-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ל.M.A לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית*
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג .M.A לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית*
פרופ׳ אורה אביעזר
ראשת התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת שיקגו 1986
תחומי מחקר :
התפתחות רגשית-חברתית מהגיל הרך
פרופ' מירב חן
דקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת פאלו-אלטו (ארה"ב) 1994
תחומי מחקר :
בריאות נפשית אצל ילדים ומתבגרים
ד"ר לי פרגמין-הייט
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת תל-אביב 2017
תחומי מחקר :
חווית ההורים באבחון ובקבלת אבחנה
ד"ר שירי פרלמן-אבניאון
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2002
תחומי מחקר :
אוטיזם, תהליכים מטה-קוגניטיביים
סגל נוסף:
ד"ר דרור אורן, ד"ר גליה אנקורי, גב' לילך גליק, ד"ר נאוה ולד, ד"ר ניוון חסן עבאס, מר אלון נוימן, גב' מזל קודש אזוולוס, ד"ר קמה גלילי, ד"ר רויטל תמרי.
תמונה

.M.A לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית*
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
לימודי .M.A פסיכולוגיה חינוכית באקדמית תל-חי
אפשרות למסלול מחקרי או נלמד
מערכת החינוך היא המעסיק הגדול ביותר של פסיכולוגים בארץ. בעקבות תמורות העוברות עליה בשנים האחרונות, גבר הצורך בפסיכולוגים חינוכיים בעלי תפיסה חדשנית ועדכנית שיוכלו לתמוך במערכת לנוכח אתגרי המאה ה-21.
אצלנו, במכללה האקדמית תל-חי, קיימות כבר שנים רבות שתי תכניות, חד חוגית ודו חוגית בפסיכולוגיה, נעננו לאתגר המקצועי ולפני כשמונה שנים פתחנו תכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית.
התכנית כוללת מסלול מחקרי עם תזה ומסלול נלמד ללא תזה, ומיועדת לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות העומדים בתנאי הקבלה ורואים עצמם עוסקים בתחום באופן יישומי במסגרות חינוכיות, תוך דגש על עבודה עם ילדים ונוער ועם בית הספר כמערכת.
Accordion Title למה ללמוד .M.A פסיכולוגיה חינוכית בתל-חי
למה ללמוד .M.A פסיכולוגיה חינוכית בתל-חי
- הלימודים משלבים למידה והתנסות בשדה ועומדים בסטנדרטים הגבוהים של תכנית אקדמית ומקצועית.
- הלמידה מתקיימת לאורך יום אחד ארוך בקמפוס, חצי יום בזום ויום פרקטיקום בשנה א' ויום בשבוע בקמפוס ויומיים פרקטיקום בשנה ב'.
- הלמידה היא עיונית ופעילה במטרה להכשיר אנשי מקצוע ברמה גבוהה.
- חברי הסגל הם אנשי אקדמיה בכירים, מטפלים מומחים ואנשי שטח הנמצאים בחזית המחקר והעשייה.
- אפשרות למלגת עידוד בגובה שכר לימוד שנתי למועמדים בעלי תואר ראשון ומתאם גבוהים.
* בכפוף לתנאים, מס' המלגות מוגבל. כל הקודם זוכה!
המשך לימודים:
סטודנטים שעשו תזה יכולים להמשיך ללימוד דוקטורט בכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ ובעולם.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או 9827*
Accordion Title אופק תעסוקתי
אופק תעסוקתי
התכנית תכשיר פסיכולוגים חינוכיים אשר יוכלו להשתלב לאחר השלמת התמחותם והסמכתם לפסיכולוגים חינוכיים מומחים במערכות החינוך בישראל.
לימודי השלמות
לימודי השלמות
Accordion Title למי מיועדים
למי מיועדים
ההרשמה לתכנית השלמות הינה לשנה"ל תשפ"ג
למי מיועדים:
לימודי השלמות מיועדים לכל המתעניינות/ים בתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית אשר לא למדו את הקורסים הבאים כחלק מלימודי התואר הראשון:
שם הקורס | היקף נ"ז הנלמד בתל-חי | היקף נ"ז |
ציון נדרש לקבלה |
---|---|---|---|
מבוא לפסיכופיזיולוגיה | 5 | 4 | 70 |
מבוא לפסיכולוגיה לחוג לפסיכולוגיה + תרגיל | 5 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה אבנורמלית | 4 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה חברתית + תרגיל | 5 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה קוגניטיבית + תרגיל | 5 | 4 | 70 |
שיטות מחקר + תרגיל | 4 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה התפתחותית | 4 | 4 | 70 |
מבוא לסטטיסטיקה לחוג לפסיכולוגיה + תרגיל | 6 | 4 | 70 |
תיאוריות אישיות | 4 | 4 | 70 |
לתשומת ליבך, למידת קורסי ההשלמה אינה מבטיחה קבלה לתכנית לתואר שני.
הקבלה לתכנית מותנית בהחלטת ועדת קבלה.
Accordion Title תהליך הרישום
תהליך הרישום
א. לרישום מקוון לתכנית השלמות.
ב. רשימת הקורסים המוצעים ומועדם.
ג. לאחר תשלום דמי ההרשמה, יש להוריד את טופס הרישום לקורסים הרצויים.
ד. יש לשלוח את הטפסים למייל: [email protected]
פרסום רשימת הקורסים וההרשמה לשנה"ל תשפ"ג לסמסטר א' תפתח במהלך חודש אוגוסט 2022 והרישום לסמסטר ב' במהלך חודש פברואר 2023.
Accordion Title לימודי השלמות בסמסטר קיץ - דרך היחידה ללימודי חוץ
לימודי השלמות בסמסטר קיץ - דרך היחידה ללימודי חוץ
מתוך קורסי ההשלמות, ניתן ללמוד את הקורסים פסיכולוגיה התפתחותית א+ב (בהיקף 4 נ"ז).
ופסיכופתולוגיה א+ב (בהיקף 4 נ"ז) במתכונת של אינטנסיב בסמסטר קיץ. האינטנסיביים מופעלים ע"י היחידה ללימודי חוץ בהתאם לביקוש ומספר נרשמים.
לפרטים נוספים והרשמה ניתן לפנות טלפונית לחטיבה ללימודי חוץ 04-8181855 שלוחה 5, או דרך המייל: [email protected], או לפנות למרכז מידע והכוונה בטלפון 04-8181855.
פרקטיקום
פרקטיקום
Accordion Title פרקטיקום פסיכולוגיה חינוכית
פרקטיקום פסיכולוגיה חינוכית
במסגרת הלימודים בתכנית יידרש כל סטודנט לבצע את הפרקטיקום בשירות פסיכולוגי חינוכי באיזור מגוריו
או בכל שירות שאליו יוצב. במסגרת הפרקטיקום ידרש הסטודנט להתנסות בבית הספר, להבין מהם תפקידיו
של הפסיכולוג החינוכי וכיצד הוא מממש אותם במסגרת חינוכית רבת משתתפים ומטלות, לצפות בכיתה
וללמוד את הדינמיקה הכיתתית, ואת הנושאים המעסיקים מורים ותלמידים.
בשנה הראשונה יתנסה הסטודנט בפרקטיקום של יום אחד בשדה, בשנה ב' יתנסה במשך יומיים.
השיבוץ למקומות ההכשרה המעשית מתבצע ע"י הפסיכולוגית המחוזית, תוך התחשבות בבקשותיהם של
הסטודנטים.
שיעור הפרקטיקום במכללה ילווה התנסויות אלה, ידון עם הסטודנטים הן בבעיות שהם נתקלים בהן בתפקיד
חדש זה והן בדרכים להתמודדות עם הבעיות השונות שיעלו בעבודה הפסיכולוגית בבתי הספר.
דבר ראש התכנית

ד"ר עומר הורוביץ
ראש התכנית לתואר מוסמך בפסיכולוגיה חינוכית
ד"ר עומר הורוביץ
ראש התכנית לתואר מוסמך בפסיכולוגיה חינוכית
תחום הפסיכולוגיה החינוכית מתפתח ומעמיק בקרב אנשי מקצוע בארץ וברחבי העולם. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בביקוש לפסיכולוגים חינוכיים זאת עקב תמורות המתרחשות במערכת החינוך בארץ. ביחס לצורך גובר זה, לאחר הסמכה מטעם המועצה להשכלה גבוהה, מובילה המכללה האקדמית תל-חי מזה מספר שנים תכנית ייחודית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. כיום, מציעה התכנית, שני מסלולים – מסלול מחקרי עם כתיבת תזה ומסלול נלמד עם עבודת גמר.
פעילותם של פסיכולוגים חינוכיים בימינו היא חשובה ומשפיעה באופן ניכר לאין שיעור על מערכות החינוך השונות והמצויים בהן. הפסיכולוגים החינוכיים משתתפים בבנייתן, עיצובן ובאיכותן של מערכות החינוך השונות. זאת תוך זיהוי ופעולה אל מול צרכי הפרט והמערכת כאחד. התכנית במכללה האקדמית תל חי מיועדת לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות, לאחר מעבר בחינת המתאם, אשר שואפים לעסוק בפעילות יישומית במסגרות חינוכיות אך גם לאלה השואפים להמשיך לאופק מחקרי בתחום. התכנית שמה דגש על עבודה עם ילדים, נוער וצוותים חינוכיים – החל מעבודה פרטנית ועד לעבודה מערכתית, בשגרה ובחירום.
בשנתה הראשונה של התוכנית, ישנה חובת נוכחות בקמפוס תל חי למשך יום בשבוע, זאת בנוסף לחצי יום של לימודים באמצעות זום, וכן יום נוסף של פרקטיקום במסגרות חינוכיות. בשנה השנייה, ישנה חובת נוכחות בקמפוס תל חי למשך יום בשבוע, וכן יומיים של פרקטיקום בשדה.
התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מחייב צבירה של 52 נקודות זכות חובה
התכנית מציעה חוויה עמוקה ומגוונת לסטודנטים המעוניינים ורואים עצמם כאנשי מקצוע הרוצים להתמקד, לעצב ולהשפיע על תחום הפסיכולוגיה החינוכית ככלל ועל הפועלים בו (ילדים, נוער הורים ואנשי הצוות החינוכי) בפרט.
מה תלמדו
מה תלמדו
Accordion Title עבודת הפסיכולוג החינוכי עם הורים
עבודת הפסיכולוג החינוכי עם הורים
הקורס יקנה למשתתפים היכרות עם תיאוריות חינוכיות קלאסיות ובנות זמנינו ויעודד את
הסטודנטים לבחון באופן בקורתי את הארגון הבית-ספרי על עולם התוכן וההקשר היישומי של בתי
ספר במערכת החינוך הישראלית. הקורס יאיר את ההיבטים בעבודת הפסיכולוג הבית-ספרי הקשורים
בהבנת מערכות חינוכיות מורכבות, פיתוח סגל והנעת סגל, פיתוח מנהיגות בהקשר חינוכי. תפקידם
הייעוצי-ארגוני של פסיכולוגים בבתי ספר יידון באופן תאורטי ויישומי כאחד.
Accordion Title פסיכו-דיאגנוסטיקה של ילדים ונוע
פסיכו-דיאגנוסטיקה של ילדים ונוע
הקורס יעסוק בהערכה מקפת של אישיות הילד תוך שילוב של אספקטים התפתחותיים קוגניטיביים,
רגשיים ובינאישיים להבנת התמונה הקלינית. ילמדו בו יסודות הפסיכודיאגנוסטיקה, כולל ראיון
קליני של ילדים, סוללת המבחנים המקובלת, ואינטגרציה של הנתונים מהכלים השונים לצורך אבחנה
והמלצות להתערבות במערכת. הקורס מקיף ידע תיאורטי, מחקרי, וקליני והתנסות בהעברה, ציינון,
פירוש, אינטגרציה של ממצאי המבחנים וכתיבת דוח פסיכולוגי. הלמידה תעשה תוך שילוב ידע
בהתפתחות ובפסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר בתהליך הערכה.
Accordion Title המשחק ככלי חינוכי וטיפולי
המשחק ככלי חינוכי וטיפולי
הקורס יעסוק בחשיבות המשחק בחייהם של ילדים והשפעתו על התפתחותם וכן בהיבטים שונים של
השימוש במשחק בטיפול בילדים בכלל, ובגיל הרך בפרט. יסקרו שלבים בהתפתחות המשחק והקשר
שלהם להתפתחות החברתית והרגשית של ילדים. בנוסף, הקורס יתייחס למאפייני המשחק )או
העדרו( באוכלוסיות ספציפיות כגון ילדים עם קשיים בהתפתחות ולגישות טיפוליות השמות דגש על
משחק ומשחקיות כמנוע להתפתחות ולשינוי.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל החוג
פרופ׳ אורה אביעזר
ראשת התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית
פרופ' חבר
Ph.D.:
אוניברסיטת שיקגו
1986
תחומי מחקר :
התפתחות רגשית-חברתית מהגיל הרך
פרופ' מירב חן
דקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח
פרופ' חבר
Ph.D.:
אוניברסיטת פאלו-אלטו (ארה"ב)
1994
תחומי מחקר :
בריאות נפשית אצל ילדים ומתבגרים
ד"ר שירי פרלמן-אבניאון
מרצה בכירה
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה
2002
תחומי מחקר :
אוטיזם, תהליכים מטה-קוגניטיביים
ד"ר לי פרגמין-הייט
מרצה
Ph.D.:
אוניברסיטת תל-אביב
2017
תחומי מחקר :
חווית ההורים באבחון ובקבלת אבחנה
ראש התוכנית
רכזת החוג
רכזת החוג
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם