עם הפנים לעתיד: לומדים מדעי המחשב לומדים עתיד

עם הפנים לעתיד: לומדים מדעי המחשב לומדים עתיד

ספק אם יש מסלול לימודי שמשך יותר ישראלים בשנים האחרונות מאשר לימודי מדעי המחשב. כמקצוע נראה כי מיום ליום גדלים התחומים בתעשייה הישראלית והעולמית הנסמכים על המוח הישראלי המחודד זאת בכדי למצוא פתרונות חדשים, יצירתיים ומייעלים לעשייתם.

משום זאת, מתעניינים רבים תוהים במידת ההתאמתם, מהם מסלולי העבודה  והצורך קיים בשוק לעתיד הקרוב והרחוק. על שאלות כל שאלות אלו ועוד נענה במאמר זה.

למי מתאים ללמוד מדעי המחשב?

השאלה הראשונה שעולה בקרב מתעניינים היא האם הם מתאימים לאופי מאתגר, המערב מגוון אלמנטים ריאליים כדוגמת מתמטיקה, לוגיקה וחלקים מתורת המשחקים. בנוסף, בשנים האחרונות התפתחה תפיסה מוטעית כי רק ליוצאי חיל המודיעין יש מקום בתואר זה, זאת בשל משקלו הרב של חיל המודיעין הישראלי בקהילת ההייטק הישראלית .

לכן, זה המקום להבהיר- כל אדם בעל בסקרנות בריאה ורצון לפתור בעיות מורכבות, יכול למצוא את מקומו בעולם ההייטק, גם אם לא העביר שירות צבאי ב- 8200 או למד פיזיקה ומתמטיקה ברמה גבוהות בתיכון.

העובדה שבשנים האחרונות זהו אחד המקצועות הרווחים במשק, עולם מדעי המחשב מהווה אבן שואבת עבור אלו המבקשים להבטיח את רווחתם הכלכלית.

מה כולל תואר ראשון במדעי המחשב?

המסלול אותו עוברים בוגרי מדעי המחשב, הינו דיאלוג רצוף בין ידע תיאורטי שמטרתו לסייע לתלמידים לפתח חשיבה יצירתית ולרכוש כלים לפתרון בעיות, לצד ידע פרקטי שבאמצעותו ניתן לפתח ולקדם תחומים שונים במשק.

במכללת תל חי מסלול מדעי המחשב נמשך על גבי 6 סמסטרים, וניתן לשלב את התואר במסלול דו חוגי עם מקצוע נוסף. בשנה הראשונה לתואר נלמדים קורסי יסוד בתחום  כדוגמת מתמטיקה ושפות תכנות שונות  במטרה להעניק לסטודנט את הבסיס הדרוש בכדי שיוכלו ליישם עקרונות מתקדמים יותר.

לאחר שנה זו, התואר התואר מתפצל למספר מסלולים מקבילים והסטודנטים נדרשים לבחור מסלול בו יתמקצעו לאורך התואר,זאת בשל העובדה כי למידה כוללת של כל המסלולים עתידה להתפרס על גבי שנים רבות. מטרת ההתמקצעות היא למנוע מצב בו הבוגרים יצאו לשוק העבודה ללא תפיסה מדוייקת של עולם מדעי המחשב, הממשיך להתחדש בכל עת.

המסלולים השונים הינם פיתוח תוכנה, טכנולוגיית אינטרנט, עיבוד אותות ולמידה חישובית, AI- למידה חישובית ובינה מלאכותית ומערכות זמן אמת ורשתות.

תנאי הקבלה לתואר מדעי המחשב במכללת תל חי

כדי להתקבל לתואר במדעי המחשב,

כתואר מבוקש ושרבים ומתרבים מספר המוסדות והסטודנטים הלומדים אות בו – יש צורך בעמידה בתנאי סף גבוהים. על כן על מועמדים להחזיק בציון פסיכומטרי של 610 וציון מעל 80 בבגרות במתמטיקה של 4 יח''ל.

במידה ולא נבחנתם בבחינה פסיכומטרית או שציונכם  אינו גבוה דיו, בעלי תעודת בגרות עם ממוצע של 105 בשילוב ציון מעל 90 ב- 4 יח''ל או 80 ב- 5 יח''ל בגרות במתמטיקה רשאים  להתקבל ישירות ללא ציון פסיכומטרי.

אני לא עומד בתנאי הסף – מה עלי לעשות?

במקרה ואינכם עומדים בדרישות הסף לקבלה ללימודים להתקבל ללימודים, ישנם מגוון מסלולי קבלה עקיפים שדרכם ניתן לצלוח את דרישות הקבלה. ראשית, ישנה אפשרות לציין של הגשת בקשה לוועדת חריגים שתבחן נסיבותיכם, ובהתאם למקומות עבודה, שירות צבאי, או ציוני סכם אחרים רשאית לקבל החלטה אחרת בעניינכם.

בנוסף לכך, ניתן גם לשנות את נתוניכם כך שיעמדו בתנאי הקבלה על-ידי השלמת בגרויות מאוחרת ו/או ביצוע בחינת פסיכומטרי נוספת או ראשונה. כמו גם כי ניתן לבצע מכינה אקדמית מטעם מכללת תל חי, שבהתאם לציון הסופי בה תקבע קבלתכם לתואר עצמו, זאת לרוב לאחר ביצוע מבחן מסכם העוסק בתחומים הרלוונטיים למדעי המחשב.

לסיכום – תואר במדעי המחשב כהחלטה מעצבת עתיד

ההחלטה ללמוד מדעי המחשב יכולה להשפיע דרמטית על עתידכם האקדמי והמקצועי כאחד, כמקצוע מבוקש שממשיך להיות עמוד תווך מרכזי בכלכלה הישראלית, לאור מקומה המכובד של תעשיית ההייטק הישראלית בעולם.

לאור העובדה שהביקוש לבוגרי מדעי המחשב גובר על ההיצע, מדובר בתחום שלימודים בו מבטיחים במידה רבה תעסוקה וביטחון כלכלי, ולנוכח זאת סטודנטים רבים עושים דרכם ללימודי מדעי המחשב.

לכן, אם אתם מחזיקים בציונים המאפשרים קבלה למדעי המחשב ו/או ביכולתכם להשיגם דרך אפיקי מעבר השונים – תואר במדעי המחשב בהחלט יכול להבטיח את מקומכם בתעשייה מבטיחה ומתפתחת.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5256205
EnRTgEZhIKWo7JDixDDJJ4DMHwYr29PdxhQX1nvhWh8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-OIzi5Bm2SRcgVOKeqmJKzDfbKR5C9UEeZHhLp_oYj8s
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form