במכללת תל-חי לומדים הכל – גם הוראה!

להמשך הכתבה - לימודי הוראה במכללת תל-חי

מתלבטים האם ללמוד הוראה? אנחנו כאן כדי לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת. כיצד תעשו זאת? איך תדעו האם המסלול ללימודי הוראה מתאים לכם? מה הוא כולל? ומה עושים עם התואר לאחר הלימודים? בדרך להשכלה גבוהה, עוצרים במכללת תל-חי – המקום בו לומדים הכל!

לימודי הוראה על קצה המזלג

על אף שלימודי התואר הם לא תמיד שיקוף של הקריירה המחכה אחריו, לימודי הוראה לחלוטין משקפים את העבודה ביום שאחרי התואר. בין אם אתם סטודנטים טריים ובין אם אתם שוקלים לבצע הסבת אקדמאים להוראה. מכללת תל-חי היא כתובת נהדרת ללימודים שלכם, שכן במסגרת הלימודים תוכלו לא רק להיות מוכנים ל"חיים שאחרי", אלא לעשות זאת עם חיוך. 

שתי מטרות – דרך אחת

כשהוקם החוג לחינוך במכללה, שתי מטרות עיקריות היו נר לרגלי הסגל: הראשון, והבסיסי ביותר, הוא להעניק לכל בוגרי החוג כלים אקדמיים איכותיים, שיאפשרו להם להיות אנשי חינוך עם ידע כללי וממוקד נרחב, ויכולת ניתוח, ביקורת וחשיבה. לצד הכלים האקדמיים, שואף הסגל גם להקנות לבוגרים מטען ערכי-חברתי, כזה שלא כתוב בספרי המחקר והלימוד אלא הוא פועל יוצא של הערכים עליהם מושתתת המכללה, כך שיוכלו הבוגרים בבוא העת לקדם את התרבות, הערכים והאופי של הנוער והילדים בישראל. 

השילוב בין שתי המטרות הללו הוא אבן שואבת לסטודנטים מיוחדים במינם, המגיעים מאזור הגליל ומכל הארץ ללמוד, להתחנך, לפתח את כישוריהם ולהיות בהמשך מחנכים טובים ואיכותיים יותר.

מה לומדים?

החוג לחינוך במכללת תל-חי מציע שני מסלולים עיקריים לבחירתכם: מסלול אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד והמסלול לסיוע ולשיקום באמצעות אומנויות. המסלולים המגוונים מאפשרים לכל סטודנט למצוא את עצמו ולממש את שאיפותיו בשדה החינוך.

מסלולי הלימוד

  1. אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד – אוכלוסיות מיוחדות לרוב לא משתנות, אך הגישה אליהן כן. המסלול משלב גישות עכשוויות והיכרות עם מגוון אוכלוסיות מיוחדות, החל בילדים וכלה בבוגרים. במהלך התואר, מעמיקים הסטודנטים את הבנתם ה"טכנית" בבסיס הפזיולוגי של הלקויות השונות ולומדים גם על ההיבטים הפסיכולוגיים, החינוכיים והחברתיים המשקפים את האוכלוסיות השונות, הן במסגרות החינוך המיוחד, החינוך המשולב והן החינוך הרגיל. לצד לימודים תיאורטיים, מתנסים הסטודנטים גם במודלים היישומיים ורוכשים כלי אבחון מחד והתערבות מאידך במסגרות השונות – מערכת החינוך, המגורים, שעות הפנאי, התעסוקה ועוד.

 

  1. סיוע ושיקום באמצעות האומנויות – אומנות, על גווניה השונים, היא כלי טיפולי יקר ערך. דרך המסלול לאוכלוסיות מיוחדות המשלב גם לימודי אמנות מעשית, דוגמת פיסול, רישום, ציור ודרמה, רוכשים הסטודנטים ידע וכלים ייחודיים לסיוע ושיקום באמצעות האומנויות השונות. המסלול מכין את הבוגרים לתואר שני בטיפול באומנויות או דרמה-תרפיה. תוכנית נוספת הכלולה במסלול זה משלבת בין התואר לבין המכון לאומנויות, באחת ממחלקותיו (צורפות, אמנות פלסטית או קרמיקה). 

למה, בעצם, ללמוד הוראה?

המסלולים השונים מעניקים לבוגריהם ידע מחקרי, מעשי ויקר ערך המסייע להם להיות מחנכים טובים יותר, להוראה הפורמלית והבלתי פורמלית. אם אתם עדיין לא בטוחים שאתם רוצים להיות מורים או לעבוד בכלל בשדה החינוך, הנה כמה סיבות טובות ללמוד הוראה ולהתמקצע בתחום:

כן, זה דורש תשוקה מיוחדת

הוראה לא מתאימה לכל אחד. התחום הזה יכול להיות סזיפי מאוד ולא תמיד מתגמל, ולכן מיועד בעיקר לכל מי שיש לו תשוקה לתחום ומרגיש שליחות ללמד, לחנך ולהרעיף מיכולותיו המגוונות לטובת הדור הבא. בסוף, זה לחלוטין שווה את המאמץ.

זוכים לעשות שינוי אמיתי

מעטים המקצועות בהם משימות העבודה השוטפות מסוגלות באמת להשפיע על המעגלים החיצוניים כמו כוחו של הלימוד. למחנכים במסגרות השונות יש את הכוח לשנות את חייהם ואת עתידם של תלמידיהם בהינף משפט או בשבריר של נתינת תשומת לב. זהו כוח עצום עם אחריות רבה, וללא ספק הופך את מקצוע ההוראה לאחד היחידים בעולם שמסוגל להוביל שינוי אמיתי – בו אתם יכולים לקחת חלק פעיל!

מקצוע שמאפשר למידה הדדית

לא משנה מהו גילם של התלמידים שלכם, אתם תופתעו לגלות כיצד אתם לומדים מהם משהו בכל יום מחדש – ממש באותה המידה שהם לומדים מכם. יש ליכולת הזו ערך מוסף מדהים, שמעודד מורים לקום יום יום ללמד, ללמוד, להשפיע ולפתוח אפיקי חשיבה נוספים ומרעננים, גם במקומות בהם לא ציפו למצוא אותם.

מסע של ענווה

חינוך הוא מסע. נשמע כמו קלישאה? אתם תגלו שזה באמת כך. החל מלמידה על סבלנות, חסד ואפילו ענווה, אתם תופתעו להבין עד כמה רשימת המידות והערכים שאתם מפתחים בעצמכם תוך כדי המקצוע מתארכת, ואפילו יכולה לשנות אתכם כבני אדם. 

מגלים חוזקות שלא ידעתם שיש לכם

וזה באמת באחריות. לא מעט מחנכים ועובדי הוראה משתפים בסיפוק האדיר שהם מרגישים כשהם מבינים שהם התמודדו עם אתגר מורכב בזירה החינוכית – וצלחו אותו. הצמיחה שתחוו במהלך הלימוד, תגלה בכם חוזק שלא ידעתם שיש בכם ותעזור לכם לאתגר את עצמכם, כל פעם קצת, עד שתצליחו להתגבר על האתגרים השונים. 

למה דווקא תל-חי?

אז הבנו מה לומדים ואולי אפילו קיבלתם קצת השראה ועידוד בכיוון לימוד ההוראה – אך מי אמר שכדאי לכם ללמוד חינוך דווקא במכללת תל-חי? אז מאחר ואנחנו קצת משוחדים, נספר לכם מעט עובדות שיסייעו לכם להחליט. לחוג לחינוך בתל-חי יש ותק אקדמי של עשרים שנים, ולמעלה מ-1,100 בוגרים בשורותיו. מלבד הלימודים עצמם, תוכלו לצבור גם ניסיון רלוונטי במהלך התואר שיאפשר לכם להגיע מוכנים יותר לחיים שאחרי התואר, כולל מלגת לימודים נחשקת. השיעורים נלמדים בקבוצות קטנות באופן יחסי, מה שמאפשר למידה איכותית ואינטימית יותר, תוך לימוד מעשי בשטח.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5255675
o_DqCNZXF8DYlhClHchEiBpsSlmvMbTtVmsyPxiSmRk
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-utmbaXZ592QoneISbX4km136fR41POJXgZnbn-4FZ-0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form