הענקת אות יקירי תל-חי

להמשך הכתבה - הענקת אות יקירי תל חי
תמונה
הענקת אות יקיר תל-חי לסמי בן שיטרית

בטקס מרגש שנערך במהלך מושב חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-חי הוענקו אות יקירי תל-חי לסמי בן שטרית לאיתן ישראלי ולאהרון בית הלחמי ז"ל

בטקס מרגש שנערך במסגרת כינוס חבר הנאמנים ה- 22 של המכללה האקדמית תל-חי, הוענקו אותות יקיר המכללה לשלושה אנשים שתרמו רבות לפיתוחה של המכללה והגליל. האותות הוענקו לסמי בן שטרית, איתן ישראלי ואהרון בית הלחמי.

בתעודה שהוענקה לסמי נכתב כך: שמואל (סמי) בן שטרית גדל והתחנך בקריית שמונה ופועל כבר למעלה מחמישה עשורים, לפיתוח וקידום הקהילה המקומית דרך פתיחת שערי ההשכלה. בשנת 1978 החל לעבוד במכללה האיזורית תל-חי כמנהל המכינות לחיילים משוחררים ובהמשך כיהן במשך שנים רבות כדיקן הסטודנטים במכללה. בין שלל תפקידיו, דאג גם לגיוס כספים מגורמי חוץ, תורמים וקרנות. הקשרים שייצר באותן השנים, היוו את הבסיס למחלקה לקשרי חוץ  וגיוס משאבים הפועלת במכללה. במסגרת פועלו, יזם וניהל את תכנית 'אח בוגר' שהיוותה מודל ראשוני לתוכניות רבות שקמו לאורה. תכנית זו שחיברה בין הסטודנטים במכללה לילדי הקהילה המקומית, אפשרה לתלמידים הצעירים להגיע להישגים ולהצליח בלימודיהם. מאז שנות השבעים, סייע שמואל למאות צעירים וצעירות תושבי קריית שמונה והגליל ופתח בפניהם את שערי האקדמיה וההשכלה הגבוהה ובכך תרם רבות לביסוסה ופיתוחה של המכללה האקדמית תל-חי. על פועלו הרב בחיזוק ופיתוח המכללה והגליל, מעניקה לו המכללה האקדמית תל-חי את אות "יקיר תל-חי".

בתעודה שהוענקה לאיתן נכתב כך: איתן ישראלי, בן קיבוץ עמיר, שוחר היסטוריה מקומית וידיעת הארץ אשר תרם למכללה האקדמית תל-חי את אחד מאוספי המפות ההיסטוריות החשובים והמפורטים של צפון הארץ, העוסקות בעיקר בנושאי מים, צבא וגבולות.  איתן, איש מקצוע מוביל ומוערך בתחומי המעיינות ומקורות המים, המתמחה בהבנה היסטורית של סכסוכי מים וגבולות המדינה. בין שלל תפקידיו ותחומי אחריותו, כיהן כחבר בצוות של האלוף אורי שגיא בשיחות השלום האפשריות בין ישראל וסוריה. איתן בחר לתרום את אוסף המפות הייחודי, למכללה האקדמית תל-חי, ובכך למסד בפעם הראשונה ארכיון מפות נרחב של הגליל העליון המאיר היסטורית על ראשית ההתיישבות היהודית בגליל, סיפור קביעת הגבולות, סיפורו של אגם שנעלם, של פיתוח חקלאי, סיפורם של ישובים ואנשים.  אוסף זה היווה את התשתית להקמת המכון לחקר קרטוגרפי במכללה האקדמית תל-חי. מכון הכולל היום למעלה מ- 20,000 מפות המשמשות ככלי מחקר ראשון במעלה לחוקרים והיסטוריונים מהארץ ומהעולם. על פועלו הרב בחיזוק ופיתוח תשתיות ההוראה והמחקר במכללה האקדמית תל-חי, מעניקה לו המכללה האקדמית תל-חי את אות "יקיר תל-חי"

 בתעודה שהוענקה לבנו של אהרל"ה ז"ל נכתב כך: אהרון (אהרל'ה) בית הלחמי, איש חזון ומעש שתרם רבות לחיזוק וטיפוח שדה המחקר והפיתוח הטכנולוגי בטחוני של מדינת ישראל.

אהרון כיהן כראש חטיבת המחקר והפיתוח בחיל האוויר ופעל להקמתה של תוכנית להכשרת אנשי מחקר צעירים לטובת מערכת הביטחון. תכנית אשר אומצה על ידי הרמטכ"ל  דא"ז רפאל איתן ויצאה לדרך כתוכנית תלפיות. בין תפקידיו הרבים שימש כראש אגף מחקר ופיתוח במשרד הביטחון, חבר המטה הכללי של צה"ל ומנכ"ל משרד הביטחון. הוא כיהן כנשיא ודירקטור בחברות גדולות ומילא תפקידים בכירים בסקטור החינוכי-אזרחי. אהרון ראה בחינוך ערך מרכזי וראשון במעלה והקדיש שנים רבות לפעילות חינוכית. משנת 2012 עד שנת 2017 שימש כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-חי ותרם עמוקות לביסוסה ופיתוחה של המכללה. על פועלו המשמעותי בחיזוק ופיתוח המכללה, הגליל והמדינה, מעניקה לו המכללה האקדמית תל-חי את אות "יקיר תל-חי".

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252916
0H3k0xZZPSAsJf9Bit0v3exODmPsnuk_lyfKzaOlbKo
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-FZ3NWItZXT-pzqEpB9ZPp4RgVcFbwxK91mQayCUm3RM
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form