בדרך להפוך לאוניברסיטת הגליל

תמונה
טקס חניכת בנין החדשנות בקמפוס קצרין

 

המכללה האקדמית תל-חי חנכה את בניין החדשנות בהוראה בקמפוס קצרין בהשתתפות השר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף

והשרה ד"ר יפעת שאשא ביטון.

 

בטקס מרגש חנכנו את בניין החדשנות בהוראה, בקמפוס קצרין של המכללה האקדמית תל-חי. הבניין הוא סנונית ראשונה  בסדרת מבנים חדשים, שהחלו להיבנות במסגרת הפיכתה של המכללה לאוניברסיטת הגליל.

אירוע חנוכת המבנה התקיים בנוכחות השר לפיתוח הנגב והגליל ח"כ יצחק וסרלאוף, השרה וחברת הקבינט הביטחוני ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר אשכול גליל מזרחי בני בן מובחר, ראשי הרשויות דימי אפרצב, חיים רוקח, שמעון סויסה וכן הנהלת המכללה, הסגל, חברי חבר הנאמנים והועד המנהל. 

נשיא המכללה פרופ' אליעזר שליו בירך את משתתפי הטקס, וציין כי "למרות האתגרים הרבים שמציבה המלחמה, תל-חי ממשיכה בתנופה גדולה של צמיחה ופיתוח, והמבנה החדש, שנבנה מתקציב המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ישמש להכשרת דור המחנכות והמחנכים הבא של מדינת ישראל, באמצעות מרחבי למידה חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות".

מנכ"ל המכללה אלי כהן הוסיף כי "במסגרת הפיתוח וכחלק מהפיכתה של המכללה לאוניברסיטת הגליל, נבנים בקצרין ובקריית שמונה מעונות סטודנטים חדשים, בקרוב תחל בנייתו של בניין הפקולטה למדעי המחשב בקמפוס מזרח, בניין התרפיות יוקם בלב קריית שמונה ובגולן יבנה בית הספר לווטרינריה".

השר וסרלאוף אמר בטקס כי עבר בכיתות והתרשם ממרחבי הלמידה המתקדמים, אך לצד זאת חשוב גם הרצון שיצאו מכאן מורים ערכיים והוא בטוח שתל-חי יודעת להכשיר אנשי חינוך שיהיו השראה עבור תלמידיהם. "מהמקום הזה תצא בשורה של אחדות ומקצועיות, מכאן תצמח אוניברסיטת הגליל שתשכיל להביא לתלמידים את הערך המוסף של היותנו בני אדם, אנשים אכפתיים למדינה שלנו ולחברה שלנו" אמר השר.

השרה ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה כי "אירוע זה הוא פיסת עדן בתוך הגיהינום הגדול שאנחנו נמצאים בו כבר למעלה משלושה חודשים. אני שמחה להיות כאן כי זו התשובה שלנו לכל מי שמבקש לעצור לנו את הדרך. אי אפשר שלא להתפעל מהחשיבה שמושקעת בבניין הזה. בנוסף לטכנולוגיות, יאפשרו מרחבי הלמידה החדשניים עבודת צוות וחשיבה משותפת. הכול מקבל צורה אחרת לגמרי כשהלמידה היא אקטיבית וכדי להפוך את זה למושלם - יש להתאים  את מערכת החינוך בארץ למה שקורה כאן" ועוד הוסיפה השרה "כל יום שעובר ואין אוניברסיטה בגליל, זה ניצחון של האויבים שלנו, לכן אנחנו בממשלה, צריכים לעשות הכול כדי לקדם מהלך הקמת אוניברסיטת הגליל. יהיה הניצחון שלנו ואנו, כשותפים לדרך, צריכים לעשות זאת מיד!".

גם ראשי הרשויות, דימה אפרצב, ראש מועצת קצרין ובני בן מובחר יו"ר אשכול גליל מזרחי טענו כי אירוע חנוכת מבנה החדשנות בהוראה, הוא אירוע אזורי משמעותי. "בגיהינום המטורף שאנו נמצאים בו, זו התשובה הציונית ההולמת" אמר אפרצב ובן מובחר ציין "זו התשובה לכל האויבים שלנו".