למה לבחור ללמוד מדעי החי?

למה לבחור ללמוד מדעי החי?

מאז התחילה האנושות המודרנית בעולם, היחסים בין אנשים לבין בעלי חיים היו חלק בלתי נפרד מהחברה, הכלכלה והתרבות שלנו. בעלי החיים מספקים לנו אוכל, ביגוד, בילוי וגם חברות אמיתית. מדעי בעלי החיים הוא חקר התפקוד הביולוגי של בעלי החיים, והדרכים המודרניות, האנושיות והיעילות ביותר לטיפול ולניצול מיטבי של בעלי החיים המשותפים לכולנו – בני האדם. אך במה מדובר באמת? מה עושים במסגרת התפקיד ולמה בכלל לבחור ללמוד מדעי החי? הנה סקירה מרתקת על אחת המקצועות כי מעניינים שיש.

מדעי החי על קצה המזלג

מדעי החי מתמקדים במחקר על בעלי חיים החיים לצד בני האדם. ברחבי העולם, מסתמכים בני האדם על בעלי חיים לטובת מאכל, עבודה וגם חברות אמיצה. לימוד המדעים הללו עוזרים לנו להבין ולנהל את האופן שבו גדלים בעלי החיים בעולמנו.

מה עושים מדעני בעלי חיים?

  • מדעני בעלי חיים עובדים עם חיות משק, חיות בר, חיות מעבדה, חיות מחמד וחיות שמקום מגורם הוא גן חיות. במהלך עבודתם, הם חוקרים את החיות הללו כדי לשמור על בריאותן.
  • מדעני בעלי חיים עובדים עם חקלאים כדי לשפר את תנאי גידולם של בעלי החיים ותזונתם. כשבעל חיים גדל היטב ונשאר בריא, בסופו של דבר הדבר מוביל לייצור גדול יותר של בשר, חלב או ביצים לצריכה שלנו, בני האדם. בנוסף, עובדים בעלי חיים עם חקלאים במטרה להפחית את ההשפעה הסביבתית של החקלאות על בעלי החיים.
  • מדעני בעלי חיים חוקרים מוצרים מן החי לאחר השחיטה. הם בודקים את איכות הבשר במטרה להגדיל את בטיחות המזון, מה שמגדיל את היצע המזון ברחבי העולם.
  • מדעני בעלי חיים גם שומרים עלינו לבושים. באקלים קר אנשים מסתמכים על צמר כדי לשמור על גופם חם ונעים מפני האקלים הקפוא. בנוסף, מדעני בעלי חיים פועלים לשמירה על בריאותם של בעלי חיים, כמו כבשים ואלפקות.
  • מדעני בעלי חיים חוקרים בעלי חיים כדי להבטיח שימוש בטוח ויעיל, הן לעבודה והן לבילוי.
  • מדעני בעלי חיים מגנים על בריאות האדם. חשוב למדענים ללמוד כיצד מחלות מתפשטות בין בני אדם לבעלי חיים, ויתרה מכך, מדעני בעלי חיים יכולים להשתמש בבעלי חיים כמודלים לבני אדם. לימוד התפתחות העובר אצל כבשים, למשל, יכול לעזור לנו להבין את התפתחות העובר בבני אדם.
  • מדעני בעלי חיים שומרים על בריאות חיות המחמד שלנו. הם מתמודדים עם סוגיות כמו השמנת יתר של חיות מחמד וגידול, ולכן גני חיות מסתמכים על מדעני בעלי חיים שיקימו תוכניות רבייה, תוכניות תזונה ויעזרו בשימור חיות בר אקזוטיות.

אז למה לפתח קריירה במדעי החי?

שוקלים לבנות קריירה במדעי החי? רואים את העתיד שלכם לצד החיות, עבור בני האדם וגם עבור בעלי החיים? במחקר או בחווה? אם עניתם בחיוב – הנה כמה סיבות טובות לבחור ללמוד מדעי החי. מוכנים? בואו נצא לדרך!

אלטרנטיבה לרפואה וטרינרית

רפואה וטרינרית הוא תחום מבוקש ופופולרי מאוד, ורבים מהסטודנטים הפוטנציאלים לא מצליחים להתקבל אליו. לימודי מדעי החי מהווים אלטרנטיבה מעולה לאלו מכם המבקשים לעבוד בתחום דומה – ומספק לא פחות.

מגוון אפשרויות קריירה

אם אתם אוהבים חיות, אוהבים מדע ורוצים לשלב בין השניים – אפשרויות הקריירה המחכות לבוגרי מדעי החי הם שילוב מעולה בין שני העולמות הללו. האפשרויות המתבקשות הן קריירה בווטרינריה או בחקלאות, כמו גם חינוך, שיווק ויחסי ציבור ליצירת הזדמנויות לבעלי חיים, כמו גם יועצי בטיחות ואפילו עבודה למען רשויות ציבוריות, מחקרים קליניים או הקמת עסק עצמאי. מרחב הפיתוח הוא אינסופי, אתם רק צריכים למצוא את מה שמעניין אתכם – והשמיים הם הגבול!

להציל את הפלנטה

לוחמים לשינויי אקלים? מחוברים לעולם המחזור ורוצים לחולל שינוי סביבתי אמיתי? הכשרה כמדענים בתחום החי שמה דגש מיוחד על ניהול בר קיימא למשאבי טבע מגוונים (צמחים, בעלי חיים, אוויר, קרקעות ומים), ובייחוד על ההקשר החקלאי-תעשייתי של התחום.

הקריירה שלכם משמעותית

חוקרים בתחום מדעי החי תורמים למחקרים המשנים ברמה העולמית את צריכת המזון העולמית. הם עובדים בתחומים בהם המחקר שלהם משמעותי מאוד, ומסוגל לסייע לקהילות ולתעשיות ברחבי העולם. כשאתם בוחרים ללמוד מדעי החי, אתם הופכים להיות משמעותיים בעצמכם, ויש לכם השפעה ענקית על העולם ועל הסביבה.

הזדמנות לאתגר את עצמכם

נכון, הלימודים הם לא פיקניק, אך הם יחשפו אתכם למגוון נושאים מרתקים – כלכלה, גנטיקה, שיווק, ביולוגיה, כימיה, מתמטיקה, פיזיקה, מיומנויות מידע, תזונה, מנהל עסקים וגם מיקרו ביולוגיה ועוד. נכון, אלו תחומים כבדי משקל אך גם לגמרי מתגמלים, מרתקים להפליא והכי חשוב – יסייעו לכם בהמשך בעולם העבודה.

 

לא עבודה משרדית רגילה

לא כולנו מתאימים לישיבה מול שולחן מחשב בין תשע לחמש, מדי יום, חמישה ימים בשבוע. המזל שלכם הוא שרוב הקריירות הכלולות תחת מדעי בעלי חיים לגמרי מתרחשים בחוץ. אתם יכולים למצוא את עצמכם מנתחים דגימות קרקע, לוקחים דוחות סביבתיים, אוספים נתונים או מבקרים בחוות ובגני חיות. אם חיידק הנדודים הוא חלק מחייכם – מצפה לכם קריירה מעשירה ביותר!

מצילים חיים

בשטח, מדעני בעלי חיים מצילים את חייהם של בעלי חיים, באופן משמעותי, מדי יום. חוקרים בתחום זה לא רק מצילים בפועל בעלי חיים בסכנה, אלא גם מפתחים ומייצרים חיסונים המצילים מיני בעלי חיים שלמים. וכמובן, ההצלה הזו לא נוגעת רק לבעלי חיים אלא גם לאינטרקציה עם בני האדם, שכן חלקם גם עוסק במחקר ומניעת מחלות העשויות להתפשט בין בני אדם לבעלי חיים.

והכי חשוב: בעלי החיים עצמם

מה היו מדעי בעלי החיים ללא בעלי החיים עצמם? דרך הלימודים וההתנסות בשטח שלאחר מכן, לומדים על בעלי החיים ומבינים אותם ברמה הכי בסיסית, החל מהביולוגיה ועד לפסיכולוגיה המנהלת אותם.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5255065
qeRzCj9AD0-zlWKylhP_O08_HmjxztUKqVKTpgbD_hI
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-RNQmNUoRuBpavii0CYGRSoRwdPpulSSAfsyVNwZGIww
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form