחודי של המטפל במפגש עם ילדים ואופני ההתערבויות השונות באמצעות אומנות.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל התכנית
Members Anchor
פרופ' שרון שניר
יועצת אקדמית שנה א' בתכנית לתואר שני בטיפול באומנות
פרופ' חבר
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה 2006
תחומי מחקר :
טיפול באומנות
ד"ר תמי גברון
ראשת התכנית לתואר שני בטיפול באמנות
מרצה בכירה
Ph.D.:
אוניברסיאת חיפה 2016
תחומי מחקר :
טיפול הורה ילד, הדרכה מבוססת יצירה
רכזת החוג לתואר שני בטיפול באומנויות
גב' תמר שוורצמן
מתעניינים ונרשמים לפני הרשמה ניתן לפנות למרכז לייעוץ לימודים בטלפון: 04-8181855
טלפקס: 04-8181970
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם