מפגש מרכז יזמות קק"ל

להמשך הכתבה - מפגש מרכז יזמות קק"ל
תמונה
מפגש מרכז יזמות קקל
משתתפי המפגש מרכז יזמות קק"ל

הוצגה הפעילות המרתקת של  מרכז היזמות תל-חי קק"ל להתמודדות עם אתגרי קיימות ומשבר האקלים

פעילויות מרכז היזמות קק"ל תל-חי נחשפו השבוע בכנס חגיגי ומרגש  שנערך בבניין הלמסלי למדעים במכללה האקדמית תל-חי. קרן קימת לישראל היא אחד השותפים המרכזיים של מרכז היזמות והחדשנות של תל-חי בשנתיים האחרונות וביחד מקדמים שני הגופים מגוון פעילויות אשר מרביתן עוסקות בהתמודדות עם אתגרי קיימות וסביבה ומשבר האקלים העולמי.

בכנס אשר נפתח בברכות של נשיא המכללה פרופ' אליעזר שלו השתתפו כ-100 סטודנטים, אנשי סגל, נציגי ארגונים שותפים ותושבי האזור. בכנס הוצגו מגוון הפעילויות המתקיימות במרכז היזמות המשותף לשני הגופים. התכניות המרכזיות בהן עוסק מרכז היזמות כוללות, תכנית הנבטה המעניקה תקציבי פיתוח וליווי מקצועי למיזמים סטודנטיאליים בתחילת דרכם, תכנית הכשרה להקניית כלים יישומיים בעולם היזמות ופעילויות קהילתיות רבות כגון האקתונים ומיטאפים בשיתוף פעולה עם התעשייה, בתי חולים, יקבים ושותפים רבים נוספים.

בכנס הוצגו ארבעה מיזמים המשתתפים בתכנית ההנבטה בפיץ' קצר ובתצוגה בדוכנים. בין המיזמים: נקטר מבוסס צמחי בר לכוורת דבורים ביתית, צמיד לייצור חשמל מאנרגיה קינטית, פלטפורמה לזיהוי צמחי בר וטכנולוגיה לשימוש חוזר במים במכונות כביסה תעשייתיות.

קרן קימת לישראל, מזוהה על פי רוב עם טיפוח היערות בארץ ישראל, הידועים כאחד הגורמים המשמעותיים בהתמודדות עם משבר האקלים, אך לא רבים מכירים את מעורבות קק"ל בתחומים כגון: משק המים, שפכים, נגר עילי, אנרגיה ירוקה ומתחדשת, שימור נחלים ועוד. בהרצאה אותה שמענו מפיו של ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל, התוודענו לסיכונים העומדים לפתחנו לצד תקווה וסיכוי לקידום פתרונות חדשניים במעורבות קרן קימת לישראל. 

ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל: "במסגרת פעילות קק"ל במאבק במשבר האקלים,  קק"ל מקדמת מרכזי חדשות ויזמות לאקלים וסביבה. במסגרת האירוע במכללת תל חי הוצגו המיזמים שאושרו בשנה החולפת במאיץ הסטודנטים הסביבתי המשותף לקק"ל ותל חי.
אנחנו רואים חשיבות רבה בקידום חדשנות בתחום האקלים והסביבה ובשילוב עם מוסדות אקדמיים במיוחד שהם נמצאים בגליל והנגב, ובכך אנחנו מסייעים למאבק במשבר האקלים וגם מקיימים את מדיניות קק"ל לתמיכה בגליל ובנגב".

ד"ר רונה נדלר ולנסי, וטרינרית ומאקלמת חיות בר ומנהלת מרכז האקלום לחיות בר באגמון החולה קק"ל בשיתוף עם מכללת תל-חי, שיתפה את הסיפור שמאחורי הקמת מרכז אקלום ייעודי לאקלום חיות בר פגועות, מוגנות, בגליל העליון לפני כשלוש שנים.

לדברי מירה הרשקוביץ מנהלת מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית תל-חי : "הדברים המרגשים ביותר מתרחשים כשנותנים לא.נשים צעירים את התחושה שמישהו מאמין בהם ואת ההזדמנות להגשים חלומות, בסביבה בטוחה, תומכת, מלמדת ועם מעט סיכונים! זה מה שמנסים לעשות במרכז היזמות והחדשנות של המכללה אקדמית תל-חי ב-8 השנים האחרונות. לשמחתנו, חברו אלינו במעלה הדרך שותפים ותומכים שראו איתנו עין בעין את המטרה החשובה הזו ואת האימפקט שהיא עשויה לחולל על המשתתפים בה ועל האזור."

על האתנחתא המוסיקלית היו אחראים הזמרים המוכשרים בן ונוי גולן ממיזם הפטיפון קריית שמונה. מיזם של אומנים מקומיים הנותנים במה לאומנים יוצרים ומקוריים מקריית שמונה והגליל העליון.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5297823
VQkJM2bPdilQkt6PE35cRs-qf-v4ObYxm4-LoZgg2ac
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-XJFamP78H1Q-1aNie8xA85VVYT7CcMCJotOowzZ_s0Y
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form