למה ללמוד .B.A בפסיכולוגיה בתל-חי
- לימודים אקדמיים ברמה גבוהה, לחוג בפסיכולוגיה באקדמית תל-חי מוניטין רב ובוגרינו מוערכים בעולם האקדמי ובשוק התעסוקה, לצד אווירה גלילית נעימה ומעצימה.
- הלימודים כוללים שימוש במעבדות ייעודיות ייחודיות וחדישות לצורך ניתוח והבנת תהליכים בתחום המחקר הפסיכולוגי.
- סגנון הלימוד האקדמי- מחקרי- הוכח כמתאים להתמודדות מוצלחת עם בחינת המתאם הארצית הנדרשת לקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה. נבדק ונמצא, כי 85% מהבוגרים שלנו שניסו להתקבל לתואר שני התקבלו.
- השתלבויות משמעותית בהתנסות מעשית אישית במסגרות טיפוליות-חינוכיות לצורך צבירת ניסיון.
- מגוון אפשרויות לימוד: מסלול חד חוגי או דו חוגי.
- באקדמית תל-חי קיים תואר שני (MASTER) בפסיכולוגיה חינוכית ובפסיכולוגיה התפתחותית, בשני מסלולים, תזה או ללא תזה.
* אפשרות למלגת עידוד בסך 5,000 ש"ח לשנה א' בלבד חד חוגי לבעלי פסיכומטרי 650 ומעלה.
בכפוף לתנאים, מס' המלגות מוגבל כל הקודם זוכה!
* למסלול החד חוגי בלבד.
איך זה עובד
הלימודים האקדמיים נמשכים שלוש שנים. להשלמת המסלול החד-חוגי נדרשות 120 נקודות זכות בחוג לפסיכולוגיה. במסלול הדו-חוגי נדרשות 62 נקודות זכות בפסיכולוגיה ו-60 נקודות זכות מאחד מהחוגים: כלכלה וניהול, חינוך, לימודים רב-תחומיים, לימודי מזרח אסיה ושרותי אנוש.
שנה א - קורסי חובה במקצועות הבסיס, כגון: מבוא לפסיכולוגיה, תיאוריות אישיות, מבוא לפסיכופיזיולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה.
שנה ב - קורסי העמקה במקצועות הליבה, כגון: פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, קורס במצבי דחק, שיטות מחקר.
שנה ג - קורסי התמחות בנושאים מתקדמים, כגון: אינטליגנציה אנושית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכופתולוגיה
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
סטודנטים מספרים
מידע נוסף
תואר ראשון בפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי
לימודי הפסיכולוגיה עוסקים בחקר ההתנהגות האנושית, ובניסיון לחקור ולהבין לעומק מה הם הרגשות, המחשבות , מרכיבי האישיות והתהליכים פיזיולוגים העומדים בבסיס ההתנהגות של האדם. לימודי הפסיכולוגיה מאוד מתאימים לאנשים סקרנים וחקרנים שאוהבים להבין מה עומד מאחורי המציאות ומה הם התהליכים הפנימיים שעובר האדם וכיצד הם באים ביטוי בהתנהגותו ובבחירותיו.
לימודי הפסיכולוגיה (120 נ"ז) נערכים בשני מסלולים – מסלול חד חוגי ומסלול דו-חוגי.
במסלול החד חוגי לומדים את כל הקורסים בתוך החוג (עם קצת קורסי העשרה מתכניות אחרות – 18 נ"ז), מסלול זה מאוד מתאים לסטודנטים המייעדים את עצמם ללימודי המשך בתחום הפסיכולוגיה, וצריכים לגשת למבחן ההתאמה הארצי (חברתית, קוגניטיבית, קלינית, חינוכית, רפואית, שיקומית ועוד). במסלול זה יש לסטודנטים הרבה שיעורי בחירה בתוך החוג, הם יכולים להשתלב כעוזרי מחקר במעבדות החוג (מחקר מודרך) ולהתקדם מאוד מבחינה מחקרית, וכן יכולים לעשות לימודי שדה: בבתי ספר, בתי סהר, ושירותים חברתיים כגון מקלט לנשים מוכות או "הפוך " מועדון לנוער בסיכון.
במסלול הדו-חוגי לומדים הסטודנטים את מחצית תכנית הלימודים בחוג לפסיכולוגיה ואת המחצית השנייה בחוג אחר במכללה. במסלול זה יש מעט מאוד בחירה בחוג , והרבה שיעורי חובה . השילובים השכיחים ביותר הם עם החוג לחינוך, ולשירותי אנוש, אולם ניתן לשלב את לימודי הפסיכולוגיה גם עם החוג לכלכלה, החוג הרב-תחומי, מחשבים והחוג ללימודי מזרח אסיה. מסלול זה מאוד מתאים למי שלא יודע אם ירצה להמשיך דווקא בתחום הפסיכולוגיה , אולם רוצה בסיס איתן ללימודי המשך בתחומים שונים. כמו כן הוא מתאים למי שרוצה להשתלב בשוק העבודה בתחומי החינוך, הדרכה , ומשאבי אנוש.
הלימודים בשני המסלולים כוללים: קורסי מבוא העוסקים בבסיסים התיאורטיים של הפסיכולוגיה – כגון: פסיכופיזיולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה, תיאוריות אישיות, פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולוגיה חברתית. בנוסף לומדים בפסיכולוגיה קורסים מתודולוגים כגון: שיטות מחקר, סטטיסטיקה ומעבדה ניסויית.
בלימודי הפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי כבר מהשנה הראשונה הסטודנטים משתתפים במחקרים הנערכים בחוג, ובמהלך הלימודים הם משתלבים באופן פעיל בכל מעבדות החוג. כיום פועלות בחוג שמונה מעבדות מחקר - שתיים פיזיולוגיות, שתיים קוגניטיביות, מעבדה התפתחותית, מעבדת מוח, מעבדת שינה ומעבדה חברתית. כל המעבדות מאובזרות בציוד חדיש התומך במחקרים פורצי דרך. במעבדות השונות נערכים מחקרים מגוונים כגון : פסיכולוגיה ותזונה, קבלת החלטות , איכות השינה בקרב ספורטאים, דחיינות אקדמית ועוד. לימודי הפסיכולוגיה בתואר הראשון עורכים שישה סמסטרים בממוצע (שלוש שנים) ונפרשים על ארבעה ימים בשבוע.
תואר שני בלימודי פסיכולוגיה חינוכית
לפני כחמש שנים נפתח בחוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי מסלול לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. התכנית היא תכנית המכשירה סטודנטים להיות פסיכולוגים חינוכיים. פסיכולוג חינוכי עובד במערכות חינוכיות, עם מורים, מנהלים, יועצים, ילדים והורים. הפסיכולוג החינוכי עוסק בקשיים לימודיים אצל ילדים, בקשיים חברתיים ואישיים, ומנסה בעזרת התערבויות מערכתיות לתרום לרווחתו הנפשית של הילד. כמו כן עוסקת הפסיכולוגיה החינוכית בעידוד המוטיבציה של הילד והלמידה הרגשית-חברתית שלו.
לימודי הפסיכולוגיה בתואר השני מתקיימים יום בשבוע מרוכז בקמפוס ועוד יום בשנה א' ויומיים בשנה ב', בפרקטיקום בשירותים הפסיכולוגים ברחבי הארץ. משך הלימודים כשנתיים, וקיימת אפשרות לעשות תזה או עבודת גמר.
בלימודי פסיכולוגיה בתואר השני תנאי הקבלה מחייבים תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות בציון ממוצע של 88 ומעלה. בנוסף צריך המועמד להציג ציון של המבחן הארצי (מתא"ם) של 90 לפחות. סטודנטים בעלי ממוצע תואר ראשון מעל 93 יוכלו להתקבל גם עם ציון מתא"ם נמוך מ 90. כל המועמדים עוברים ראיון קבוצתי ולעיתים גם ראיון אישי. הקבלה הסופית היא בתהליך של שיבוץ ארצי.
פסיכולוגיה לימודי שדה
הרציונאל בבסיס לימודי השדה:
היחידה ללימודי שדה במכללה האקדמית תל חי פיתחה במרוצת השנים תכנית ייחודית שמיועדת ללוות את לימודי התואר הראשון בהתנסות מעשית, המייצרת תהליך למידה שלם ומשמעותי יותר עבור הסטודנטים.
מטרות לימודי השדה:
מטרת לימודי השדה הינה לשלב בין התיאוריות הנלמדות במכללה להכרות ולניסיון מעשי אליהם נחשפים הסטודנטים במסגרות ובארגונים שונים, עימם היחידה מקיימת קשרים הדוקים. לסטודנטים מוענקת הזדמנות ללמוד לזהות ולהכיר מקרוב מאפיינים, צרכים, חוזקות, חולשות והזדמנויות, העולים מתוך העשייה והנצפה בשדה החינוכי-טיפולי. באמצעות תכנית ייחודית זו, הסטודנטים הופכים לכוח אדם משפיע ומשמעותי וזוכים לחבר בין התיאוריות שרכשו במסגרת האקדמית לעבודת השטח בשדה ולהשתמש בכלים שקיבלו בלימודיהם הלכה למעשה. תכנית זו מייצרת מצע שבו הסטודנטים מפתחים את תחושת האוטונומיה שלהם ומבססים, דרך חקירה והתנסות, את דמותם כאנשי מקצוע לעתיד.
מהלך לימודי השדה ואופן הליווי במכללה ובשטח:
לימודי השדה פרוסים לאורכה של שנת הלימודים השלישית. על מנת להגשים את מטרות התוכנית, הסטודנטים מקבלים לאורך השנה כולה ליווי והדרכה צמודים ומקצועיים מצוות רכזות השטח במכללה ועוברים תהליך הדרכה קבוצתית. במוקדו של תהליך זה עומד פיתוח היכולת לחשיבה רפלקטיבית כמנוף להבנת תהליכים בין-אישיים, תוך אישיים וארגוניים וכן כבסיס ללמידה משמעותית ולהתפתחותם המקצועית של הסטודנטים. לצד ההדרכה במכללה, הסטודנטים מקבלים הדרכה ייחודית נוספת, ממוקדת ארגון ואוכלוסייה, בתוך המסגרת בה הם מתנסים ממגוון רחב של אנשי מקצוע.
מבנה היחידה ללימודי שדה:
היחידה ללימודי שדה מונה כ-250 סטודנטים מהחוגים חינוך, פסיכולוגיה ושרותי אנוש, המשובצים בכ-60 מסגרות. הדיסציפלינות השונות מאפשרות עבודה עם מסגרות וארגונים מגוונים; סטודנטים מהחוגים לחינוך ולפסיכולוגיה מבצעים את לימודי השדה במסגרות חינוך וטיפול פורמאליות ובלתי פורמאליות (מרכזים להתפתחות הילד, מחלקות שונות בבתי חולים, מרפאות ומחלקות פסיכיאטריות, הוסטלים, בתי-ספר, מסגרות של החינוך המיוחד ועוד), בעוד שסטודנטים מהחוג לשירותי אנוש משתלבים בעיקר במחלקות משאבי אנוש ופיתוח קשרי קהילה, תוך שילובם בארגונים עסקיים וציבוריים ( BMC, טבע נאות, עמיעד, חוליות, שלא"ג, עיריית קרית שמונה, מועצה אזורית גליל עליון ועוד).
לימודי שדה בחוג לפסיכולוגיה:
סטודנטים מהחוג לפסיכולוגיה משולבים במסגרות מגוונות, פורמאליות ובלתי פורמאליות חינוכיות - טיפוליות כדוגמת המחלקה הפסיכיאטרית, אונקולוגית, אנדוקרינית - ילדים בבית חולים "זיו", המרפאות לחרדה והפרעות אכילה בבי"ח "זיו", יחידות להתפתחות הילד, פנימיות לילדים ונוער בסיכון גבוה. הבסיס האקדמי הרחב של התוכנית, לצד לימודי השדה המגוונים, פותחים בפני הסטודנטים אופק רחב של אפשרויות להמשך לימודים ולהשתלבות בעבודה מקצועית.
דבר ראש החוג

ד״ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
ד״ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי חרט על דגלו לחנך דורות חדשים של פסיכולוגים צעירים על-ידי הקניית ידע תיאורטי נרחב תוך שילוב מיומנויות וכלים מעשיים וזאת בכדי לקדם את המחקר בתחומי הפסיכולוגיה השונים וכן את יישומו בשטח. חברי הסגל עוסקים במחקר מדעי שמטרתו להרחיב את הידע בפסיכולוגיה על ידי שילוב התחומים השונים עם גישות ושיטות מחקריות מגוונות.
התואר הראשון נועד להקנות השכלה רחבה בפסיכולוגיה יחד עם שימת דגש ייחודית על התנסות מחקרית, הן בקורסים הנלמדים במהלך התואר, במעבדות המחקר של החוג והן בקורס משלב עשייה בקהילה. בתואר הראשון מתקיימים שני מסלולים; מסלול חד-חוגי ומסלול דו-חוגי (משולב עם חינוך, שירותי-אנוש, מזרח אסיה, רב-תחומי, כלכלה ומחשבים). לאחרונה פתחנו בחוג מסלול חדש: ״מסלול מצטיינים מוח ותודעה״. מסלול זה מיועד לסטודנטים מצטיינים. מטרתו להוביל לשינוי בגופי הידע המוענקים לבוגרי החוג לפסיכולוגיה וזאת כדי להתאימם לשינויים המתרחשים בשדה הפסיכולוגי בשנים האחרונות. בשל העובדה כי הפסיכולוגיה הושפעה רבות מכניסתם של מדעי המחשב וחקר המוח אל תחומיה השונים, ראוי להקנות לתלמידי הפסיכולוגיה ידע נרחב בתחומי הליבה מן המדעים המדויקים, זאת בשילוב ידע מהותי ממדעי הרוח.
אנו בחוג לפסיכולוגיה מאמינים כי האטמוספירה הייחודית המאפיינת את הקמפוס בתל-חי מובילה למצוינות בהוראה על-ידי הצגה ודיון בגישות ומודלים תיאורטיים, וכן באבני-הדרך והממצאים החשובים בתחומי הפסיכולוגיה (התפתחותי, קליני, חקר מוח, קוגניטיבי, חברתי, נוירופסיכולוגי, התנהגותי). בנוסף ללימודי התוכן בקורסים השונים, במהלך לימודיהם, הסטודנטים משתתפים במחקרים, מתנסים במחקרי מעבדה ושדה כעוזרי מחקר ולבסוף מתנסים בקיום מחקר עצמאי.
מטרתנו היא לחנך ולהכשיר את הדור החדש של חוקרים ושל פסיכולוגים מקצועיים. זאת על-ידי הקניית בסיס פסיכולוגי כללי בלימודי התואר הראשון והמשך התמתחותם בתכנית הלימודים לתואר שני המשלבת לימודים תיאורטיים עם פרקטיקום והדרכות. אנו מצפים מבוגרי התכנית בחוג לפתח מומחיות בתחומם ולהפוך למומחים ביישום הכלים אותם רכשו בלימודים בשדה.
אנו בחוג לפסיכולוגיה רואים כמטרה להכשיר את בוגרינו למצוינות אקדמית וערכית כדי להפכם לאזרחים תורמים ומשפיעים בחברה. אנו מאמינים כי על בסיס הסקרנות והכלים אותם יקבלו במהלך לימודיהם לתואר יובילו בוגרי החוג לשינוי ויתרמו לקידום ערכים של שוויון, גיוון וסובלנות בתחומי הפסיכולוגיה בפרט ובחברה ככלל.
ד״ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
מה תלמדו
שנה א
מבוא לפסיכופיזיולוגיה
הקורס נועד לערוך היכרות עם התחום של "נוירו-אנדוקרינולוגיה" העוסק בבחינת יחסי הגומלין המורכבים בין מערכת העצבים למערכת האנדוקרינית (הורמונלית), והשפעותיהן המשולבות על ההתנהגות האנושית הנורמלית והפתולוגית.
מבוא לפסיכולוגיה
הקורס נועד להקנות לסטודנטים היכרות עם התחומים העיקריים שבהם עוסקת הפסיכולוגיה ועם המושגים המרכזיים של כל אחד מהתחומים הללו. הקורס יעסוק בשאלות המרכזיות שעליהן מנסה הפסיכולוגיה לענות מנקודות ראות מחקריות, תיאורטיות ויישומיות.
תיאוריות אישיות
קורס זה נועד להקנות הכרות עם תיאוריות אישיות מרכזיות ומושגיהן הבסיסיים. הקורס יתחיל בתיאור של שיטות מחקר הרלוונטיות לתאוריות אישיות. לאחר מכן, תוצגנה תיאוריות אישיות מהזרמים המרכזיים, כולל הגישה הפסיכואנליטית, ההתנהגותית, הקוגניטיבית, ותאוריות המדגישות תכונות או נטיות מרכזיות.
שנה ב
חקר המוח הרגשי
הקורס יעסוק במערכות מוחיות שמתווכות את ההתנהגויות הרגשיות והתפקודיות ביונקים. ייסקרו הגורמים העצביים של רגשות בבני-האדם ובבעלי-החיים, כמו גם המסגרות המחקריות הדרושות לחקר מערכות מוח העוסקות ברגש.
מעבדה ניסויית
קורס זה מיועד להכשיר את הסטודנטים לקריאה, להבנה ולכתיבה של מחקר בסגנון האקדמי המקובל בעולם (סגנון APA .).
פסיכולוגיה חברתית
קורס זה מציג גישות, תיאוריות ומחקרים אשר עוסקים באופן בו החברה האנושית האמיתית, המשוערת והמדומיינת שסביבנו משפיעה על מחשבותינו, רגשותינו והתנהגותנו.
שנה ג
פסיכולוגיה אבנורמלית
הקורס נועד להקנות מושגי-יסוד והיכרות עם הפרעות הנפש הבולטות. במסגרת הקורס נלמד את החלוקה המקובלת של ההפרעות השונות והסימפטומים העיקריים המאפיינים כל אחת מהן, על פי ה -DSM ההפרעות תוצגנה תוך התייחסות לסימפטומים האופייניים ולמחקרים העוסקים בגורמים השונים להפרעה: ביולוגים, פסיכו-חברתיים וסביבתיים.
פסיכולוגיה התפתחותית
קורס זה עוסק בהיבטים השונים של התפתחות האדם מהיבטים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים. הקורס יבחן סוגיות מרכזיות שעניינן כיצד ומדוע אספקטים שונים של תפקוד האדם מתפתחים ומשתנים במהלך החיים.
למידה
הקורס יתמקד בהתפתחות המחקר ועקרונות הלמידה והזיכרון הממלאים תפקיד מרכזי בדפוסי ההתנהגות בבני אדם ובבעלי חיים כאחד. הקורס יסקור את חקר התופעות מנקודת מבט אבולוציונית החל מהרמה הבסיסית ועד ליכולות מורכבות בבני אדם ובע"ח.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל החוג
פרופ' מירב חן
פרופ' יוחאי עתריה
ד"ר מרינה גורושיט
ד"ר אילנה הירסטון
ד"ר מעין מרחב
רכזות החוג
ליאת ציוני : 04-8181621
זר אוחיון :04-8181617
שעות קבלה 9:00-12:30
למרכז לייעוץ לימודים
טלפון נוסף: *9827