בוגרי החוג ללימודי מזרח אסיה משולבים בתפקידים בחברות בארץ, בסין וביפן

בוגרי החוג למזרח אסיה בעולם
תמונה
בוגרת החוג למזרח אסיה
בוגרת החוג למזרח אסיה

לימודי סינית או יפנית, היסטוריה, תרבות, כלכלה ופוליטיקה במזרח אסיה – הם הנושאים שהסטודנטים בחוג ללימודי מזרח אסיה במכללה האקדמית תל-חי פוגשים במהלך לימודיהם, אבל מה קורה ביום שאחרי? איך עושים את המעבר מלימודים באקדמיה לעולם העשייה והתעסוקה? בשבועות האחרונים התקיימו מספר מפגשים של הסטודנטים בחוג עם בוגרות ובוגרים שכבר עשו את זה, שנמצאים כבר בתפקידי מפתח אליהם הגיעו בזכות הרקע האקדמי הלימודי שלהם והמיומנויות שרכשו בתל-חי. מפגשים דומים התקיימו גם בשנים שעברו כאשר הבוגרים הגיעו למכללה לשוחח עם הסטודנטים ולשמוע על דרכם האישית והמקצועית. השנה, המגבלות הקשורות למשבר הקורונה פתחו דווקא הזדמנות להרחיב את הפעילות ולהיפגש וירטואלית עם בוגרות ובוגרים שנמצאים כרגע הרחק מתל-חי ובחלק מהמקרים, הרחק מישראל.

במפגש הווירטואלי הראשון שהתקיים לאחרונה התארחו שתי בוגרות החוג, סיוון מייזל ושחר גריפין, שעברו להתגורר מיד עם סיום לימודיהן בתל-חי בסין וביפן. סיון עברה לסין על מנת להמשיך ללמוד את השפה ואת התרבות הסינית ולאחר שנה עברה לשאנגחאי שם החלה את עבודתה מטעם משרד הכלכלה. במסגרת התפקיד היא מסייעת לחברות ישראליות לייצא את מוצריהן, הטכנולוגיות והשירותים לסין. שחר, בהיותה סטודנטית שנה  ג', קיבלה מלגה של משרד החינוך היפני ולאחר סיום התואר בתל-חי נסעה ליפן להמשיך את לימודיה לתואר שני באוניברסיטת קיוטו. כעת היא ממשיכה את לימודיה לדוקטורט וחוקרת תחום של תיירות אקולוגית (Nature-Based Tourism) ביפן.

הסטודנטיות והסטודנטים הלומדים היום בחוג ללימודי מזרח אסיה, ציינו את המפגש כרלוונטי ומאיר עיניים. בעקבות ההצלחה התקיים מפגש שני הפעם עם עומר פכטר בוגר מסלול סין, ואלון נבו בוגר מסלול יפן. לאחר לימודיו בתל-חי נסע עומר ללימודים בעיר צ'נגדו בסין וכיום עובד כדיירקטור איכות ורגולציה בחברת Quality in Flow. החברה מתכננת ומייצרת מחמם דם ואינפוזיה מצילי חיים. כבר במהלך לימודיו בתל-חי, שילב אלון, התמחות כמנהל פרויקטים בלשכת המסחר ישראל-יפן. אחרי הלימודים התחיל לעבוד בחברת Payoneer, חברת Fintech ישראלית-גלובלית שמציעה פתרונות של תשלומים (עסקיים) בין מדינות ובמטבעות שונים. חלק מהתפקידים, אותם מילא במהלך עבודתו, קשורים למוצרים של החברה ביפן ובסין.

במהלך המפגשים הווירטואליים, סיפרו הבוגרות והבוגרים על המסלול האישי שלהם, על החשיבות של שליטה בשפות הסינית והיפנית בעולם העכשיווי, על היתרונות שלימוד השפות והתרבויות האסיאתיות מעניק למחפשי עבודה בעולם העסקים, על העושר התרבותי ועל עולמן המרתק של מדינות אסיה, וגם על האתגרים איתם התמודדו. הבוגרות והבוגרים נתנו לסטודנטים טיפים מעולים להמשך הדרך. המפגשים חיזקו עוד יותר את הקשרים בין הסטודנטים, הבוגרים והמרצים בחוג שמתאפיין, מעבר לכל, ביחסים החמים והאנושיים בין חבריו.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5253687
P34LBHMGfE8zwt15MO4HEb4PZGoJLXVYWH_LMhYfV7Q
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-XmlkafEwKhVJU4AfX6bOfSk8nANaAEttLEhvY7UbMDo
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form