איך אדע שלימודי פסיכולוגיה מתאימים לי?

איך אדע שלימודי פסיכולוגיה מתאימים לי?

אתם אינטליגנטיים, אתם אוהבים אנשים ותמיד אמרו לכם שאתם יכולים להיות פסיכולוגים מעולים (ויעידו על כך הכתפיים הלחות מדמעות שלכם אחרי שהקשבתם במשך שעות לחברים…) – מתלבטים האם למנף את היכולות הטבעיות שלכם, ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה ולבחור בקריירה בתחום? כיצד תדעו אם לימודי פסיכולוגיה מתאימים לכם? מהן התכונות הנדרשות מבעל מקצוע בתחום? הנה כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים.

אתם נהנים מלימודי פסיכולוגיה?

על אף שנראה שזה די ברור, הדבר הראשון שעליכם לקחת בחשבון היא האם תחום הפסיכולוגיה הוא משהו שאתם באמת אוהבים והאם הלימודים הצפויים יעניינו אתכם. כחלק מלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה, נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של נושאים – קוגניציה, שיטות מחקר, התפתחות, ניתוחי אישיות שונים ועוד. אם התשובה היא חיובית ואתם אכן נהנים מלימודים בסגנון, התמחות בפסיכולוגיה יכולה להיות מתאימה עבורכם מאוד. במידה ופחות, נסו להבין מדוע. אולי יש נושאים ספציפיים שפחות מדברים אליכם ולא באמת יבואו לידי ביטוי בקריירה עצמה.

אתם מתכננים להמשיך לתארים מתקדמים?

גם לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה יש הזדמנויות תעסוקתיות, אך הן מוגבלות יחסית לסטודנטים הבוחרים להמשיך לתארים מתקדמים בתחום. מי שממשיך לתארים שני ושלישי נהנה מאפשרויות קריירה רחבות ומסועפות יותר, שכר גבוה יותר ולרוב גם אפשרות להקים קליניקה פרטית משלו. אם אתם לא מתכננים להמשיך לתארים מתקדמים, חשוב לבחון האם תואר ראשון בפסיכולוגיה יקנה לכם את הקריירה שאתם חולמים עליה ולבדוק את האופציות שלכם.

האם יש לכם אופי סקרן?

יש לא מעט קריירות ותחומים מקצועיים המיועדים לבעלי נפש סקרנית וחקרנית – פסיכולוגיה היא בהחלט אחת מהן. פסיכולוג מוצלח הוא מי שסקרן לגלות מה הדחף שפועל מאחורי התנהגויות של אנשים, שרוצה לפצח אותם ושיש לו אמביציה וסקרנות לגלות מה קורה אחרי שתהליך טיפולי מוצלח מסתיים. ככל שתלמדו יותר את התחום, כך תבינו שיש עוד המון דברים שעליכם לגלות. אם אתם סקרנים באופייכם, תוכלו לנוע קדימה ולהצטיין כפסיכולוגים מקצועיים.

חברים סומכים עליכם?

בכל חבורה יש את האדם שכולם יודעים שהם יכולים לסמוך עליו. אותו אדם, כך הם יודעים, יודע להשיא עצות נבונות, לא משנה באיזה אתגר הם נתקלים. אתם האדם הזה? נהדר! כנראה שאתם אנשים אמינים, שאפשר לסמוך עליהם וזה חשוב מאוד בקריירה של פסיכולוג.  

אתם יודעים להקשיב? 

נוסף לכך שהחברים יכולים לסמוך עליכם, הם עשויים לציין שאתם "יודעים להקשיב". עבור פסיכולוג מדובר בתכונה חשובה מאין כמוה, כיוון שרוב הפגישה הטיפולית – זה בדיוק מה שהפסיכולוג עושה – מקשיב. רוב עבודתו של איש המקצוע הזה כרוכה בהאזנה לאחרים, כשהם מדברים על עצמם, במשך תקופה די ארוכה. היכולת להתרכז בדברים שהמטופל אומר, לדעת לפרש את דבריהם כראוי ולהגיב עליהם באופן מקצועי זו אחריות גדולה, והצעד הראשון בדרך לשם מתחיל בהאזנה קשובה לדבריהם.

אתם אוהבים לעזור ולעבוד עם אנשים?

קריירה בפסיכולוגיה מחייבת עבודה עם אנשים נוספים כדי להשיג מטרה משותפת. בין אם מדובר בעבודה עם קולגות לביצוע מחקר שעשוי לשנות חיים, בין אם אלו מפגשים עם מטופלים ועוד – הפסיכולוגיה מציעה המון הזדמנויות לעזור לאחרים, ואם אתם רוצים להתהדר בקריירה כזו, חשוב שתהיו אנשים שאוהבים לסייע. חלק מהסיבה בגללה אנשים רבים נמשכים לתחום הפסיכולוגיה היא בשל אופיו הטיפולי של המקצוע, אחרי הכל – מטרתה העיקרית של הפסיכולוגיה היא לפתור בעיות בעולם האמיתי ולסייע לאנשים לחיות חיים טובים יותר. אם אתם נהנים לעזור לאנשים אחרים ולסייע למטופלים המתמודדים עם קשיים רגשיים – אין ספק שמדובר בקריירה שעשויה להיות מתגמלת עבורכם.

האם אתם שיפוטיים?

בפסיכולוגיה אין מקום לשיפוטיות. פסיכולוגים חייבים לתמוך במטופל שלהם, ועל המטופל מצידו להרגיש נוח מספיק כדי לדון בפתיחות על סוגיות המטרידות אותו. אם אתם יודעים שאתם לא מונעים על ידי דעות קדומות, אם אתם לא שופטים אנשים ואם אתם מסוגלים להקשיב בפתיחות לקשיים שונים שעולים בטיפול הפסיכולוגי – זהו סימן מצוין לכך שקריירה בפסיכולוגיה מתאימה לכם. 

יש לכם יכולת תקשורתית גבוהה?

תקשורת מילולית חשובה מאוד בפסיכולוגיה, כמו גם היכולת להקשיב באמת ולהצליח לפרש רמזים שאינם מילוליים – דוגמת שפת גוף, קשר עין וכדומה. אם אתם יודעים שיש לכם יכולת תקשורתית גבוהה, קל לשוחח איתכם ואתם יודעים לפרש לרוב בהצלחה התנהגויות של סביבתכם, יש לכם מרכיב חשוב בדרך להיות פסיכולוגים.

אתם אוהבים מותחנים פסיכולוגיים?

טוב, ברור שזו לא דרישת סף אוניברסיטאית – אך אם סרטים פסיכולוגיים עושים לכם את זה, אין ספק שמדובר בסימן שיכול להצטרף לאחרים ולגרום לכם להבין שקריירה בפסיכולוגיה עשויה להתאים לכם. יש אנשים שמותחנים פסיכולוגיים לא עושים להם טוב. משהו באינטנסיביות שלהם, בתחושה האפלה שהם מייצרים ובסוגיות המורכבות והלא פשוטות לצפייה שעולות בהם גורם לאנשים רבים להעדיף לצפות בתכנים קלילים יותר. אם אתם, בניגוד אליהם, שואבים עניין רב מצפייה בדמויות השונות, בתהליך שהן עוברות, בשדים הפנימיים שלהן ואפילו יודעים לנתח את הטוויסט בעלילה ולהבין כיצד הדמות תפעל בהמשך – יכול להיות מאוד שיש לכם עתיד בתחום הפסיכולוגיה.

האם אתם נהנים ממחקר, ניסויים וסטטיסטיקה?

לימודי פסיכולוגיה לא עוסקים רק באופן שבו אנשים חושבים ומתנהגים, הם כוללים גם לא מעט לימודי סטטיסטיקה וניתוח שיטות מחקר. גם אם אינכם מתכננים לפתח קריירה בשדה המחקרי, חשוב לקבל הבנה משמעותי של השימוש הנעשה בענף הסטטיסטיקה בפסיכולוגיה, זאת כדי לדעת כיצד לבצע מחקר פסיכולוגי וכיצד לנתח את תוצאותיו. לפחות בתואר הראשון, לימודי הפסיכולוגיה יכללו מספר שיעורים בתחום הסטטיסטיקה והמחקר. אם נראה לכם שזה משהו שתוכלו ליהנות ממנו, כנראה שמצאתם את המקצוע המתאים לכם!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5251991
xPKe-VTXDgs3Aw1BY_i9tQfWU0GxJxnZD7yl09rk8MY
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-LvAP-RpRl1wGuHmhQplogZFjkGAj8Lma8mvzjqY6GG0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form