למה ללמוד .M.A פסיכולוגיה חינוכית בתל-חי
למה ללמוד פסיכולוגיה חינוכית בתל-חי?
- הלימודים משלבים למידה והתנסות בשדה ועומדים בסטנדרטים הגבוהים של תכנית אקדמית ומקצועית.
- הלמידה מתקיימת לאורך יום אחד ארוך בקמפוס, חצי יום בזום ויום פרקטיקום בשנה א' ויום בשבוע בקמפוס ויומיים פרקטיקום בשנה ב'.
- הלמידה היא עיונית ופעילה במטרה להכשיר אנשי מקצוע ברמה גבוהה.
- חברי הסגל הם אנשי אקדמיה בכירים, מטפלים מומחים ואנשי שטח הנמצאים בחזית המחקר והעשייה.
- אפשרות למלגת עידוד בגובה שכר לימוד שנתי למועמדים בעלי תואר ראשון ומתאם גבוהים.
* בכפוף לתנאים, מס' המלגות מוגבל. כל הקודם זוכה!
אופק תעסוקתי:
התכנית תכשיר פסיכולוגים חינוכיים אשר יוכלו להשתלב לאחר השלמת התמחותם והסמכתם לפסיכולוגים חינוכיים מומחים, במערכות החינוך בישראל.
המשך לימודים:
סטודנטים שעשו תזה יכולים להמשיך ללימוד דוקטורט בכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ ובעולם.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או 9827*
אופק תעסוקתי
התכנית תכשיר פסיכולוגים חינוכיים אשר יוכלו להשתלב לאחר השלמת התמחותם והסמכתם לפסיכולוגים חינוכיים מומחים,במערכות החינוך בישראל.
לימודי השלמות
למי מיועדים
ההרשמה לתכנית השלמות הינה לשנה"ל תשפ"ג
למי מיועדים:
לימודי השלמות מיועדים לכל המתעניינות/ים בתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית אשר לא למדו את הקורסים הבאים כחלק מלימודי התואר הראשון:
שם הקורס | היקף נ"ז הנלמד בתל-חי | היקף נ"ז |
ציון נדרש לקבלה |
---|---|---|---|
מבוא לפסיכופיזיולוגיה | 5 | 4 | 70 |
מבוא לפסיכולוגיה לחוג לפסיכולוגיה + תרגיל | 5 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה אבנורמלית | 4 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה חברתית + תרגיל | 5 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה קוגניטיבית + תרגיל | 5 | 4 | 70 |
שיטות מחקר + תרגיל | 4 | 4 | 70 |
פסיכולוגיה התפתחותית | 4 | 4 | 70 |
מבוא לסטטיסטיקה לחוג לפסיכולוגיה + תרגיל | 6 | 4 | 70 |
תיאוריות אישיות | 4 | 4 | 70 |
לתשומת ליבך, למידת קורסי ההשלמה אינה מבטיחה קבלה לתכנית לתואר שני.
הקבלה לתכנית מותנית בהחלטת ועדת קבלה.
תהליך הרישום
א. לרישום מקוון לתכנית השלמות.
ב. רשימת הקורסים המוצעים ומועדם.
ג. לאחר תשלום דמי ההרשמה, יש להוריד את טופס הרישום לקורסים הרצויים.
ד. יש לשלוח את הטפסים למייל: [email protected]
פרסום רשימת הקורסים וההרשמה לשנה"ל תשפ"ג לסמסטר א' תפתח במהלך חודש אוגוסט 2022 והרישום לסמסטר ב' במהלך חודש פברואר 2023.
לימודי השלמות בסמסטר קיץ - דרך היחידה ללימודי חוץ
מתוך קורסי ההשלמות, ניתן ללמוד את הקורסים פסיכולוגיה התפתחותית א+ב (בהיקף 4 נ"ז).
ופסיכופתולוגיה א+ב (בהיקף 4 נ"ז) במתכונת של אינטנסיב בסמסטר קיץ. האינטנסיביים מופעלים ע"י היחידה ללימודי חוץ בהתאם לביקוש ומספר נרשמים.
לפרטים נוספים והרשמה ניתן לפנות טלפונית לחטיבה ללימודי חוץ 04-8181855 שלוחה 5, או דרך המייל: [email protected], או לפנות למרכז מידע והכוונה בטלפון 04-8181855.
פרקטיקום
פרקטיקום פסיכולוגיה חינוכית
במסגרת הלימודים בתכנית יידרש כל סטודנט לבצע את הפרקטיקום בשירות פסיכולוגי חינוכי באיזור מגוריו
או בכל שירות שאליו יוצב. במסגרת הפרקטיקום ידרש הסטודנט להתנסות בבית הספר, להבין מהם תפקידיו
של הפסיכולוג החינוכי וכיצד הוא מממש אותם במסגרת חינוכית רבת משתתפים ומטלות, לצפות בכיתה
וללמוד את הדינמיקה הכיתתית, ואת הנושאים המעסיקים מורים ותלמידים.
בשנה הראשונה יתנסה הסטודנט בפרקטיקום של יום אחד בשדה, בשנה ב' יתנסה במשך יומיים.
השיבוץ למקומות ההכשרה המעשית מתבצע ע"י הפסיכולוגית המחוזית, תוך התחשבות בבקשותיהם של
הסטודנטים.
שיעור הפרקטיקום במכללה ילווה התנסויות אלה, ידון עם הסטודנטים הן בבעיות שהם נתקלים בהן בתפקיד
חדש זה והן בדרכים להתמודדות עם הבעיות השונות שיעלו בעבודה הפסיכולוגית בבתי הספר.
דבר ראשת התכנית

פרופ' מירב חן
ראשת התכנית לתואר מוסמך בפסיכולוגיה חינוכית
פרופ' מירב חן
ראשת התכנית לתואר מוסמך בפסיכולוגיה חינוכית
פסיכולוגיה חינוכית היא תחום מתפתח בארץ ובעולם. בעקבות תמורות העוברות על מערכת החינוך בארץ בשנים האחרונות עולה הביקוש לפסיכולוגים חינוכיים על ההיצע.
בעקבות הצורך הגובר נפתחה בתל חי תכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית והיא בעלת הסמכה מהמועצה להשכלה גבוהה. התכנית כוללת מסלול מחקרי (עם תזה) ומסלול נלמד (עם עבודת גמר).
היום יותר מבעבר, לפסיכולוגים החינוכיים מעורבות, השפעה ותרומה משמעותית לצביונן של המערכות החינוכיות, בנייתן ואיפיונן תוך ראיה עתידית של צורכי הפרט והמערכת.
התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות, שעברו את בחינת המתאם ורואים עצמם עוסקים בתחום באופן יישומי במסגרות חינוכיות, תוך דגש על עבודה עם ילדים, נוער וצוותים חינוכיים. כמו כן מיועדת התכנית למועמדים המעוניינים להמשיך לאופק מחקרי בתחום.
בשנה א' מחייבים לימודי התואר השני נוכחות של יום בשבוע בקמפוס תל-חי, חצי יום נוסף של לימודים בזום ,ויום נוסף לפרקטיקום במסגרות חינוכיות. בשנה ב' מחייבים הלימודים נוכחות של יום בשבוע בקמפוס תל חי וכן יומיים של פרקטיקום בשדה.
תכנית הלימודים המלאה מחייבת צבירה של 52 נקודות זכות חובה.
למה תל-חי?
- להיות מעשיים: הלימודים כוללים התנסות אישית במסגרות חינוכיות לצורך למידה מעשית וצבירת ניסיון.
- ללמוד בשיטות מתקדמות: הלמידה כוללת השתתפות בסדנאות מעשיות, הדרכות אישיות וקבוצתיות.
- להתקדם במחקר בתחום הפסיכולוגיה החינוכית.
- להתחבר לשטח ולאקדמיה: חברי הסגל הם אנשי אקדמיה בכירים, מטפלים מומחים ואנשי שטח נלהבים הנמצאים בחזית המחקר והעשייה.
מה תלמדו
עבודת הפסיכולוג החינוכי עם הורים
הקורס יקנה למשתתפים היכרות עם תיאוריות חינוכיות קלאסיות ובנות זמנינו ויעודד את
הסטודנטים לבחון באופן בקורתי את הארגון הבית-ספרי על עולם התוכן וההקשר היישומי של בתי
ספר במערכת החינוך הישראלית. הקורס יאיר את ההיבטים בעבודת הפסיכולוג הבית-ספרי הקשורים
בהבנת מערכות חינוכיות מורכבות, פיתוח סגל והנעת סגל, פיתוח מנהיגות בהקשר חינוכי. תפקידם
הייעוצי-ארגוני של פסיכולוגים בבתי ספר יידון באופן תאורטי ויישומי כאחד.
פסיכו-דיאגנוסטיקה של ילדים ונוע
הקורס יעסוק בהערכה מקפת של אישיות הילד תוך שילוב של אספקטים התפתחותיים קוגניטיביים,
רגשיים ובינאישיים להבנת התמונה הקלינית. ילמדו בו יסודות הפסיכודיאגנוסטיקה, כולל ראיון
קליני של ילדים, סוללת המבחנים המקובלת, ואינטגרציה של הנתונים מהכלים השונים לצורך אבחנה
והמלצות להתערבות במערכת. הקורס מקיף ידע תיאורטי, מחקרי, וקליני והתנסות בהעברה, ציינון,
פירוש, אינטגרציה של ממצאי המבחנים וכתיבת דוח פסיכולוגי. הלמידה תעשה תוך שילוב ידע
בהתפתחות ובפסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר בתהליך הערכה.
המשחק ככלי חינוכי וטיפולי
הקורס יעסוק בחשיבות המשחק בחייהם של ילדים והשפעתו על התפתחותם וכן בהיבטים שונים של
השימוש במשחק בטיפול בילדים בכלל, ובגיל הרך בפרט. יסקרו שלבים בהתפתחות המשחק והקשר
שלהם להתפתחות החברתית והרגשית של ילדים. בנוסף, הקורס יתייחס למאפייני המשחק )או
העדרו( באוכלוסיות ספציפיות כגון ילדים עם קשיים בהתפתחות ולגישות טיפוליות השמות דגש על
משחק ומשחקיות כמנוע להתפתחות ולשינוי.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.