הסטודנטיות לתרפיה באמנות במכללה האקדמית תל-חי מעניקות סיוע רגשי לקהילת הילדים מבקשי המקלט בחיפה

להמשך הכתבה - הסטודנטיות לתרפיה באמנות במכללה האקדמית תל-חי מעניקות סיוע רגשי לקהילת הילדים מבקשי המקלט בחיפה
תמונה
שתי ילדות זרות בפעילות של הסטודנטיות מתל-חי

קהילת מבקשי המקלט הנם אוכלוסייה חסרת מעמד בישראל שסובלת מקשיים כלכליים חברתיים ונפשיים רבים. הם סובלים ממחסור ניכר במשאבים, מגזענות ומהדרה. בשכונת הדר בחיפה ישנה קהילה סודנית ואריתאית שמונה בין 500 ל- 700 מבקשי מקלט ופליטים.  פרוייקט חדש  של התכנית לתואר שני בתרפיה באמנות במכללה האקדמית תל-חי בהובלת ד"ר תמי גיברון, החל לפעול לאחרונה במטרה לאפשר מרחב יצירתי בו הילדים יוכלו להתבטא וליצור על מנת לחזק את תחושת השייכות, ואת תחושת הערך העצמי והחברתי, שכה חסרים להם. הפרויקט פועל באמצעות קשר עם  נעמי פייגין, עו"ס של ארגון אלף, המתבסס על מתנדבים ותרומות למען קהילת העובדים הזרים.

7 ילדים ו-6 סטודנטיות, מהתכנית לתרפיה באמנות בתל-חי, נפגשים אחת לשבוע במתנ"ס יודפת בשכונת הדר בחיפה. בנוסף לכך נוכחת סטודנטית לעבודה סוציאלית אשר אחראית על הקשר עם האימהות של הילדים, עם ראשי הקהילה ועל בטיחות הילדים בבואם ובחזרתם הביתה. הסטודנטיות והמדריכה מובילים פעילות משותפת באופן קבוצתי, וזאת בנוסף לעבודה פרטנית של כל סטודנטית עם כל ילד. במסגרת הקבוצה הילדים יוצרים, מוזמנים לבטא את עולמם הרגשי באמצעות חומרי יצירה באופן אינדיבידואלי וקבוצתי. הסטודנטיות מקבלות הדרכה קבוצתית וכן ליווי אישי מהמדריכה. מפגש הפתיחה שהתרחש לאחרונה היה אירוע קהילתי אליו הוזמנו הורי הילדים ובני המשפחות ואנשים נוספים בקהילה. הילדים ההורים והסטודנטיות יצרו יצירות משותפות בהובלת המדריכה.

לדברי ד"ר תמי גברון: "חזון התוכנית לתואר שני בטיפול באמצעות אומנות במכללה האקדמית תל-חי  הוא להוביל את תחום הטיפול באמנות הקהילתי-חברתי, בנוסף להכשרה הקלינית, ובכך לפתח את ההכשרה בתחום זה ולתרום לקהילות שונות בעלות מגוון תרבותי בישראל. במסגרת זו נוצר בימים אלה פרויקט חשוב זה שבמסגרתו מעניקות טיפול באמנות הסטודנטיות, מהתוכנית לתואר שני בתרפיה באמנות, לילדים מבקשי מקלט ממוצא סודני ואריתראי בחיפה, בהנחיית המדריכה יהודית סיאנו, שהינה מטפלת באמנות מנוסה ומומחית בתחום העבודה הקלינית והקהילתית".

פרויקט חשוב זה נעשה במסגרת ההכשרה המעשית של לימודי הטיפול באומנות בשנה הראשונה ללימודים. הסמינר משלב היכרות עם עקרונות הטיפול באומנות, במסגרת קהילתית ומתקיים אחת לשבוע במרחבים קהילתיים שונים. בכל סמינר יש מדריכה מטפלת באומנות וחמש עד שבע סטודנטיות המשלבות טיפול קבוצתי ופרטני. הסטודנטיות בסמינר הקליני משתלבות בהדרגה בהנחיית הקבוצה ובקשר עם דמויות מפתח בקהילה (כגון הורים, עובדות סוציאליות ומנהלות קהילה). במקביל הסטודנטיות מלוות מטופל.ת קבוע.ה באופן פרטני מתוך קשר אישי ובאמצעות תהליכי יצירה. הסטודנטיות לומדות על הקהילה ומתנסות, בנוסף ללמידה הקלינית, בהתערבויות בטיפול באמצעות אמנות במסגרת קהילתית.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5309801
pjr0qaS-5T7bc37bgS9Nvuy8fYczOWAjtRvy4jIdvzo
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-YPA4yFWFrbiDMOHfzk52qOkH3E_2sJG4HEfItjGitFM
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form