יום סדנאי מרתק המתמקד בניהול מערכות של ילדים ונוער במצבי סיכון נערך בקמפוס קצרין של האקדמית תל-חי, לסטודנטים והסטודנטיות של לימודי התכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך.
את היום הסדנאי פתח חיים מויאל, ראש האגף לילדים ונוער בסיכון ממשרד החינוך ותיאר את התפתחות האגף וכיווניו לשנים הבאות, תוך מיקוד בתכנים של "פדגוגיה טיפולית".
פרופ' דורית אלט, ראש הפקולטה לחינוך תיארה את המתרחש בפקולטה.
בסדנה הראשונה שנערכה במסגרת היום שנמשכה עד לשעות הצהריים, הציגה היועצת הארגונית איילה ללונג מחברת "מסע בחמש יבשות" כלים לאבחון דמות הבוגר של מנהיגים חינוכיים המתמקדים בנוער וילדים בסיכון.
בהמשך היום סיפר רס"ב עמאד נחל'ה, קצין מניעה והסברה במחוז צפון במשטרת ישראל, על זיהוי של מצבי סיכון מנקודת מבטו של החוק והרחיב אודות שיתופי הפעולה שבין המשטרה למערכת החינוך, בצמצום התנהגויות סיכוניות.
הגברת הודיה שלוי, מנהלת הרווחה של המועצה האזורית גולן, סיפרה על רצף האבחון של סיכונים בקרב בני נוער והתמכרויות המאפיינות את גיל ההתבגרות.
ד"ר טניה לוי גזנפרנץ הציגה את התכנית הלאומית 360, שמהווה פלטפורמה לניהול שותפויות בהתמודדות עם מצבי סיכון ואלימות.
ד"ר עמנואל תמיר, ראש התכנית לניהול מערכות חינוך וסגל התכנית ליוו את הסדנאות וההרצאות לאורך כל היום.
הייתה זו בהחלט סדנה מעשירה ומלאה בתוכן חשוב להתמודדות עם אתגר חינוכי, חברתי ראשון במעלה.