-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ל.B.A לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג .B.A לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה
פרופ׳ אורה אביעזר
ראשת התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת שיקגו 1986
תחומי מחקר :
התפתחות רגשית-חברתית מהגיל הרך
ד״ר גליה אנקורי
מרצה
Ph.D.: האוניברסיטה לפסיכולוגיה של מישיגן 1998
תחומי מחקר :
הורות; טיפול רגשי; טיפול משפחתי
ד"ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2009
תחומי מחקר :
מנגנונים מוחיים רגשיים
ד"ר אילנה הירסטון
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת סטנפורד 2005
תחומי מחקר :
הקשר בין שינה ותהליכי ויסות רגשי
פרופ' מירב חן
דקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת פאלו-אלטו (ארה"ב) 1994
תחומי מחקר :
בריאות נפשית אצל ילדים ומתבגרים
ד"ר הדס מרציאנו
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2012
תחומי מחקר :
גורמי אנוש, התנהגות נהגים, דחק וחוסן
פרופ' יוחאי עתריה
ראש החוג ללימודים רב-תחומיים
פרופ' חבר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית 2016
תחומי מחקר :
תודעה, טראומה, טכנולוגיה
ד"ר לי פרגמין-הייט
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת תל-אביב 2017
תחומי מחקר :
חווית ההורים באבחון ובקבלת אבחנה
ד"ר שירי פרלמן-אבניאון
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2002
תחומי מחקר :
אוטיזם, תהליכים מטה-קוגניטיביים
פרופ' אברהם(אבי) שגיא-שורץ
פרופ' מן המנין
Ph.D.: אוניברסיטת מישיגן, אן ארבור 1976
תחומי מחקר :
קוגניציה מוטורית, שליטה קוגניטיבית
סגל נוסף:
מר צביקה אופיר, ד"ר ניר אופק, גב' שיראל בקבני אלקיים, גב' אלה ביגר דרור, ד"ר זאביק מישור, ד"ר שי מנשה, ד"ר חסן עבאס ניווין, ד"ר יונתן פוירמן, מר יואב שוייצר, גב' מזל קדוש אזוולוס, ד"ר רועי שובל, ד"ר אנדריי תאודורסקו, ד"ר רויטל תמרי.
תמונה

.B.A לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
לימודי פסיכולוגיה נוגעים במגוון רחב של תחומים: למידה, חשיבה, התנהגות חברתית, מבחנים פסיכולוגים, אישיות האדם, התפתחות, פסיכו-פיזיולוגיה, יסודות פיזיולוגיים של ההתנהגות ופסיכו-פתולוגיה (הפרעות שונות והטיפול בהן). תכנית הלימודים עוסקת בשאלות היסוד של הפסיכולוגיה, במודלים הבסיסיים של תחומי הפסיכולוגיה השונים ובמגוון הגישות המדעיות הנהוגות כיום במחקר הפסיכולוגי.
עם סיום לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה עומדות בפני הבוגרים מספר אפשרויות: לימודי המשך לתואר שני ושלישי לצורך הסמכה כפסיכולוגים או לימודי תעודה בתחומים טיפוליים כמו זואו-תרפיה, דרמה-תרפיה וכו’. בשוק העבודה ניתן להשתלב במגוון תפקידים כמדריכים במוסדות חינוך ומוסדות בריאות הנפש, מנהלי כוח אדם בארגונים, מורים למדעי החברה ופסיכולוגיה בבתי ספר תיכוניים או כעוזרי מחקר.
מסלול מצטיינים חדש, מוח תודעה הנו מסלול המיועד לסטודנטים מצטיינים. מטרת העל של המסלול היא להוביל לשינוי בגופי הידע המוענקים לבוגרי החוג לפסיכולוגיה וזאת כדי להתאימם לשינויים המתרחשים בשדה הפסיכולוגי בשנים האחרונות, בשיתוף החוג ללימודים רב- תחומיים.
Accordion Title למה ללמוד .B.A בפסיכולוגיה בתל-חי?
למה ללמוד .B.A בפסיכולוגיה בתל-חי?
- לימודים אקדמיים ברמה גבוהה, לחוג בפסיכולוגיה באקדמית תל-חי מוניטין רב ובוגרינו מוערכים בעולם האקדמי ובשוק התעסוקה, לצד אווירה גלילית נעימה ומעצימה.
- הלימודים כוללים שימוש במעבדות ייעודיות ייחודיות וחדישות לצורך ניתוח והבנת תהליכים בתחום המחקר הפסיכולוגי.
- סגנון הלימוד האקדמי- מחקרי- הוכח כמתאים להתמודדות מוצלחת עם בחינת המתאם הארצית הנדרשת לקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה. נבדק ונמצא, כי 85% מהבוגרים שלנו שניסו להתקבל לתואר שני התקבלו.
- השתלבויות משמעותית בהתנסות מעשית אישית במסגרות טיפוליות-חינוכיות לצורך צבירת ניסיון.
- מגוון אפשרויות לימוד: מסלול חד חוגי או דו חוגי.
- באקדמית תל-חי קיים תואר שני (MASTER) בפסיכולוגיה חינוכית ובפסיכולוגיה התפתחותית, בשני מסלולים, תזה או ללא תזה.
* אפשרות למלגת עידוד בסך 5,000 ש"ח לשנה א' בלבד חד חוגי לבעלי פסיכומטרי 650 ומעלה.
בכפוף לתנאים, מס' המלגות מוגבל כל הקודם זוכה!
* למסלול החד חוגי בלבד.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
הלימודים האקדמיים נמשכים שלוש שנים. להשלמת המסלול החד-חוגי נדרשות 120 נקודות זכות בחוג לפסיכולוגיה. במסלול הדו-חוגי נדרשות 62 נקודות זכות בפסיכולוגיה ו-60 נקודות זכות מאחד מהחוגים: כלכלה וניהול, חינוך, לימודים רב-תחומיים, לימודי מזרח אסיה ושרותי אנוש.
שנה א - קורסי חובה במקצועות הבסיס, כגון: מבוא לפסיכולוגיה, תיאוריות אישיות, מבוא לפסיכופיזיולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה.
שנה ב - קורסי העמקה במקצועות הליבה, כגון: פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, קורס במצבי דחק, שיטות מחקר.
שנה ג - קורסי התמחות בנושאים מתקדמים, כגון: אינטליגנציה אנושית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכופתולוגיה
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
Accordion Title סטודנטים מספרים
סטודנטים מספרים
Accordion Title אופק תעסוקתי
אופק תעסוקתי
בוגרינו מובילים בשוק העבודה, בתכניות פסיכו-חינוכיות כמדריכים וחונכים במוסדות חינוך ומוסדות בריאות הנפש, מנהלי כוח אדם בארגונים, מורים למדעי החברה ופסיכולוגיה בבתי-ספר תיכוניים, עוזרי מחקר ועוד.
מידע נוסף
מידע נוסף
Accordion Title תואר ראשון בפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי
תואר ראשון בפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי
לימודי הפסיכולוגיה עוסקים בחקר ההתנהגות האנושית, ובניסיון לחקור ולהבין לעומק מה הם הרגשות, המחשבות , מרכיבי האישיות והתהליכים פיזיולוגים העומדים בבסיס ההתנהגות של האדם. לימודי הפסיכולוגיה מאוד מתאימים לאנשים סקרנים וחקרנים שאוהבים להבין מה עומד מאחורי המציאות ומה הם התהליכים הפנימיים שעובר האדם וכיצד הם באים ביטוי בהתנהגותו ובבחירותיו.
Accordion Title לימודי הפסיכולוגיה נערכים בשני מסלולים – מסלול חד חוגי (120 נ"ז) ומסלול דו-חוגי (122 נ"ז)
לימודי הפסיכולוגיה נערכים בשני מסלולים – מסלול חד חוגי (120 נ"ז) ומסלול דו-חוגי (122 נ"ז)
במסלול החד חוגי לומדים את כל הקורסים בתוך החוג (עם קצת קורסי העשרה מתכניות אחרות – 18 נ"ז), מסלול זה מאוד מתאים לסטודנטים המייעדים את עצמם ללימודי המשך בתחום הפסיכולוגיה, וצריכים לגשת למבחן ההתאמה הארצי (חברתית, קוגניטיבית, קלינית, חינוכית, רפואית, שיקומית ועוד). במסלול זה יש לסטודנטים הרבה שיעורי בחירה בתוך החוג, הם יכולים להשתלב כעוזרי מחקר במעבדות החוג (מחקר מודרך) ולהתקדם מאוד מבחינה מחקרית, וכן יכולים לעשות לימודי שדה: בבתי ספר, בתי סהר, ושירותים חברתיים כגון מקלט לנשים מוכות או "הפוך " מועדון לנוער בסיכון.
במסלול הדו-חוגי לומדים הסטודנטים את מחצית תכנית הלימודים בחוג לפסיכולוגיה ואת המחצית השנייה בחוג אחר במכללה. במסלול זה יש מעט מאוד בחירה בחוג , והרבה שיעורי חובה . השילובים השכיחים ביותר הם עם החוג לחינוך, ולשירותי אנוש, אולם ניתן לשלב את לימודי הפסיכולוגיה גם עם החוג לכלכלה, החוג הרב-תחומי, מחשבים והחוג ללימודי מזרח אסיה. מסלול זה מאוד מתאים למי שלא יודע אם ירצה להמשיך דווקא בתחום הפסיכולוגיה , אולם רוצה בסיס איתן ללימודי המשך בתחומים שונים. כמו כן הוא מתאים למי שרוצה להשתלב בשוק העבודה בתחומי החינוך, הדרכה , ומשאבי אנוש.
הלימודים בשני המסלולים כוללים: קורסי מבוא העוסקים בבסיסים התיאורטיים של הפסיכולוגיה – כגון: פסיכופיזיולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה, תיאוריות אישיות, פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולוגיה חברתית. בנוסף לומדים בפסיכולוגיה קורסים מתודולוגים כגון: שיטות מחקר, סטטיסטיקה ומעבדה ניסויית.
בלימודי הפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי כבר מהשנה הראשונה הסטודנטים משתתפים במחקרים הנערכים בחוג, ובמהלך הלימודים הם משתלבים באופן פעיל בכל מעבדות החוג. כיום פועלות בחוג שמונה מעבדות מחקר - שתיים פיזיולוגיות, שתיים קוגניטיביות, מעבדה התפתחותית, מעבדת מוח, מעבדת שינה ומעבדה חברתית. כל המעבדות מאובזרות בציוד חדיש התומך במחקרים פורצי דרך. במעבדות השונות נערכים מחקרים מגוונים כגון : פסיכולוגיה ותזונה, קבלת החלטות , איכות השינה בקרב ספורטאים, דחיינות אקדמית ועוד. לימודי הפסיכולוגיה בתואר הראשון עורכים שישה סמסטרים בממוצע (שלוש שנים) ונפרשים על ארבעה ימים בשבוע.
Accordion Title תואר שני בלימודי פסיכולוגיה חינוכית
תואר שני בלימודי פסיכולוגיה חינוכית
לפני כחמש שנים נפתח בחוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי מסלול לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. התכנית היא תכנית המכשירה סטודנטים להיות פסיכולוגים חינוכיים. פסיכולוג חינוכי עובד במערכות חינוכיות, עם מורים, מנהלים, יועצים, ילדים והורים. הפסיכולוג החינוכי עוסק בקשיים לימודיים אצל ילדים, בקשיים חברתיים ואישיים, ומנסה בעזרת התערבויות מערכתיות לתרום לרווחתו הנפשית של הילד. כמו כן עוסקת הפסיכולוגיה החינוכית בעידוד המוטיבציה של הילד והלמידה הרגשית-חברתית שלו.
לימודי הפסיכולוגיה בתואר השני מתקיימים יום בשבוע מרוכז בקמפוס ועוד יום בשנה א' ויומיים בשנה ב', בפרקטיקום בשירותים הפסיכולוגים ברחבי הארץ. משך הלימודים כשנתיים, וקיימת אפשרות לעשות תזה או עבודת גמר.
בלימודי פסיכולוגיה בתואר השני תנאי הקבלה מחייבים תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות בציון ממוצע של 88 ומעלה. בנוסף צריך המועמד להציג ציון של המבחן הארצי (מתא"ם) של 90 לפחות. סטודנטים בעלי ממוצע תואר ראשון מעל 93 יוכלו להתקבל גם עם ציון מתא"ם נמוך מ 90. כל המועמדים עוברים ראיון קבוצתי ולעיתים גם ראיון אישי. הקבלה הסופית היא בתהליך של שיבוץ ארצי.
Accordion Title פסיכולוגיה לימודי שדה
פסיכולוגיה לימודי שדה
הרציונאל בבסיס לימודי השדה:
היחידה ללימודי שדה במכללה האקדמית תל חי פיתחה במרוצת השנים תכנית ייחודית שמיועדת ללוות את לימודי התואר הראשון בהתנסות מעשית, המייצרת תהליך למידה שלם ומשמעותי יותר עבור הסטודנטים.
מטרות לימודי השדה:
מטרת לימודי השדה הינה לשלב בין התיאוריות הנלמדות במכללה להכרות ולניסיון מעשי אליהם נחשפים הסטודנטים במסגרות ובארגונים שונים, עימם היחידה מקיימת קשרים הדוקים. לסטודנטים מוענקת הזדמנות ללמוד לזהות ולהכיר מקרוב מאפיינים, צרכים, חוזקות, חולשות והזדמנויות, העולים מתוך העשייה והנצפה בשדה החינוכי-טיפולי. באמצעות תכנית ייחודית זו, הסטודנטים הופכים לכוח אדם משפיע ומשמעותי וזוכים לחבר בין התיאוריות שרכשו במסגרת האקדמית לעבודת השטח בשדה ולהשתמש בכלים שקיבלו בלימודיהם הלכה למעשה. תכנית זו מייצרת מצע שבו הסטודנטים מפתחים את תחושת האוטונומיה שלהם ומבססים, דרך חקירה והתנסות, את דמותם כאנשי מקצוע לעתיד.
מהלך לימודי השדה ואופן הליווי במכללה ובשטח:
לימודי השדה פרוסים לאורכה של שנת הלימודים השלישית. על מנת להגשים את מטרות התוכנית, הסטודנטים מקבלים לאורך השנה כולה ליווי והדרכה צמודים ומקצועיים מצוות רכזות השטח במכללה ועוברים תהליך הדרכה קבוצתית. במוקדו של תהליך זה עומד פיתוח היכולת לחשיבה רפלקטיבית כמנוף להבנת תהליכים בין-אישיים, תוך אישיים וארגוניים וכן כבסיס ללמידה משמעותית ולהתפתחותם המקצועית של הסטודנטים. לצד ההדרכה במכללה, הסטודנטים מקבלים הדרכה ייחודית נוספת, ממוקדת ארגון ואוכלוסייה, בתוך המסגרת בה הם מתנסים ממגוון רחב של אנשי מקצוע.
מבנה היחידה ללימודי שדה:
היחידה ללימודי שדה מונה כ-250 סטודנטים מהחוגים חינוך, פסיכולוגיה ושרותי אנוש, המשובצים בכ-60 מסגרות. הדיסציפלינות השונות מאפשרות עבודה עם מסגרות וארגונים מגוונים; סטודנטים מהחוגים לחינוך ולפסיכולוגיה מבצעים את לימודי השדה במסגרות חינוך וטיפול פורמאליות ובלתי פורמאליות (מרכזים להתפתחות הילד, מחלקות שונות בבתי חולים, מרפאות ומחלקות פסיכיאטריות, הוסטלים, בתי-ספר, מסגרות של החינוך המיוחד ועוד), בעוד שסטודנטים מהחוג לשירותי אנוש משתלבים בעיקר במחלקות משאבי אנוש ופיתוח קשרי קהילה, תוך שילובם בארגונים עסקיים וציבוריים ( BMC, טבע נאות, עמיעד, חוליות, שלא"ג, עיריית קרית שמונה, מועצה אזורית גליל עליון ועוד).
לימודי שדה בחוג לפסיכולוגיה:
סטודנטים מהחוג לפסיכולוגיה משולבים במסגרות מגוונות, פורמאליות ובלתי פורמאליות חינוכיות - טיפוליות כדוגמת המחלקה הפסיכיאטרית, אונקולוגית, אנדוקרינית - ילדים בבית חולים "זיו", המרפאות לחרדה והפרעות אכילה בבי"ח "זיו", יחידות להתפתחות הילד, פנימיות לילדים ונוער בסיכון גבוה. הבסיס האקדמי הרחב של התוכנית, לצד לימודי השדה המגוונים, פותחים בפני הסטודנטים אופק רחב של אפשרויות להמשך לימודים ולהשתלבות בעבודה מקצועית.
דבר ראש החוג

ד״ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
ד״ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי חרט על דגלו לחנך דורות חדשים של פסיכולוגים צעירים על-ידי הקניית ידע תיאורטי נרחב תוך שילוב מיומנויות וכלים מעשיים וזאת בכדי לקדם את המחקר בתחומי הפסיכולוגיה השונים וכן את יישומו בשטח. חברי הסגל עוסקים במחקר מדעי שמטרתו להרחיב את הידע בפסיכולוגיה על ידי שילוב התחומים השונים עם גישות ושיטות מחקריות מגוונות.
התואר הראשון נועד להקנות השכלה רחבה בפסיכולוגיה יחד עם שימת דגש ייחודית על התנסות מחקרית, הן בקורסים הנלמדים במהלך התואר, במעבדות המחקר של החוג והן בקורס משלב עשייה בקהילה. בתואר הראשון מתקיימים שני מסלולים; מסלול חד-חוגי ומסלול דו-חוגי (משולב עם חינוך, שירותי-אנוש, מזרח אסיה, רב-תחומי, כלכלה ומחשבים). לאחרונה פתחנו בחוג מסלול חדש: ״מסלול מצטיינים מוח ותודעה״. מסלול זה מיועד לסטודנטים מצטיינים. מטרתו להוביל לשינוי בגופי הידע המוענקים לבוגרי החוג לפסיכולוגיה וזאת כדי להתאימם לשינויים המתרחשים בשדה הפסיכולוגי בשנים האחרונות. בשל העובדה כי הפסיכולוגיה הושפעה רבות מכניסתם של מדעי המחשב וחקר המוח אל תחומיה השונים, ראוי להקנות לתלמידי הפסיכולוגיה ידע נרחב בתחומי הליבה מן המדעים המדויקים, זאת בשילוב ידע מהותי ממדעי הרוח.
אנו בחוג לפסיכולוגיה מאמינים כי האטמוספירה הייחודית המאפיינת את הקמפוס בתל-חי מובילה למצוינות בהוראה על-ידי הצגה ודיון בגישות ומודלים תיאורטיים, וכן באבני-הדרך והממצאים החשובים בתחומי הפסיכולוגיה (התפתחותי, קליני, חקר מוח, קוגניטיבי, חברתי, נוירופסיכולוגי, התנהגותי). בנוסף ללימודי התוכן בקורסים השונים, במהלך לימודיהם, הסטודנטים משתתפים במחקרים, מתנסים במחקרי מעבדה ושדה כעוזרי מחקר ולבסוף מתנסים בקיום מחקר עצמאי.
מטרתנו היא לחנך ולהכשיר את הדור החדש של חוקרים ושל פסיכולוגים מקצועיים. זאת על-ידי הקניית בסיס פסיכולוגי כללי בלימודי התואר הראשון והמשך התמתחותם בתכנית הלימודים לתואר שני המשלבת לימודים תיאורטיים עם פרקטיקום והדרכות. אנו מצפים מבוגרי התכנית בחוג לפתח מומחיות בתחומם ולהפוך למומחים ביישום הכלים אותם רכשו בלימודים בשדה.
אנו בחוג לפסיכולוגיה רואים כמטרה להכשיר את בוגרינו למצוינות אקדמית וערכית כדי להפכם לאזרחים תורמים ומשפיעים בחברה. אנו מאמינים כי על בסיס הסקרנות והכלים אותם יקבלו במהלך לימודיהם לתואר יובילו בוגרי החוג לשינוי ויתרמו לקידום ערכים של שוויון, גיוון וסובלנות בתחומי הפסיכולוגיה בפרט ובחברה ככלל.
ד״ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
מה תלמדו?
מה תלמדו?
Accordion Title הורמונים, מוח והתנהגות
הורמונים, מוח והתנהגות
הקורס נועד לערוך היכרות עם התחום של "נוירו-אנדוקרינולוגיה" העוסק בבחינת יחסי הגומלין המורכבים בין מערכת העצבים למערכת האנדוקרינית (הורמונלית), והשפעותיהן המשולבות על ההתנהגות האנושית הנורמלית והפתולוגית. תחילה ייסקרו היבטים אנטומיים ותפקודיים של המערכת האנדוקרינית - הכרת הבלוטות האנדוקריניות, ההורמונים האופייניים לכל אחת והשפעות ההורמונים על תחומי תפקוד מגוונים. בהמשך יושם הדגש על מערכות הקשרים בין מנגנונים עצביים )מרכזיים והיקפיים( לבין מנגנונים הורמונאליים. נבחן קשרים
אלה בהקשר להתנהגות מינית (התפתחות מינית משלב העוברות ואילך, פוריות, התנהגות הורות, זהות מינית תוקפנות, מצבי לחץ ודחק, מטבוליזם ועוד).
Accordion Title התודעה והמוח – אתגרים במאה ה-21
התודעה והמוח – אתגרים במאה ה-21
"אני חושב משמע אני קיים" - משפט זה, שנוסח לפני 350 שנה ע"י דקארט, מסרב לגווע וניצב בפתח המרוץ המדעי לעבר הבנת התודעה האנושית. בשנת 1995 ,טען דויד צ'למרס (Chalmers) במאמרו המכונן "consciousness of problem the to up Facing "שהמדע, כפי שהוא היום, אינו מסוגל להסביר את התודעה. ה"בעיה הקשה בחקר התודעה", כך מתברר, איננה בעיה "חדשה" כי אם גלגול של בעיה פילוסופית
ידועה - הבעיה הפסיכופיזית. השאלה על כל פנים נותרה אותה שאלה: האם ניתן להבין את החוויה הסובייקטיבית בכלים "אובייקטיבים", או לחילופין, האם הפיסיקה שאנו מכירים מצליחה להסביר את החוויה הסובייקטיבית מבלי לבטל אותה. בעידן הזה, כך נראה, בעיה זו התגלגלה לניסוי המחשבתי "מוח בצנצנת", לאמור, השאלה הפכה להיות האם ניתן לעשות רדוקציה של התודעה לפעילות מוחית גרידא.
קורס זה יחל בהגדרת הבעיה הפסיכופיזית, בחלק השני של הקורס נתמקד בהגדרה של "הבעיה הקשה בחקר התודעה" ואילו בחלק השלישי נבחן האם חקר המוח אכן מצליח להתמודד עם בעיה זו.
Accordion Title מבוא לביוכימיה של המוח ומערכת העצבים
מבוא לביוכימיה של המוח ומערכת העצבים
מטרת הקורס היא להעניק לסטודנטים רקע בסיסי בתהליכים ביוכימיים שונים תוך מתן דגש על מסלולים מטבולים של מערכת העצבים המרכזית. במהלך הקורס נלמד כיצד מטבוליטים שונים )סוכרים, חלבונים ושומנים( תורמים למאזן האנרגטי של גוף האדם בכלל ובמוח בפרט. נלמד כיצד המיטוכונדריה מספקת אנרגיה לתא, ומה הם ההבדלים במסלולים המטבוליים בסוגי התאים השונים במוח. כמוכן, נעמוד על הקשר בין מטבוליזם והתפתחות של מחלות נוירונליות שונות החל מאוטיזם ועד התפתחות פרקינסון. נושאים :
א. תיאור מסלולים מרכזיים במטבוליזם התאי: גליקוליזה, מעגל החומצה הציטרית, זרחון חימצוני, מסלול הפנטוז פוספט, גלוקונאוגנזה.
ב. מאגרי אנרגיה מטבולית: גליקוגן וחומצות שומן.
ג. מטבוליזם במצבי עקה: רעב, סוכרת וסטרס.
ד. אינטגרציה בין המסלולים המטבוליים השונים.
ה. המסלולים המרכזיים במטבוליזם של המוח
ו. תפקיד המיטוכונדריה בהתפתחות והזדקנות מערכת העצבים.
ז. הקשר בין מטבוליזם לאוטיזם, פרקינסון ומחלות ניורו-התפתחותיות שונות.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל החוג
פרופ' אברהם(אבי) שגיא-שורץ
פרופ' מן המנין
Ph.D.:
אוניברסיטת מישיגן, אן ארבור
1976
תחומי מחקר :
קוגניציה מוטורית, שליטה קוגניטיבית
פרופ' יוחאי עתריה
ראש החוג ללימודים רב-תחומיים
פרופ' חבר
Ph.D.:
האוניברסיטה העברית
2016
תחומי מחקר :
תודעה, טראומה, טכנולוגיה
פרופ׳ אורה אביעזר
ראשת התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית
פרופ' חבר
Ph.D.:
אוניברסיטת שיקגו
1986
תחומי מחקר :
התפתחות רגשית-חברתית מהגיל הרך
פרופ' מירב חן
דקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח
פרופ' חבר
Ph.D.:
אוניברסיטת פאלו-אלטו (ארה"ב)
1994
תחומי מחקר :
בריאות נפשית אצל ילדים ומתבגרים
רכזות החוג
ליאת ציוני : 04-8181621
זר אוחיון :04-8181617
שעות קבלה 9:00-12:30
למרכז לייעוץ לימודים
טלפון נוסף: *9827
הם משלנו

"יש אווירה של "כולם מכירים את כולם", מן משפחתיות והזדהות, שאי אפשר להסביר אם לא חיים פה.."
הכירו את מיכל אלוני, בוגרת…
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם