למה ללמוד תכנית רג"ב למצטיינים בתל-חי
יתרונות התכנית
- לימודים במסגרת של תכנית מצטיינים עם סטודנטים חזקים ומובילים.
- פטור מלא מתשלום שכר לימוד (למעט תשלומים נלווים)
- בנוסף לפטור מענק על סך 5,000 ש"ח מדי שנה (סה"כ כ 15,000 ₪)
- עדיפות בשיבוץ בסטאז' ובעבודה. משרד החינוך יפעל לתת עדיפות לבוגרות ולבוגרי התכנית בשיבוצם בעבודת ההוראה. רכזת השמה ייעודית מסייעת במציאת מקומות סטאז' מתאימים.
- ליווי ייחודי ותומך של רג"ב במהלך שנת ההוראה הראשונה.
תעודות
כבוגרי תכנית רג"ב תהיו זכאים ל-3 תעודות:
- תואר ראשון בחינוך B.Ed/B.A.
- תעודת הוראה במסלול הלימודים הנבחר
- תעודת בוגר תכנית המצויינים של רג"ב.
מגוון מסלולי לימוד לבחירתכם: חינוך מיוחד, לשון עברית, ארץ ישראל, יהדות, מדעים, ביולוגיה, אנגלית, מתמטיקה, חינוך גופני, גיל הרך
אופק תעסוקתי ולימודים מתקדמים:
בוגרי תכנית רג"ב נהנים מעדיפות וקדימות בשיבוץ בסטאז' ובעבודה ונהנים מליווי ייחודי לכל אורך שנת ההוראה הראשונה. בוגרי רג"ב מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי בזכות הכשרה מקצועית וייחודית של האקדמית תל-חי, הכוללת בתוכה התנסות מעשית.
איך זה עובד
סטודנטים ברג"ב לומדים כמו סטודנטים רגילים את תחומי הלימוד בהם הם מתמחים ובנוסף הם מקבלים הכשרה ייעודית שתפתח את היכולת שלהם להיות מורים מובילים במאה העשרים ואחת. הקורסים כוללים לימודים משותפים, מפגשים בין מכללתיים עם סטודנטים מצטיינים נוספים, ולמידה בהנחייה אישית.
דבר ראש התכנית

ד"ר שריאל אליעזר
ראש התכנית רג"ב למצטיינים
ד"ר שריאל אליעזר
ראש התכנית רג"ב למצטיינים
עם קומץ שמיים ביד
הייתי עובר את חיי
הייתי חוצה את הים ברגלי
עם קומץ שמיים ביד
(אברהם חלפי)
אנחנו מכשירים את הסטודנטיות והסטודנטים שלנו שיהפכו להיות מורות מובילות ומורים מובילים, שיגרמו לתלמידים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולקדם את מדינת ישראל במחצית השנייה של המאה העשרים ואחת. לתכנית שלנו שלושה מוקדים: ערכי, פדגוגי ולימודי.
הערכים עליהם מושתת התכנית הם שלושת ה"אל"פים": אמת, אחריות ואומץ. אנחנו מצפים מהבוגרות והבוגרים שלנו להיות אמיצות ואמיצים ולדבוק באמת גם כשהיא לא נעימה ולקחת אחריות גם כשהיא לא מוגדרת "מלמעלה".
הפדגוגיה שלנו מבוססת על תפיסה של "הבניית ידע": ככל שתהיה יותר יוזמה ומעורבות של הסטודנטיות והסטודנטים בתהליך הלמידה, כך התוצאות יהיו טובות יותר. ולכן הלמידה שלנו מבוססת על עבודת צוות, בה הסטודנטיות והסטודנטים שותפים מרכזיים לעיצוב התכנים הלימודיים ולא רק למימוש שלהם.
בליבת התכנית שלנו נמצאת התובנה כי יש לנצל את הטכנולוגיות של המאה העשרים ואחת ככלי משמעותי וחיוני לפיתוח היכולות של התלמידים ככלל ובפריפריה בפרט. בשנת הלימודים הקרובה נמשיך להתמקד בשימוש במגוון רחב של טכנולוגיות חינוכיות לפיתוח מיומנויות של אוריינות דיגיטלית, כלומר היכולת להבחין בין מידע אמין למידע שקרי במרשתת.
הקורסים שלנו
צא ולמד
מרצה: מר מאור פיינשטיין.
מתי? שלושה ימים מרוכזים לאורך השנה 19.12 (יום שני, יש חופשה במכללה אבל אין חופש בבתי הספר), 29.1 (חופשת סמסטר – יום ראשון), 31.5 (יום ד', יום פתוח בו לא מתקיימים לימודים).
איפה? במוסדות חינוך פורצי דרך. תוכנית מפורטת תישלח בהמשך.
תוכן: הקורס כולל שלושה ימי סיור במוסדות חינוך מעוררי השראה ברחבי הצפון. בימי סיור אלה יבואו לידי ביטוי היבטים הקשורים בדמות המחנך, באמצעות מפגש עם דמויות חינוכיות ייחודיות, היבטים הקשורים ללמידת SEL באמצעות צפייה במערכות חינוך המדגישות למידה רגשית חברתית והיבטים הקשורים לחברה וקהילה באמצעות ביקור במערכות חינוך הצומחות מתוך הקהילה ומשפיעות עליה.
היקף– 1 ש"ש 2 נ"ז.
זמן מצויינים תשפ"ג
מרצה: אליעזר שריאל
מתי? יום ראשון 16:00-18:00
איפה? קמפוס קצרין והקמפוס המזרחי לסירוגין. סטודנטים שהמפגש לא נמצא בקמפוס הלימודים הראשי שלהם יכולים להיות בזום.
אחת לחודש מפגש פנים אל פנים של כלל הקבוצה, בכל חודש בקמפוס אחר.
תוכן: תוכן: הקורס בנוי ממספר יחידות משנה שיעסקו בנושאים רלבנטיים למורים במאה העשרים ואחת. הנושאים נבחרו בשיתוף ועל ידי הסטודנטים המצטיינים בסוף שנית הלימודים הקודמת מתוך הנחה שהם מתאימים להם כמורים מובילים לעתיד במערכת החינוך: אקטיביזם חינוכי, מעורבות חברתית, חינוך להתמודדות עם כשלונות, חינוך ומגדר, איך מייצרים שותפות של הורים ומורים.
היקף – 2 ש"ש, 4 נק"ז.
קורסים בין מכללתיים לסטודנטים של רג"ב מטעם מכון מופת
מרצות/ים מטעם תוכנית רג"ב הארצית
מתי? ימים מרוכזים לאורך השנה בהתאם ללו"ז הספציפי של הקורס.
איפה? במכון מופ"ת בתל אביב ובהתאם לדרישות הספציפיות של הקורס.
תוכן: הקורסים הבין מכללתיים של רג"ב מאפשרים לפגוש סטודנטים מכל רחבי הארץ ולהתנסות במגוון של מיומנויות ושל תכנים הרבלנטיים למנהיגי חינוך. הרשמה לקורסים מתבצעת דרך אתר ייחודי https://nmagid.wixsite.com/regevcourses.
סטודנטים במכללת תל חי נדרשים ללמוד קורס אחד בין מכללתי בשנת תשפ"ג.
היקף– 2 ש"ש
סטודנטים יוכלו לבחור 2 ש"ש בקורסים של תואר שני כחלופה לקורס הבין מכללתי בתיאום עם רכז התוכנית.
מנטור לחיים – קורס לתלמידי שנה ג'
מרצה: מר מאור פיינשטיין.
מתי? כל סטודנט בהתאם לזמן שלו ושל המנטור שלו ובתיאום עם מאור.
איפה? במקום שייקבע על ידי כל סטודנט והמנטור ובתיאום עם מאור.
תוכן: מטרת הקורס לאפשר לסטודנט גיבוש חזון חינוכי ארוך טווח ותוכנית פעולה שתסייע לו במימוש החזון. הקורס בנוי משבעה מפגשים לאורך השנה, שבהם המנטור יסייע לסטודנט לגבש את החזון החינוכי ואת תוכנית הפעולה המתאימה לו. בסיום כל מפגש הסטודנט מתעד את תוכן המפגש. בסיום הקורס הסטודנט מגיש את החזון החינוכי, את תוכנית הפעולה, הכוללת תיאור קצר של כל מפגש והתייחסות כוללת לתהליך. הסטודנט אחראי לבחירת המנטור שלו. בסוף כל מפגש הסטודנט יכתוב רפלקציה בהיקף של חצי עמוד. בסיום התהליך כולו הסטודנט יכתוב רפלקציה כוללת בהיקף של שני עמודים בה מתייחסים לתהליך כולו.
מעורבות חברתית
אנחנו נציע שתי אפשרויות של מעורבות חברתית:
המנטורים של המנטורים - הסטודנטיות והסטודנטים של רג"ב ימשיכו לחנוך תלמידי תיכון בבית קק"ל בנוף הגליל, כאשר החניכים שלהם בגילאי התיכון בעצמם יחנכו תלמידי יסודי. התוכנית תאפשר לקדם מצויינות בפריפריה ולהתנסות בקשר אישי בדרכים מגוונות.
מנטורינג בתוך המכללה – סטודנטים וסטודנטיות של רג"ב יחנכו סטודנטיות וסטודנטים מתוך המכללה שזקוקים לעזרה בלימודים, בחברה, בהתאקלמות.
מערכת שעות
מערכת שעות תכנית רג"ב במכללת תל-חי - שנה א'
סוג השיעור | שם השיעור | תזמון |
---|---|---|
קורס קבוע שנתי | זמן מצוינים |
ימי ראשון 16:15-18:00 |
קורס סמיסטריאלי בימים מרוכזים | צא ולמד: סיור במוסדות חינוך מעוררי השראה |
19.12.22, 29.1.23, 31.5.23 בכל הימים הסיור הוא בין השעות 08:30-16:30 |
קורס שנתי בימים מרוכזים | קורס בין מכללתי רג"ב |
בהתאם ללו"ז המופיע באתר של הקורסים הבין - מכללתיים |
מערכת שעות תכנית רג"ב במכללת תל-חי - שנה ב'
סוג השיעור | שם השיעור | תזמון |
---|---|---|
קורס קבוע שנתי | זמן מצוינים |
ימי ראשון 16:15-18:00 |
קורס היברידי שנתי | הדרכה פדגוגית |
א. שישה מפגשים בימי ראשון, שלושה בכל סמסטר 15:00-16:00 |
קורס סמיסטריאלי בימים מרוכזים | צא ולמד: סיור במוסדות חינוך מעוררי השראה |
19.12.22, 29.1.23, 31.5.23 בכל הימים הסיור הוא בין השעות 08:30-16:30 |
קורס שנתי בימים מרוכזים | קורס בין מכללתי רג"ב |
בהתאם ללו"ז המופיע באתר של הקורסים הבין - מכללתיים |
מערכת שעות תכנית רג"ב במכללת תל-חי - שנה ג'
סוג השיעור | שם השיעור | תזמון |
---|---|---|
קורס קבוע שנתי | זמן מצוינים |
ימי ראשון 16:15-18:00 |
קורס היברידי שנתי | הדרכה פדגוגית |
א. שישה מפגשים בימי ראשון, שלושה בכל סמסטר 15:00-16:00 |
קורס בימים מרוכזים | צא ולמד: סיור במוסדות חינוך מעוררי השראה |
19.12.22, 29.1.23, 31.5.23 בכל הימים הסיור הוא בין השעות 08:30-16:30 |
קורס בימים מרוכזים | קורס בין מכללתי רג"ב |
בהתאם ללו"ז המופיע באתר של הקורסים הבין - מכללתיים |
קורס סמיסטריאלי מקוון | מנטור לחיים |
בתיאום אישי עם המנטור |
התנסות מעשית
אודות
סטודנטים מתכנית רג"ב המתנסים במסגרות חינוכיות/חברתיות מהווים את חוד החנית בתרומה הסטודנטיאלית למסגרת בה הם נמצאים. לפיכך, עליהם להיות מצוידים בידע ובכלים פדגוגיים חדשניים וייחודיים. בקורס שלנו, המובל בידי הגברת אורנה חורי, נתמקד במרכיב מרכזי מאד במערכת החינוך הישראלית בעשור השלישי של המאה העשרים ואחת: הכרת התיקון לחוק החינוך המיוחד (2018) והיכולת ליישם את עיקרי התיקון לחוק תוך שימוש בכלים פדגוגיים המקדמים הכלה והשתלבות. בהמשך לתיקון לחוק, מייחס משרד החינוך חשיבות רבה להכלתם של תלמידים שוני צרכים תוך התאמת הסביבה הלימודית, החינוכית והחברתית לצרכיהם המגוונים. עקרון ההכלה מדגיש את חובתה של המערכת לייצר סביבה מיטבית עבור כלל התלמידים ולהעניק להם מענים הולמים כחלק אינטגרלי וטבעי בשגרה החינוכית, זאת מבלי להדגיש את השוני של תלמיד כזה או אחר. לאור זאת יתמקד הקורס הנוכחי בהקניית עקרונות ההשתלבות וההכלה. הסטודנטים יקבלו ידע תיאורטי וכלים יישומיים שישמשו אותם בניהול כיתה הטרוגנית. מתוך כך ניתן יהיה להיטיב ולייעל את דרכי ההוראה שלהם כמורים וכמנהיגים פדגוגיים בהלימה לחזון משרד החינוך המשתקף בתיקון לחוק.
מתכונת הקורס
- שישה שיעורים פרונטליים לאורך השנה (שלושה בכל סמסטר) לכל הקבוצה בימי ראשון בשעה 15:00 – באותם ימים שבהם מתקיימים מפגשים פנים אל פנים.
- שני מפגשים אישיים בכל סמסטר במקום ההתנסות.
- מפגש מקוון אישי/זוגי אחת לשבועיים.
סיוע השמה לבוגרי התכנית
תוכנית השמה לסטודנטים של רגב במכללת תל חי לשנת תשפ"ג
חודש | נושא | רציונל |
---|---|---|
נובמבר | הכרות, תאום ציפיות |
שלב א' בהכרות, הסבר על המבנה הארגוני של רגב |
דצמבר | 28.12 בעקבות הסיור לימודי במסגרת הקורס "צא ולמד". |
לאחר הסיור בביה"ס ילקוט רועים במסגרת הקורס "צא ולמד" חיבור בין זהות אישית מקצועית לבין המציאות ב"שטח". |
ינואר |
מפגש קבוצתי 1/1 שנה ג' |
דינמיקה קבוצתית |
סיור לימודי לשנה ב' כחלק מההכרות 12/1 |
כנס משותף עם מכללות נוספות להכרות עם מוסדות חינוך מגוונים, למידה מהשטח יצירת תמונת עתיד לשנה ב'. |
|
29.1 השתתפות במסגרת הסיור הלימודי בקורס "צא ולמד" |
סיכום התהליך של סמסטר א': מוטיבציה שמעצימה את היכולת להצליח בשדה ההוראה באופן אפקטיבי. |
|
פברואר | 13.2 שיחות אישיות |
העמקת הקשר האישי ודיוק בהתאמת המועמד/ת לבתי הספר |
מרץ |
13.3 מפגש קבוצתי |
כתיבת קורות חיים |
מפגש קבוצתי שיכלול סימולציות תאריך מדויק יתפרסם בהמשך |
הכנה לראיון עבודה |
|
אפריל | 17.4 28.4 |
ליווי אישי רגשי והכוונה למוסדות ספציפיים המתאימים למועמד/ת |
מאי |
15.5 מפגש קבוצתי בזום עם מנהלים |
השראה לקראת חיפוש עבודה וטיפים ממנהלים לקראת היציאה לשטח |
8.5 שיחות אישיות |
שיחה וליווי אישי של כל אחד. יש להדגיש כי מדובר בתקופת שיא במציאת מקום עבודה והשיח עם הסטודנטים יהיה מעבר להגדרות הזמן הספציפיות בהתאם לצרכים האישיים של כל אחד. |
|
31.5 |
הצטרפות לסיור הלימודי במסגרת הקורס "צא ולמד" |
|
יוני | 5.6 המשך הכוונה אישית 12.6 סיכום |
קבוצתי ואישי |
מעורבות חברתית
בתוכנית רג"ב במכללת תל חי מעורבות חברתית היא גם חובה וגם זכות. אנחנו סבורים שמורים מובילים הם אנשים שהמעורבות החברתית "זורמת בדמם". בשנת הלימודים תשפ"ג נמשיך את הקשר בין קק"ל למצויינות בנוף הגליל הסטודנטים שלנו יחנכו תלמידי תיכון שנמצאים בתוכנית של בית קק"ל בנוף הגליל. החניכה תהיה אישית. האחראי על המעורבות החברתית הוא רכז התוכנית ד"ר אליעזר שריאל.
מפגש ראשון קבוצתי פנים אל פנים של כלל הסטודנטים עם כלל החניכים יהיה ב7.11.2022 בשעות אחר הצהריים והערב.
פעילויות מיוחדות ברג"ב
קוראים להצלחה
קורס בהנחייה אישית במסגרתו התלמידים קוראים חמישה ספרים שהם היו שותפים לבחירתם בנושאים של הכלת יוצא הדופן, חינוך, חיבור מורשת מסורתית לעולם עכשווי, מדע בדיוני ואירועים היסטוריים ולאחר מכן כותבים רפלקציה אישית על תהליך הקריאה והשפעתו על הכשרתם כמורים.
מנטור לחיים
מטרת הקורס לאפשר לסטודנט/ית גיבוש חזון חינוכי ארוך טווח ותכנית פעולה שתסייע לו במימוש החזון. הקורס בנוי משבעה מפגשים לאורך השנה, שבהם המנטור יסייע לסטודנט/ית לגבש את החזון החינוכי ואת תכנית הפעולה המתאימה לה/ו. בסיום כל מפגש הסטודנט/ית מתעד/ת את תוכן המפגש. בסיום הקורס הסטודנט/ית מגיש/ה את החזון החינוכי, את תכנית הפעולה ורפלקציה על הקורס, הכוללת תיאור קצר של כל מפגש והתייחסות כוללת לתהליך.
קורסים בין מכללתיים
אתר הקורסים הבין מכללתיים - https://nmagid.wixsite.com/regevcourses
מעורבות חברתית
סטודנטים של רג"ב נדרשים ל40 שעות של מעורבות חברתית. בשנה הנוכחית המעורבות החברתית נעשית בשיתוף עם בית קק"ל בנוף הגליל. הסטודנטים של רג"ב משמשים כמנטורים של תלמידי תיכון מהפריפריה החברתית של מדינת ישראל. תלמידי התיכון עצמם מהווים מנטורים של תלמידים בבתי הספר היסודיים.
הכנסים של רג"ב
תוכנית רג"ב בתל חי משולבת בתוך התוכנית הארצית של רג"ב. הסטודנטים של מכללת תל חי מגיעים לכנסים השנתיים של רג"ב, המיועדים לכלל הסטודנטים בתוכנית, בהתאם לשנתון שלהם בתוכנית.
כנס שנה א' יהיה ב- 10.5.2023.
כנס שנה ב' יהיה ב- 12.1.2023 במסגרת אזורית של מכללות בצפון וסיכום ארצי וירטואלי יהיה ב22.1.2023 17:30-19:30 (משוער).
כנס שנה ג' יהיה ב- 6.6.2023.
סטודנטים ברג"ב מספרים על התכנית
אביה באבא סטודנטית לחינוך לגיל הרך שנה ג' בקמפוס קצרין

"אני בשנה השלישית שלי בתואר ובתוכנית רג"ב. בהתחלה היו לי המון חששות והתלבטויות ועם הזמן הבנתי כמה זכיתי. ברג"ב קיבלתי מעטפת ייחודית. אני מרגישה שתמיד יש למי לפנות ועם מי להתייעץ. ללמוד עם הסטודנטים האחרים ברג"ב זו זכות: אנשי חינוך אמיתיים, השיח בוגר, אכפתי, מכיל ומבין.
בנוסף, תוכנית רג"ב חשפה אותי לנושאים ולתחומים שלא הייתי זוכה ללמוד אלמלא הייתי ברג"ב: הסיורים בבתי הספר פורצי דרך, פעילות המנטורינג עם נערים בגילאי התיכון, הקמה של פרויקטים חינוכיים ועוד.
אין ספק שרג"ב שינה לי את התואר לטובה, אני שמחה שזכיתי להיות בתוכנית זו וממליצה בחום לכל מי שיכול/ה ורוצה להצטרף."