הכירו את המכון לאומנויות של תל חי

 

 

בשנת 1956 הוקם מרכז לאמנויות בגליל העליון, כחלק מן המפעל ההתיישבותי החלוצי. מרכז זה שימש מקום למפגש יוצרים ואמנים מהאזור, קיים סדרת אירועים של אמנות סביבתית אליהם הגיעו פסלים רבים מרחבי הארץ ומן העולם שהטביעו חותם בנוף הגלילי הקסום, והפך למרכז אזורי המספק שירות לגליל כולו ולרחבי הארץ. המרכז האמנותי היה הבסיס ממנו התפתחה מאוחר יותר מכללת תל חי.

היתרון הגדול של המכון לאומנויות בתל חי הוא המיקום שלו. הוא שוכן הרחק מן המרחבים האורבניים הצפופים ומהשפעות האופנות המתחלפות, במרחבים פתוחים, לצד נופים קסומים ופינות טבע יפהפיות ומגוונות באצבע הגליל. שם מתאפשרים פניות נפשית, העמקה, התבוננות, אינטואיציות מחודדות וחקירה עצמית, המביאים לתהליכי למידה ויצירה עדינים, רגישים, חשופים ופתוחים.

כיום מציע המכון לאומנויות במכללת תל חי מסלולי בוטיק ללימודי תעודה האורכים 3 שנים ב-3 מחלקות שונות: צורפות, קרמיקה, ואמנות פלסטית. כל המחלקות פועלות בגישה ייחודית של שימור טכניקות מסורתיות וטכנולוגיות מסורתיות לאומנויות השונות.

המחלקה לאמנות פלסטית

המחלקה לאמנות פלסטית כוללת לימודי פיסול, מיצב, מדיה דיגיטלית, ציור, רישום והדפס, ומכוונת בעיקר להקניית ידע מעשי לסטודנטים. הלימודים במחלקה מתקיימים בעיקר בסדנאות מעשיות המעניקות למשתתפים לימודי טכניקות שונות המאפשרות פיתוח של שפה רעיונית ייחודית לכל משתתף. לצד זאת מתקיימים כמובן גם מפגשי תיאוריה, היסטוריה וביקורת.

על מנת להיחשף למדיומים שונים ולנקודות מבט מגוונות, מתקיימים במהלך שנת הלימודים מפגשים עם אנשי תרבות, אמנים ואוצרים, ובשנה ב' נחשפים הסטודנטים לקורסים מן המחלקות האחרות שבמכון, קרמיקה וצורפות, המאפשרים שימוש בכלים חדשים ומגוונים וחיבורים אמנותיים פורצי גבולות ומפתיעים.

כחלק מן המרחב הלימודי המעניק סדנאות עבודה, ולצורך פיתוח העבודה העצמאית והאינטימית וניסוח דרך אמנותית ייחודית לכל סטודנט, מקבל כל סטודנט סטודיו משלו למשך שנת הלימודים האחרונה, ועם זאת מתבצעים דיונים משותפים, הנחיה מקצועית, וליווי קשוב מצד צוות המרצים. בסטודיו האישי יממשו הסטודנטים את רעיונותיהם לכדי תערוכות אישיות.

המחלקה לצורפות

במחלקה לצורפות משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות ותפיסות עכשוויות של אמנות ועיצוב, לצד שימור טכנולוגיות מסורתיות. לימודי הצורפות כוללים קורסים רעיוניים לפיתוח אישי של שפה רעיונית ייחודית בהתאם לשורשים ותפיסות העולם של הסטודנטים. אלה מאפשרים היכרות עמוקה ורחבה עם החומרים, מגבלותיהם ותכונותיהם, פיתוח מיומנויות טכניות גבוהות, ושיח מתמיד עם עולמות האמנות והעיצוב.

הטכניקות הנלמדות במחלקה לצורפות כוללות בין השאר: הלחמה, ניסור, ליטוש ופיצור, חיבורים קרים, בניית מבנה, כיפוף, שיבוץ מתכות, שיבוץ אבנים, שעווה, יציקה והכנת מודלים ליציקה, תבליט וריקוע, הטבעה, הרמה, פיליגרן, שילוב מתכות, ותוכנות עיצוביות כמו אילוסטרייטור וריינו (עיצוב בתלת מימד). הסטודנטים מוכשרים להיות מעצבים וצורפים עם אמירות ייחודיות, בעלי כישורי עבודה לתפקידים מגוונים במסגרות שונות, ויכולות טכנולוגיות גבוהות, ובסיום הלימודים יבצעו פרויקטים אישיים ייחודיים ועשירים ליצירת אובייקטים שונים, כמו תכשיטים, כלים שונים, אמנות יהודית ויודאיקה.   

המחלקה לקרמיקה

אמנות הקרמיקה כוללת מסורות בנות מאות שנים המוצאות עוגן במחלקה לקרמיקה שבמכון לאמנויות של תל חי, מן הוותיקות ביותר בארץ ללימוד התחום. הסטודנטים עצמם הם שמנהלים ומתחזקים את הסטודיו של המחלקה, תוך הנחיה וליווי צמוד מצד צוות המרצים, וכך רוכשים את  מכלול הכישורים אשר נדרשים להקמת והפעלת סטודיו עצמאי לכל בוגר בסיום הלימודים.

כחלק מכך יש לכל סטודנט במחלקה מרחב למידה ויצירה אישי, ואובניים משלו, להתנסות בלתי אמצעית המלווה בתהליכים של מחקר ופיתוח, ובתהליכי יצירה הכוללים פיתוח ויישום של תהליכים בחשיבה עיצובית מן הרעיון אל הביצוע, שריפות שונות כמו ראקו, שריפת מלח, תנור אנאגמה ושריפות בגז וחשמל, וחשיפה למסורות קדרות מן הארץ והעולם.   

כל אחד ממרכיבי היצירה הקרמית נלמד לעומק, יחד עם טכניקות שונות עבורו. אובניים, עבודת יד ופיסול, הכרת החומר ומאפייניו בהיבטים העיוניים, הטכנולוגיים והמעשיים, תהליכי עיבוד כמו ערגול, פיסול חופשי, יציקות לתבניות גבס ובניה מודולרית, גלזורות וגימור של פני השטח כולל לימוד התהליך הכימי של יצירת הציפוי.

שילוב לימודי אמנות עם תואר במכללת תל חי

את כל מסלולי האמנות ניתן לשלב עם לימודים אקדמיים לתואר ראשון במכללת תל חי בחינוך, בכלכלה וניהול, או בלימודים רב תחומיים. זהו למעשה מסלול משולב המאפשר צבירת נקודות זכות מן הלימודים המעשיים במחלקות השונות של המכון לאמנויות, כחלק מן הלימודים לתואר ראשון אקדמי. מסלול זה נמשך ארבע שנים  ומקנה תעודה של בוגר המכון לאומנויות ומדריך אמנות בקהילה, יחד עם תואר ראשון.

קורסי חוץ, תערוכות ואירועים

מי שחשקה נפשו בלימודי אמנות, בהוספת צבע לשגרת החיים ובקורסים המעוררים דמיון ויצירה, אך אינו מעוניין להתחייב לתכנית רב שנתית עמוסה ללימודי תעודה- יוכל במקום להצטרף לאחד המסלולים באופן מלא- להשתלב בקורסי החוץ של המכון. במסגרת זו יוכל ללמוד קרמיקה חופשית ועבודת יד בחימר, קדרות אבניים או סדנה מורחבת, איור, רישום, ציור, הדפס או פיסול, אמנות טקסטיל או עיצוב בזכוכית. קורסי החוץ מוכרים לצורך צבירת שעות שיוכרו בלימודי תואר שני בתחום תרפיה באמנות.

בנוסף לכך ניתן להגיע למכון לטעימות של תערוכות ואירועים. בגלריה לאמנות ועיצוב הממוקמת בקמפוס המזרחי של מכללת תל חי, הנקראת "הצד השני", מוצגות עבודות האמנות הצורפות והקרמיקה של הסטודנטים במכון לאמנויות של מכללת תל חי. כמו כן מוצגים בגלריה באופן קבוע מכבש הדפס ונול אריגה ששימשו את המכון בראשית דרכו.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5257948
alJKGfGZCs9fuD8-KeGbcWYz6eQalrltyJimWaValvQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-PjbFLYyR8Km2oJLssp3yh4hCdov7Zv0bZjlbbVbkUpA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form