עומר פכטר

"היום אני מנהל איכות ורגולציה בחברה בינלאומית בתחום רפואה, מנהל פרוייקטים באסיה ולפני שמונה חודשים אני ומשפחתי עשינו רילוקיישן לטייפה, טיוואן.


מאוד רציתי ללמוד כלכלה וחשבתי שללמוד סינית זה מגניב ויכול לתת לי יתרון בחיים. בסוף קרה שהחוג לכלכלה הפך להיות משני והחוג ללימודי מזרח אסיה הפך להיות לחוג המרכזי שבו השקעתי את מרבית הזמן שלי."
הכירו את  עומר פכטר, בוגר לימודי כלכלה ולימודי מזרח אסיה באקדמית תל-חי.


במקור הוא מקיבוץ כפר עזה ולאקדמית תל-חי הגיע בעקבות בת זוגו גפן שלמדה גם היא באקדמית תל-חי והתאהב…גם כמובן בטבע מסביב וגם באנשים המגיעים ללמוד כאן.


זו חברה עם מגוון שונה ומיוחד של אנשים. השילוב הזה יוצר אזור נעים לגור בו, אומר עומר, ובנוסף יש יתרון חברתי גדול. חלק גדול מהסטודנטים לא גרים באזור ואינם חוזרים לבתי האב שלהם בסופי השבוע, וזה מאפשר יותר מפגשים וזמן ביחד. מעבר לזה, אני מרגיש שלי זה איפשר יותר להתמקד בלימודים.


בנוסף לכל זה, הסטודנטים יוצרים תשתית כלכלית בריאה לאזור. הם עובדים, קונים, לומדים בצפון הארץ, במקום שבדרך כלל אנשים לא מגיעים אליו.


החוג ללימודי מזרח אסיה הוא קטן ומשפחתי, קיימת בו האפשרות להתפתח, להקשיב לצרכי הסטודנטים ולאפשר גמישות ויצירתיות.


לימודי השפה היוו עבורי בסיס טוב להמשך הלימודים בסין. כשהייתי בשנה ג' עשיתי מבחן בינלאומי לשפה הסינית (HSK) ברמה 4 (רמה טובה) ובתמיכת החוג הגשתי בקשה למלגת ממשלת סין. קיבלתי את המלגה ומיד לאחר סיום הלימודים בתל-חי נסעתי להמשך לימודי סינית באוניברסיטה לכלכלה בעיר צ'נג-דו (Sounthwestern University of Finance and Economics).


החוויה הלימודית בסין היתה מאוד משמעותית עבורי – יכולתי לדבר, לקרוא ולכתוב בסינית, אבל אין כמו להיות בסביבה ולהשתפר בהבנה ובדיבור כל יום. בחצי השנה השנייה בסין התחלתי לעבוד בחברת קמדיס, חברת תרופות ישראלית, כנציג החברה במפעל בצ'נגדו. הייתי הזר היחיד בין עשרה עובדים מקומיים, מה שעזר לי להכיר את יחסי העבודה בין העובדים הסינים. לקראת סוף השהייה בסין התחלתי לבדוק אפשרויות של תעסוקה בארץ ולאחר שנה חזרתי לארץ והתחלתי את עבודתי בחברה רפואית, תחילה כמנהל פרוייקטים באסיה. לאחר שנתיים בחברה קודמתי לתפקיד הנוכחי שלי כמנהל רגולציה ואיכות ובמקביל המשכתי את עבודתי מול מפעלים וספקים באסיה.


כשחזרתי לארץ המשכתי לשמור על הקשר עם החוג באקדמית תל-חי ועם האוניברסיטה בסין בה למדתי ואף הצלחתי לחבר בין שני המוסדות – בעקבות הניסיון החיובי שלי נרקם קשר בין האקדמית תל-חי לבין האוניברסיטה לכלכלה בצ'נג-דו וסטודנטים נוספים טסו להתנסות וללמוד שם.


לאחר מספר שנים של עבודה בארץ וטיסות על קו ישראל-סין-טיוואן, נוצר צורך לחיזוק העבודה בטיוואן ולכן אני ומשפחתי עברנו לטיוואן.


זהו שלב חדש, מאתגר ומרגש. אני נהנה בטאיוון, גם בפן המקצועי וגם בפן האישי.
אני מרגיש שהידע שקיבלתי באקדמית תל-חי, במיוחד ההכרות עם ההיסטוריה והתרבות הסינית, עזרו ועוזרים לי המון בהתנהלות עם הקולגות שלי בסין ובטיוואן.


אנחנו גאים בך עומר על היציאה מאזור הנוחות שוב ובטוחים שתמשיך להתקדם!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5260273
MRScTdzcYPkZ0yQMXutkplTVCpeVse2nl6soJA_TVh4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-6WnY7iiXF2XNWaAGb1Glnsd1Hhw2e4dy7k7ZcmQ-E38
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form