אפשר לעשות שינוי קריירה בגיל 40?

אפשר לעשות שינוי קריירה בגיל 40?

נמאס לך מהעבודה הנוכחית? מכל הקריירה עד כה? שוק העבודה משתנה במהירות ואתה מבין, שחייבים לחפש כיוון חדש? אולי אתה גם קורא על "משבר אמצע החיים" ואמר לעצמך שכן, זה כתוב בדיוק עליך? אל דאגה - אנחנו חיים אמנם בזמנים מעט משוגעים, אך השינוי הרב שמתרחש, הוא גם אוסף רחב של הזדמנויות. האם ניתן בכלל לעשות שינוי קריירה בגיל ארבעים? האם לימודים אקדמיים בכיוון חדש הם דבר מעשי? במה כל זה כרוך? הרבה סימני שאלה? אז הנה כמה תשובות שימושיות:

 

אתם לא לבד

משבר אמצע החיים, הוא הכינוי הנפוץ למשבר, אשר רבים חווים בסביבות גיל 40 עד 50. כך שאתם לא לבד בעניין הזה. ומאחר שכך, מסתבר שיש לא מעט פתרונות עבור אנשים במצבכם. גם מוסדות אקדמיים מודעים לכך ומספקים אפשרויות מעניינות. היבט מרכזי במשבר אמצע החיים, הוא נושא התעסוקה. אחרי שנים רבות של לימודים  ופיתוח קריירה, רבים חווים בשלב זה מיצוי ושעמום. כתוצאה מכך, עולה על הפרק הרעיון של שינוי קריירה. הוא עשוי להיות משמעותי מסיבות נוספות:

  • שינוי במקצוע הנוכחי - לעתים חייבים לשנות מקצוע, כאשר המקצוע שלכם יוצא מהשוק בהדרגה.
  • שינוי בצורך בכסף - לעתים, דרושה לכם הכנסה חודשית גדולה יותר והמשכורת הנוכחית לא מספיקה. לעתים המצב הפוך - אתם מוצאים עצמכם עובדים יותר מדי וכבר אין לכם צורך במשכורת בגובה כזה. זו היא הזדמנות לצמצם שעות עבודה או בכלל לעבור לכיוון חדש. 
  • שינוי אישי אצלכם - ייתכן שפשוט נמאס לכם ממקצוע זה. אולי מעולם לא חיבבתם אותו במיוחד. אז למה לא לנסות כיוון אחר?
  • נסיבות לא צפויות - עשויות להיות עוד לא מעט נסיבות אשר משפיעות על שינוי קריירה בגיל מבוגר. לעתים, הדבר נובע מנסיבות מפתיעות ולא צפויות. ייתכן למשל, שעבדתם במקום עבודה מסוים, אשר נסגר עקב צמצומים או עבר מקום עקב מיזוג.

 

לחזור ללימודים

מכשולים רבים עומדים בפני מי ששוקל לימודים בגיל מבוגר. למשל היעדר תעודת בגרות מלאה או פסיכומטרי. אך יש לכך פתרונות לא מעטים:

  • לימודים אקדמיים שמותאמים לכך - יש מוסדות לימוד, אשר מאפשרים לימודים ללא פסיכומטרי ואף ללא בגרות מלאה. לעתים הציונים נמוכים מדי ויש מסלולי השלמה לכך.
  • קורסי הסבה - בעולם של קורסי ההסבה, יש נוכחות גבוהה במיוחד של מבוגרים.
  • לימודים באופן עצמאי - ניתן גם ללמוד ביוזמתכם, את מה שנראה לכם. הדבר עשוי להתאים, במיוחד אם הכיוון שלכם הוא פרנסה כעצמאי. הדבר מתבטא גם בהרכב הלימודים שאתם תתכננו לעצמכם.
  • לימודים דרך האינטרנט - אפשרות מצוינת, היא ללמוד דרך האינטרנט. חלק מהקורסים אשר זמינים בצורה כזו, ניתנים לצריכה בזמנים שאתם קובעים. כך ניתן לשלב זאת עם פעילויות אחרות ואף עם עבודה נוכחית. 

 

איזה דור אתם?

מי שמתעניין בקריירה חדשה בגיל מבוגר, נתקל במוקדם או במאוחר בנושא הגילנות - אפליה על רקע גיל. נכון, זה לא צודק ולא חכם, אבל זו עובדה שכדאי לקחת בחשבון. החוק עומד לצידכם, בכך שאסור למעסיקים להפלות על רקע גיל. לכן, הם לא אמורים לשאול בנידון ואתם לא צריכים לציין תאריך לידה בקו"ח. למרות זאת, יש אפליה. בנוסף, מנהלות כוח אדם רבות וגם משווקים אשר פונים לצעירים, מדברים לעתים קרובות במונחים של "דור כך וכך". דור Y, דור Z. כאילו ישנו כביכול, הבדל דרמטי בין הדורות. ללא ספק, יש הבדלים תרבותיים מסוימים, אבל מדוע שיהיו הבדלים משמעותיים מעבר לכך? האם התחולל איזה שנוי גנטי דרמטי שלא מספרים לנו עליו? האם הנוער של היום מיובא מכוכב אחר? כך שאין סיבה להרגיש נחיתות בנידון. אז נכון, אתם בילדותכם שיחקתם גולות וגוגואים, בעוד שהם שיחקו במשחקי מחשב על סמארטפון. אבל כאשר הופיעו ראשוני המחשבים האישיים, בתקופה שבה הם עוד לא נולדו, אתם אלה ששיחקו איתם.. אחרי כן נאלצתם ללמוד כל הזמן, ככל שהמחשבים התפתחו ולבסוף למדתם גם להשתמש בסמארטפונים וטאבלטים. אז איזה דור יותר מיומן בטכנולוגיה לאור זאת? ומי מתורגל יותר ברכישת מיומנויות חדשות? מזל טוב - זה אתם.

לסיכום: איזה דור אתם? אחלה דור שבעולם! ולא פחות טוב מאף דור אחר.

 

כמה טיפים מסייעים

עדיין לא בטוחים שתוכלו לעשות שינוי קריירה בהצלחה? הנה כמה נקודות למחשבה, שעשויות לעודד:

  • ניסיון חיים - יש לכם עוד דבר אחד, שאין לאף צעיר נלהב שמתחיל לימודים אקדמיים: ניסיון חיים. ניסיון זה, מתבטא באופנים רבים. הוא עשוי להיות נכס רב ערך, בתהליך של שינוי קריירה בגיל מבוגר.
  • שינויים מהותיים - באופן טבעי, חלים שינויים שונים בשוק העבודה במשך השנים. חשוב להיות מודעים להם. ברור שיהיו לא מעט כאלה, במיוחד ביחס לתקופה שבה עשיתם את צעדיכם הראשונים בשוק העבודה. למשל, כיום לא שולחים כמעט קורות חיים מודפסים או בפקס. 
  • קריירה נוכחית כמבוא לעתיד - רוב המקצועות לא עומדים לגמרי בפני עצמם, מנותקים משאר עולם העבודה. לרוב, הם קרובים לתחומים אחרים. כך שפעמים רבות ניתן לעשות שינוי קריירה, לתחום קרוב לקריירה הנוכחית.
  • למנף קשרים - קשרים הם דרך חשובה למצוא עבודה בתחום חדש. רשת ההיכרויות המקצועיות שלכם מהקריירה הנוכחית, עשויה לסייע להתחיל את הבאה. ישנם תחומים מקצועיים, שבהם הדבר משמעותי במיוחד. בהייטק למשל, הדבר בולט מאוד. ושימו לב ללינקדאין.
  • להתייחס לכך כאל פרויקט - חשוב לתכנן קריירה חדשה בזהירות. לא לבנות יותר מדי מגדלים פורחים באוויר. כדאי גם להגדיר נקודות זמן בתכנית, שבהן בכוונתכם לעצור ולהעריך את המצב מחדש.
  • לעבוד בשני מקצועות - לעתים ניתן לעבוד במשרה חלקית בקריירה הנוכחית ולהשלים זאת בתחום אליו בכוונתכם לעבור.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5254204
LPe3PlSe8s_gGb3JzCkgGsZuKXEcbsO9Qx-jlfK_zeg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-qvUEfDxyySVsC6zw8sz7WGb1nGpUzwU0H2PwZ7HiUFU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form