הסבת מקצוע אחרי גיל 30 - אף פעם לא מאוחר מדי

תמונה
לא מאוחר בשביל ללמוד

אם אתם בשנות ה- 30 לחייכם, יכול להיות שהקדשתם את השנים הטובות בחייכם ללימודים ואחריהם לעבודה מסודרת במשרה מלאה. אולם מגיע שלב בהתפתחות שלכם, שבו אתם נמצאים מול צומת דרכים ותוהים – מה עושים עכשיו ולאן מתקדמים מכאן? אם הגעתם לנקודה הזאת בחייכם, יש לנו שתי מילים עבורכם: הסבה מקצועית.

למה ישנם אנשים שמחפשים לשנות קריירה בשנות ה- 30 לחייהם?

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים מחליטים לעשות שינוי כמו למשל היעדר הזדמנויות במקום העבודה הנוכחי, שינויים שחלים בשוק העבודה, או הגעה לשיא ביצועי בתפקיד נוכחי מבחינת שכר או עניין. סיבה נוספת שיכולה להציף את הרצון לשנות קריירה היא חוסר עניין – יכול להיות שהתחום שבו עסקתם מאוד עניין אתכם עד גבול מסוים, וכרגע הייתם רוצים להתנסות בתחום אחר.

אם גם אתם נמצאים בשנות ה- 30 לחייכם ושוקלים לעשות שינוי, אחת האפשרויות העומדות לרשותכם היא הסבת אקדמאים להוראה. 

הסבת אקדמאים להוראה – מה זה בדיוק?

הסבת אקדמאים להוראה זו תכנית לימוד או יוזמה שמטרתה היא לספק לאקדמאים הכשרות או מיומנויות חינוך, על מנת שיוכלו להרחיב את התמחותם לתפקידי הוראה.

באמצעות הסבת מקצוע תוכלו לרכוש ידע ומיומנויות הדרושים לכם כדי להצטיין כמחנכים ולתרום באופן חיובי לחוויות הלמידה של תלמידים. תוכניות אלה מכירות בכך שאקדמאים עשויים להצטיין בתחומי המחקר שלהם, אך לא בהכרח קיבלו הכשרה פורמלית בפדגוגיה או במתודולוגיות הוראה. לכן, תכניות הסבה מחדש לרוב מתמקדות במתן הכשרה ומיומנויות לימוד לאקדמאים, וכוללות אסטרטגיות של תכנון שיעורים, ניהול כיתות, מעורבות תלמידים, הערכה ועוד. 

לעשות הסבה – איך זה עובד ומה המשמעות?

העובדה שהגעתם לגיל 30 פלוס אינה אומרת שהחיים נגמרו. תמיד אפשר לעשות שינוי. כאשר אתם שוקלים לעשות הסבה מקצועית, עליכם להבין את נקודות החוזק שלכם ואת הכישורים שיש לכם ורכשתם כדי להשתמש בהם לטובתכם. מלבד המיומנויות הנרכשות שלכם, סביר להניח שתצטרכו לרכוש השכלה נוספת בהתאם לסוג ההסבה שאתם רוצים לעשות. למשל אם תרצו להתמחות בחינוך מיוחד, יהיה עליכם אולי לעשות תואר בחינוך מיוחד, או לחלופין ללמוד הוראה, בהתאם לרמת הכישורים או לתואר שכבר יש לכם.

אם אתם מתלבטים, אתם תמיד יכולים לתאם פגישת ייעוץ עם מוסד הלימודים כדי לבחון את האופציות שלכם, ללמוד על מסלולי הלימוד האפשריים ולהבין כיצד עליכם לנהוג. חשוב לזכור שאף פעם לא מאוחר מדי לעשות שינוי קריירה ואם אתם בשנות ה- 30 לחייכם, עכשיו זה זמן מצוין לחשוב מה אתם רוצים לעשות בעשור הקרוב ולהתחיל לכוון את עצמכם לשם. תמיד כדאי להקדיש זמן כדי לחשוב על הדברים לעומקם, וליצור לעצמכם תכנית, אשר תמנע מכם מלקבל החלטות אימפולסיביות שישאירו אתכם קרחים מכאן ומכאן. 

כל מסלול הסבת מקצוע צריך לכלול את השלבים הבאים

כדי שהדרך שלכם אל עבר המקצוע החדש תהיה כמה שיותר נעימה וזורמת, כדאי לפעול על פי השלבים הבאים:

  • הבינו מה אתם רוצים – חשבו במה אתם טובים, מה אתם נהנים לעשות, איזו הכשרה יש לכם, מה הכישורים ותחומי העניין שלכם, ואילו תחומים יסבו לכם הנאה. לא פחות חשוב – נסו לחשוב גם על אורח החיים שתרצו לטפח, האם הקריירה שתרצו לעבור אליה תיתן לכם מענה גם בגזרה הזאת? אנשים רבים עושים הסבה גם מהסיבה הפשוטה והיא שרוצים לשנות את אורח החיים שלהם, בין אם כדי להשיג עצמאות כלכלית ובין אם להוריד לחצים ולחיות חיים הרבה יותר פשוטים. 
  • נסו לחקור את השוק – לפעמים שווה לחקור את שוק העבודה כדי לצמצם אפשרויות. חשבו על העבודה האידיאלית עבורכם ונסו להבין מהן דרישות השוק עבור כזה סוג של עבודה. כאשר אתם בוחנים את השוק יהיה לכם קל יותר להבין מהי התמונה הגדולה יותר ולהבין אילו קורסים תצטרכו לקחת כדי לעמוד בדרישות. יכול להיות שתעודת הוראה בהחלט תספיק עבור הסבה מקצועית לאקדמאים, במקרים אחרים תצטרכו להירשם ללימודי תואר שני.
  • קבלו החלטה – לאחר שצמצמתם את האפשרויות שלכם, עכשיו הגיע הזמן לקבל החלטות. תמיד כדאי שתגדירו לעצמכם יעדים לטווח הקצר, הבינוני והארוך ותבדקו ללא הרף את ההתקדמות שלכם לאורך התהליך. שימו לב שהמטרות שאתם מגדירים לעצמכם יהיו ריאליות, ונסו לדבר עם אנשי מקצוע, אולי בתחום האימון, אשר יעזרו לכם להבין עם אילו אתגרים אתם עשויים להתמודד בדרך וכיצד לנהל את המסע שלכם על הצד הטוב ביותר. 

רכישת קשרים בתחום

בניית רשת של קשרים, יכולה לפתוח לכם דלתות וליצור עבורכם הזדמנויות חדשות. מעבר לכך, בדרך זו תוכלו לקבל עצות ולשמור על רמה גבוהה של מוטיבציה. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

  • התחילו עם הרשת הקיימת – התחילו עם המעגל הקרוב של חברים, בני משפחה, מכרים או עמיתים שיכולים לתת עצות או להפנות אתכם לאנשים אחרים שיכולים לעזור. 
  • הצטרפו לארגונים מקצועיים – ארגונים שונים הקשורים לתחום העיסוק הרצוי שלכם יכולים לספק לכם גישה לאירועי נטוורקינג ולמפגשים עם אנשי מקצוע בענף. 
  • נצלו את המדיה החברתית, קהילות ופורומים מקוונים – השתמשו בפלטפורמות מדיה חברתית ובפורומים מקוונים כדי להתחבר לאנשי מקצוע בתחומים שאתם מתעניינים בהם.

ולבסוף התייעצו! אתם לא הראשונים ולא האחרונים שמבררים על הסבה מקצועית. התייעצו עם מוסד הלימודים כדי להבין מה מסלולי הלימודים המתאימים, כיצד עושים את הצעד הראשון ובמה הדבר כרוך, כדי לקבל החלטות יותר טובות.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5257630
TpJ_KRpVuWWegN48-yETTDI2F3P1QLEhR_h12EXxSu0
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-5B176eNHUWiyI_zhB2v0UiQnzkzU2tt-q3h3NR1L8HA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form