הכשרה פדגוגית למטפלות לגיל הרך

להמשך הכתבה - הכשרה פדגוגית למטפלות לגיל הרך
תמונה
צילום של שתי סטודנטיות מהחוג להכשרת מטפלות לגיל הרך
צילום של שתי סטודנטיות מהחוג להכשרת מטפלות לגיל הרך

במסגרת החלטת הממשלה להעברת הפיקוח על מעונות היום למשרד החינוך, 315 מטפלות לגיל הרך יקבלו הכשרה מקצועית במכללה האקדמית תל-חי.

במסגרת החלטת ממשלת ישראל בנוגע להעברת הפיקוח על תחום מעונות היום לפעוטות ממשרד הכלכלה והרווחה למשרד החינוך, יעברו המטפלת לגיל הרך תוכנית הכשרה פדגוגית, במוסדות לימוד שאושרו על ידי משרד החינוך ללימודי הוראה וחינוך  גיל הרך. הכשרת המטפלות בצפון הארץ תעשה ע"י סגל התכנית לגיל הרך בפקולטה לחינוך והוראה, של המכללה האקדמית תל-חי, אשר זכתה במכרז משרד החינוך ובימים אלה החלה הכשרתן של 315 מטפלות בפריסה רחבה, מבית-שאן ועד מטולה.

הכשרה המטפלות נעשית במימון משרד החינוך ובתום התוכנית תקבל כל משתתפת מענק על סך 2500 ₪. המטפלות אשר יסיימו את הכשרתן בהצלחה יהיו זכאיות ל"תעודת מחנכת –מטפלת במעונות יום לפעוטות מטעם משרד החינוך".

לדברי ראשת התכנית לחינוך בגיל הרך, בפקולטה לחינוך והוראה, במכללה האקדמית תל-חי, ד"ר אביבה דן: "קורה כאן דבר מדהים! דבר שלא קרה עד כה במדינת ישראל! סוף סוף המדינה מתחילה להבין את החשיבות הרבה של חינוך מקצועי לגיל הרך ומעבירה את הפיקוח על מסגרות אלה ממשרד הכלכלה והרווחה למשרד החינוך, דבר שהתבקש לעשותו כבר לפני עשורים. מחקרים מראים כי כל השקעה בגיל הרך חוסכת למדינה תקציבי עתק בחינוך מיוחד, בבתי סוהר וכדומה. העברת מסגרות החינוך לגיל הרך לפיקוח משרד החינוך תאפשר לתת לילדים כלים מטיבים לממש את הפוטנציאל שלהם ותסייע לצמצום פערים בחברה, בכל האזורים ובכל החברות בארץ, הן בקרב המגזר היהודי והן בקרב המגזר הערבי. אני מברכת על המהלך החשוב והמשמעותי הזה".

תכנית הלימודים, של המטפלות אשר עוברות, בימים אלה, הכשרה מקצועית, כוללת בין היתר את הנושאים הבאים: מאפיינים התפתחותיים מלידה ועד גיל 6, קוגניטיביים, שפתיים, רגשיים, וחברתיים, זיהוי מצבי סיכון, זיהוי סימני מצוקה בילדים, טיפול בילדים בעלי עם מוגבלות, למידה בגיל הרך, תפקידה של המחנכת-המטפלת, היכרות עם גישות ותפיסות חינוכיות בגיל הרך, סביבות למידה ומרחבים המאפשרים עשייה, פעלתנות ולמידה; ספרות ילדים, מוזיקה ותנועה, משחק בגיל הרך, התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה, יחסי הורים ילדים וחשיבותם להתפתחות ילדים בגיל הרך, תקשורת של הצוות החינוכי עם הילדים ועם הורים, רב-תרבותיות, תזונה ואורח חיים בריא, ועוד. בנוסף לכך, התכנית תכלול גם הכשרה מעשית, רכישת מיומנויות צפייה בסיטואציות חינוכיות, ניתוח תצפיות, ויכולת זיהוי דפוסי התנהגות של ילדים בגיל הרך.

תקופת הילדות המוקדמת הינה תקופה משמעותית המשפיעה ביותר על התפתחות אישיותו של האדם בהמשך חייו. צוות המרצים בתוכנית לגיל הרך של המכללה האקדמית תל-חי שם לו למטרה לשמור על "רוח הגן" ולהוביל את הסטודנטיות והסטודנטים בתפיסת עולם זו, המבוססת על גישה המכבדת את עולמו של הילד והידע שהוא מביא עמו. גישה זו באה לידי ביטוי בלמידה חווייתית התנסותית, המעוררת סקרנות ותשוקה ללמידה הן מצד הילד והן מצד המחנך, מתוך הדדיות, שיח והקשבה. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5253916
Sm6WxWA7nWtUBnyEhvkGoLRhxH2OA20apoa3l9lD3JY
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-J2gVy-uQL0xNzypEpatP22Edfb5iQfkF2QxVCj2Ghf0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form