
ניהול מערכות חינוך
למידע נוסף מלא פרטיך
ניהול מערכות חינוך
תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה שבקצרין, מקנה לאנשי חינוך את הכלים, ההכשרה וההשראה להפוך למנהיגים החינוכיים, ולפורצי הדרך החינוכית של הצפון.
בשנה הקרובה יוצעו ללומדים בתכנית שלושה מסלולים בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך (התואר הוא תואר שני בניהול החינוך M.Ed., - כמחצית מהקורסים נלמדים עם כל השנתון שלומד את התכנית וכמחצית מהקורסים לפי המסלול שהסטודנט/ית בוחר/ת):
- מסלול ניהול מערכות חינוך –
המסלול הקלאסי שקיים 12 שנים וזכה לשבחים ברמה הארצית- מיועד לכל סוגי ניהול בבתי הספר ובמערכות חינוך בלתי פורמליות. בעולם המשתנה, בתקופות של שגשוג ובמצוקות מערכת החינוך זקוקה לדמויות מנוסות ומוכשרות שתדענה לנווט בצורה מושכלת. התכנית זוכה להכרה ארצית ולשבחים רבים בגלל הרמה האקדמית הגבוהה לצד החיבור המשמעותי לשדה החינוכי הכולל פרקטיקום בליווי מנהלים, סימולציות, סדנאות בשדה החינוך ועוד. - מסלול ניהול מערכות חינוך בגיל הרך –
מסלול ייחודי, מכוון לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון קורסים שיאפשרו להן להנהיג במקצועיות את הקהילה שבה הן מצויות ולהתפתח לתפקידים מובילים במערכת החינוך בגיל הרך. המסלול כולל ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום. חלק מהנושאים הנלמדים מותאמים בקורסים לצרכי הקבוצה המתגבשת (לדוגמא- גני יער, גן עתידי וכדומה). המסלול מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, מנהלות מערכות הגיל הרך בישובים, גננות סבב ועוד. - מסלול ניהול מערכות חינוך שבהן לומדים ילדים ונוער במצבי סיכון -
למצב סיכוני נקלעים לא רק "שם", בבתי ספר המתמקדים באוכלוסייה במשבר (במרכזי חינוך ומפתנים), אלא בסיטואציות שונות של משבר משפחתי, הורים שמתגרשים, אחד מבני המשפחה שחולה והתא המשפחתי מתערער וכן, גם בתקופת הקורונה. אנחנו נסייע להבין כיצד להתמודד עם המשברים, להכין את המערכת הבית ספרית ולארגן תהליכים בה שיצמצמו ויתמודדו עם המצב הסיכוני כדי שלא יהפוך לקבוע - והסטודנט/ית להיות מפורצי הדרך בתחום. הלימודים במסלול החדש כוללים סדנאות אתגריות בשטח, סיורים, סימולציות ועוד עם דמויות מרכזיות בתחום במדינת ישראל.
עם בוגרי התכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי. התכנית מתאימה למי שרואים עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח והובלה של תהליכים חינוכיים.
מדוע כדאי ללמוד בתכנית?
קודם כל – כדי להבין את המושגים, התהליכים, השפה הארגונית. לא רק למי שרוצה לנהל בית ספר או להיות סגן מנהל אלאגם לניהול בדרגי הביניים- רכזי שכבה, רכזי מקצוע ומי שאחראי על תהליכיםופרויקטים בתוך מערכת החינוך. תחום הוראה (דיסציפלינה) כבר יש לך והתואר יאפשר לך לפתח, להנהיג ולהוביל במערכת, בעצם לפצח את סוד הקסם הארגוני בתהליכים שחשוב לך לפתח ולהצליח בהם.
התכנית מחוברת לשטח (לא רק שטח אתגרי במסלול החדש). החיבור לשטח לצד אקדמיה ברמה גבוהה זהו סימן ההיכר שלנו! המשמעות- ליווי מנהלים, סדנאות בשטח, אפשרות לפתח פרויקטים במערכת ולקבל ליווי, ייעוץ קריירה ועוד.
מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ייעוץ והכוונה בטל' *9827
מה בתכנית?
- חשיפה מוגברת לשדה החינוך באמצעות ימי סדנאות בשדה החינוך במגוון אפיקים, פרקטיקום, ופרויקטים אקדמיים המשתלבים במקום העבודה.
- שיתופי פעולה ייחודיים עם רשויות אזוריות ורשויות מקומיות. השיתופים מאפשרים הצמחת יוזמות והתפתחות ניהולית במרחב הפעולה התעסוקתי הספציפי של הסטודנטית.
- אפשרות לתכנון מסלול קריירה אישי.
- איכות גבוהה המאפשרת לבעלות הפוטנציאל להמשיך ולהתפתח במסלול האקדמי.
- התחדשות עקבית. לדוגמא: שילוב קורסים לניהול מצבי סיכון בקרב ילדים ונוער, שיפותחו למוקד חדשני בתחום.
- מרחבי למידה חדשניים שבהם מאפשרים התנסויות ייחודיות המאתגרות את השטח.