-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ל.B.A לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג .B.A לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית
ד"ר שרון אגוזי
ראש תוכנית ההשלמות לתואר שני לבעלי תואר אחר
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2017
תחומי מחקר :
מחקרי תהליך בפסיכותרפיה, יחסי מטפל-מטופל
ד"ר איילת גור
ראשת התכנית לתואר שני בעבודה סוציאלית
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2015
תחומי מחקר :
היבטים פסיכולוגיים וחברתיים של מוגבלות.
ד"ר דפנה גרוס מנוס
מרצה בכירה
Ph.D.: האוניברסיטה העברית 2016
תחומי מחקר :
מניעה קהילתית של התעללות בילדים
ד"ר אביבה זריהן וייצמן
ראש היחידה ללימודי שדה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2009
תחומי מחקר :
התמודדות עם מצבי לחץ ומשבר
פרופ' איריס מנור בנימיני
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת ליברפול 2002
תחומי מחקר :
היבטים סוציו תרבותיים של תחלואה
ד"ר משה פרחי
ראש החוג לעבודה סוציאלית
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת בר אילן 2003
תחומי מחקר :
עזרה ראשונה נפשית, טראומה וחוסן
ד"ר עדי שור ויטמן
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת בן גוריון בנגב 2012
תחומי מחקר :
הזדקנות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית
ד"ר ורד שנער-גולן
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2010
תחומי מחקר :
מנגנוני וויסות רגשי של הורים וילדים
אמריטוס:
פרופ׳ שירה הנטמן
מורה משנה:
גב' עדי שרעבי-נוב, מר עופר זילברברג.
סגל נוסף:
גב' אביטל גולן, גב' איריס פוסקלינסקי, פרופ' אמנון לזר, ד"ר אמנון מיכאל, ד"ר ליגת שלו, גב' מיכל פרוחי, גב' מיכל רוזנפלד, מר מייקל מינסקי, ד"ר נטע גלימידי, ד"ר עדי לביא-רוטנברג, גב' עדי שטיין, ד"ר עולא כתורה, ד"ר עינב לוי, גב' עינת פורת-עמוס, ד"ר סואר חורי מחול, ד"ר קרן דגן, גב' רוני היינבך, גב' שפי כרמי הרדוף, ד"ר תמר שלזינגר.
מתרגלים:
מר יואב שויצר, גב' סטפני זכנון.
היחידה ללימודי שדה:
ד"ר אביבה ויזמן זריהן, גב' אביטל בילר, גב' ורד אמזלג, גב' צביה זכריה.
תמונה

.B.A לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
עבודה סוציאלית היא מקצוע טיפולי העוסק בבעיות חברתיות וסיבותיהן, על ידי קידום יחידים, משפחות וקהילות מעבר למגבלות והקשיים בהם הם נתונים. מקצוע העבודה הסוציאלית, מתבסס על תפיסת עולם הומניסטית, חברתית-סוציאלית וכוללנית.
תפיסה זו מדגישה את חשיבות הסביבה הטבעית והמוכרת המקיפה את הפרט. תכליתה להרבות משאבים העומדים לרשות בני אדם, לסייע בעיצובה של פעילות הגומלין בין בני האדם, להעצים את שליטתם על תנאי חייהם ולשפר את איכות חייהם. עבודה סוציאלית דרושה במיוחד במצבים של משבר, בשינויים אישיים וחברתיים, בזמנים של מגבלות אישיות וקיפוח חברתי. לעובדים הסוציאליים מחויבות חברתית ומקצועית לסייע לנזקקים, לעזור להם להתגבר על קשייהם ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם.
העבודה הסוציאלית מיוצגת כיום בכל תחומי החיים: עובדים סוציאליים משולבים בפעילות בשירותים ממשלתיים וציבוריים ופועלים במחלקות לשירותים חברתיים. בבתי-ספר, במוסדות ילדים ונוער, בבתי חולים, במרפאות (כלליות ופסיכיאטריות), בבתי-אבות, בשירותי מבחן, בשרות בתי הסוהר, בשירותי הגירה וקליטה, בארגונים כלכליים ובמפעלי תעשיה, בצבא ועוד.
עבודה סוציאלית למרות היותה מקצוע צעיר יחסית, מעוגנת ערכית ושורשית במסורת היהודית, בתנועת ההתחדשות הלאומית ובתנועת הרפורמה החברתית שהתרחשה בעולם המערבי במחצית השניה של המאה התשע עשרה.
מקצוע זה יונק מבסיס ידע רחב שפותח במסגרת מדעי החברה וההתנהגות ועושה שימוש בתפיסות מדעיות מתחומי הפסיכולוגיה, נויורופסיכולוגיה, סוציולוגיה כלכלה ועוד. שילוב תפיסות אלה מאפשר לאיש המקצוע לעסוק בתחומי ההתערבויות לפתרון בעיות ובמקביל לפתח תוכניות מניעה שתפעלנה כמנועים מחוללי צמיחה של משפחות, קבוצות, ארגונים וקהילות.
בישראל מוסדרת עבודתם של העובדים הסוציאלים בחוק העובדים הסוציאליים, התשנ"ו-1996.
הלימודים משלבים עקרונות וערכים של עבודה סוציאלית עם הידע המדעי החדשני שנצבר במחקרים בשטח ובמעבדה.
החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי, ממוקם בלב ליבה של העשייה החברתית בצפון ומאפשר יחסי חליפין/שיתוף פעולה עם האוכלוסיה באזור באמצעות מסגרות להכשרה בשדה של הסטודנטים והסטודנטיות, פרויקטים קהילתיים משותפים, הדרכה, מפגשי העשרה, כנסים מקצועיים וקורסים מקצועיים ללימודי המשך.
תכנית הלימודים עוצבה כך שתאפשר לבוגריה להתפתח לאישיות מקצועית תוך הקניית ידע, ערכים ותפיסה מערכתית של המקצוע. תכנית זו מבטיחה את יכולתם של הבוגרים לפעול כעובדים סוציאליים בעידן המודרני ואף להמשיך ללמוד לתארים מתקדמים.
דבר ראש החוג

ד"ר משה פרחי
ראש החוג לעבודה סוציאלית
ד"ר משה פרחי
ראש החוג לעבודה סוציאלית
מטרת לימודים להכשיר את הסטודנט למקצוע העבודה הסוציאלית ולהעניק לבוגרים תואר .B.A. תוכנית לימודי מדגישה לכל אורך שנות הלימוד שאיפה למצוינות תוך שילוב בין ידע אקדמי ומיומנויות מקצועיות. התוכנית בנויה כתהליך המאפשר לסטודנט להתפתח אקדמית ומקצועית תוך הקניית ידע, ערכים, תפיסהמערכתית ומיומנויות התערבות עם פרטים, משפחות, קבוצות וקהילות. התוכנית מקנה לסטודנטים יכולת חשיבה מדעית, ידע במחקר איכותני וכמותי אוסטיסטיקה. סגנון הלמידה נע בין למידה בסדנאות קטנות תוך הדרכה אישית ועד להרצאות פרונטאליות בפורומים מתנים – סגנון זה יכול לסטודנט לפתח חשיבה יצירתית הן אקדמית והן מקצועית, ולמצות את הערך המוסף הטמון בו, שיאפשר לו להמשיך להיות עובד סוציאלי מעולה בעידן המודרני ממשיך בסיום לימודי ה-B.A ללמוד לתארים מתקדמים. העקרונות המקצועיים של החוג -
א. ראיית העבודה הסוציאלית, במהותה, מערכתית ויכולת. לכן חייב בסיס ההכשרה המקצועית לתואר הראשון להיות גנרי, כדי להקנות לבוגרים ידע ומיומנויות שיאפשרו להם להשתלב בכל תחומי העשייה המקצועית והפעילות האקדמית בצידה.
ב. תפיסת ייעודה החברתית של העבודה הסוציאלית כמבטיחה רשת מגן חברתית. החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי רואה באתגרים הניצבים בפני החברה הישראלית מנוף לשינוי שינויים והתאמות חברתיות תוך הדגשת הצרכים הייחודיים לאזור. ייחודיות החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית בתל-חי טמונה בפיתוח יחסי גומלין הדדיים עם הקהילות המקומיות, האופיינות ברב-גוניות של מנהגים ותרבויות בישובים כפריים, קיבוציים ועירוניים.
יחסים אלה מתבטאים במעורבות הסטודנטים בתחום הרווחה בקהילה במטרה ליצור שינוי חברתי, למידה, מחקר והערכה. כמו כן, ישנה אפשרות להתקבל לאחד ממסלולי ההרחבה: לחץ טראומה וחוסן או פרקטיקת מדיניות.
Accordion Title למה ללמוד .B.A בעבודה סוציאלית בתל-חי?
למה ללמוד .B.A בעבודה סוציאלית בתל-חי?
החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי, ממוקם בלב ליבה של העשייה החברתית בצפון ומאפשר יחסי חליפין/שיתוף פעולה עם האוכלוסיה באזור באמצעות מסגרות להכשרה בשדה של הסטודנטים והסטודנטיות, פרויקטים קהילתיים משותפים, הדרכה, מפגשי העשרה, כנסים מקצועיים וקורסים מקצועיים ללימודי המשך.
תכנית הלימודים עוצבה כך שתאפשר לבוגר להתפתח לאישיות מקצועית תוך הקניית ידע, ערכים ותפיסה מערכתית של המקצוע. תכנית זו מבטיחה את יכולתם של הבוגרים לפעול כעובדים סוציאליים בעידן המודרני ואף להמשיך ללמוד לתארים מתקדמים.
עקרונות מקצועיים מנחים בעבודה סוציאלית
- ראייתה של העבודה הסוציאלית, במהותה, כמערכתית וכוללנית ולכן בסיס ההכשרה המקצועית בתואר הראשון הוא גנרי וכך מאפשר לבוגרים להשתלב באופן מיטבי בכל תחומי העשייה המקצועית.
- תפיסת יעודה החברתי של העבודה הסוציאלית כהבטחת רשת מגן חברתי.
המטרות והיעדים של החוג נגזרים ישירות מתפיסת עולם זו.
מטרות
- הכשרת עובדים סוציאליים אקדמאים ומקצועיים, בעלי ידע רחב ועדכני, אחראיים ומודעים לצרכי הפרט, החברה וסביבות רב-תרבותיות, בעלי חזון הרואים בעשייתם המקצועית שליחות אישית וחברתית.
- הקניית בסיס תיאורטי רחב ומדעי מבוסס ראיות המושתת על ערכי המקצוע, בסיס שיאפשר לבוגריו המשך התפתחות אקדמית ומקצועית
- הכנת הבוגרים להשתלבות בתפקידים מגוונים בתחום העבודה הסוציאלית.
- עידוד מעורבות ומחויבות חברתית של הבוגר.
- פיתוח מודעות לחשיבות המחקר היישומי והתיאורטי.
יעדים
- הקניית בסיס ידע לגבי תפקידה של העבודה הסוציאלית והמשאבים העומדים לרשותה.
- הכרות עם דפוסי הפעולה של העבודה הסוציאלית והכלים שהיא פיתחה להתמודד עם מצבים אישיים, קהילתיים וחברתיים ברמה האקדמית והמעשית.
- לימודים המדגישים את התפישה הכוללנית באמצעות הקניית ידע בין-תחומי.
- מתן כלים להבנה וניתוח ביקורתי של סוגיות מקצועיות מרכזיות בנות זמננו.
- פיתוח מיומנויות וכלים ליישום ההתערבות המקצועית של העבודה הסוציאלית.
- בניית קשרים של חליפין ושותפות עם הקהילה
החוג לעבודה סוציאלית באקדמית תל-חי מעניק לבוגריו תואר בוגר בעבודה סוציאלית.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
תוכנית החוג לעבודה סוציאלית
ההכשרה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי בנויה על לימודים הנמשכים שישה סמסטרים (שלוש שנים). התכנית מבוססת על הגישה הכוללנית בעבודה סוציאלית, המדגישה את מגוון המתודות המרכזיות (פרטנית, קבוצתית וקהילתית). במסגרת הלימודים ירכשו הסטודנטים והסטודנטיות ידע במושגי יסוד במדעי החברה וההתנהגות, הבנת התפתחותו הנורמלית של האדם ותופעות פתולוגיות, הכרת מערכת השירותים הסוציאליים ועוד. במוקד ההכשרה עומדים ערכים, עקרונות ושיטות של פעולה מקצועית. הידע והמיומנויות מוקנים במסגרת קורסים עיוניים ועל ידי התנסות בסדנאות ובעבודת שדה מודרכת.
הלימודים נחלקים למספר תחומים:
- לימודי רווחה חברתית, חוק, מדיניות ושירותים, מדינת הרווחה בישראל, המסגרת החוקית והמוסדית של שירותי הרווחה, המערכות לאבטחת הכנסה בישראל, מבנים ותפקודם בארגוני רווחה, סוציולוגיה של החברה הישראלית ועוד.
- לימודי תיאוריה ושיטות התערבות בעבודה סוציאלית - שיטות התערבות ותיאוריה של פרקטיקה בעבודה סוציאלית, אתיקה בהתערבות בעבודה סוציאלית התערבויות במצבי דחק וחירום ועוד.
- לימודים בסיסיים– מבוא לסוציולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה, מיומנויות מחשבים, שיטות מחקר וסטטיסטיקה, פסיכופתולוגיה, תיאוריות אישיות, המשפחה כמערכת, ההיבט הקהילתי בעבודה סוציאלית, מישור המשפחה, מישור הקבוצה ועוד.
במהלך הלימודים עוברים הסטודנטים הכשרה מעשית, בעבודה בשירותים חברתיים שונים, תוך קבלת הדרכה אישית, ובכך משולבים הלימודים האקדמיים עם התנסות מעשית בטיפול.
לימודי שדה: הסטודנטים מתחילים את ההכשרה המעשית בשדה בשנת הלימודים השנייה. יחד עם זאת, בשנה א' נחשפים הסטודנטים לשירותים בהם פועלים עובדים סוציאליים ועם אנשי מקצוע מתחום העבודה הסוציאלית.
בשנה ב' משולבים הסטודנטים בעיקר במסגרות שירות ראשוני בעבודה סוציאלית.
בשנה ג' הסטודנטים משולבים בשירותים במגוון תחומים: שירות מבחן, בתי כלא, בריאות ובריאות נפש, שירותים לקשישים, פנימיות לילדים, בתי ספר מיוחדים, בתי ספר תיכוניים, מוסדות לנערות במצוקה, התפתחות הילד, מוסדות לגמילה מסמים, מוסדות לבעלי צרכים מיוחדים ועוד.
הכשרה קהילתית
בשנה ג' מתנסים הסטודנטים גם בהתערבות ברמת הקהילה שבחלק מן המקרים מתבצעת במסגרת שונה מההתנסות הפרטנית. הסטודנטים משולבים בארגונים חברתיים בעבודה עם אוכלוסיות כגון: נוער בסיכון, קשישים, נפגעי נפש, משפחות צעירות, נשים ואמהות חד הוריות ועוד. במסגרת זו הם מפתחים התערבות קהילתית התואמת את צרכי הארגון.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
Accordion Title סטודנטים מספרים
סטודנטים מספרים
Accordion Title אופק תעסוקתי
אופק תעסוקתי
רמת ההוראה הגבוהה והניסיון המעשי האינטנסיבי מקנים לבוגרי החוג יתרון בשוק העבודה,
בוגרי החוג מבוקשים מאוד במסגרות רבות וביניהן מערכות הביטחון השונות, מערכות בריאות (קופות ובתי חולים), מחלקות לשירותים חברתיים, עמותות מועצות מקומיות ומאפשרים השתלבות במגוון רחב של תחומים:
עבודה עם ילדים ונוער, משפחה, בריאות ובריאות הנפש, שיקום תעסוקתי, זקנה, התמכרויות ועוד.
מה תלמדו?
מה תלמדו?
Accordion Title שנה א'
שנה א'
בשנה א' תלמדו בין היתר:
עבודה סוציאלית רגישת תרבויות
הקורס נועד להקנות לסטודנטים: הכרות עם מושגי יסוד הקשורים לרב תרבותיות, ומאפייני מגזרים
תרבותיים . לפתח אצל הסטודנטים, רגישות תרבותית , כשירות תרבותית וענווה תרבותית, כעובדים
סוציאליים לעתיד, העובדים במציאות רב תרבותית. כמו כן, הקורס מבקש להקנות לסטודנטים הבנה מהי
התערבות רגישת תרבות, לפתח חשיבה רפלקטיבית וביקורתית. לבסוף, הקורס יקנה לסטודנטים ידע אודות
קבוצות תרבותיות בעלות מאפיינים ייחודיים, וצרכיהן בחברה הישראלית.
מבוא להבנת הילד
בקורס נתמקד באופן שבו ילדים בגיל בית הספר היסודי תופשים וחווים את חייהם, כולל אירועים רגילים ומשברים לא צפויים. באמצעות קריאת וכתיבת תיאורי מקרה נדון בגישות טיפוליות שונות בעבודה עם ילדים.
עבודה סוציאלית מודעת עוני מיצוי זכויות
הקורס נועד להקנות לסטודנטים: הכרות עם מושגי יסוד, ומאפיינים הקשורים לעוני, ברמה הגלובלית והמקומית. להבין את המורכבות , הרב ממדיות והיחסיות של תופעת העוני. כמו גם, להכיר, דרכים למדידת עוני, את זכויותיהם של אנשים החיים בעוני, והקשר של עובדים סוציאליים למיצוי זכויות של אנשים החיים בעוני, בהתבסס על הבנת ההיבטים החברתיים וגאוגרפיים של העוני, והבנת תפקידו של העו"ס, בעבודה עם אוכלוסיות עניות ברמה הפרטנית, קהילתית וחברתית. בנוסף, יחשפו הסטודנטים למשמעות החיים בעוני, בעני אנשים החיים בעוני והעובדים הסוציאליים העובדים איתם.
Accordion Title שנה ב'
שנה ב'
בשנה ב' תלמדו בין היתר:
דינמיקה של חיי משפחה
הקורס יתמקד בהבנה עמוקה של תהליכים משפחתיים אוניברסליים. נלמד על שלבים משבריים שונים ומאפייניהם בחיי המשפחה כגון התאהבות ומעבר לאהבה, המעבר להורות ובניית הזהות ההורית. כל זאת תוך חידוד מקומו של העובד הסוציאלי כמלווה, תומך ומעצים את המשפחה בתהליך ההתמודדות עם השינויים.
תיאוריות אישיות
בקורס תינתן סקירה של תיאוריות אישיות מרכזיות. תיאוריות אישיות מציעות תובנות על המצב האנושי ועוסקות בנושאים יסודיים כמו טבע האדם, המניעים האנושיים, ארגון ההתנהגות והעולם הרגשי. תיאוריות אישיות מהוות כלי להבנת התנהגות אנושית במצבים שונים ולניבוי של התנהגות זו. הן מיושמות בתחומים שונים כמו חינוך ואמנות, ומשמשות בסיס למגוון שיטות טיפול. במהלך הקורס נשווה בין התיאוריות על התפתחות האישיות ועל השתנותה, נכיר את שיטות המחקר בתחום, נדון בהיבטים פילוסופיים הרלוונטיים להבנת התיאוריות, נתוודע לדרכי יישומן ונלמד להעריכן באופן ביקורתי.
התמודדות עם טראומות מיניות
קורס זה יתמקד בהתערבות בתהליך ההתמודדות עם טראומות מיניות. בפתח הקורס נסקור את התיאוריות והמחקרים המרכזיים בנושא התגובה הפוסט-טראומתית באופן כללי, לצד התייחסות ספציפית לטראומות מיניות. החומר התיאורטי יאפשר ללומדים לגבש הבנה מעמיקה של כל מרכיבי התמונה הקלינית של אוכלוסיה זו. חלק הארי של הקורס יהיה יישומי במהותו ובמהלכו יחשפו הסטודנטים לשלל שיטות ההתערבות הנהוגות בתחום וילמדו כיצד לבנות את ההתערבות האפקטיבית והמקיפה ביותר. מטרת העל של הקורס היא להכשיר אנשי מקצוע מיומנים במיוחד לטיפול באוכלוסיה זו, שייצוגה רב ביותר בקרב הפונים לטיפול ולקבלת סיוע נפשי.
Accordion Title שנה ג'
שנה ג'
בשנה ג' תלמדו בין היתר:
חוק ואתיקה
שדה הפעולה של העבודה הסוציאלית רצוף התמודדויות עם דילמות מקצועיות, ערכיות וחוקיות. העובד הסוציאלי כפוף למערכת החוק והמשפט הישראלית, פועל בזירות ארגוניות מורכבות וחסרות משאבים ובא במגע עם אוכלוסיות פגיעות ומידע רגיש, נאלץ מדי יום ביומו לאזן ברגישות בין ערכים, דרישות והאינטרסים שונים. בקורס, נכיר מקרוב את המערכת החוקית המסדירה את חובותיו וסמכויותיו של העובד הסוציאלי, נבחן את הבסיס תיאורטי-הפילוסופי שעליו מושתתת העבודה הסוציאלית, נאיר וננתח את צמתי ההתנגשות הנעוצים במאפייני סמכויות העובדים הסוציאליים, שיטות ההתערבות הנהוגות בעבודה הסוציאלית, אוכלוסיות היעד ומאפייני מערכות השירותים שבהן היא פועלת. נעמוד על האופן שבו מרכיבים אלה משפיעים על הפרקטיקה של העובד הסוציאלי כאיש מקצוע וכעובד ציבור.
שיטות התערבות קהילתיות
מטרת הקורס היא היכרות עם המתודה הקהילתית בעבודה סוציאלית. הקורס יעסוק במושגים, שיטות וכלים בעבודה קהילתית-ארגונית, מתוך הכרת העבודה הקהילתית כחלק מתהליך ההתערבות בעבודה סוציאלית. הקורס מבוסס על למידה תיאורטית. הקורס יילמד במסגרת סדנה אינטגרטיבית המשלבת בין התיאוריה, ההמשגה והכלים בעבודה קהילתית לבין ההתנסות של הסטודנטים בעבודתם המעשית. מטרת הקורס היא לפתח אוריינטציה קהילתית של הסטודנטים כעובדים סוציאליים לעתיד
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
עבודה סוציאלית לימודי שדה
עבודה סוציאלית לימודי שדה
Accordion Title מבוא
מבוא
לימודי השדה הם חלק אינטגראלי מלימודי הסטודנט בעבודה סוציאלית. מטרתם להכין את הסטודנטים.יות למקצוע באמצעות התנסות ישירה עם אוכלוסיות נזקקות והקהילה, בליווי הדרכה אישית, על פי תוכנית הוראה ובהתאם לקצב ולדפוסי הלמידה. באמצעות ההכשרה עובר הסטודנט סוציאליזציה למקצוע ונבנית מחויבותו אליו, הזדהותו עם ערכים מרכזיים כולל האתיקה המקצועית ואמונתו הבסיסית ביכולת האדם להגיע לשינוי.
הכשרת השדה באקדמית תל-חי מתחילה בשנה א' בתוכנית הכנה לקראת הכשרה מעשית המתקיימת בשיתוף פעולה של היחידה ללימודי שדה ומרצי הקורס "סדנא לעבודה סוציאלית". התוכנית כוללת סיורים ותצפיות בשדה, מפגש עם עובדים סוציאליים ועבודתם, וזאת מתוך רצון לאפשר חשיפה הדרגתית למקצוע והכנה לקראת המפגש הישיר עם הפונים בהמשך.
"הטבילה במים העמוקים" מתחילה בשנה ב' בהכשרה מעשית פרטנית בת יומיים בשבוע בעיקר במחלקות רווחה ובעבודה עם ילדים בבתי"ס. בשנה ג' אנו מרחיבים את ההתנסות ובנוסף ליומיים הכשרה פרטנית במגוון שירותים שניוניים כגון: שיקום, בריאות הנפש, זקנה, בריאות, תקון, ילדים, נוער, התמכרויות ועוד, הסטודנטים.יות מתנסים.ות גם בחצי יום הכשרה מעשית קהילתית, המאפשרת התנסות בהתערבות ברמת הקהילה ובמעורבות חברתית-קהילתית פעילה. מודל ההכשרה הייחודי שלנו בשנה ג', המאפשר לכלל הסטודנטים שתי הכשרות: פרטנית וקהילתית, נובע מתוך אמונה, שהתנסות כזו תאפשר לנו להכשיר בוגרים בעלי זהות מקצועית מלאה יותר המצוידים בארגז כלים מגוון ומסוגלים לעשות שימוש אפקטיבי בפרקטיקות השונות במקצוע.
Document name: ספר היחידה ללימודי שדה- תשפ'ב.pdf
ספר היחידה ללימודי שדה- תשפ'ב
(2.97 MB)
Accordion Title לימודי שדה שנה ב'
לימודי שדה שנה ב'
לימודי השדה הפרטניים בשנה ב' הינם החשיפה הראשונה של הסטודנט לעבודת העובד הסוציאלי הלכה למעשה. מטרת ההכשרה בשדה לחשוף את הסטודנטים.יות למגוון התמודדויות מקצועיות עם פונים בשלבים שונים של חייהם ולהתנסות במגוון גישות וכלים עם הפונה ועם מערכות הקשורות לו ויכולות לסייע לו. ימי ההכשרה הם ראשון וחמישי, 14 ש"ש ומלווים בשעתיים הדרכה אינדיבידואלית הניתנת ע"י מדריכים מוסמכים.
מרבית הסטודנטים בשנה ב' מבצעים את לימודי השדה שלהם במחלקות לשירותים חברתיים. הרציונל לכך הוא כי בארגונים אלו ניתן ללמוד את הבסיס הראשוני של העבודה הסוציאלית ושל העשייה החברתית, להתנסות בהכרות עם פונים ממגוון אוכלוסיות כגון: זקנים, בעלי צרכים מיוחדים, חד הוריות, ילדים ונוער ועוד, לפגוש ולהיחשף לעבודתם של מס' עובדים סוציאלים כמודל לאנשי מקצוע ולבניית הזהות המקצועית.
מקומות נוספים בהם אנו משבצים סטודנטים הם בתי ספר, פנימיות, מרכזי יום לקשיש .
השיבוץ של מספר רב של סטודנטים בעבודה עם ילדים בבתי ספר הביאה אותנו להחלטה להקים מרכז למידה בתחום. מרכז הלמידה מאפשר לנו לתת לסטודנטים העשרה בידע ובתכנים ספציפיים, בכלים ובמפגש עם אנשי מקצוע בתחום. ההשתתפות במפגשי מרכז הלמידה הינה חלק מההכשרה המקצועית בשדה ומחייבת השתתפות הסטודנטים.
Accordion Title לימודי שדה שנה ג'
לימודי שדה שנה ג'
- עבודה פרטנית
לימודי השדה בשנה ג' מהווים שנה שנייה של התמקצעות וחשיפה נוספת של הסטודנט לעבודת העובד הסוציאלי הלכה למעשה. מטרת ההכשרה בשנה ג' לחשוף את הסטודנטים למגוון התמודדויות מקצועיות וטיפוליות עם פונים בשלבים שונים של חייהם ולהתנסות במגוון גישות וכלים עם הפונה, כמו כן ניתנת לסטודנטים אפשרות לעבוד עם הפונים בכמה מתודות: פרטנית, קבוצתית ומערכתית. שנת ההכשרה השנייה בשדה מאופיינת בעבודה בשירותים העוסקים בתחום התמחות ספציפי כמפורט: שיקום, בריאות הנפש, זקנה, בריאות, אלימות, ילדים, נוער, התמכרויות ותקון. תכני ההכשרה כוללים: הכרות עם השרות במסגרתו הקשורים לשרות הספציפי ונותנים מענים לפונים בהם מטפל הסטודנט. למידה והכרות של מערכות הפונה וצרכיו, כתיבת הערכת פונה, עריכת חוזה טיפולי ובניית תכנית טיפול והשתתפות בוועדות ודיונים מקצועיים רלוונטיים. ימי ההכשרה הם ראשון וחמישי. הכוללים עבודה של הסטודנט.ית בתחום הידע הרלוונטי לשירות, השתתפות בישיבות צוות והכרות עם שירותים נוספים, 16 ש"ש ומלווים בשעתיים הדרכה אינדיבידואלית הניתנת ע"י מדריכים מוסמכים.
- עבודה קהילתית
בלימודי השדה בעבודה קהילתית הסטודנטים מתנסים לראשונה בתהליך כמעט מלא של התערבות ברמת הקהילה, החל מכניסה לארגון ולקהילה, מיפוי קהילתי, מיקוד צרכים ובחינת מענים, בחירת מענה להתערבות, תכנון ההתערבות והיעדים לשנה זו, תכנון הערכת ההתערבות, ביצוע היעדים וההערכה שתוכננה וסיכום. השיבוץ הקהילתי הינו ברובו לפרויקטים וארגונים בק"ש והאזור, מתוך רצון להשפיע ולהיות מושפעים מצרכי התושבים באזור. מתאפשר שיבוץ של סטודנטים מהחברה הערבית במקום מגוריהם וזאת עפ"י בקשתם. ההכשרה הקהילתית מתבצעת ביום שני אחה"צ למשך 5 שעות. בכל ארגון משובצים בין 2-4 סטודנטים המקבלים הדרכה משותפת על ידי מלווה מטעם הארגון.
החל מתשע"ד נפתחו גם שיבוצים ייחודים למסלול פרקטיקת מדיניות, שלראשונה החלו הסטודנטים במסלול זה את שנתם השלישית ללימודים. שיבוצים אלו מאפשרים לסטודנטים מהמסלול להתנסות בפעולה לשינוי מדיניות בתחומים שונים במרחב הגליל, כמו למשל: שינוי מדיניות בנושא ועדות הבטל"א בק"ש, שינוי בנושאים הקשורים לסטודנטים לע"ס במסגרת עו"סים שינוי, שינוי מדיניות בהנגשת זכויותיהם של הפונים בבית המשפט בק"ש ועוד.
סגל החוג
פרופ' איריס מנור בנימיני
פרופ' חבר
Ph.D.:
אוניברסיטת ליברפול
2002
תחומי מחקר :
היבטים סוציו תרבותיים של תחלואה
ד"ר ורד שנער-גולן
מרצה בכירה
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה
2010
תחומי מחקר :
מנגנוני וויסות רגשי של הורים וילדים
ד"ר דפנה גרוס מנוס
מרצה בכירה
Ph.D.:
האוניברסיטה העברית
2016
תחומי מחקר :
מניעה קהילתית של התעללות בילדים
ד"ר איילת גור
ראשת התכנית לתואר שני בעבודה סוציאלית
מרצה בכירה
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה
2015
תחומי מחקר :
היבטים פסיכולוגיים וחברתיים של מוגבלות.
ד"ר עדי שור ויטמן
מרצה בכירה
Ph.D.:
אוניברסיטת בן גוריון בנגב
2012
תחומי מחקר :
הזדקנות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית
הם משלנו

"את לעולם לא תהיי תלמידה עצמאית", "את לא מתאימה לבית הספר", " אף אחד לא יצליח ללמד אותך", "את תלמידה חסרת מוטיבציה", "…
רכזות החוג לעבודה סוציאלית
לא עומדים בתנאי הקבלה?
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
טלפון נוסף: 9827*
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם