ביחידה למצויינות וחדשנות בהוראה נערכים מחקרים על השפעת פעולות המתקיימות ביחידה על דרכי הוראה. מוזמנים לקרוא על המחקרים שלנו.

 

 השפעת הכשרה פדגוגית- קפריסין

יחידות קידום הוראה שהוקמו במוסדות האקדמיים אמונים על קידום מצוינות בהוראה אקדמית באמצעות הכשרת המרצים לדרכי הוראה ולמידה מתקדמות. הקידמה הטכנולוגית מחייבת התאמה של שיטות ההוראה לכאלה המשלבות כלים דיגיטליים וכן הכשרת המרצים לשימוש בכלים אלה, תוך התאמת הכלים להוראה מעצבת וללמידה פעילה של הסטודנטים.

מאמר זה מציג מהלך הכשרה של יחידת קידום ההוראה במכללה האקדמית תל חי באוניברסיטת Neapolis בפאפוס קפריסין, כחלק משיתוף פעולה בינלאומי המקדם מצוינות בהוראה אקדמית.

 אפקטיביות ההכשרה הוערכה באמצעות שילוב נתונים איכותניים שנאספו בראיונות עם משתתפי ההכשרה ועם מרצים באוניברסיטה ובאמצעות שאלון שהופץ למשתתפים לפני ולאחר ההכשרה. 

מניתוח הנתונים עולה החשיבות הרבה שהמרצים מייחסים להכשרה פדגוגית בכלל ולהיבטים של הוראה פעילה המשלבת כלים טכנו־פדגוגים להערכה מעצבת בפרט. הממצאים מציגים את חשיבותם של שיתופי הפעולה הבינלאומיים אשר מקדמים מצוינות בהוראה אקדמית ופיתוח תחום ההתמחות בהוראת מרצים כמשימה של יחידות קידום ההוראה באקדמיות.

Document name: השפעת הכשרה פדגוגית - קפריסין - יפעת לינדר, צפית לוקץ', ליאורה גלס אלון ונתנאל בר דוד.pdf

שינויים פדגוגיים באמקדיה- סוגיית המתרגלים

מתרגלים המסייעים בתהליך ההוראה באקדמיה הינם גורם חשוב בחיבור בין השיעור הפרונטלי הנלמד בקורס עם המרצה לבין הצורך בתרגול החומר הנלמד. המעבר להוראה מקוונת חייב את המתרגלים לשנות את שיטות ההוראה בתרגולים, ואף יצר צורך של מרצים בתמיכה של מתרגלים במהלך השיעורים הסינכרוניים. 

המחקר המוצג בחן את הקשר בין ותק המתרגלים והקשר עם המרצה המלמד בקורס, לבין  תפיסות המתרגלים ביחס להוראה ולרמת הדיגיטציה שלהם, באמצעות סקר שהועבר בטופס דיגיטלי בגוגל. נמצא כי מתרגלים ותיקים מרגישים נגישים יותר לסטודנטים, ושהם בעלי יכולת עבודה טובה יותר עם כלים דיגיטליים, מאשר מתרגלים חדשים. 

על מנת לשפר את עבודת המתרגלים יש צורך בהכשרתם ובחיזוק שיטות ההוראה שלהם בכלל, ושיטות ההוראה הדיגיטליות שלהם בפרט. מהמחקר עולה גם הצורך להבנות את מודל העבודה המשותף של מרצים ומתרגלים בהוראה סינכרונית. (עמ' 31-44)

Document name: שינויים פדגוגיים באקדמיה - סוגיית המתרגלים.pdf

על מרכיב ההטעמה בתהליכי למידה ארגונית

כיום ברור כי ללא למידה מתמדת ארגונים לא יצליחו להתמודד בקצב השינויים שבסביבתם. גורמים רבים
ומגוונים פועלים להבניית תהליכים שיס ייעו לארגונים בלמידה, זאת במטרה לשפר ביצועים ולסגור פערים.
רבות נכתב על תהליכי למידה ארגונית ותכולתם. ניתן למצוא מפרטים שלמים כיצד יש להבנות את תהליכי
ההדרכה, מאפיינים ורגישויות שיש להתייחס אליהן בתהליכים, אך כמעט אין בנמצא התייחסות לשלב
המקנה ערך משמעותי לארגון לטווח ארוך - שלב ההטמעה. כאשר המושג "הטמעה" מוזכר בתהליכים
ארגוניים, ה וא הרבה פעמים מוצג בנשימה אחת עם המושג "יישום" ללא כל פירוט נוסף. מאמר זה מבקש
להדגיש את היבטי ההטמעה בתהליכי הלמידה הארגונית ולחדד את ההבדל בינם לבין שלב "היישום", כמו
גם להציע כלים לביצועם.

Document name: על ההטמעה.pdf

 

Impact of Simulation Training- Comparison between Face-to-Face and Online Learning

In recent years, simulations in education and teaching were done within simulation centers. They are a powerful tool for having a particular professional experience in a controlled and safe environment. Since the COVID-19 pandemic began, simulations have been conducted fully online. Therefore, the current study examined the effect of simulation training that is only online regarding its experience and learning as compared to online simulation training after face-to-face training. For this study, 138 students participated in online simulation after face-to-face training, and 299 students participated in online simulation only. Participants were asked to fill out a questionnaire constructed according to the Kirkpatrick model. Findings indicated that about 40% of the participants preferred online simulations and that about 60% of the participants preferred face-to-face simulation. There was no significant difference in learning outcomes for either. The participants’ preference for an online workshop was related to the emotional components in the workshop, especially safety and well-being. While there was no effect for having prior preparation for the workshop, participants who participated with an actor gave higher scores in all parameters. The findings attest to the effectiveness of using an online, familiar, simple-to-operate, and relatively inexpensive platform, and allow for informed decisions about its continued use for the benefit of physically remote populations

Document name: IMPACT OF SIMULATION TRAINING—COMPARISON.pdf

The Effects of Simulations on Principals’ Training and Professional Self-Efficacy

A simulation is a powerful tool for having an experience in a controlled and safe environment. In education, it has been used within simulation centers. The current study examined the effect of simulations on the professional self-efficacy of school principals in training. Twenty-two master of education students were asked to fill out the Principal’s Professional Self-Efficacy Questionnaire before and after taking a course at a simulation center. Results showed a statistically significant increase in all five categories of professional SE. Strong positive correlations were found between the age of the students and each of the measured elements of professional SE in the post-test. Simulations within an organized, supervised process in a simulation center are a powerful tool for the professional development of principals in training

Document name: pkpadmin,+IJEPL-2020-16_Weissblueth-14-965.pdf