-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים למסלול למצטיינים מוח ותודעה בחוג לפסיכולוגיה בשילוב לימודים רב תחומיים
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג מסלול למצטיינים מוח ותודעה בחוג לפסיכולוגיה בשילוב לימודים רב תחומיים
פרופ׳ אורה אביעזר
ראשת התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת שיקגו 1986
תחומי מחקר :
התפתחות רגשית-חברתית מהגיל הרך
ד״ר גליה אנקורי
מרצה
Ph.D.: האוניברסיטה לפסיכולוגיה של מישיגן 1998
תחומי מחקר :
הורות; טיפול רגשי; טיפול משפחתי
ד"ר עומר הורוביץ
ראש החוג לפסיכולוגיה
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2009
תחומי מחקר :
מנגנונים מוחיים רגשיים
ד"ר אילנה הירסטון
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת סטנפורד 2005
תחומי מחקר :
הקשר בין שינה ותהליכי ויסות רגשי
פרופ' מירב חן
דקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת פאלו-אלטו (ארה"ב) 1994
תחומי מחקר :
בריאות נפשית אצל ילדים ומתבגרים
ד"ר הדס מרציאנו
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2012
תחומי מחקר :
גורמי אנוש, התנהגות נהגים, דחק וחוסן
פרופ' יוחאי עתריה
ראש החוג ללימודים רב-תחומיים
פרופ' חבר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית 2016
תחומי מחקר :
תודעה, טראומה, טכנולוגיה
ד"ר לי פרגמין-הייט
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת תל אביב 2017
תחומי מחקר :
חווית ההורים באבחון ובקבלת אבחנה
ד"ר שירי פרלמן-אבניאון
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2002
תחומי מחקר :
אוטיזם, תהליכים מטה-קוגניטיביים
פרופ' אברהם(אבי) שגיא-שורץ
פרופ' מן המנין
Ph.D.: אוניברסיטת מישיגן, אן ארבור 1976
תחומי מחקר :
התפתחות רגשית חברתית לאורך מעגל החיים.
תמונה
מסלול למצטיינים מוח ותודעה בחוג לפסיכולוגיה בשילוב לימודים רב תחומיים
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
-
הפקולטה למדעי החברה והרוח
- החוג לכלכלה וניהול
- לימודי גליל
- החוג להתנהגות ארגונית
- החוג לימודי טיפול באמצעות אמנויות - טיפול באמנות
- החוג לשירותי אנוש
- החוג ללימודי טיפול באמצעות אמנויות דרמה תרפיה
- החוג ללימודי מזרח אסיה
- החוג ללימודי עבודה סוציאלית
- החוג ללימודי פסיכולוגיה
- החוג ללימודים רב תחומיים
- החוג למסלול דו חוגי
- החוג לפילוסופיה משולבת עשייה
- החוג לפסיכולוגיה התפתחותית
- החוג לפסיכולוגיה חינוכית
- מסלולי לימוד מרוכזים
- דבר דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
מסלול למצטיינים מוח ותודעה הינו המסלול היחיד המעניק לסטודנטים ידע נרחב ומעמיק הכולל, פסיכולוגיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, פילוסופיה, ביוכימיה ועוד, תוך שילוב ידע תיאורטי והתנסויות מעשיות.
החוג לפסיכולוגיה והחוג ללימודים רב תחומיים מאפשר לסטודנטים במסלול מצטיינים "מוח ותודעה" להעמיק בסוגיות הפילוסופיות והאתיות שנוגעות לחקר התודעה והמוח המעורר סוגיות פילוסופיות (ואם תרצו אפילו דתיות) מן המעלה הראשונה - מה הקשר בין גוף לנפש, בין חומר לרוח, ובניסוח מודרני: בין המוח לתודעה.
כמו כן, במסגרת המסלול המוצע, הסטודנטים ילמדו מגוון קורסים המתקיימים כיום, לרוב, במסגרת התארים המתקדמים בלבד. בין הקורסים המוצעים במסלול הייחודי ניתן למנות: חקר המוח הרגשי, מדעי הקוגניציה, פסיכולוגיה קוגניטיבית, חקר התודעה, ביוכימיה של המוח ומערכת העצבים, אתיקה, שפת תכנות ועוד.
הסטודנטים במסלול הייחודי ישתלבו בפרויקטים מחקרים הנעשים במעבדות הפסיכולוגיה המתקדמות של המכללה.
המסלול המוצע הינו היחיד בארץ המציע 120 נ"ז סביב תמה מרכזית – מנקודת מבט שונות.
המסלול המשולב יאפשר לסטודנטים להעמיק בשאלות אלו מנקודות מבט שונות ומגוונות.
Accordion Title מטרות המסלול
מטרות המסלול
מסלול מצטיינים "מוח תודעה" הנו מסלול המיועד לסטודנטים מצטיינים. מטרת העל של המסלול היא להוביל לשינוי בגופי הידע המוענקים לבוגרי החוג לפסיכולוגיה וזאת כדי להתאימם לשינויים המתרחשים בשדה הפסיכולוגי בשנים האחרונות. בשל העובדה כי הפסיכולוגיה הושפעה רבות מכניסתם של מדעי המחשב וחקר המוח אל תחומיה השונים, ראוי להקנות לתלמידי הפסיכולוגיה ידע נרחב בתחומי הליבה מן המדעים המדויקים, זאת בשילוב ידע מהותי ממדעי הרוח. המטרה האופרטיבית הנה פתיחת מסלול אקדמי-מחקרי להענקת תואר בוגר בפסיכולוגיה ורב תחומי בהתמחות מוח ותודעה לסטודנטים מצטיינים המעוניינים בעתיד ללמוד לתואר מוסמך במגמות המחקריות (בדגש על מדעי המוח) בפסיכולוגיה. כנגזרת ישירה של מטרות המסלול, אנו רוצים להעניק לסטודנטים המעוניינים להמשיך במסלול האקדמי המחקרי ידע וכלים על מנת להשתלב בכל תכנית מחקרית שבה ירצו ללמוד ולהתפתח.
Accordion Title תנאי קבלה למסלול מצטיינים מוח ותודעה
תנאי קבלה למסלול מצטיינים מוח ותודעה
ציון משוקלל של 661 לפחות (בין ממוצע הבגרות לציון הפסיכומטרי/מצרף)
או ציון בחינה פסיכומטרית/ מצרף גולמי של 661 לפחות בכפוף לזכאות לבגרות
- תהליך המיון והקבלה יכלול ראיון קבלה אישי (ו/או כל הליך מיון אחר שהוועדה תראה לנכון)
- יש לצרף לערכת ההרשמה קורות חיים ומכתב הצהרת כוונות, מומלץ לשלוח גם המלצות
אנגלית: נרשמים שאין ברשותם ציון בבחינה הפסיכומטרית חייבים להיבחן במבחן אמי"/ר"ם. הציון הנדרש לקבלה לחוג לפסיכולוגיה הינו 85 לפחות.
עברית: מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית ונבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה שאינה עברית ו/או ששפת ההוראה בבית הספר התיכון שבו למדו אינה עברית, חייבים להציג ציון 110 לפחות במבחן ידע בעברית (יע"ל).
טווחי ועדה: ועדת הקבלה תדון במועמדים אשר אינם עומדים בדרישות הקבלה המלאות.
חריגים: ועדת הקבלה תשקול קבלתם של מועמדים חריגים במקרים מיוחדים כגון, הגברת הנגשה להשכלה הגבוהה, אוכלוסיות ייחודיות, נתונים אישיים ייחודיים לתחום הלימוד. אחוז החריגים לא יעלה על 10%.
לעוד פרטים
04-8181855 שלוחה 1 או *9827
מה תלמדו
מה תלמדו
Accordion Title אתיקה- למסלול מוח ותודעה
אתיקה- למסלול מוח ותודעה
אתיקה היא גישה, תורה או שיטה המציעה דרך פתרון לשאלה המוסרית המרכזית: מהו הדבר שראוי לעשותו? נכיר את הגישות האתיות
המרכזיות ו'נפגוש' את הפילוסופים שהציגו אותן. נעשה זאת תוך כדי חשיבה ביקורתית עצמאית
Accordion Title דחק וחוסן
דחק וחוסן
קורס זה מהווה תנאי קדם להשתתפות בסמינריון )או קורס שניתן לקחת אותו במקביל( להשתתפות בסמינריון "התמודדות עם מצבי דחק"
בשנה ג'. הקורס עוסק במרכיבים השונים המאפיינים מצבי דחק, וכיצד מצבים אלה משפיעים על מבוגרים וילדים, כמו גם במושג החוסן
ברמה האישית, קהילתית ולאומית. נלמד על הגישות או התיאוריות הבולטות למצבי דחק ולחוסן. נלמד להבחין בין מצבי דחק של חיי יום-
יום לבין מצבי דחק חמורים )או כפי שהם מכונים לעיתים מצבי חירום או אירועים טראומטיים(. נושאי הקורס כוללים: השפעות פיזיות
ופסיכולוגיות של מצבי דחק, הקשר בין דחק למחלות, הפרעת הסתגלות, תסמונת פוסט טראומטית )הדגמה ודגש על תגובת הקרב(, גדילה
פוסט-טראומטית ומושגי החוסן )אישי, קהילתי ולאומי(.בחלק האחרון נעסוק בדרכי התמודדות עם מצבי הדחק השונים ובתכניות מניעה.
Accordion Title הורמונים, מוח והתנהגות
הורמונים, מוח והתנהגות
הקורס נועד לערוך היכרות עם התחום של "נוירו-אנדוקרינולוגיה" העוסק בבחינת יחסי הגומלין המורכבים בין מערכת העצבים למערכת האנדוקרינית )הורמונלית(, והשפעותיהן המשולבות על ההתנהגות האנושית הנורמלית והפתולוגית. תחילה ייסקרו היבטים אנטומיים ותפקודיים של המערכת האנדוקרינית - הכרת הבלוטות האנדוקריניות, ההורמונים האופייניים לכל אחת והשפעות ההורמונים על תחומי תפקוד מגוונים. בהמשך יושם הדגש על מערכות הקשרים בין מנגנונים עצביים )מרכזיים והיקפיים( לבין מנגנונים הורמונאליים. נבחן קשרים אלה בהקשר להתנהגות מינית )התפתחות מינית משלב העוברות ואילך, פוריות, התנהגות הורות, זהות מינית(, תוקפנות, מצבי לחץ ודחק, מטבוליזם ועוד.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם