יום המאבק באלימות כלפי נשים

להמשך הכתבה - יום המאבק באלימות כלפי נשים
תמונה
נגה סלה בתערוכת קול הנרצחות
נגה סלה בתערוכת קול הנרצחות

תערוכה מיוחדת של יצירות נשים שנרצחו ע"י בני זוגן תוצג במכללה האקדמית תל-חי

במסגרת  אירועי יום המאבק באלימות כלפי נשים, תוצג במכללה האקדמית תל-חי תערוכה מיוחדת ויוצאת דופן בה יוצגו עבודותיהן של תשע נשים אשר נרצחו ע"י בני זוגן.

התערוכה צמחה מרעיון שהגתה נגה סלה, אחותה של מיכל סלה ז"ל. נגה היא סטודנטית לצורפות במכון לאמנויות תל-חי. היא קיבלה פניה מהתא לשוויון מגדרי במכללה לקחת חלק באירועי יום המאבק שיצוינו במכללה ביום שני השבוע. "כשקיבלתי את הפניה היו לי המון רעיונות, מה אפשר לעשות במסגרת  ציון יום המאבק באלימות כלפי נשים, אבל החלטתי ליזום תערוכת אמנות של יצירות הנרצחות, מכיוון שמיכל אחותי, הייתה מאוד יצירתית ועסקה בין היתר בפיסול, בציור, בקרמיקה ובפסיפס. חשבתי שזו הזדמנות טובה להציג את עבודתה לצד עבודות של נרצחות נוספות, לתת להן במה ולהשמיע את קולן בעזרת היצירה. פניתי לארגון הנרצחים והנרצחות סיפרתי על היוזמה להקים תערוכה וביקשתי שיעבירו למשפחות את הנייד שלי במטרה שמשפחות שמעוניינות להציג את עבודותיהן של הנרצחות יצרו איתי קשר, קיבלתי פניות מאוד נרגשות. אני חושבת שיש המון כוח בשירים וביצירות שיוצגו".

"אמנות זה משהו שדיבר מאוד אל מיכל" מוסיפה נגה "היא אהבה מוזאונים ותערוכות, היא  זו שפתחה את עולם האמנות גם בפני. אני זוכרת את הפעם הראשונה בחיי שעסקתי ביצירה, זו הייתה שרשרת צדפים שעשיתי ביחד עם מיכל. בתערוכה נציג שולחן פסיפס שיצרה מיכל, כאשר הייתה סטודנטית בתל-חי ועליו כתמי דם מיום הרצח".

בנוסף לעבודת האמנות של מיכל יוצגו בתערוכה גם יצירותיהן של אופירה חיים ז"ל, גאיה זיו ז"ל, גנית ויצמן ז"ל, מאיה וזישניאק ז"ל, עינב רוגלז"ל, מלה עוז ז"ל, אירס וסיללייב ז"ל, ורוחמה גמרמן ז"ל. לצד עבודותיהן של הנרצחות יוצגו גם עבודות אמנות שיצרו בני משפחותיהן.

התערוכה תוצג במכללה האקדמית תל-חי במסגרת אירוע יום המאבק באלימות כלפי נשים ולצידה יתקיימו גם מעגלי שיח ושיתוף. בנוסף תינתן הרצאה של עמותת "רוח נשית" שתעסוק  בסוגים השונים של האלימות כלפי נשים, ההבדלים ביניהם, כיצד ניתן לזהות אותם וכיצד ניתן לסייע.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5254314
9RO8mv02PRzQqdXJ5-k0EqY7iAL5psE-RMtBkXpvVRM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Us9S0NS2fb4XG0MsX1e7VgoDymRmR_fWMJCDbvB-5hc
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form