כחלק ממחויבותה וחזונה, מפעילה המכללה את היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה- יחידת ההדרכה לסגל האקדמי. היחידה בנויה משלוש תת יחידות וכוללת את יחידת הפדגוגיה, מרכז הסימולציה ומעבדת חדשנות טכנולוגית.

היחידה אמונה על זיהוי מגמות והטמעת חדשנות בתהליכי ההוראה והלמידה המתרחשים במכללה, על קידום ושיפור איכויות ההוראה של הסגל האקדמי ומהווה כלי אסטרטגי למכללה במצובה כמוסד אקדמי מוביל גם בהוראה ובלמידה בו. אנחנו מזהים כי תפקידנו משתנה וכי אנחנו נדרשים להתאמה, לפיתוח מענים מותאמים, שיטות הוראה ולמידה מותאמות, שילוב תחומים חדשים ועוד...

Accordion Title היחידה הפדגוגית

היחידה הפדגוגית

היחידה הפדגוגית עוסקת בהדרכה, זיהוי מגמות וגישות פדגוגיות, פיתוח הנגשת חומרים ופיתוח הכשרות והדרכות לסגל האקדמי.

מה אנחנו מציעים:

  • ליווי פדגוגי אישי למרצים הכולל סיוע בתכנון הקורס, שילוב והטמעת כלים פדגוגים.
  • המלצות להוראה במרחבי למידה
  • הכשרות למרצים וסגלי הוראה
  • ימי סגל
Accordion Title המעבדה לפיתוח והטמעת טכנולוגיות

המעבדה לפיתוח והטמעת טכנולוגיות

מעבדת החדשנות והדיגיטציה בהוראה היא הזרוע הטכנולוגית של היחידה למצויינות וחדשנות בהוראה. אנו מאמינים כי השינוי הדיגיטלי המואץ המתקיים בכל תחומי החיים, כמו גם שינויים בהרגלי העבודה במשק ובתעשיה, חייבים לבוא לידי ביטוי גם בשיטות ההוראה והלמידה המתקיימות במוסדות להשכלה גבוהה.
מגמה זו מודגשת גם ע"י המל"ג אשר רואה "חשיבות רבה בקידום הלמידה הדיגיטלית במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, המהווה, בין היתר: כלי לשיפור איכות ההוראה והלמידה והעצמת חוויית הלמידה והיכולות הפדגוגיות של המרצה; אמצעי להנגשה רחבה יותר של ההשכלה הגבוהה; אפיק לחיזוק וביסוס מעמדה של האקדמיה הישראלית בזירה הגלובלית ולהנגשת ידע אקדמי מישראל לעולם, אמצעי לצמצום פערים בחברה הישראלית: פער דיגיטלי, פער גיאוגרפי, פערי שפה ותרבות, פער כלכלי."
בסיס הפעולה של מעבדת החדשנות הוא מבט הוליסטי הלוקח בחשבון היבטים אישיותיים של המרצים והלומדים, ומזהה את המקומות בהם לטכנולוגיה תהיה השפעה ברורה ומשמעותית.

מה אנחנו מציעים?

שילוב נכון של טכנולוגיה ודיגיטל תורם באופן משמעותי לשיפור חווית ההוראה והלמידה ביחס לנושאים הבאים:

  • ​מעודד העברת האחריות ללמידה מהמרצה לסטודנטים.

  • מגדיל את מעורבות הלומדים בקורס מבלי להגדיל את הזמן המושקע בהוראה.

  • מייצר סדר, ארגון ושקיפות של תוצרי הלמידה.

  • מייצר גמישות בצורת הלמידה - למידה בכל זמן ומכל מקום.

  • מעודד קיום למידה פעילה בכיתה הפיזית ושילוב תהליכי למידה חדשניים בקורסים.

  • מאפשר לסטודנט להעריך את רמת הידע וההבנה בזמן אמת, ומאפשר למרצה לקבל תמונה ברורה של רמת ההבנה של הלומדים בקורס.

  • מאפשר התאמה אינדווידואלית לקצב ושיטת למידה המתאימות להעדפות וכישורי הלומדים.

  • מאפשר תרגול ושיפור מיומנויות באופן אטרקטיבי ומהנה באמצעות משחקים.

  • מאפשר המחשות טובות ומפורטות יותר של העולם האמיתי באמצעות תלת-ממד ומציאות מדומה ורבודה.

מעבדת החדשנות בהוראה ובלמידה תעמוד לרשותכם בייעוץ, תמיכה ופיתוח של כלים כמתואר למעלה, או בכל רעיון שתעלו המקדם מצויינות, חדשנות ואפקטיביות בהוראה. אף שאלה היא לא ״פשוטה״ מדי או ״מסובכת״ מדי עבורנו, ודלתנו תמיד פתוחה. השקעה חד-פעמית של זמן ומחשבה משותפת יכולה להתברר ככדאית מאוד לטווח הארוך.

Accordion Title מרכז סימולציה

מרכז סימולציה

מטרת המרכז לאפשר לאנשי חינוך והוראה, למנהלים ובעלי תפקידים לתרגל עמם בסביבה בטוחה באינטראקציות שונות וע"י כך לסגל לעצמם דרכי התמודדות יעילות בחיי היום יום. סדנת הסימולציה מאפשרת הזדמנות לאימון בקבלת החלטות מתוך חקירה רפלקטיבית ופיתוח מיומנויות תקשורת בין אישית. 

לכל סדנא קודם שלב של איתור צרכים וכתיבת תרחיש בהלימה לצורך-דבר המאפשר חווית למידה מותאמת ורלוונטית למשתתפים. המשתתפים פוגשים שחקנים מקצועיים ומתנסים בתרחישים השונים, הם מתועדים ולאחר מכן מתקיים תחקיר המאפשר למשתתפים לצפות בעצמם, להכיר וללמוד לעומק את ההתרחשות ואת דרכי ההתמודדות האפשריים.

הסימולציות מתועדת באמצעים טכנולוגים, מה שמאפשר לבצע תחקור ולמידה. האימון הסימולטיבי יכול להתקיים במרחב הסימולציה בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה או, בהתאם לרוח התקופה, באמצעות מערכות טכנולוגיות ובזום. היכולת ההיברידית מאפשרת גמישות פעולה וזמני אימון ואינה תלויה במרחק.

זקוקים לעזרה?

רכזת היחידה

גב' איילת גורליק